Привет,
ето малко впечатления след 6 месеца с Mazda 6 AWD 2.2 175 к.с.
Накратко трябваше ни нова семейна кола, като минималните изисквания бяха да е 4x4, с автоматична кутия, с 5-та врата (хечбек или комби), достатъчно широка за да се съберат две детски столчета и един възрастен на задната седалка и пр.
След проучване се спрях на следните кандидати:
- Insignia хечбек, 4х4, 195 к.с. дизел, 6 ст. автоматик
- Mazda 6, AWD 175 к.с. дизел, 6 ст. автоматик
- Passat Variant, 190 к.с. TDI, 4motion, DSG 6
- Superb 190 к.с. TDI ( 280 к.с. TSI) 4x4, DSG 6 (хечбек и комби)
- Mondeo 180 к.с. TDCI, 4x4, Powershift 6
Нямах твърди предпочитания за бензин или дизел (15-17 000 км/година), но повечето варианти бяха за дизел (Шкода и Опел имаха предложения за бензинови мотори с принудително пълнене, които също ми влизаха в бюджета). 8 години карах VW с TDI-PD 140 к.с. и DSG6 и затова повечето ми сравнения са с автомобили на VAG.
Относно автоматика - твърдо не исках CVT кутия, затова Subaru отпадаше. Освен DSG6/7 имам близки наблюдения върху ZF8, 7G-tronic (Mercedes), Getrag и пр., които използвах при тестовете за сравнение.
Ако трябва да бъда честен, най-много харесвах 330d на BMW (F31). Преди година и половина карах няколко пъти и съм очарован от работата на мотора и кутията на ZF, както и от цялата настройка на автомобила. Багажникът е най-малък от гореизброените, но пък задната седалка се разделя на 40/20/40. Другият недостатък е много широката средна част при водача, поради което педалите са изместени доста наляво и се чувстваш малко странно. Както и да е, нямаше как да се случи - при тази цена може да се вземе още една по-малка кола с прилично оборудване.
Първо отпадна Мондеото - модификация 4х4 се появи съвсем наскоро. Преди време пробвах Kuga, но не ми допадна кутията на Getrag. Може би и двигателят не се справяше с тежкото купе.
След това Шкодата - времето за доставка беше повече от половин година (точно излезе новият модел), а и там нямаше никакви отстъпки от цената. Не можах да тествам нито една от горните модификации, но на живо колата не ми допадна толкова колкото на снимки. Отпред е супер, отстрани е много добре (за разлика от предишният модел), но задницата явно не е правена от Jozef Kaban:)
Инсигнията беше най-тясна отвътре, особено на вторият ред. На всички коли мерих разстоянието между вътрешните isofix точки, за да преценя до колко може да седне човек между столчетата.
Bi-turbo двигателят е много хубав, но купето е много тежко и кутията на Aisin не се справя толкова добре. На новият модел доколкото разбрах, ще слагат вече тази с 8 степени, която Volvo започнаха да използват от година-две.
Като цяло съм с положителни впечатления от този Опел (въпреки, че все го коват по разните автомобилни медии). След фейслифтът вътре е станало много подредено и удобно, воланът и седалките също са много добри. Тук имах най-голямата отстъпка, така че остана да чака тестовете на другите коли.
VW - тук бях най-запознат с материята, през годините редовно ме викаха да пробвам всякви техни модели от Polo до Tuareg. Новият Пасат беше най-добро качество на интериора от всички коли, които тествах, багажникът губеше единствено от Superb (650 срещу 660 литра), огледалото за обратно виждане е frameless (както на V40 на Volvo). Воланът е смотан обаче, не знам защо го промениха спрямо предишният модел. Ако се доплати R-line оборудване получаваш фантастичен волан (същото е и при BMW с техния волан от M line). Не случайно VW пускат във всички реклами R-line exterior&interior.
Седанът ми допадаше много повече, но не ми вършеше работа.
Това беше най-скъпият автомобил, въпреки 10% отстъпка, която имах. Тъй като тук можеш да конфигурираш до голяма степен, обмислях дали да не махна част от екстрите, без да пипам навигация, кожен салон и фарове. В крайна сметка предвид някои проблеми на собственици на чисто нови B8, реших да не рискувам.
Мазда 6 ми беше фаворитът от самото начало, но не предполагах че ще я купя. Вариантът автоматик и 4x4 беше само един и то в най-скъпата конфигурация, която надхвърляше бюджета. По-скоро си представях Insignia или дори Octavia TDI 184 к.с., 4x4, DSG6 хечбек с почти всички екстри (за Октавия също имах намаление на цената). Също се чудех дали да не жертвам 4x4 и да вземa мазда само с предно предаване, но като отидох в шорума за тест се оказа, че в продължение на два месеца ще има промоция на AWD предвид предстоящото изложение.
Карах колата, мислих 1 седмица и капарирах. Вместо след два месеца, тя дойде 3 седмици по-рано. Извън стандартното оборудване си взех навигация, гумена подложка за багажник, втори комплект стелки (гумени за зимата и мокет за лятото), втори комплект джанти за зимата (17”). Известно време се чудех дали да не доплатя и за светъл кожен салон, но с две малки деца си го избих от главата и останах с черен:)
И така от края на ноември вече сме с две мазди в семейството (след тази на жена ми, 3-ка 2007 г.). За 6 месеца разходът е 7.8 по показания - малко над 6к км, като около 1700 са извънградско. Ходихме на море в Гърция и по методът на пълен-пълен резервоар даде 6.8. Трима възрастни, две деца, двойна количка и толкова багаж, колкото не съм си мислел, че мога да вкарам в една кола (освен ако не E-class T model).
Накратко какво ми харесва и какво не в колата, започвам с второто.
- 10 литра по-малък резервоар спрямо модификацията с предно предаване. Това го бях пропуснал някак си и го прочетох чак в книжката. На всичко отгоре има прекалено голям запас - при показание за оставащи 20 км пробег, в резервоара има реално над 6 литра и половина.
- Не могат да се заключват автоматично вратите след потегляне.
- Няма бутон за отваряне на багажника от купето.
- Показанията на борд компютъра са само за reset, а няма втори, който да следи за конкретното пътуване през деня.
- Липсва опция за регулиращи се амортисьори ( въпреки това окачването е настроено много оптимално).
- Електрическа ръчна спирачка (вече почти всички коли са с такава за съжаление). Предпочитам механична такава и независимо дали карам автомобил с ръчна или автоматична кутия винаги я използвам. Дори и зимата слагам на един зъб и заъртам волана към бордюра ако спирам навън.
- Не се предлага с нормална резервна гума, а с tyre kit.
Ето и плюсовете:
- Това е най-удобната кола за каране от всички, които тествах и се доближава максимално до F31. Дори на моменти в завои с голяма скорост имам чувството, че карам кола със задно. Позицията, уредите, всичко ми е безкрайно удобно.
- Двигателят е разкошен. Имам 100 Nm повече спрямо предишната кола и не се оплаквам ( въпреки, че не бих върнал 6 цилиндров редови и то надлъжно разположен). Омръзна ми безкрайното промотиране на 1, 1.2, 1.4, 1.6 двигатели с турбина, турбина и компресор, две турбини и пр., които се задъхват при натоварване и основният им довод - разходът на гориво, става двоен.
- Кутията е добра. Определено е по-лоша от ZF, спрямо DSG си има плюсове и минуси, които се компенсират. По принцип не говори добре фактът, когато ускорението спрямо ръчната кутия е по-бавно, но не се оплаквам.
- Джойстикът е едно от любимите ми неща - преди години имах gsm Sony с врътка и ми беше ужасно удобно да боравя с нея. Тук е точно така. Много бързо свиквам с бързите бутони, без да гледам в монитора знам колко пъти трябва да завъртя, след това да натисна и пр. докато стигна докъдето искам.
- Навигация - преди фейслифтът беше на Tom tom, сега е iGo и съм много доволен. Преди време си бях купил за iGo за iPhone и въпреки мрънканията на колеги как съм дал 80 евро за мобилно приложение съм на мнение, че това е най-удобното, което съм ползвал. Ако слушаш музика или радио, звукът се намалява временно (но само откъм водача), когато навигацията има да сподели нещо за посоката.
- Камерата на заден ход е с доста широк ъгъл.
- Асистентите - този за напускане на на лентата работи учудващо добре на лоша маркировка, със сняг и пр. Адаптивният круиз контрол също, въпреки, че не съм го ползвал много. Спирането обаче го признавам - два пъти ме изпревари в момента на натискане на педала, но така или иначе щях да спра (колона тръгваща на светофар спира внезапно). Наскоро обаче карах назад по 40 метрова паркинг алея и следях само бордюра в страничното огледало и не гледах в камерата. Поради това не видях, че алеята се разклонява и по средата има ниска (40 см) каменна ограда. Не карах никак бавно и изведнъж ми изписа Break и едновременно с това колата закова.
- Багажникът е приличен (522 литра), но е с правилна правоъгълна форма. В някои коли (като Accord), се получава паралелепипед и трябва да редиш под ъгъл. При едно от пътуванията натоварих в багажника 4 сака, 4 раници, двойната количка, кошара и матрак. Естествено с прибрана щора, която между другото е много практична. Добре, че не купих някоя от хечбек колите горе, че нямаше да се оправя с багажа.
- Heads Up Display - не мислех, че ще го използвам, но е практичен определено.
Това е накратко (или не толкова, май се поувлякох). Всичко е лични наблюдения и по всяка вероятност субективни на моменти:) Не задължавам никой с мнението си и по-всяка вероятност друг би направил различен избор.