bborisov79 написа:
дизел 2.0 Мазда 6 Facelift 121k.s. 2005-2007
Напоследък се усеща осезаема липса на мощност при наклон на пътя ("нанагорнище") - на участъци от магистрала Хемус където преди си вървеше на 6-а скорост на автопилот , сега автопилота изключва сам и карам на 5-а, а понякога се налага да минавам и на 4-а и набира трудно. На равни участъци, като че ли няма проблеми, макар че пак набира малко по-мудно.
Съединител, компресия на двигателя, турбо, калпаво гориво ?
Здравейте,
Имам абсолютно същия проблем като колегата bborisov79. От преди няколко седмици усещам че моята Мазда 6 2.0 дизел 2006 143 коня фейслифт има загуба на мощност. Просто не набира, както преди, автопилота изключва на баир. Набира все едно е влак.
Не набира толкова зле, колкото ако е в авариен режим, но и не набира нормално, а доста мудно и ми се налага да свалям и аз като колегата от 6-та на 5-та, че и на четвърта. От време на време колата сякаш се "отпушва" и започва да набира нормално, но много скоро пак се превръща във влак.
На колата е махнат DPF филтъра преди година и 1/2 и е заменен с емулатор (не е пипан софтуерът на компютъра, направено е добре, до колкото това е възможно). Имам обаче загуба на масло и периодично си доливам 5w30 - понеже вече нямам DPF не се съобразявам много с изисквяниата да е с ниско ниво на пепел, а си сипвам някво нормално и по-евтино. Обикновено доливам около литър на 1000-2000 км. Последните два пъти обаче не проверявах нивото през щеката, а направо наливах по един литър. Колата понякога припушва облак дим отзад при запалване, но не се кахъря много.
Вчера на прибиране по магистралата ми светна и започна да мига лампата DPF. Сега тъй като нямам DPF, не е проблемът там
Проверих нивото на маслото и е малко високо, което ме очуди понеже аз принципно имам загуби и нивото следва да не е високо. Но може и да съм я удавил с масло с моите доливания "на око"...
Четох че мигаща лампа може да означава много неща, но като се има предвид че последните два пъти сменям маслото в официалния на Мазда в София, не е сервизния интервал. Остава да е примерно грешка "високо ниво на дизела в маслото". Чудя се сега какво друго би могло да е? То е ясно че без да се ходи до сервиза няма как да се знае със сигурност какво е, но въпросът ми е какви са вариантите, който могат да доведат до подобно поведение на автомобила?