Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 17:48

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Май 2014, 21:43 
Offline
любител
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Мар 2013, 15:06
Мнения: 30
Местоположение: Плевен
Здравейте,
да споделя моя опит:
От 1г. имам Мазда 6 2003 141к, бензин 2.0 с газов инжекцион.
Постояннит епроблеми бяха:
- не ускорява до 2000об./мин/ когато е студена
- нестабилни обороти на празен ход
- при топъл двигател под 2000об. понякога забива нос, на газ гърми
След обикаляне на малкото некадърни майстори в нашия град, се наложи или да я продавам (защото ми изпокъса нервите) или сам да се заема“
Е, избрах второто- все пак е красива кола :)
Сменени:
-бобина- единия електрод беше окислен и съответно с 10микрона бронзово покритите в/у някаква пластмаса сами разбирате, че покритието се разпраши (японска работа брей, да пестим метал), както и да е,нова бобина, за да е ОК за газта - не помогна
-нови кабели - не помогнаха
-нов дебитомер - китайски за 50лв, не стана, нов по-малко китайски за 100лв. - - прилично се държи , но не реши проблема
-нови свещи - нжк иридиум ,перфектни - не решиха проблема
-чистене дросел - не реши проблема
-смяна ламбда сонда с бош универсал - ОК,падна разхода, но не реши проблема
-нов датчик за положението на разпределителния вал 40лв - РЕШИ ПРОБЛЕМА!!!

Никой майстор в града а и убеден съм в България нямаше да го реши - когато датчик не вдига CEL "умните" майстори не мислят и го приемат за чиста монета!Да,ама не!
Благодарности на http://forum.mazda6club.com/3-0l-v6/300817-camshaft-position-sensor.html

Красиви коли,но слаби са ни разбирачите!!!
Поздрави


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2014, 21:53 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2013, 11:30
Мнения: 206
Местоположение: София
Колега, кофти подход! По метода на изключването можеш да сменяш глупости до безкрай и накрая да заклеймиш колата като най-калпавата на света.

Датчици колянов/разпределителен вал и разтеглена верига се диагностицират елементарно чрез закачане на диагностичен уред и следене показанията на предварението (аванса) в реално време.
Това, което си описал с дебитомера, също подсказва потенциален проблем там. Също лесно се диагностицира чрез следене на показанията и сравняване с предписаните референтни данни.

Всичко е до майстори! И обикновено е най-добре да се ходи на оторизиран сервиз! Имат необходимата апаратура и са обучени на съответните диагностични процедури. Дано не ти се налага друг път, но ако нещо - пробвай така.

_________________
Mazda 6 GH (2009), 2.0 147hp, AT, LPG Romano Antonio OBD


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2014, 21:56 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010, 18:33
Мнения: 351
Местоположение: Пловдив
MapTuH 5F написа:
Датчици колянов/рaзпределителен вал и разтеглена верига се диагностицират елементарно чрез закачане на диагностичен уред и следене показанията на предварението (аванса) в реално време.


а какво трябва да е показанието на предварението ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2014, 21:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2013, 11:30
Мнения: 206
Местоположение: София
MapTuH 5F написа:
на оторизиран сервиз! Имат необходимата апаратура и са обучени на съответните диагностични процедури

Мазда ще ти кажат!

_________________
Mazda 6 GH (2009), 2.0 147hp, AT, LPG Romano Antonio OBD


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2014, 22:02 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2013, 11:30
Мнения: 206
Местоположение: София
И още нещо:
ivo_stefanoff написа:
...с газов инжекцион...понякога забива нос, на газ гърми

Какъв е тоя инжекцион, при който има гърмежи? Не е нормално в никакъв случай!

_________________
Mazda 6 GH (2009), 2.0 147hp, AT, LPG Romano Antonio OBD


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2014, 22:13 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010, 18:33
Мнения: 351
Местоположение: Пловдив
MapTuH 5F написа:
MapTuH 5F написа:
на оторизиран сервиз! Имат необходимата апаратура и са обучени на съответните диагностични процедури

Мазда ще ти кажат!

Едва ли те ще кажат.А и аз не искам да ми казват те,просто искам да знам.Защото и аз мога да си следа предварението само но не знам колко трябва да е и как е нормално и как не е затова попитах?!?

1 път съм ходил в "МАЗДА" Пловдив и втори път едва ли ще ида след като ми искаха 800лв за нещо което даже няма диагностика да разберат,че е от него и което се оказа че е на 1000% здраво.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2014, 22:26 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2013, 11:30
Мнения: 206
Местоположение: София
За съжаление, и тоя момент го има - и сред оторизираните има некоректни. В повечето случаи обаче вършат работа. Например Стар Моторс в София. Или оторизирания на Нисан в Пловдив - точно там ми диагностицираха датчици и верига и майстора лично ми показа в какъв диапазон играе моето предварение и какви са референтните стойности.

_________________
Mazda 6 GH (2009), 2.0 147hp, AT, LPG Romano Antonio OBD


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2014, 08:18 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Ъгълът на запалване се изменя много динамично при този тип управление на запалването.
Дори при празен ход и стабилни обороти "играе" между 7 и 10 градуса. Мисля, че се водеше 8 градуса за 2.3л.мотор.

Към автора: какви индикации имаше в "живите данни" при Вас, та да стигнете до извода, че е датчика?
Или и той бе подменен като следващ заподозрян без да е диагностициран?

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2014, 13:22 
Offline
любител
2003 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 08 Мар 2013, 15:06
Мнения: 30
Местоположение: Плевен
Здравейте колеги,
когато "майсторското решаване на проблема" започва и приключва с това, че няма грешки и абнормални показания на диагностиката, то тогава няма май какво да се направи особено,нали?
"Колата ти няма проблем" - няма специалисти,това искам да кажа,колата си е ОК,но за европейски автомобили информация и майстори колкото щеш, като опрат нещата до японските и край.
И не , не искам да заклеймявам нищо и никого, просто ще постна една снимка на оригиналната бобина с разпрашено метално покритине на единия електрод (вече боядисано със сребърна паста) и отдолу пластмасова основа и ми кажете после кого да заклеймяИли че на 140к. км датчика на разпределителния вал си е ОК но "мърда" някоя и друга милисекунда импулса...
Досега съм карал само немски коли , взимам ги на 120-130к и ги карам до 200к и да ви кажа аз такова чудо не съм срещал! Абсолютно ненадеждна елементна база!
Поздрави
П.С. Да подпаля само старата дилема "...Е ли маздата форд или форда мазда..." но каквото купувам като датчици по парт. номер все форд ми пише на него :D


Последна промяна ivo_stefanoff на 14 Май 2014, 22:30, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2014, 20:19 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Авг 2011, 20:17
Мнения: 47
Колега къде точно е този датчик?При мен проблемите са тресене на ниски обороти.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2014, 22:28 
Offline
любител
2003 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 08 Мар 2013, 15:06
Мнения: 30
Местоположение: Плевен
Здравей,
номер 4 - CMP sensor
http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Ffoor.ee%2Fm6%2FMazda6%2FEnglish%2F3359-1E-02C.pdf&ei=ttFzU8amMsqK4gS884HICw&usg=AFQjCNEGMoZcoKfM_f-u_KYrB9V1lW2U2A&sig2=N2Pt_sddtHBVU5dpCLkRgw&bvm=bv.66699033,d.bGQ
Ето една повече от прилична документация.
Поздрави


Прикачени файлове:
mazda6-2.0_desc.png
mazda6-2.0_desc.png [ 56.1 KiB | Прегледано 5046 пъти ]
mazda6-2.0.png
mazda6-2.0.png [ 78.19 KiB | Прегледано 5046 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб