Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 10:48

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2014, 22:27 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
В няколко отделни топика ще опиша доработките, които съм правил по колата.
По време на поредица ремонти и профилактики на възли в двигателния кош, реших да си улесня живота с монтаж на амортисьори, да не ползвам фабричната пръчка. Разтърсих се и се оказа, че има проверено вече работещо решение.

Необходимо оборудване:
Амортисьор задна врата от ВАЗ 2108 (Самара), 340N - 2бр.,
Пъпка (шарнир, ябълка) за амортисьор - 4 бр.,
Гайка М8 - 2 бр. (за ябълковидното болтче към капака)
Свредла ф6.4мм (6.8мм) и ф8.0мм,
Метчик М8.0 (такава е резбата на шарнирчето към амортисьора),
Ключ 10 и 12 (13)
Винтоверт или бормашина,
Смазочна грес, графитна по възможност, за удължена устойчивост на корозия.

Монтаж:
Развива се болта на калника (с кл. 10), на снимката се вижда кой точно. Отворът се разпробива на ф6.4-6.8 и се нарязва резба с метчика. Навиваме едната пъпка.
На пантата на капака има квадратен отвор, който има нужда да се разшири с ф8.0 свредло.
Главите на пъпчиците се намазват обилно с грес.
Ако нещо е неясно, ще се опитам да обясня.
Руснаците имат доста публикации по темата.
Прикачени файлове:
Ammo.jpg
Ammo.jpg [ 95.65 KiB | Прегледано 2650 пъти ]

Прикачени файлове:
ammo2.jpg
ammo2.jpg [ 59.17 KiB | Прегледано 2650 пъти ]

Прикачени файлове:
ammo1.jpg
ammo1.jpg [ 89.11 KiB | Прегледано 2650 пъти ]

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2014, 22:33 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Сеп 2012, 17:23
Мнения: 109
Местоположение: Варна
skype: pamucheto
Колега,много готино ти се е получило,и много ясно си обяснил какво и как да се направи...евала


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2014, 01:06 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 13 Мар 2013, 22:43
Мнения: 454
Местоположение: Варна
А пъпките от къде мога да си ги закупя?

_________________
MAZDA 6 2006 L3 + Fobos 2 + DRL


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2014, 02:29 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Най-добре от стари VAG-аджиски амортисьорчета :)

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2014, 10:48 
Offline
фанатик
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Намерих един човечец "Минчев-авто" от Сопот, с голямо количество амортисьорчета на склад. Той ми изпрати и пъпчици към тях. Крепежът излезе левче за комплект.
Всичко с куриера 35лв. за целия цирк.
Това беше второто място, където звъннах. По тази статистика, в половината магазини за части ще има такива пъпки. :mrgreen:

Дано не се счете за директна реклама...

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Мар 2014, 07:59 
Offline
фанатик
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Facelift:
Мощна намеса на несръчен колега доведе до изкривяване на ограничителите на пантите на капака.
Стандартно, като се вдига капака, той има максимална височина на отваряне, за която се грижат ограничители в пантите. При мен те вече са "туниговани" и капакът има възможност да легне върху предното стъкло...

Докато сменя (или оправя) пантите, а и за в бъдеще, реших да изместя закрепването на единия амортисьор в/у калника напред, към фара. Така едното амортисьорче действа като ограничител за височината на капака чрез масималната си дължина.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб