Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 17:22

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2016, 23:26 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
Привет,

ето малко впечатления след 6 месеца с Mazda 6 AWD 2.2 175 к.с.

Накратко трябваше ни нова семейна кола, като минималните изисквания бяха да е 4x4, с автоматична кутия, с 5-та врата (хечбек или комби), достатъчно широка за да се съберат две детски столчета и един възрастен на задната седалка и пр.

След проучване се спрях на следните кандидати:

    - Insignia хечбек, 4х4, 195 к.с. дизел, 6 ст. автоматик
    - Mazda 6, AWD 175 к.с. дизел, 6 ст. автоматик
    - Passat Variant, 190 к.с. TDI, 4motion, DSG 6
    - Superb 190 к.с. TDI ( 280 к.с. TSI) 4x4, DSG 6 (хечбек и комби)
    - Mondeo 180 к.с. TDCI, 4x4, Powershift 6

Нямах твърди предпочитания за бензин или дизел (15-17 000 км/година), но повечето варианти бяха за дизел (Шкода и Опел имаха предложения за бензинови мотори с принудително пълнене, които също ми влизаха в бюджета). 8 години карах VW с TDI-PD 140 к.с. и DSG6 и затова повечето ми сравнения са с автомобили на VAG.

Относно автоматика - твърдо не исках CVT кутия, затова Subaru отпадаше. Освен DSG6/7 имам близки наблюдения върху ZF8, 7G-tronic (Mercedes), Getrag и пр., които използвах при тестовете за сравнение.

Ако трябва да бъда честен, най-много харесвах 330d на BMW (F31). Преди година и половина карах няколко пъти и съм очарован от работата на мотора и кутията на ZF, както и от цялата настройка на автомобила. Багажникът е най-малък от гореизброените, но пък задната седалка се разделя на 40/20/40. Другият недостатък е много широката средна част при водача, поради което педалите са изместени доста наляво и се чувстваш малко странно. Както и да е, нямаше как да се случи - при тази цена може да се вземе още една по-малка кола с прилично оборудване.

Първо отпадна Мондеото - модификация 4х4 се появи съвсем наскоро. Преди време пробвах Kuga, но не ми допадна кутията на Getrag. Може би и двигателят не се справяше с тежкото купе.

След това Шкодата - времето за доставка беше повече от половин година (точно излезе новият модел), а и там нямаше никакви отстъпки от цената. Не можах да тествам нито една от горните модификации, но на живо колата не ми допадна толкова колкото на снимки. Отпред е супер, отстрани е много добре (за разлика от предишният модел), но задницата явно не е правена от Jozef Kaban:)

Инсигнията беше най-тясна отвътре, особено на вторият ред. На всички коли мерих разстоянието между вътрешните isofix точки, за да преценя до колко може да седне човек между столчетата.

Bi-turbo двигателят е много хубав, но купето е много тежко и кутията на Aisin не се справя толкова добре. На новият модел доколкото разбрах, ще слагат вече тази с 8 степени, която Volvo започнаха да използват от година-две.

Като цяло съм с положителни впечатления от този Опел (въпреки, че все го коват по разните автомобилни медии). След фейслифтът вътре е станало много подредено и удобно, воланът и седалките също са много добри. Тук имах най-голямата отстъпка, така че остана да чака тестовете на другите коли.

VW - тук бях най-запознат с материята, през годините редовно ме викаха да пробвам всякви техни модели от Polo до Tuareg. Новият Пасат беше най-добро качество на интериора от всички коли, които тествах, багажникът губеше единствено от Superb (650 срещу 660 литра), огледалото за обратно виждане е frameless (както на V40 на Volvo). Воланът е смотан обаче, не знам защо го промениха спрямо предишният модел. Ако се доплати R-line оборудване получаваш фантастичен волан (същото е и при BMW с техния волан от M line). Не случайно VW пускат във всички реклами R-line exterior&interior.

Седанът ми допадаше много повече, но не ми вършеше работа.

Това беше най-скъпият автомобил, въпреки 10% отстъпка, която имах. Тъй като тук можеш да конфигурираш до голяма степен, обмислях дали да не махна част от екстрите, без да пипам навигация, кожен салон и фарове. В крайна сметка предвид някои проблеми на собственици на чисто нови B8, реших да не рискувам.

Мазда 6 ми беше фаворитът от самото начало, но не предполагах че ще я купя. Вариантът автоматик и 4x4 беше само един и то в най-скъпата конфигурация, която надхвърляше бюджета. По-скоро си представях Insignia или дори Octavia TDI 184 к.с., 4x4, DSG6 хечбек с почти всички екстри (за Октавия също имах намаление на цената). Също се чудех дали да не жертвам 4x4 и да вземa мазда само с предно предаване, но като отидох в шорума за тест се оказа, че в продължение на два месеца ще има промоция на AWD предвид предстоящото изложение.

Карах колата, мислих 1 седмица и капарирах. Вместо след два месеца, тя дойде 3 седмици по-рано. Извън стандартното оборудване си взех навигация, гумена подложка за багажник, втори комплект стелки (гумени за зимата и мокет за лятото), втори комплект джанти за зимата (17”). Известно време се чудех дали да не доплатя и за светъл кожен салон, но с две малки деца си го избих от главата и останах с черен:)

И така от края на ноември вече сме с две мазди в семейството (след тази на жена ми, 3-ка 2007 г.). За 6 месеца разходът е 7.8 по показания - малко над 6к км, като около 1700 са извънградско. Ходихме на море в Гърция и по методът на пълен-пълен резервоар даде 6.8. Трима възрастни, две деца, двойна количка и толкова багаж, колкото не съм си мислел, че мога да вкарам в една кола (освен ако не E-class T model).

Накратко какво ми харесва и какво не в колата, започвам с второто.

    - 10 литра по-малък резервоар спрямо модификацията с предно предаване. Това го бях пропуснал някак си и го прочетох чак в книжката. На всичко отгоре има прекалено голям запас - при показание за оставащи 20 км пробег, в резервоара има реално над 6 литра и половина.
    - Не могат да се заключват автоматично вратите след потегляне.
    - Няма бутон за отваряне на багажника от купето.
    - Показанията на борд компютъра са само за reset, а няма втори, който да следи за конкретното пътуване през деня.
    - Липсва опция за регулиращи се амортисьори ( въпреки това окачването е настроено много оптимално).
    - Електрическа ръчна спирачка (вече почти всички коли са с такава за съжаление). Предпочитам механична такава и независимо дали карам автомобил с ръчна или автоматична кутия винаги я използвам. Дори и зимата слагам на един зъб и заъртам волана към бордюра ако спирам навън.
    - Не се предлага с нормална резервна гума, а с tyre kit.

Ето и плюсовете:

    - Това е най-удобната кола за каране от всички, които тествах и се доближава максимално до F31. Дори на моменти в завои с голяма скорост имам чувството, че карам кола със задно. Позицията, уредите, всичко ми е безкрайно удобно.
    - Двигателят е разкошен. Имам 100 Nm повече спрямо предишната кола и не се оплаквам ( въпреки, че не бих върнал 6 цилиндров редови и то надлъжно разположен). Омръзна ми безкрайното промотиране на 1, 1.2, 1.4, 1.6 двигатели с турбина, турбина и компресор, две турбини и пр., които се задъхват при натоварване и основният им довод - разходът на гориво, става двоен.
    - Кутията е добра. Определено е по-лоша от ZF, спрямо DSG си има плюсове и минуси, които се компенсират. По принцип не говори добре фактът, когато ускорението спрямо ръчната кутия е по-бавно, но не се оплаквам.
    - Джойстикът е едно от любимите ми неща - преди години имах gsm Sony с врътка и ми беше ужасно удобно да боравя с нея. Тук е точно така. Много бързо свиквам с бързите бутони, без да гледам в монитора знам колко пъти трябва да завъртя, след това да натисна и пр. докато стигна докъдето искам.
    - Навигация - преди фейслифтът беше на Tom tom, сега е iGo и съм много доволен. Преди време си бях купил за iGo за iPhone и въпреки мрънканията на колеги как съм дал 80 евро за мобилно приложение съм на мнение, че това е най-удобното, което съм ползвал. Ако слушаш музика или радио, звукът се намалява временно (но само откъм водача), когато навигацията има да сподели нещо за посоката.
    - Камерата на заден ход е с доста широк ъгъл.
    - Асистентите - този за напускане на на лентата работи учудващо добре на лоша маркировка, със сняг и пр. Адаптивният круиз контрол също, въпреки, че не съм го ползвал много. Спирането обаче го признавам - два пъти ме изпревари в момента на натискане на педала, но така или иначе щях да спра (колона тръгваща на светофар спира внезапно). Наскоро обаче карах назад по 40 метрова паркинг алея и следях само бордюра в страничното огледало и не гледах в камерата. Поради това не видях, че алеята се разклонява и по средата има ниска (40 см) каменна ограда. Не карах никак бавно и изведнъж ми изписа Break и едновременно с това колата закова.
    - Багажникът е приличен (522 литра), но е с правилна правоъгълна форма. В някои коли (като Accord), се получава паралелепипед и трябва да редиш под ъгъл. При едно от пътуванията натоварих в багажника 4 сака, 4 раници, двойната количка, кошара и матрак. Естествено с прибрана щора, която между другото е много практична. Добре, че не купих някоя от хечбек колите горе, че нямаше да се оправя с багажа.
    - Heads Up Display - не мислех, че ще го използвам, но е практичен определено.

Това е накратко (или не толкова, май се поувлякох). Всичко е лични наблюдения и по всяка вероятност субективни на моменти:) Не задължавам никой с мнението си и по-всяка вероятност друг би направил различен избор.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2016, 07:58 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Много се радвам на хора, които знаят какво искат и го получават.
Определено прочетох мнението Ви с интерес, всъщност като част от добра книга и ще очаквам продължение някой ден.
Поздрави

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2016, 15:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Сеп 2008, 00:48
Мнения: 239
Браво колега, много добре и точно написано. Много голяма обща култура имаш в колите, трябва да ти се признае - и добре пишеш, изчетох го на един дъх. При моят избор 3 години по-рано бях в същото положение като тебе - Суперба и Пасата бяха старите модели. Сега може би бих се замислил за Суперб все пак, но тази половин година за доставка щеше да ме откаже. Аз моята я взех буквално на следващия ден - имаха точно това, което исках - автоматик, Revolution, седан, бензин - a за цвета не съм особено претенциозен, макар че това синьо дето ми се падна се оказа доста красива. Иначе я исках червена, като в рекламите, но се чакаше няколко месеца. На въпроса бензин или дизел - карам малко километри (~10,000 - ~12,000 година), и като гледам всичките проблеми с дизелите и ДОСТА по-високите цени... се отказах. Бих си взел двигателя 192 коня бензин, но там пък задължителните 19-ки джанти ме отказаха. Тая кола не е за 19-ки.

Само ще добавя, че сега бих си взел комбито. Багажникът на седана е доста малък, тесен и като цяло не върши работа, особено заради проблема с резервната гума (тоя repair kit го заеби - аз съм сложил едната зимна там за резервна и стърчи половин педя нагоре и съвсем се преебават нещата). Освен всичко, комбито изглежда май и по-добре, макар че преди 3 години не си мислех така.

Към минусите, които добре си изброил, аз ще добавя само един - шум в купето при високи скорости (магистрални). Твоята е след фейслифта, моята преди, пише, че са пооправили нещата, дано да е така. Със здраве да си е караш, взел си топ модела на може би най-добрата кола в сегмента си (качество, кеф от шофиране, value for money).

_________________
Mazda 6 2013 SkyActive Revolution седан, 2.0 бензин, 165 к.с., автоматик
Mazda 6 2008 GH седан, 2.0 бензин, 147 к.с. автоматик (продадена)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2016, 17:44 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
skydancer написа:
Багажникът е приличен (522 литра), но е с правилна правоъгълна форма. В някои коли (като Accord), се получава паралелепипед и трябва да редиш под ъгъл.
Не може само положителни мнения да получавате, ето една забележка. ;)
Въпреки бисера, всички разбрахме какво имате предвид, просто закачка от моя страна.

Наистина, и аз прочетох всичко с интерес, макар, че закупуване на нова кола е извън приоритетите ми за поне година.
Поздравления!

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2016, 21:05 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
gadnyara написа:
Въпреки бисера, всички разбрахме какво имате предвид, просто закачка от моя страна.


Трапец, трапец ... :) Сега видях какво съм сложил - писах в полувремето на мача в събота и довърших, като свърши. Явно съм се ядосал на Рой Ходжсън за тактиката и геометрията не ми е била силна в този момент :) Както и да е, точно това имах предвид - да се слага сак или куфар по бедрата на трапеца.



@mazda6fan

За 19-ките и аз много се чудих. По време на теста не ми допадна как се държи с тях и докато чаках доставката се обадих на дилъра и го попитах дали да ми дадат колата със 17-ки. Нямаха такава опция, но казаха, че ако някой с поръчано по-ниско ниво и иска по-големи джанти ще се обадят (приятел така си купи CX-5 Revolution с 19). Нямаше кандидат и я взех така. Докато се прибирах си мислех, че ако се бях качил в колата без да гледам, щях да съм убеден, че съм със 17.

Явно проблемът е бил в тестовата кола - беше на 25к км, но гумите изглеждаха все едно едно са на 200к. С изпилени бордове, силно износени гуми и само на 6 месеца. Представям си как е била карана и окачването също е пострадало.

Нивото на шум при фейслифта се води подобрено с 20-25% (поне на хартия). Не се съм карал модел преди фейслифта, така че няма как да потвърдя. Определено се чува, но сравнявайки с други коли от същият клас не е по-лошо.

Карах Mercedes C300 (avantgarde ниво) около 2 000 км - магистрали, извънградско, градско и беше по-зле от маздата като външен шум и окачване. Това беше предното поколение, 2013 г. беше колата ако не се лъжа. В новото може и да са го подобрили.

За постигане на ниски децибели си трябват двойни стъкла, дълги предавателни числа и ако може повече цилиндри :)

Superb никак не е лоша кола, просто не ми допадна. Не обичам люлеещи коли, силно накланящи си при завой (затова не си падам по SUV), докато при маздата не се усеща че караш голяма кола.

Прикачам и малко снимки.


Прикачени файлове:
03.jpg
03.jpg [ 338.01 KiB | Прегледано 15066 пъти ]
02.jpg
02.jpg [ 637.58 KiB | Прегледано 15066 пъти ]
01.jpg
01.jpg [ 714.75 KiB | Прегледано 15066 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2016, 09:26 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Сеп 2008, 00:48
Мнения: 239
Ами какво да ти кажа, изглежда невероятно. Това тука ми изглежда много по-добре от CX-5 и съм сигурен, че се кара и чувства доста по-добре.

Честито, да си я караш със здраве.

_________________
Mazda 6 2013 SkyActive Revolution седан, 2.0 бензин, 165 к.с., автоматик
Mazda 6 2008 GH седан, 2.0 бензин, 147 к.с. автоматик (продадена)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2016, 13:27 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 21 Апр 2015, 11:11
Мнения: 154
Местоположение: Плевен/София
Поздравления, колега! От изчетеното оставам с впечатлението, че не съжалявате за избора си! :lovemazda:
Аз също останах впечатлен от детайлното сравнение между различните автомобили, които сте набелязали.
Като фен на атмосферния бензин се радвам се че все още се намират хора, които не са се побъркали по downsizing-ът! :)
Особено интересно ми беше сравнението на различните видове автоматични скоростни кутии. Един въпрос, от чисто любопитство, какво не Ви харесва в CVT кутията на Subaru?

Колата излгежда прекрасно, нека Ви радва още дълго време! :beer:

:off_topic: Ако аз бях писал подобно мнение по време на мача Англия - Русия, не паралелепипед, не трапец, а кълбо сигурно щях да наричам формата на багажника... и то при всеки корнер на Хари Кейн! :evil:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2016, 11:08 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
Да, не съжалявам. От моя гледна точка за тези пари и изисквания, това е правилното решение.

Като цяло имам негативно отношение към CVT - не ми допада движението тип тролей, стандартни и бързи обороти и пр. Също така при тях има много голяма загуба на ускорение и доускорение. При някои марки и модели отива над 2 сек.

Зависи от хората, на някои им харесва. Мой приятел има служебно A4 с мултитроник и не му харесваше, че на DSG се усещат скоростите.

При Subaru въпросът беше дали да е Outback. Само, че предлаганите тук мотори бяха малко слабички за това тежко купе. Ако бяха пуснали по-рано Леворг може би щях да ходя да го видя, но освен есента на изложението не съм срещал по улиците.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2016, 11:52 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 21 Апр 2015, 11:11
Мнения: 154
Местоположение: Плевен/София
Разбирам, благодаря за пояснението. :beer:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2016, 12:04 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 30 Ное 2010, 00:11
Мнения: 1107
Местоположение: София
@skydancer поздравления за обширното ревю изчетох го удоволствие и да ти кажа и моето мнение за колата се покрива с твоето, въреки че съм с ръчни скорости.
Дилемата ми бе подобна като държах на 4х4 и комби, скоростната кутия не ме интересуваше. И сега си се кефя на Маздата :) , само още не съм прочел книжката а размера на резервоара го установих на първата бензиностанция :D .

_________________
Мазда 6, 2.0 бензин 147HP 2007- ex
Мазда 6, 2.5 бензин 170HP 2008- ex
Мазда 6, 2.2 дизел 150HP 2016 AWD manual transmition-ex
Skoda Superb дизел 190HP 2019 4x4


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Авг 2016, 17:05 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Поздравления за темата и ентусиазма, стила и начина на изразяване. Личи си много настроение, емоция и е изключително приятно да попаднеш на такива теми.

Успех, колеги!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Авг 2016, 18:29 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
Определено супер кола!Със здраве да се кара!

Едно питане, че сте писали по-горе за промо за AWD, в какво се състоеше като пари или нещо друго?

Повече снимки да им се порадваме на тези универсални комбита


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2016, 08:27 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
Промоцията беше AWD на цената на Ultimate с предно, като също така влизат боя металик, аларма, стелки и не съм сигурен дали имаше още нещо. Т.е. поне 6к беше разликата. Гаранцията от 8 години беше задължителна (калкулирана вътре), а не както е сега по желание на клиента.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2016, 09:48 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
Със здраве и много безаварийни от мен! Колеги с CX5 и М6 се оплакват от лоши спирачки, вие какво ще споделите?

Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2016, 10:38 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
skydancer написа:
Промоцията беше AWD на цената на Ultimate с предно, като също така влизат боя металик, аларма, стелки и не съм сигурен дали имаше още нещо. Т.е. поне 6к беше разликата. Гаранцията от 8 години беше задължителна (калкулирана вътре), а не както е сега по желание на клиента.


Благодаря за инфото, доста си е и е очудващо за СМ.Явно са искали да подпират продажбите на 4х4 за повече реклама.

Какво значи сега 8г, ако клиента иска?Т.е. ако клиента реши плаща си допълнителната застраховка от 1+к лв, която преди беше в цената?

Тя колко е заводската гаранция?2-3г?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2016, 11:22 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
nnikbg написа:
.... Колеги с CX5 и М6 се оплакват от лоши спирачки, вие какво ще споделите?


Четох в CX раздела дискусията за спирачките. Субективно мисля, че съм карал коли с по-добри спирачки. Визирам такива, които слизат под 36 метра спирачен път.

Не съм чел дали се използва (подобно на Приус) при първоначално натискане да се прилага моторна спирачка и след това вече реално да зацепват истинските. Като цяло внимавам доста и често използвам перата на волана при постепенно спиране (особено през зимата).

От друга страна, в няколкото случаи, когато е имало екстремно спиране и Breake Assist-a ме изпреварвал - тогава колата спира брутално просто. Затова съм по-скоро на мнение, че до един момент има някакво управление процеса. Ако има някой по-запознат да сподели...

Моята е с вентилирани дискове отпред, предполагам и при CX-5 е така.

fallenfbsd написа:
Явно са искали да подпират продажбите на 4х4 за повече реклама.

Какво значи сега 8г, ако клиента иска?Т.е. ако клиента реши плаща си допълнителната застраховка от 1+к лв, която преди беше в цената?

Тя колко е заводската гаранция?2-3г?


Лично мнение, че това е било субсидирано от Виена. Обикновено при такива събития (автосалон в случая) се работи на по-глобално ниво.

Гаранцията е 3+5 години, т.е. 5 години е разширената. Така или иначе аз щях да си взема и нея.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2016, 15:42 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
Хора, как карате , какъв Breake Assist. Моя не се е задействал до сега. Или карам като баба или реагирам по-бързо от ЛАЗЪР. :) :)
"Моторната спирачка" не е нещо ново. Има го на коли от преди 25 години. Просто с отнемане на газта ДВГ-то започва да забавя колата.
При новите автоматици ЦПУто събира данни от куп датчици и в зависимост от неговата преценка започва да превключва на по ниска предавка и спирачния ефект на двигателя се увеличава. При ръчна скоростна кутия този ефект се постига с майсторството на водача.
skydancer, забелязал ли си ,че когато използваш перата , автомата не винаги превключва на желаната от теб предавка моментално.

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2016, 16:12 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
Ами случва се явно :) В едният случай действително стана катастрофа пред мен на околовръстното. От 3 пъти, когато се е активирало, 2 пъти спирах така или иначе, просто усетих как ме изпреварва с малко (все едно някой друг ти е натиснал спирачката).

Третият път го бях описал по-нагоре - карах бързо назад и не видях препятствие високо около 40 см. Тогава наистина зяпнах от изненада.

Хмм, мисля, че не съм забелязал такова нещо - при низходящо или възходящо превключване?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2016, 16:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
За превключването, просто попитах. За мен работата на автомата е перфектна и не виждам потребност да я карам в ръчен режим. Пък и нещо взе да ме домързява вече. 6 та е много красива , карам CX и все се заглеждам по чуждо. Поздрави и само удоволствие от шофирането.

Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Авг 2016, 10:52 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
nnikbg - чакай сега :) имаш СХ5 ама гледаш 6ки? :) не че е грях, това е само кола, ама за мен и СХ5 е много елегантна ;)

иначе за Лазърната система - и аз карам уж внимателно (нямам я тази система, но бяхме с Лексус, който я има) - и си говорим и системата спря рязко. Оказа се, че на предния не му светят стоповете, той се беше включил скоро в колоната и не можеш да го усетиш като си карал няколко секунди зад него. Мисля, че е добре да я има, но не се разчита на тея автоматизации повече от на себе си :) като всяко нещо кой го знае кое индийче го е писало....


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Авг 2016, 16:41 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
fallenfbsd написа:
nnikbg - чакай сега :) имаш СХ5 ама гледаш 6ки? :) не че е грях, това е само кола, ама за мен и СХ5 е много елегантна ;)

Заглеждам се по всичко красиво :wink: . Вчера ми изтекоха очите по един черен Superb комби , например .

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Авг 2016, 16:54 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
nnikbg написа:
fallenfbsd написа:
nnikbg - чакай сега :) имаш СХ5 ама гледаш 6ки? :) не че е грях, това е само кола, ама за мен и СХ5 е много елегантна ;)

Заглеждам се по всичко красиво :wink: . Вчера ми изтекоха очите по един черен Superb комби , например .

И на мен ми трябва такава система на маздичката, че и аз се заглеждам често тука по мадамите край морето и понякога спирането е рязко :D

Sent from my LG-D802 using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2017, 11:16 
Offline
любител

Регистриран на: 13 Дек 2017, 10:56
Мнения: 1
Местоположение: Sofia
Здравейте колеги, малко съм нов във форума, но изчетох доста неща за новата Mazda 6 AWD.

В последните 3-4 месеца започнах да се оглеждам за кола от този тип и се спрях както колегата на няколко модела, а именно VW Passat b7 или b8, Skoda Octavia, Audi A4 b8 facelift и не на последно място Mazda 6 - като става въпрос за комби, дизел, автоматик и по-скоро ще търся кола върната от лизинг до 100к км, тъй като не мога да отделя финанси за изцяло чисто нова такава.
Изчетох доста мнения по форумите и като цяло Audi А4 отпадна като избор заради Multitronic автомата. Прочетох лоши отзиви и за 7 степенното DSG при Skoda и VW. Към момента не мога да намеря негативно мнение единствено за Mazda-та като единствения проблем, който се изтъква е DPF-а при дизела ако колата не се кара извънградско. В моя случай колата ще се кара предимно извънградско, естествено ще има и градско каране и от изчетеното до сега везните много клонят към Mazda 6 AWD 175 к.с Skyactive. Има доста добри оферти в оказиона на Mazda за комбита карани под 100к + гаранция, което ме привлича още повече към тази кола. Най-вереятно ще и направя тест драйв ако се реша по-сериозно на тази стъпка, но пъвро исках да разбера дали тази кола има наистина някакви по-сериозни проблеми, които биха се проявили при кола навъртяла 50к +.

Здрави ли са автоматите на тези коли, окачването и най-вече двигателя? Също така колегата skydancer ако може да сподели каква е цената на обслужването на тази кола (масло, филтри и т.н).

Благодаря ви предварително за мненията.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017, 09:17 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
Здрасти,

относно обслужването - миналата година 410 лв, тази беше около 500.

За две години нямам оплаквания, нищо конкретно не е излизало. Единствено, че лятото много внимавам с 19" джанти, но въпреки това успях да одера борда на едната.

В един от последните броеве на Аутобилд има 100к километра тест. Лично мненние, че минусите, които са дали са малко субективни - нямало хардуерни копчета всеки от различните източници на музика, при информация за задръстване навигацията пуска доста обиколни маршрути, с големи джанти вози твърдо и пр.

За размера на резервоара съм съгласен, аз също писах по-нагоре. Но пък и разходът не е чак толкова лош. За първите 12к км ми дава 7.9, за следващите 11 е 7.6. Това е при средна скорост около 37 км (т.е. градското ми е повече).

За скоростната кутия писаха, че след 100к км е като нова, а ускорението доста се е подобрило.

Относно DPF - не съм чул някой със SkyActiv да е имал оплаквания.

За мултитроник си прав (те така или иначе вече го спряха), но аз не бих взел Audi с предно.

Тук има две не лоши A4 и A6:

http://www.dasweltauto.bg/audi-a4-allroad-20-tfsi-6758/

http://www.dasweltauto.bg/audi-a6-30-td ... c-n1-7642/

Ако сега трябва да купувам - с тези 20% отстъпка за Superb сигурно щях да отида там. Също новата Инсигния ми хареса, пак Mazda 6 или пък читава A6 на 2 години.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017, 11:23 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
Аз лично ако търсех 4х4 бих си взел Кодиак, играх си един ден с конфигуратора през сайта им и за: Кодиак Cтайл 2,0 TSI / 132 kW / 180 к.с., 7DSG, 4x4 с екстри кактово ти душа иска, като атермично предно стъкло, NFC зарядно за телефон и т.н. цената дойде 77К с ДДС. Като търсех кола когато моята я фана липсата ходих в шкода и на предварително офериране ми направиха 10%, вероятно ако бях със сериозен интерес щях да истискам още 2-3 %.

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017, 16:43 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Малко оффтопик, ама това ауди е страшно като обезценяване 70к за 5 години........


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2017, 13:01 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 11 Фев 2013, 13:15
Мнения: 71
Местоположение: София
Здравей колега Fros7y,от моите наблюдения над 2,2 Skyactive съм забелязал ,че DPF-a си прави сам регенерации дори и в града,например за 600 км в града 3 пъти си прави регенерация

_________________
2013 Mazda CX-5 2,2 Skyactiv-D 4x4 Revolution
2007 Mazda 6 2.0D-143hp
2014 Mercedes w205 250CDI
2015 BMW X5 F15 3,5I 306HP
http://www.avtoklimaticisofiq.com/prices.html Сервиз за автоклиматици в София


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2017, 08:38 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
road_runner написа:
Малко оффтопик, ама това ауди е страшно като обезценяване 70к за 5 години........

офф топик, ми то процентно е колкото маздата, аз дадох 57 в моемта ако тръгна да я продавам и поискам 30к. колкото бих поискал ще ми се изсмеят. В мобилето видях че има вече доста обяви, някои даже за ultimate ниво, аз съм с долното на цено 26-28к. е вярно че и климетрите по обява са 120к. и нагоре, а моята е на 54к. ама кой ти гледа километри на днешно време...

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017, 11:13 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
Имате ли начин да гледате колко % е 'задръстен' ДПФ с някой софт?Питам от любопитство, при мен на Шкодата мога и за 23 хил км (при чести регенерации) е на 6%. Това е от остатъка при изгарянето остава т.нар. oil ash.
Честно казано Кодиак на мен ми е голям, но като изработка изглежда на нивото на Супърб, което е доста високо.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб