martod написа:
gadnyara, не е това логиката,
за това си взел изпита с 3-ка ..
kolio01 написа:
Ами вече се обърках...
Ами нормално е да се объркаш, при толкова много съвети ..
Метода за измерване и означаване на акумулаторите по Японския (JIS) и приетия в Европа стандарт (EN) са различни, например 52Аh по JIS (75D23L) отговарят на около 65Аh по EN стандарта, т.е. има едни около 25-30% разлика ...
При 95D31L и 115D31L които са 64 и 70 амперчасови, но по Японския стандарт, като ги увеличиш с 25 - 30% и ще получиш верния отговор на ампеража по (ЕN) който трябва да сложиш на колата ..
Еееей, евала за обясненията!
Тия дни акумулатора взе да ми прави проблеми, реших да взимам нов. Отварям си аз service manual-a, защото обичам всичко да ми е по предписанията, гледам предписал японеца 64Ah и 70Ah за моята. Отдолу написал пояснение "(5-hour rate)", ама кой да му обърне внимание. Разглеждам аз по нета, харесах си един 72Ah. Сегашния ми е 75Ah (такъв е сложил италианеца). Оставам с впечатлението, че това е капацитета за мене. Звъня на akumulatori.bg да ги питам за модела който съм си избрал, те ме питат на каква кола ще го слагам и ми казват, че на тая кола се слагало 90Ah
Обясняват ми нещо за размерите, че не пасвали другите, ала-бала... викам си да бе, искат да ме метнат нещо. Обаче слезнах до колата с ролетката, измерих мястото на акумулатора и забелязах, че текущия е по-малък и че скобата отгоре седи накриво и не го хваща добре. Седнах пак пред компа, гледах каталози, ала-бала и с тия размери, които е стойката ми излизат само акумулатори по 90-100Ah. Зачудих се откъде идва тая разлика и след още сума гледане на каталози ми направи впечатление, че на всички пише 20-hour rate или 20HR. Почнах да търся в гугъл разликата между 20HR и 5HR и попаднах на нужната информация, а междувременно и на тая тема.
Реших да я вдигна, защото идва зимния период, през който обикновено се вдигат продажбите на акумулатори и е хубаво повече хора да обърнат внимание на тази разлика в стандартите. Няма проблем да сложиш малко по-голям капацитет, но по-малък не е добре.
А в случая, слагайки 75Ah/20HR си слагаме по-малък капацитет от предписания.
И ето малко смляна информация за колегите, които в бъдеще ще търсят инфо по въпроса.
За Mazda 6 2.0 diesel 143HP (MZR-CD) 2006 (facelift)Според документа "
Service Training Mazda6 Facelift", акумулаторът е:
Цитат:
Voltage (V) - 12
Type and capacity (Ah) - 95D31L (64), 115D31L (70)
(5-hour rate)
Десен + (0), Размерите са: 306x173x225 mm
Нужен капацитет при стандарт 20-hour rate:
~90AhСпоред
Mazda Technical Service Bulletin 01-010/10 стартовия ток на
115D31L е:
782A