Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 18:19

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Май 2014, 18:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 03 Юли 2013, 13:36
Мнения: 510
Местоположение: Плевен
Здравейте колеги! Поредна дилема ме "връхлетя", помагайте! Преди седмица реших да си пусна климатика на колата /климатроника/ на охлаждане и изненада, не духа хладно. Отидох на майстор, който установи, че въобще нямам фреон в системата. Другото, което установи е, че радиатора на климатика е в много лошо състояние. Като го погледнах след свалянето на маската и видях, че буквално на около една трета и по-вече от питата от долу нагоре погледнато между тръбичките въобще няма ламелки /онези финни нагънати ламаринки които подпомагат топлоотдаването/ и тръбичките си "треперят" като ги докоснеш. Майстора провери системата, надува я близо 10 мин. и пробив не установи. Напълни ми системата с фреон сега охлаждането си работи добре. Неговия съвет е да си сменя радиатора за климатика с нов. По данни от извършено от него проучване ми е намерил нов, оригинален радиатор на цена 370 лв., което ми е твърде "дебело" към момента. Каза ми, че така мога да си карам до момента до който тръбичките вследствие на вибрациите и поради по-лошото топлоотдаване /заради липсата на ламелите/ щели да се пробият и фреона да изтече. Въпросът ми е дали мога да направя нещо според Вас и да "застопоря" някак тези тръбички. Мислех си да взема само въпросната нагъната ламаринка от някакъв друг радиатор, да я пригодя на нужната височина и някак да я залепя/запоя м/у тръбичките. Или нещо подобно. Какво мислите по въпроса? Твърде много са ми тези 370 лв. за сега и някак си ми се иска да му удължа живота на стария ми радиатор. Благодаря Ви предварително на всички!

_________________
Mazda 6/2008 Diesel
Meine Ehre heißt Treue


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Май 2014, 19:14 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Фен съм на "направи/поправи си сам", но в случая ми се струва невъзможна задачата...
До седмица-две ще изчезне отново хладилния агент. При закупуването работеше ли климатика?

Предлагам да се засилите в търсене на малко по-изгоден кондензатор. Примерно, около 200лв за Niessen.
А после да засилите защитата на новия кондензатор - именно поради подобни намачквания по радиатора, навремето сложих решетка пред него. Може би ще Ви стане интересно след неизбежната смяна:
viewtopic.php?f=40&t=36520

Съжалявам за негативния отговор, но чудеса стават само на Коледа, а сега е едва средата на годината. :mrgreen:

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Май 2014, 20:05 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Юли 2013, 13:36
Мнения: 510
Местоположение: Плевен
gadnyara написа:
Фен съм на "направи/поправи си сам", но в случая ми се струва невъзможна задачата...
До седмица-две ще изчезне отново хладилния агент. При закупуването работеше ли климатика?

Предлагам да се засилите в търсене на малко по-изгоден кондензатор. Примерно, около 200лв за Niessen.
А после да засилите защитата на новия кондензатор - именно поради подобни намачквания по радиатора, навремето сложих решетка пред него. Може би ще Ви стане интересно след неизбежната смяна:
viewtopic.php?f=40&t=36520

Съжалявам за негативния отговор, но чудеса стават само на Коледа, а сега е едва средата на годината. :mrgreen:

Ами колата преди да я взема е удряна челно не явно много силно, но е сменян радиатора, бронята и капака на двигателя, еърбеците не бяха "излезли". Радиатора е сменен с този който е сега на колата /явно какъвто са намерили/. Климатроника си работеше за отопление, то нали или работи или не. Купих я в началото на февруари и на охлаждане не я бях пускал. То и самия компресор на климатика за охлаждане просто не работи когато няма фреон в системата. Тази марка Niessen не ми е позната, за какво става дума? Аз ще опитам да се "преборя" с проблема, пък "каквото сабя покаже"! Бъди здрав колега!

_________________
Mazda 6/2008 Diesel
Meine Ehre heißt Treue


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Май 2014, 20:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010, 18:33
Мнения: 351
Местоположение: Пловдив
kochtrela написа:
Здравейте колеги! Поредна дилема ме "връхлетя", помагайте! Преди седмица реших да си пусна климатика на колата /климатроника/ на охлаждане и изненада, не духа хладно. Отидох на майстор, който установи, че въобще нямам фреон в системата. Другото, което установи е, че радиатора на климатика е в много лошо състояние. Като го погледнах след свалянето на маската и видях, че буквално на около една трета и по-вече от питата от долу нагоре погледнато между тръбичките въобще няма ламелки /онези финни нагънати ламаринки които подпомагат топлоотдаването/ и тръбичките си "треперят" като ги докоснеш. Майстора провери системата, надува я близо 10 мин. и пробив не установи. Напълни ми системата с фреон сега охлаждането си работи добре. Неговия съвет е да си сменя радиатора за климатика с нов. По данни от извършено от него проучване ми е намерил нов, оригинален радиатор на цена 370 лв., което ми е твърде "дебело" към момента. Каза ми, че така мога да си карам до момента до който тръбичките вследствие на вибрациите и поради по-лошото топлоотдаване /заради липсата на ламелите/ щели да се пробият и фреона да изтече. Въпросът ми е дали мога да направя нещо според Вас и да "застопоря" някак тези тръбички. Мислех си да взема само въпросната нагъната ламаринка от някакъв друг радиатор, да я пригодя на нужната височина и някак да я залепя/запоя м/у тръбичките. Или нещо подобно. Какво мислите по въпроса? Твърде много са ми тези 370 лв. за сега и някак си ми се иска да му удължа живота на стария ми радиатор. Благодаря Ви предварително на всички!


спокоино можеш да си караш и така.И моя радиатор на климата долните 3-4 реда липсват тук там или са се откъснали и се местят.Питах познат които прави клими и каза да си карам така докато може щом работи,пък така или иначе рано или късно иска смяна.просто ако се смени преди да се спука се спястява и един фрион.а ако се чака докато се спука си назад с едно зареждане и това е.Просто да се следи и като се спука да се отстрани веднага за да не се напълни с боклуци че после трябвало цялостно промиване на системата..

А относно радиаторите на Нисенс горе долу мога да съдеиствам за по ниска цена от тази която са ти обявили с едно около 100лв надолу та може и повече


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Май 2014, 20:25 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Юли 2013, 13:36
Мнения: 510
Местоположение: Плевен
tarikat89 написа:
kochtrela написа:
Здравейте колеги! Поредна дилема ме "връхлетя", помагайте! Преди седмица реших да си пусна климатика на колата /климатроника/ на охлаждане и изненада, не духа хладно. Отидох на майстор, който установи, че въобще нямам фреон в системата. Другото, което установи е, че радиатора на климатика е в много лошо състояние. Като го погледнах след свалянето на маската и видях, че буквално на около една трета и по-вече от питата от долу нагоре погледнато между тръбичките въобще няма ламелки /онези финни нагънати ламаринки които подпомагат топлоотдаването/ и тръбичките си "треперят" като ги докоснеш. Майстора провери системата, надува я близо 10 мин. и пробив не установи. Напълни ми системата с фреон сега охлаждането си работи добре. Неговия съвет е да си сменя радиатора за климатика с нов. По данни от извършено от него проучване ми е намерил нов, оригинален радиатор на цена 370 лв., което ми е твърде "дебело" към момента. Каза ми, че така мога да си карам до момента до който тръбичките вследствие на вибрациите и поради по-лошото топлоотдаване /заради липсата на ламелите/ щели да се пробият и фреона да изтече. Въпросът ми е дали мога да направя нещо според Вас и да "застопоря" някак тези тръбички. Мислех си да взема само въпросната нагъната ламаринка от някакъв друг радиатор, да я пригодя на нужната височина и някак да я залепя/запоя м/у тръбичките. Или нещо подобно. Какво мислите по въпроса? Твърде много са ми тези 370 лв. за сега и някак си ми се иска да му удължа живота на стария ми радиатор. Благодаря Ви предварително на всички!


спокоино можеш да си караш и така.И моя радиатор на климата долните 3-4 реда липсват тук там или са се откъснали и се местят.Питах познат които прави клими и каза да си карам така докато може щом работи,пък така или иначе рано или късно иска смяна.просто ако се смени преди да се спука се спястява и един фрион.а ако се чака докато се спука си назад с едно зареждане и това е.Просто да се следи и като се спука да се отстрани веднага за да не се напълни с боклуци че после трябвало цялостно промиване на системата..

А относно радиаторите на Нисенс горе долу мога да съдеиствам за по ниска цена от тази която са ти обявили с едно около 100лв надолу та може и повече

Благодаря колега! Наистина мисля да пробвам за сега да карам при това състояние докато може. После ще видя какво ще правя. Дано да не те търся скоро за съдействие! :) Благодаря отново!

_________________
Mazda 6/2008 Diesel
Meine Ehre heißt Treue


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Май 2014, 22:01 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Щом можете да си позволите да спре, карайте си я така.
Колко да загубите - 50лв за пълнене след ремонта...

При мен би спрял точно в началото на най-дългото пътуване, затова избягвам да имам такива крепящи се системи.

Нищо специално не са Niessen. Просто като сравниш с "обикновените" дори само по тегло, става ясно, че би могло да се разчита на по-дълъг период на експлоатация от другите.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Май 2014, 22:36 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010, 18:33
Мнения: 351
Местоположение: Пловдив
еее едно време се на климатик си се возил :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Май 2014, 00:20 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Именно - взел съм си дозата каране без охлаждане.

Отделно тествах чудесна добавка към климатика наскоро - Загорка 0,0% с почти бирен вкус. Изпих 6 кена за 600км без никакъв алкохолен ефект. Това също го нямаше някога и сега ми се полага. :dance2:

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Май 2014, 14:40 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Юли 2013, 13:36
Мнения: 510
Местоположение: Плевен
gadnyara написа:
Щом можете да си позволите да спре, карайте си я така.
Колко да загубите - 50лв за пълнене след ремонта...

При мен би спрял точно в началото на най-дългото пътуване, затова избягвам да имам такива крепящи се системи.

Нищо специално не са Niessen. Просто като сравниш с "обикновените" дори само по тегло, става ясно, че би могло да се разчита на по-дълъг период на експлоатация от другите.

Да разбирам ли, че въпросната фирма/марка произвеждат радоатори за автомобили и в частност за Мазда 6?

_________________
Mazda 6/2008 Diesel
Meine Ehre heißt Treue


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Май 2014, 22:19 
Offline
маниак
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 03 Юли 2013, 13:36
Мнения: 510
Местоположение: Плевен
kochtrela написа:
gadnyara написа:
Щом можете да си позволите да спре, карайте си я така.
Колко да загубите - 50лв за пълнене след ремонта...

При мен би спрял точно в началото на най-дългото пътуване, затова избягвам да имам такива крепящи се системи.

Нищо специално не са Niessen. Просто като сравниш с "обикновените" дори само по тегло, става ясно, че би могло да се разчита на по-дълъг период на експлоатация от другите.

Да разбирам ли, че въпросната фирма/марка произвеждат радоатори за автомобили и в частност за Мазда 6?

Звъннах днес на фирмата която предлага радиатори Niessen. Казаха ми, че за 260 лв. плюс разходите за доставката на куриерската фирма радиатора ще е при мен. Хм, моя майстор дали не е намерил радиатор именно от там??? :) :lovemazda:

_________________
Mazda 6/2008 Diesel
Meine Ehre heißt Treue


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Май 2014, 22:36 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Дотук добре - 30% по-ниско.
NRF ще дойде още малко надолу... примерно с 10%.
Проверете харесваните търговци на нови части във форума, може и от там да излезе някоя допълнителна отстъпка.

С домашното възстановяване на стария докъде стигнахте?

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб