Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 15:11

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: 55w Ксенон Крушки
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 10:49 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 09 Юни 2014, 12:55
Мнения: 243
Местоположение: Sliven
Търсих тема във форума, но никъде не видях дали 55w крушки (които ги водят малко по-дебели) могат да влязат в гнездото на късите инда бъдат подменени с фабричните 35w-тови?

_________________
Mazda 323F '98 1.5 88bhp - бивша
Мазда 6 '03 2.3 166bhp - настояща


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 11:22 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Такива лампи не съм ползвал, но знам какво е положението с пространството във фара.
Реално, отпред, където е балона, има много пространство и по-дебела работна част няма да е проблем да влезе. Цокълът D2S е ясен и там удебеление не би трябвало да има. Очкава се повишено отделяне на топлина и бързо разрушаване на рефелектора.

Обаче, ако питате във връзка с недостатъчна осветеност, то огромна част от проблемите в късите светлиния се дължат на друго - рефлекторите са за метализация, a лупите - за почистване. ;)
За пример, моята каляска мога да карам комфортно през нощта до около 160км/ч без насрещно движение и до 130-140 при фарове с/у мен. На къси. С 35W китайски крушки, но с ревизия на фаровете...

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Последна промяна gadnyara на 06 Юли 2016, 11:24, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 11:24 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 09 Юни 2014, 12:55
Мнения: 243
Местоположение: Sliven
gadnyara написа:
Такива лампи не съм ползвал, но знам какво е положението с пространството във фара.
Реално, отпред, където е балона, има много пространство и по-дебела работна част няма да е проблем да влезе. Цокълът D2S е ясен и там удебеление не би трябвало да има.

Обаче, ако питате във връзка с недостатъчна осветеност, то огромна част от проблемните къси се дължи на друго - рефлекторите са за метализация, a лупите - за почистване. ;)
За пример, моята каляска мога да карам комфортно през нощта до около 160км/ч без насрещно движение и до 130-140 при фаове с/у мен. На къси. С 35W китайски крушки, но с ревизия на фаровете...


Благодаря много за изчерпателния отговор! До колкото съм чувал, в Пловдив имало едни момчета правили чудеса с реставрирането на рефлектори! За първо време крушките са ми за смяна. Полирах пластмасите отвън и остана рефлекторите да оправим :)

_________________
Mazda 323F '98 1.5 88bhp - бивша
Мазда 6 '03 2.3 166bhp - настояща


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 11:37 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Няма да рекламирам конкретния младеж, аз ги заменях в София... преди няколко години ми струваше 2х30лв подмяната на рефлекторите "пращам износени, получавам рециклирани". Наскоро правих на една от колите (не Мазда) и бяха 70лв двата. Трудът по подмяната и почистването са част от почивката ми. ;)

Сваляте си фаровете, разглобявате, почиствате лупите със сухо-съхнещ спирт (изопропилов, примерно), а рефлекторите опаковате, носите при куриера и чакате новите. Работата е 3-4 часа.
Най-сложната машина, от която се нужаете, е пистолет за горещ въздух, за да се отвори фара. Някои ги нагряват в домакинска фурна, но аз нямам такава в гаража. ;)

П.п. Полиране на "стъклото" ще помогне (вече сте осъзнали) в много-много малка степен - основни са рефлекторите и лупите. Дори крушките не вярвам да са толкова износени.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 11:56 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 09 Юни 2014, 12:55
Мнения: 243
Местоположение: Sliven
gadnyara написа:
Няма да рекламирам конкретния младеж, аз ги заменях в София... преди няколко години ми струваше 2х30лв подмяната на рефлекторите "пращам износени, получавам рециклирани". Наскоро правих на една от колите (не Мазда) и бяха 70лв двата. Трудът по подмяната и почистването са част от почивката ми. ;)

Сваляте си фаровете, разглобявате, почиствате лупите със сухо-съхнещ спирт (изопропилов, примерно), а рефлекторите опаковате, носите при куриера и чакате новите. Работата е 3-4 часа.
Най-сложната машина, от която се нужаете, е пистолет за горещ въздух, за да се отвори фара. Някои ги нагряват в домакинска фурна, но аз нямам такава в гаража. ;)

П.п. Полиране на "стъклото" ще помогне (вече сте осъзнали) в много-много малка степен - основни са рефлекторите и лупите. Дори крушките не вярвам да са толкова износени.



Благодаря още веднъж за полезната информация! Крушките ми са почнали полека-лека да си сменят цвета и е наложително. Оригинални от Мазда - няма дори да ги питам за цена... Взимам едни китайчета на 5000К по 17-18лв бр. най-много и рефлектори по-нататъка. И аз съм фен да си ги направя сам, но нека не се уча по-кофтия начин, че колата се кара постоянно. Даже мисля тая интервенция да я комбинирам някой път с ходене до Пловдив, че не мога да карам бе никакви осветителни тела отпред.

_________________
Mazda 323F '98 1.5 88bhp - бивша
Мазда 6 '03 2.3 166bhp - настояща


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 11:59 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Авг 2015, 15:31
Мнения: 59
Местоположение: Варна
Ако можеш да си свалиш сам рефлекторите, или имаш време, в Стрелча ги правят всичките.
Ако си като мене :( търсиш някой който да ти ги отвори, моите в София.
След рециклиране на рефлекторите и почистване на лупите, осветеността се подобри чувствително, но на извънградско и при по-голяма скорост, и особено при дъжд са слаби.
След монтиране на ксенон -35W, нещата са вече ОК.

_________________
Мазда 6, 2.0, 2007 автоматик


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 12:13 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Хайде още малко да попиша... :)
Не е нужно дълго време да се остава без фарове. Може да се договори да Ви изпратят комплект рефлектори, а Вие да изпратите старите след като ги свалите. Цялото упражнение може да стане срещу определен депозит, въпрос на преговори. Не си мислете, че при посещение на място ще стане бързо.

За да бъда максимално досаден, ще препоръчам светлината на крушката да съответства на 4300K. При достатъчно силен фар, топлата светлина също предизвиква cool ефект. Същевременно получавате повишена осветеност.

Да, в Стрелча има няколко фирми, които ги "боядисват". Обаче чакането е близо седмица с куриерите. Там бяха по 15 до 20лв на рефлектор, според размера.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 12:26 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 09 Юни 2014, 12:55
Мнения: 243
Местоположение: Sliven
gadnyara написа:
Хайде още малко да попиша... :)
Не е нужно дълго време да се остава без фарове. Може да се договори да Ви изпратят комплект рефлектори, а Вие да изпратите старите след като ги свалите. Цялото упражнение може да стане срещу определен депозит, въпрос на преговори. Не си мислете, че при посещение на място ще стане бързо.

За да бъда максимално досаден, ще препоръчам светлината на крушката да съответства на 4300K. При достатъчно силен фар, топлата светлина също предизвиква cool ефект. Същевременно получавате повишена осветеност.

Да, в Стрелча има няколко фирми, които ги "боядисват". Обаче чакането е близо седмица с куриерите. Там бяха по 15 до 20лв на рефлектор, според размера.


На предната кола бях известно време с 6000К, но не ми допадна синият отенък. Всичко по колата ще се прави в бял лед, като такива са ми и габаритите. Ще оставя стандартни жълти само дългите светлини, тъй като халоген нямам (но, ако имах и той щеше да в жълт)

_________________
Mazda 323F '98 1.5 88bhp - бивша
Мазда 6 '03 2.3 166bhp - настояща


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 12:42 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
gadnyara написа:
Хайде още малко да попиша... :)

Що, лошо няма. Вземи си обедини мненията в тази тема, добави и как се "прицелват" фаровете и да е ясно. Това си е важно(касае безопасността) и точка. Всяка Мазда 6 от набор 2002 - 2007 си е в някаква степен за процедурата.

П.С.
Извинявам се за вметката не по темата.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 13:17 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Може би си прав - ние сме толкова далеч от темата (за 55W HID), че и да добавим още малко offtopic е все тая...

Реглажът на фаровете след сглобяване е елементарна задача. Трябва ролетка, равен терен с права стена насреща и голяма кръстата отвертка (или дълъг шестостен).
Първо се наглася успоредност на лъчите - заставате близко до стената и тръгвате перпендикулярно назад. Гледате за изместване на някой от лъчите вляво или вдясно. Спирате и коригирате. Така до пълна успоредност. След завършване, може левия фар да се прибере леко вдясно, за да не заслепява насрещните и да позволи да го повдигнете леко при втората част от реглажа.

После се регулира височината им. По правилото за 1% снижаване. Спирате колата на 3,0м от лупата до стената. Измервате височината на фара, до средата на лупата и я нанасяте на стената. Нанасяте втора отметка, с 3 см (1%) по-ниско. Регулирате фаровете така, че хоризонталната част на лъча да е на тази по-ниска кота. Накрая правите пак упражнението с отдалечаването - резултатът трябва да е постепенно снижаване на лъчите.

За дългите нямам вече мастило в лаптопа. Ти го допиши. ;)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 15:52 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Ами не, благодаря но(в момента), слънцето ще ми стопли бирата докато цъкам на телефона 8)
Купи си "лазерен" лаптоп, на тях не им свършва мастилото. А и да довършиш си е твоя дейност при желание.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2016, 21:04 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Авг 2015, 15:31
Мнения: 59
Местоположение: Варна
gadnyara написа:
Хайде още малко да попиша... :)
Не е нужно дълго време да се остава без фарове. Може да се договори да Ви изпратят комплект рефлектори, а Вие да изпратите старите след като ги свалите. Цялото упражнение може да стане срещу определен депозит, въпрос на преговори. Не си мислете, че при посещение на място ще стане бързо.

За да бъда максимално досаден, ще препоръчам светлината на крушката да съответства на 4300K. При достатъчно силен фар, топлата светлина също предизвиква cool ефект. Същевременно получавате повишена осветеност.

Да, в Стрелча има няколко фирми, които ги "боядисват". Обаче чакането е близо седмица с куриерите. Там бяха по 15 до 20лв на рефлектор, според размера.


За мое съжаление не знаех за този вариант, с замяната на рефлекторите, и бях без кола 2 седмици. И аз сложих 4300 и наистина светлината е повече бяла отколкото жълта, доста мека и приятна, с една дума, много добре се получи. Препоръчвам с "две ръце"...

Регулирането на фаровете го направих в сервиз.

_________________
Мазда 6, 2.0, 2007 автоматик


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2016, 11:38 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Май 2016, 14:17
Мнения: 78
Местоположение: Варна
И аз след като от скоро взех Мазда 6 се изненадах, че фаровете не светят кой знае колко добре, а съм с фабричен саморегулиращ се ксенон. При първоначалното обслужване на колата помолих и да ми регулират фаровете (мислех, че това е причината), но ми казаха, че "били перфектни". В последствие забелязах, че един от основните проблеми е, че светят твърде високо - лъчът светлина не е прекалено мощен, за да осветява такова огромно поле. Регулирах си ги сам пред блока да са доста ниски и всъщност сега ситуацията е много по-добре. Та освен почистване и нови крушки, и това е вариант. Явно "перфектното положение" на фаровете всъщност се оказва доста високо.

_________________
Mazda 6 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2016, 18:26 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Аз съм написал какъв е наклона по инструкция. Вие колко ги свалихте?
Това със свалянето на лъчите е отчаян ход. Ще дойде зимата и ще видите..., че нищо не виждате. ;)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2016, 19:22 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Малко offtopic:
gadnyara написа:
...За пример, моята каляска мога да карам комфортно през нощта до около 160км/ч без насрещно движение и до 130-140 при фарове с/у мен. На къси...

А казваш, че аз съм спортистът:
gadnyara написа:
'баси мамата - 170 на вода си е риск...

Надявам се, че говориш за магистрално, а не за "междуселско",
иначе заради скоростния ефект отивам и аз на рециклаж на фаровете. :D


А по темата - последващото хубаво залепване на фаровете със силикон след рециклиране
и почистване на вентилационните отвори ще предотврати навлизането и задържането
на вода и влага. Това е още един положителен ефект при рециклирането.
Поне при "тройките" се проблемът се среща често след автомивка и дъжд и така го лекувах.

Безаварийно!

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2016, 21:38 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Май 2016, 14:17
Мнения: 78
Местоположение: Варна
gadnyara написа:
Аз съм написал какъв е наклона по инструкция. Вие колко ги свалихте?
Това със свалянето на лъчите е отчаян ход. Ще дойде зимата и ще видите..., че нищо не виждате. ;)


При мен не беше отчаян ход, защото насреща постоянно ми светкаха, а на два пъти коли, които караха пред мен, отбиваха, за да ги изпреваря. Тоест фаровете ми светеха в дърветата, а от пътя нищо не виждах. И доста се бях притеснил, защото мислех, че щом фаровете са автоматични, не могат да се регулират. За щастие си имат врътки и на стената пред блока реглажът стана супер :)
Сега наистина положение е много добре и изобщо светлината не е "прекалено къса". Та идеята ми е да пробвате и този ход все пак - струва 5 минути с шестограм, надвечер пред някоя стена. :)

_________________
Mazda 6 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2016, 15:46 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 14 Юли 2015, 13:13
Мнения: 146
Местоположение: София
Да се включа и аз с въпрос. С фабричен ксенон и саморегулиращи се фарове съм, от къде точно се регулира височината?

_________________
Mazda 6 2007 Sport Wagon 2.0 143hp Diesel


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2016, 22:43 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Май 2016, 14:17
Мнения: 78
Местоположение: Варна
Когато се отвори капака, над фаровете лесно се виждат дупки за шестограм. Има и за късите, и за дългите.

_________________
Mazda 6 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб