Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 18:27

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 58 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 15:51 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 12 Юли 2012, 22:20
Мнения: 281
Местоположение: София/Добрич
skype: atriptoreality
Здравейте. Сдобих се преди около 3 месеца с мазда 6 2.3 бензин 2006 фейслифт. Колата е на 104 000 км и са реални , защото я взех от познат , който си я кара от нова , купена тук от БГ. Доколкото го познавам , колата би трябвало да е поддържана що годе добре.

Като я взех, смених масло и други консумативи , сложих и и газ. Досега не съм имал никакви проблеми с колата по двигателя - върви си , нямам придърпвания няма нищо. Точно преди празниците реших да си проверя маслото ( сменяно преди 700 км ) и видях че нивото е на минимума на щеката. Изненадах се доста ... но викам айде при смяната може нещо да е станало. Тъй като ме чакаше път нямаше как да я водя по сервизи , допълних си масло и тръгнах на път. Минах 500 км ( София - Добрич ) и като пристигнах си проверявам маслото и какво да видя : по щеката изобщо нямаше масло .... направо ми се дорева. В Добрич нямаше как да я водя по серивизи... долях си масло около половин литър , че и повече и тръгнах към София. На Търново , след около 300 км , реших да проверя маслото .. пак на минимум ... пак доливам и като пристигнах в София , проверявам ... пак на минимум :( за 1500 км съм долял сигурно 1,5 литра масло )

Днес закарах колата в сервиз. Преди малко хорара ми се обадиха и казаха , че нямам никакви течове от никъде и най - вероятно са прословутите сегменти. Казаха ми нещо за някаква компресия , че била 13 атмосфери , но на мен това нищо не ми говори. Двигателя не са го отваряли.

Най - лошо ми стана като ми обявиха цена от 4000лв за ремонта, който трябва да се направи.... направо ми омекнаха краката...

Толкова ли струва този ремонт ? Бях чел разни теми из форума и бях останал с впечатление , че този ремонт струва от порядъка на 1000-1500 лв , а не 4000 ...

Моля за съвет. Как да процедирам :(

_________________
Mazda 6, 2.3 Petrol , 166 hp
Landi Renzo OBD II


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 16:11 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
малко извън темата, но ми прави впечатление че бензиновите Маздета яко хапват масълце и треа едва ли не с 5л туба в багажника да си на път, обратно дизелките (в т'ва число и моята) треа всека седмица да следиш маслото да не качи X, за де не стане супа в картера от нафта и масло при регенерацията на ДПФ-а :o .... Като собственик на бензинова кола (рено) и изминати с нея >60000км, съм проверявал маслото не повече от 1-2 пъти на смяна, нито е падало нито се е качвало... Каквото и да ти казват тея в сервиза за 4К ремонт, тва си е много паре бре, все едно нов двигател купуваш :shock:

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 16:35 
Offline
фен

Регистриран на: 29 Окт 2011, 11:52
Мнения: 260
Колега тея направо са те взели за канарче. Да не си бил в официалния сервиз? Само така мога да си обясня цената, която са ти дали. Не били отваряли мотора, ама веднага ти обявяват цена, аха аха като за чисто нов мотор. Отивай другаде, тази цена е смехотворна. Невероятно смехотворна.

_________________
mazda 3 1.6 benzin 2005. Астматичка, но пък безпроблемна.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 16:36 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
Здравей,
кофти е това, отдавна не съм се занимавал с двигатели но навремето всяко бутало имаше по 3-и сегмента, най-горния и средния като цяло се грижеха за компресията, т.е. степента на сгъстяване на сместа в горивната камера преди да се запали, самите сегменит бяха със едни специфични "фаски" които са направени от вътрешната част на сегмента така че когато започне да комресира самите газове да "разпъват" сегмента. Масления сегмент е последен (най-отдолу) и обира остатъчното масло по стените на цилиндъра, на него има процепи така че маслото да се оттича към картера. Обикновенно маслените сегменти се износват ако мотора е прегряван, като това в повечето случаи може и да не увреди фатално мотора, ако си взел колата от познат попитай го.
Правило ли ти е впечатление дали колата пуши синкав пушек дори и след като загреее, както на ниски така и на средни обороти, по ауспуховите тръби има ли омасляване, ако докато работи на място мотора извадиш пръчката за проверка на маслото правили ти впечатление да пръска масло от там (последното може да е ако има повишено налягане в картера).
Ако са заминали маслените сегмени то това се оправя с отваряне на мотора, вероятно тая цена са ти я обявили ако му правят пълен ремонт, това 4 К. в Стар Моторс ли ти го обявиха, включва ли части и ако да какви?
поразпитай малко

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 16:57 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 12 Юли 2012, 22:20
Мнения: 281
Местоположение: София/Добрич
skype: atriptoreality
Благодаря за бързите отговори. Цената е от Елиа Ауто. Може би ще му правят пълен ремонт, защото ми изброяваше човекът по телефона и разни други неща ( някакво шлайфане , смяна и на ангренажна верига и още разни неща, които вече не помня - чухме се само по телефона ). Би трябвало цената да включва всички части + труд ( и все пак беше ориентировъчно като цена - предполагам по-точно .... като отворят вдигателя и видят за какво точно става въпрос. Като говорихме каза , че това е цена за хубави части и за да се направи както трябва... Утре като отида да я взема , пак ще питам.

@bgfrayman мерси за разясниенията за маслените сегменти :) Синкав пушек не съм забеляал ( това при форсиране ли трябва да се гледа или на тихи обороти) Утре ще помоля някой колега да види, докато я форсирам какво се случва.. Бях бръкнал с пръст в ауспуха и като си извадя пръстта е черен , но с малко разстъркване се маха чернилката - не е мазна... или ако е мазна е мн малко мазна.

Това със щеката утре ще го пробвам дали пръска масло от там.

_________________
Mazda 6, 2.3 Petrol , 166 hp
Landi Renzo OBD II


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 17:14 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 13 Мар 2013, 22:43
Мнения: 454
Местоположение: Варна
Съжалявам да го кажа , но добре дошъл в отбора. Аз също съм за отваряне на мотор. Разхода ми на масло е почти като твоя да не кажа и по-висок. Питал съм на много места за цените за частите. Зависи от къде са купувани общо варират между 450-500 до към 800-900лв. Цената за труда която ми обявиха в сервиза където ходя от доста време беше 450 като включва и разхвърляне и ревизия на цялата глава.

Частите като цяло са : гарнитура глава,гарнитура капак клапани,гарнитура всмукателни колектори (4бр. пръстени) гарнитура изпускателни колектори, вложки (16бр.) болтове глава, комплект сегменти,силикон за картера,евентуално PCV клапан (аз съм решил да го сменя и него), масло и филтър. Това е като цяло ако вала и лагерите са Ок.

Разглеждал съм и части в ибей и ще използвам темата да ги публикувам за съвет от колегите.
Комплект гарнитури :
http://www.ebay.co.uk/itm/121074696542?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
http://www.ebay.co.uk/itm/230935426790?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Сегменти : http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-3-6-2-0-2-3-16V-LF-L3-2002-ENGINE-PISTON-RINGS-KIT-/270933855062?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AMazda|Cars+Type%3A2.3&hash=item3f14ea8b56

Чакам сега едни пари и до края на месеца ще я отварям.

_________________
MAZDA 6 2006 L3 + Fobos 2 + DRL


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 18:33 
Offline
любител
2003 Mazda 6

Регистриран на: 04 Апр 2011, 20:39
Мнения: 33
Колеги аз моята Мазда е бензинова 2.0 мотора,досега за 5 години никога не е горила масло,никога не съм наливал от смяна до смяна.Колата е на газ,минал сам 50 000 км това е наи здравата кола която сам имал,а сам имал доста коли


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 19:17 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 31 Яну 2006, 15:33
Мнения: 198
Местоположение: Козлодуй
Аз минах по този път.около 1200лв. и си на пътя.Сега нямам проблеми.УСПЕХ :mrgreen:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 22:27 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Само информативно: Компресията е добре, минималното допустимо е 9.8 Атм. Ако са я измерили равномерно на четирите цилиндъра, значи компресионните сегменти са наред. Което не отменя отварянето на двигателя заради маслените.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 22:45 
Offline
маниак
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 28 Апр 2011, 00:44
Мнения: 519
beker761 написа:
Колеги аз моята Мазда е бензинова 2.0 мотора,досега за 5 години никога не е горила масло,никога не съм наливал от смяна до смяна.Колата е на газ,минал сам 50 000 км това е наи здравата кола която сам имал,а сам имал доста коли


Не знам късмет ли е, какво, но аз досега за почти 3 години в сервиз не съм влизал за нищо. Масло, филтри и газ., а и нов акумулатор :D Със сигурност не съм имал досега друга кола на тия години без проблем.

_________________
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 23:17 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 04 Юни 2011, 16:20
Мнения: 93
Местоположение: Русе
skype: spoksn
Колега, и моя двигател го отваряха септември месец. Цялата работа по-главата ми излезе около 250 лв. (шлайфане, пасване на клапани, гумички на клапаните и т.н.). Целия ремонт ми излезе около 1200-1300 лв като имаше и шлайф на коляновия вал, нови биелни лагери, сегменти и всички гарнитури и семерини. За труд ми взеха 450лв. Като аз смених и тампон на двигателя и оптяжна ролка с пистов ремък и свещи(май това е всичко което се сещам). Частите ги взех с около 40% отстъпка. Според мен ремонта не трябва да ти излезе повече от 1500лв, ако нямаш работа по кол. вал и разни допълнителни неща като мен. Много кофти, че е толкова срещано явление това при 2.3 бензин... честно казано малко съм разочарован. Не че на мен ми се наложи да давам пари за ремонт, а за това, че всяка 2-ра - 3-та мазда с този мотор има такъв проблем.

_________________
Mazda 323f 1.5 16v
Mazda 6 2.3 2006
Mazda CX-7 2.3 260hp 2008


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 23:23 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 04 Юни 2011, 16:20
Мнения: 93
Местоположение: Русе
skype: spoksn
ifkata написа:
Разглеждал съм и части в ибей и ще използвам темата да ги публикувам за съвет от колегите.
Комплект гарнитури :
http://www.ebay.co.uk/itm/121074696542?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
http://www.ebay.co.uk/itm/230935426790?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Сегменти : http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-3-6-2-0-2-3-16V-LF-L3-2002-ENGINE-PISTON-RINGS-KIT-/270933855062?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AMazda|Cars+Type%3A2.3&hash=item3f14ea8b56

Чакам сега едни пари и до края на месеца ще я отварям.


Внимавай с гарнитурата на главата, мисля че тази (ако е като на снимката) няма да ти свърши работа. Има 2 варианта на гарнитурата. При нас (фейслифтовите) имаме вариатор на единия разпределителен вал (за променливото газоразпределение). И на гарнитурата на главата трябва да има една дупка повече. Ще намеря снимки, да покажа. В момента бързам и не мога.

_________________
Mazda 323f 1.5 16v
Mazda 6 2.3 2006
Mazda CX-7 2.3 260hp 2008


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 00:16 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Сеп 2013, 00:53
Мнения: 91
Местоположение: софия
здр. колеги - ще ползвам темата на колегата за въпрос (за което се извинявам)-как е правилно да се извърши проверката на маслото по щеката- имам предвид когато колата е престояла да речем ден и реша да проверя маслото дръпвам щеката и "няма никой"- като я забърша и я поставя и пак я извадя и изведнъж-по средата между минимума и макс? кое е правилното процедиране, съответно кой е верния резултат: единично изваждане и според него определяне има или не масло или вадя, забърсвам, връщам на място и пак вадя и това е меродавното.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 01:23 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
При напълно стечено масло, вади се щеката, забърсва се и се отчита. После пак се забърсва и отново се отчита. Ако е приблизително на едно ниво спирате с опитите.
На равен терен. Най-добре е да мерите на едно и също място, ако искате да видите разход след даден период или преход.

При първо вадене не виждате ниво, защото цялата щека е омаслена и линията не се задържа.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 10:09 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 30 Ное 2010, 00:11
Мнения: 1107
Местоположение: София
Колега mashina_ провери преди да отваряш мотора за евентуални други причини, накакви клапани и т.н. тук във форума има изписано доста.
Казвам ти това защото ми звучи невероятно, както твърдиш твоята е на 104К реални, тук повечето са отваряли мотори ама нека кажат на какви км и дали са реални или "реални от автокъща", според мен има голяма разлика.
Също така ако до сега е подържана в Стар моторс, може и там да провериш за евентуална причина, дали не са забелязали нещо като са сменяли масла.
Разхода които упоменаваш е огромен и надали е станал ей така от раз, според мен постепенно трябва да се е увеличавал. Питай и твоя познат от когото си купил колата, трябва да е забелязал нещо.

gadnyara написа:
При напълно стечено масло, вади се щеката, забърсва се и се отчита. После пак се забърсва и отново се отчита. Ако е приблизително на едно ниво спирате с опитите.
На равен терен. Най-добре е да мерите на едно и също място, ако искате да видите разход след даден период или преход.

При първо вадене не виждате ниво, защото цялата щека е омаслена и линията не се задържа.


Това е най-правилния начин за мерене на маслото, не знам как си го измерил особено на бензиностанция в Търново ????
Провери го още един път по описания от колегата начин на РАВНО!!!!!

Успех!

_________________
Мазда 6, 2.0 бензин 147HP 2007- ex
Мазда 6, 2.5 бензин 170HP 2008- ex
Мазда 6, 2.2 дизел 150HP 2016 AWD manual transmition-ex
Skoda Superb дизел 190HP 2019 4x4


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 11:59 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 12 Юли 2012, 22:20
Мнения: 281
Местоположение: София/Добрич
skype: atriptoreality
Така.... днес ходих да взема колата и отново говорих с майсторите. След като поговирихме малко с човека, цената, за която говорихме се оказа че е грубо около 2000-2500 лв. Каза ми, че може да се направи частичен ремонт на цена от да кажем 1300-1500 лв. ( т.е. може би да не се смени всичко каквото те смятат за необходимо за качествен ремонт ) , но тогава каза че ефектът от ремонта ще е временен ... примерно 20 - 30 000 км. и пак ще има старата песен на нов глас. Съжалявам, но не запомних всичко , което ми каза , защото честно казано не разбирам ... Трябвало да се сменят сегментите с всичките им там прилежащи неща, биелни лагери , шлайфане мисля на леглата на клапаните.
Спомена ми и на няколко пъти за ангренажната верига ... че може да се наложи и тя да се сменя ....има ли връзка с въпросните сегменти ?

Маслото винаго съм го мерил на равно място и по начина ( вадя , чистя щеката , пъхам , вадя и така гледам). На бензиностанцията в Търново изчаках поне 20 мин преди да премеря нивото на маслото.

@bjrov , колата е поддържана в Стар моторс най - вероятно, докато е била в гаранция. След това не е. Т.е. от 3 години не се води там за обслужване най - вероятно заради цените на обслужване. Така че ме съмнява да имат наблюдения в/у колата. Най - вероятно разходът наистина не е станал изведнъж толкова голям. Моят познат не е забеляал нищо , просто защото не го интересува . Той просто кара и ходи на обслужване, когато трябва ... пък от там нататъка какво се случва ....божа работа. Чудя се дали има има смисъл да я оставям и в Стар Моторс и да дам още едни пари за преглед , ако ще ми кажат същото. В Елиа Ауто според мен си разбират от работата , просто може би цените им са високички. Така или иначе ми е пълна каша в главата в момента и малко по малко се опитвам да зацепя какво трябва да се случи с колата.

Така като гледам , евентуалния ремонт няма да се прави при досегашните майстори заради цената. Можете ли да ме насочите към друг сервиз в София, където могат да ми помогнат и евентуално направят въпросния ремонт за смяна на сегментите. Частите ще видя от къде ще ги мисля.

Благодаря на всички за помощта.

_________________
Mazda 6, 2.3 Petrol , 166 hp
Landi Renzo OBD II


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 12:22 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2013, 00:06
Мнения: 248
Местоположение: София
Е как пък от 4000 изведнъж падна на 2000-2500?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 12:37 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 30 Ное 2010, 00:11
Мнения: 1107
Местоположение: София
Не искам да споря но ми звучи нелогично , аз също не разбирам много, но бих потърсил проблема и другаде.За съжаление не мога да те насоча къде, ето сметни го сам и прецени дали няма да се забележи разхода.

mashina_ написа:
Моят познат не е забеляал нищо , просто защото не го интересува . Той просто кара и ходи на обслужване, когато трябва ... пък от там нататъка какво се случва ....божа работа

mashina_ написа:
пак на минимум за 1500 км съм долял сигурно 1,5 литра масло


За 10-15 хиляди км не вярвам да не се забележи този разход ако е всичко както го описваш той се е появил изведнъж.
Иначе може да се обърнеш тук към колегата martod мисля че има и сервиз (не в София), не го познавам лично а само съдя по постовете му. Според мен може да ти помогне, аз поне бих постъпил така.

Успех!

_________________
Мазда 6, 2.0 бензин 147HP 2007- ex
Мазда 6, 2.5 бензин 170HP 2008- ex
Мазда 6, 2.2 дизел 150HP 2016 AWD manual transmition-ex
Skoda Superb дизел 190HP 2019 4x4


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 12:45 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Сеп 2013, 00:53
Мнения: 91
Местоположение: софия
gadnyara написа:
При напълно стечено масло, вади се щеката, забърсва се и се отчита. После пак се забърсва и отново се отчита. Ако е приблизително на едно ниво спирате с опитите.
На равен терен. Най-добре е да мерите на едно и също място, ако искате да видите разход след даден период или преход.

При първо вадене не виждате ниво, защото цялата щека е омаслена и линията не се задържа.

благодаря за инфото- по принцип и аз така правя ама не се бях замислял досега кое е правилното. :-) и реших да питам, че колкото съм неграмотен технически..... :-)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 13:35 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
има един сервиз, който е специализиран за Мазда на Антим I-ви 64. Може да питаш и там колко могат да ти вземат за работа/части...

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 14:19 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 12 Юли 2012, 22:20
Мнения: 281
Местоположение: София/Добрич
skype: atriptoreality
@JTX , вчера като говорихме по телефона ми казаха около 4000 лв ... Днес като бях там ми казаха 2000-2500 . Не съм ги питал защо така се получи .. може и да се подсигуряват за цената знам ли ...

@bjrov всичко е възможно и не ми се гадае :) Възможно е и да е знаел и да не иска да ми каже , възможно е и да не го интересува ... Благодаря за предложението ти за въпросния колега. Ще го имам предвид

@isaak.angel мерси и на теб за предложението. Случайно някакъв контакт да имаш или поне как се казва сервиза ?

_________________
Mazda 6, 2.3 Petrol , 166 hp
Landi Renzo OBD II


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 15:24 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 13 Мар 2013, 22:43
Мнения: 454
Местоположение: Варна
mashina_ написа:
Случайно някакъв контакт да имаш или поне как се казва сервиза ?


http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=59&t=36244

_________________
MAZDA 6 2006 L3 + Fobos 2 + DRL


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 19:52 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 12 Юли 2012, 22:20
Мнения: 281
Местоположение: София/Добрич
skype: atriptoreality
@ifkata , мерси :)

_________________
Mazda 6, 2.3 Petrol , 166 hp
Landi Renzo OBD II


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 23:25 
Offline
фен
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 27 Окт 2007, 22:37
Мнения: 314
Местоположение: Стара Загора, Пазарджик
Здраве да е
Аз мисля че е добре да провериш PCV клапана.
Провери му състоянието лично, и ако има нужда го накисни и продухай.

Good luck


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2014, 09:01 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
JXT написа:
Е как пък от 4000 изведнъж падна на 2000-2500?
Хванали са го за канарче, как .. :lol: Той ако се поразтърси още по сериозно, може и от 1000- 1500 да слезе на 7- 800 лв., защото там някъде излиза реално този ремонт .. :)

Martinair написа:
Здраве да е
Аз мисля че е добре да провериш PCV клапана.
Провери му състоянието лично, и ако има нужда го накисни и продухай.

Good luck
Ооо, въздушния :P добре дошъл отново, скоро не беше писал тук ..
Няма да му помогне много кисненето на клапана, :wink: целият този филм с разхода на масло е плод на дългото сътрудничество на Мазда с Форд .. :lol: Нито сегментите им са сегменти, нито буталата бутала, нито гумичките на клапаните са им гумички, сложили са ги колкото да убият номера ..
Той PCV клапана е най здравото нещо в този мотор, :lol: поне не се предава на 60- 70к. км. за разлика от горе споменатите . :D
Аз за това им разправям на колегите да си вземат дизеловия мотор като искат 6-тица, поне да карат нещо Японско, ама няма кой да слуша, напоследък се навъдиха много специалисти по форумите, които съветват да се избягвал дизела, без дори да са се качвали на такъв . :)
Ако трябва да сме честни, на дизела горивните сегменти са по дебели, от маслените на бензинката .. :lol:

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2014, 22:48 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Яну 2013, 18:21
Мнения: 43
Местоположение: София
Здравей колега, понеже наскоро минавах по подобен път мога долу-горе да те насоча за някой неща:
Да започнем от там че и аз взех колата(Мазда 2.3 бензин 2006г.) от познат на 111к реални към май 2013г.(или поне предполагам).
Колата не харчеше изобщо масло, но имаше много интересен шум от двигателя(наподобяващ тракане на тънка метална пластина в по-дебел метал), който в Ютюб и по англоговорящите форуми се диагностицираше с две основни направления:
- прецакани биелни лагери(основно)
- прецакан вариатор (по-рядко срещано) (има го във фейслифта - както е и при теб)
Както и да е, моя човек беше ходил в Елия Ауто(там където и ти си бил) и са го диагностицирали за смяна на ангренажна верига......
До тук с хубавата част:)
Закарах я аз при един небезизвестен майстор на Мазда (със страст към опел манта:)) и се почна веселбата,
предвид че беше доста зает човека, каза че не му се занимава да отваря двигателя и ако съм навит ще започне с това което се вижда отгоре, аз казах ОК, като разчитах че все пак за 111к ще е козметика(мдаа щеше да е прекалено хубаво за да е истина).
Звъни той след 3 дни - прецакан вариатор (викам си евала, едно от двете е ,ще се оправи), звъни след 1 ден и веригата е разтегната (викам си хубаво така и така ще се пипа поне да е Ок всичко, после се разгледах по разни форуми че тази верига по-принцип е за около 120к пробег или по-скоро толкова изкарва на запад, конкретно за 2.3 двигателя, за другите две бензинки няма проблем, веригата обаче на 2.3 е друга - ламелна и като почва да се закъсва създава куп непредвидени главоболия).
Резултат:
- вариатор оригинален(FoMoCo - ха познайте - Форд Мотър Къмпани) от Ибей САЩ с доставка от приятел обаче, че трябваше да се чака повече от 40дни - 400лв, цена на самия вариатор около 220лв, цена към Стар мотърс 1760лв:D
- ангренажен сет, всичко по газоразпределителния механизъм от Ибей Юк, неоригинален 500лв с доставката за 1 седмица.
- 100лв за труд (поради факта, че шума си остана)
................
После ходих на море насам, натам двигателя си тракааа, а това дразнииии, особено след като човек е попрочел че 2.3 не е най-доброто комбо на сътрудничеството на Мазда и Форд, както пише и по-горе.
През това време около 3к километра, трака си, харчи 8.4-8.8л/100 извънградско и 12-14,5/100 градско, което може би е горната граница за този двигател, но пропуснах да кажа че е комби и извънградско обикновено се товарят дисагите с багаж, а градското е в Сф.
Иначе маслото не го пипа(Мотул 5W30, оптимума по книжка).
И така идваме до септември месец когато започна голямото ходене по мъките.
Отивам при въпросния майстор и се разбираме, че трябва да отваряме двигателя - цена към него 1200лв. - Ок
Иначе, човека си предупреди зает съм, ще отнеме време....е....отне 3 месеца(няма да влизам в подробности)
Малко цифри:
- труда е упоменат
- пълно обслужване(шлайф, тинтири минтири) на главата включително нови гумички за клапани, напасване и т.н. - 370лв
- лагери биелни оригинални от стар мотърс 230лв с отстъпката на шефа ми:D
- лагери основни, неоригинални, мисля на Виктор Рейнц(т.е. добри) - 150лв от Ники Велков
- всички сегменти Рикен(made in Japan), водят се заместител на оригинала - 200лв от арабите на Симеон
- гарнитура на главата:D на Виктор Реинц от третия опит благодарение на Ауто+(смисъл от 3-я опит я уцелиха и я чаках 1 месец), 120лв, от третия опит просто защото е различна при фейслифта, както е описано по-горе
- Антифриз червен, по-принцип този двигател по спесификация се води за този антифреиз, макар че едвали ще му стане нещо с обикновения - 3,5литра х 16лв = 56лв.
- маслен филтър, нямам идея какъв е - 20лв
- масло оригинално, бившето Декселия, сега Мазда : 5,5 х 22,40лв = 123лв

Причина за всичко - ДИАГНОСТИЦИРАНА -> прецакани балансиращи валове.
Различна от причината за харч на масло.
Сега колата мисля губи масло май от масления филтър защото скоро смених и маслото на скоростната кутия 90лв(без труд - майстора ми е приятел) понеже около него имаше леко омазване, както ипо кората около него(няма гаранция че е от там, сега филтъра е затегнат, да видим).
След гореспоменатите въздействия са изминати 3к километра и маслото е паднало с 1 деление.

И въпреки всичко,че леко страня от темата се надявам да съм бил полезен поне с цените на частите.
Успех колега и бързо да си стегнеш "машината". :lovemazda: !!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2014, 11:20 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 12 Юли 2012, 22:20
Мнения: 281
Местоположение: София/Добрич
skype: atriptoreality
@IvoZ , мерси колега за изчерпателния пост. Доста необнадеждаващ е :) , но все пак е полезен . Силно се надявам да не мина по твоя път , но това скоро ще се разбере. Защо ли направих компромис с избора на двигател... сега ще си я бия в главата тая мазда...

_________________
Mazda 6, 2.3 Petrol , 166 hp
Landi Renzo OBD II


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2014, 11:26 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Добре изглежда....стегната със идеално джанти.....Със какво масло е колата в момента.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2014, 13:06 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 12 Юли 2012, 22:20
Мнения: 281
Местоположение: София/Добрич
skype: atriptoreality
@valio323 , ако въпроса е към мен , мерси и колата в момента е с Castrol Edge 5w30. Доколкото знам преди е карана и с 5w30 и 5w40.

_________________
Mazda 6, 2.3 Petrol , 166 hp
Landi Renzo OBD II


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2014, 15:07 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
За твоята става въпрос-да.Чета и нещо не ми се вързва..... около 1.5 на 1500км....Много това.... #-o Би трябвало като я настъпваш да пуши бая яко....колкото и да обира катализатора разхода си е забележителен.Но при всички случаи може да слезеш под 1000лв със труда включен.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 58 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб