Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:18

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2013, 14:35 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Дек 2013, 12:24
Мнения: 7
Местоположение: London
Здраейте колеги,

от няколко дни съм горд собственик на Мазда 6 2.0 ТС(бензин л4) 2002 комби на 32000мили(доказани). Колата като цяло е в отлично състояние има само едно "явление", което ме тревожи - при превключване от 3та към 2ра в момента на зацепването се усеща нещо като вибрация в скоростният лост и това е при по-спортен тип каране.Другото което ми прави впечетление, ече съединителят ми е малко висок, но все още в нормални граници и определено не боксува. Колата тръгва с 4 човека и багаж по серизен наклон с превъртане на гуми без да се замисли. За съединителите изчетох доста теми и общо взето становището е,че е нормално за модела, но проблема с превключването към 2ра него срещнах никаде описан.
Ако някой е имал подобен проблем нека сподели опита си!

П.С: Весела нова година на всички:)

_________________
Mazda 6 2.0I Estate 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Яну 2014, 16:08 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2013, 12:24
Мнения: 7
Местоположение: London
Проблемът е решен след реголиране на височината и положението на зацепване на педала на съединителят.

_________________
Mazda 6 2.0I Estate 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2014, 23:26 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Окт 2013, 00:22
Мнения: 10
Местоположение: София
къде направи тази настройка ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2014, 09:17 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
aimilushev написа:
къде направи тази настройка ?

Зад блока, :lol: защото по новия закон който мислят да приемат, ремонтите пред блока са забранени .. :D
Настройката можеш и сам да си я направиш от рейката на горната помпа и педала, като осигуриш 15- 20 мм. свободен ход на педала и чак тогава да задейства буталцето на помпата ..

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2014, 18:32 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Окт 2013, 20:27
Мнения: 92
Местоположение: Pleven
При мен проблема е същия но на обратно от 2-ра към 3-та предавка. Можеш ли да покажеш къде се намира тази рейка, отвътре към купето ли се върти нещо, или е отпред при двигателя.

_________________
Mazda 6 GG - 2.0 Petrol, 141 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014, 09:04 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Pattso написа:
Можеш ли да покажеш къде се намира тази рейка, отвътре към купето ли се върти нещо, или е отпред при двигателя.
Ти как мислиш, дали ще е отпред при двигателя, след като педала ти е вътре в купето, а рейката е връзката между педала и помпата .. :)

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2014, 11:29 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2013, 12:24
Мнения: 7
Местоположение: London
Колега, извинявам се за късният отговор, но тази седмица ми беше много натоварено и не ми оставаше време за форума...

При мен проблемът се реши на 90% след настройка на хода на педала на съединителят и момента му на зацепване. Обяснявам си го с това, че понеже положението на зацепване беше много високо и не съм пускал напълно педала. Откровенно казано според мен такова претрисане при превключване между скорости е признак на тръгнал съединител, а ефекта който се постика с пререголирането на педала, е просто по конфортно боравене с педала, което кара временно проблема да изчезне или да е по-трудно доловим. Мога да кажа със сигорност,че след реголирането на педала, колата се кара много по-приятно (поне за мен), а и като,че ли педала стана малко по мек.

Ей тук(английски език) http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f ... nt-101838/ всичко е обеснено много подробно....най-важното нещо е да си сигорен, че след реголировката ПЕДАЛА ИМА 2ММ. СВОБОДЕН ХОД! В противен случей може да е полузацепен и да си прецакаш съединителя за отрицателно време.
Ако има въпроси питай....на мен ми отне точно 5мин., но определено си струваше!!!

_________________
Mazda 6 2.0I Estate 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2014, 20:48 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Окт 2013, 20:27
Мнения: 92
Местоположение: Pleven
Колега благодаря за изчерпателната тема :-) Със стоп болата се регулира височината на педала, а с контра гайката се регулира вилката. Въпроса ми е като се освободи контра гайката, вилката като се развива (увеличава се разстоянието) се усилва притискането, или като се завива (намали разстоянието) се усилва притискането?

_________________
Mazda 6 GG - 2.0 Petrol, 141 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2014, 21:38 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2013, 12:24
Мнения: 7
Местоположение: London
Колега, ти малко ме обърка с въпроса си, ама ще опитам да го разкажа по начина, по който аз го разбрах и направих....
1) натискаш педала с ръка(за по-голяма чувствителност) на съединителят и преценяваш колко ти е свободният ход(на мойта беше около 2мм.)
2) освобождаваш конта гайката с 13мм ключ, навиваш конта болта 2,5-3 оборота - по този начин намаляваш хода на педала, т.е. сваляш педала по-низко.
3) сега отвиваш контра гайката на вилката на цилиндара на съединитела и започваш да навиваш вилката в тялото на педала докато се получи отново същият мъртав ход на педала. Това ти гарантира,че съединителят не ти е полузацепен.
Тоест с навиването на вилката в тялото на педала(т.3) конпенсираш намаляването на целият работен ход на педала и момента на зацепването(2).

След като приключиш маниполацията се увери,че съединителят ти зацепва нормално и че имаш същият свободен ход.

И пиши какъв е ефекта при теб!!!

_________________
Mazda 6 2.0I Estate 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2014, 22:18 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Pattso написа:
Колега благодаря за изчерпателната тема :-) Със стоп болата се регулира височината на педала, а с контра гайката се регулира вилката. Въпроса ми е като се освободи контра гайката, вилката като се развива (увеличава се разстоянието) се усилва притискането, или като се завива (намали разстоянието) се усилва притискането?
Почти нищо не си разбрал от изчерпателната тема, ама карай, важното е да е весело .. :)
С контрагайката само се подсигурява щока (стержена, рейката) против разместване .
"Вилката" е далеч- далеч от педала, чак зад притискателния лагер на съединителя .. :wink:
Щока, след като развиеш контрагайката, като го въртиш в посока часовниковата стрелка натягаш съединителя, т.е. губиш свободния ход на педала, като въртиш обратно на стрелката охлабваш, т.е осигуряваш свободен ход на педала ..
Като докараш този свободен ход в рамките на 15-20 мм. имаш вече един перфектно работещ съединител ..

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2014, 23:02 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Окт 2013, 20:27
Мнения: 92
Местоположение: Pleven
Точно това ме интересуваше на къде се върти Щока (оста) и какво се случва. Моя грешка за "вилката" знам какво е, виждал съм разглобен съединител :-) Мерси за бързия отговор, утре ще пробвам и ще пиша дали има ефект.

_________________
Mazda 6 GG - 2.0 Petrol, 141 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2014, 20:21 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Окт 2013, 20:27
Мнения: 92
Местоположение: Pleven
Днес правих настройка на хода на педала на съединителят, както колегата "pvelikov". Навих 2(два) оборота на контра болта и до регулирах с оста свободния ход на педала. Съединителя започна да отделя по ниско ( не мен така по ми допада), но педала стана по тежък за натискане, и нямаше подобрение при превключване на скоростите. След това върнах 1(един) оборот назад на контра болта и пак до регулирах свободния ход на педала. Утре ще пробвам пак какво се случва понеже при мен проблема притрисане (вибрация) в скоростният лост при превключване между скорости се получава при студен двигател. В друга тема бях чел за подобен проблем при друг колега и след смяна на съединителя проблема изчезва. И така ще продължавам да опитвам докато временно проблема да изчезне или да е по-трудно доловим, че пари за съединител сега няма :-)

_________________
Mazda 6 GG - 2.0 Petrol, 141 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб