Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:28

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 60 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2016, 20:25 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2016, 15:50
Мнения: 71
Местоположение: София
Привет,
От скоро имам маздата, до сега съм карал все бензинови коли , и нямам никакъв опит с дизела.
Проблема е в ниските обороти, ако карам с 30 км/ч на 3-та предавка да кажем, и оборотите са около 1300, при натискане на педала на газта, колата придърпва осезаемо, в момента в който стигне 1700-1800 оборота придърпването изчезва. Няма значение с колко карам и на коя предавка съм , когато е в ниските обороти 1300-1400, винаги придърпва.
По таблото не светят никакви грешки, от както съм я взел (2 месеца) съм сменил , дискове с накладки, и масло с всички филтри (маслен, горивен, въздушен).
На какво може да се дължи това ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2016, 09:15 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Проверете ЕГР клапана за частично засядане в отворено положение поради наличие на нагар и го почистете ако има нужда .
Може също да потърсите темата "обучение на инжектори" и да си направите едно такова, или да я закарате в представителство да го направят софтуерно .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2016, 18:16 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравейте,
И при мен от скоро се появи някакъв проблем с придърпване или нещо такова. Случва се следното: Ако в задръстване пусна колата на 1-ва или 2-ра предавка да се движи на тихи обороти си върви равномерно. Ако подам съвсем малко газ до около 1000-1100 оборота и започва да придърпва. Придърпването е само около тези обороти, все едно колата се чуди дали да си остане на тихи обороти или да е малко над тях. Направи ми също впечатление, че и при каране на автопилот на магистралата със 140км/ч при надолнища когато автопилота отпуска газта пак като достигне границата между преминаването в спирачен режим на двигателя и започва да придърпва, все едно пак се чуди дали да е в спирачен режим или да подава газ. Излиза, че проблема не е само на ниски обороти, а и на високи, но на границата на подаване на горивото. Иначе при ускорение ако съм се влачил в задръстване на тихи обороти и подам газ си ускорява плавно, без да придърпва. Също ми прави впечатление, че не го прави всеки ден и няма значение дали е загряла колата или е студена. Като че ли, като вали дъжд и не го прави :).
Също втора скорост не влиза добре и малко зор я вкарвам и като вали и тя влиза много по-добре и като измия колата на автомивка я мия и отдолу и пак имам чувството, че като тръгна от автомивката и втора скорост си влиза супер :).

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2016, 19:34 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
На едно 9-10 коли съм имал такива проблеми.Винаги се е оказвало че инжекторите имат нужда от обучение.За София имам човек които ги прави тея неща

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2016, 20:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
:) Точно преди 2 дни си играх с ForScan и до сега не смеех да пипам много по колата, но този път реших да пробвам това обучение и го направих. Вчера като я карах ми направи впечатление, че като че ли по-добре се държи, но валеше дъжд и нали съм си втълпил, че при дъжд се държи по-добре и не се сетих, че може да е от това обучение. Утре ще я карам пак и ще видя как е.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2016, 10:18 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 02 Юни 2007, 22:03
Мнения: 23
Доста сходни симптоми с тези на моята ТУК . Интернета е пълен с тези проблеми на дизеловите мазди (както и моята) - 90% от случайте е, че ЕГР има нагар и не затваря добре.

_________________
Mazda 6 2.0 CRTD, 2007 - 143cv, GG, Denso RF7


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2016, 12:01 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
boss написа:
Доста сходни симптоми с тези на моята ТУК . Интернета е пълен с тези проблеми на дизеловите мазди (както и моята) - 90% от случайте е, че ЕГР има нагар и не затваря добре.

Мерси. Аз сутринта прочетох поста ви, но видях, че има доста повече проблеми при вас. Ефект от обучението на инжекторите няма. Или поне от това обучение, което аз направих с ForScan. Ще чета как става почистването на ЕГР и явно това ще е следващата стъпка.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2016, 21:06 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Авг 2016, 08:57
Мнения: 20
Местоположение: София
Странно, но днес и при мен се появи подобно придърпване. Може ли някой да ми препоръча майстор в София?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2016, 11:05 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Авг 2016, 08:57
Мнения: 20
Местоположение: София
Един въпрос към знаещите, http://carbon-cleaner.com// този метод ще помогне ли?
Ако се счита за реклама, модерацията да премахне линка.

Става въпрос за карбоново почистване на EGR, DPF, клапани, турбо и т.н.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 00:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Здравейте,
Тъй като и при мен при съвсем леко подаване на газ се наблюдава този ефект на "лашкане", днес си поиграх с ForScan.
Забелязах, че налягането в горивната рейка доста се колебае. Записах данни на празен ход и при 1800об/мин, но на място.
При празен ход налягането се колебае между 320 и 380bar. Заслушах се и като че ли и звука на двигателя се колебае по същия начин.
При 1800об/мин колебанието е по незабележимо. И в движение ситуацията е същата, но ми беше трудно за сваля данните.
ЕГР-а е почистван, дори съм го пълнил с нафта да проверя дали затваря плътно и не пропуска.
Инжекторите са калибрирани.
ISV клапата е почиствана, но според мен тя няма отношение към този проблем.
Чудя се дали това е симптом за проблем в клапана дозираш горивото /този дето е на помпата, забравих му съкращението/ и дали той е в основата на това "лашкане"
Моля ако някой има наблюдение в поведението на горивоподаващата система да сподели своя опит.
Прикачени файлове:
FRP.jpg
FRP.jpg [ 262.22 KiB | Прегледано 18584 пъти ]

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 09:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Направи ми впечатление, че откакто застудя и започна да работи и печката, "лашкането" се увеличи. Или е от по-студеното време или от горивото, което печката потребява и вкарва може би допълнителни колебания в налягането на горивната рейка.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: nikivelikov
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 09:52 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Не ми се вярва печката да влияе на рейката.
Тя си е със собствена помпичка и май взима от обратната нафта /ще го проверя довечера/
И при мен се усеща най-много на студен двигател. И без да работи печката пак лашка.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 19:10 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Здравейте,
Направих и аз лог на налягането на горивото в рейката. Първата графика е на място на празен ход. Втората в движение при 1500 и при 2000 оборота на 3-та предавка и автопилот.
При 1500 налягането се колебая доста като при тихи обороти, а при 2000 оборота колебанието намалява. На мен нищо не ми говорят тези данни.


Прикачени файлове:
1.PNG
1.PNG [ 70.42 KiB | Прегледано 18523 пъти ]
2.PNG
2.PNG [ 90.52 KiB | Прегледано 18523 пъти ]

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 20:02 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
И на мен нищо не ми говорят тия колебания, но се чудя дали това е нормално или говори за проблем :-k
Все пак при работа на двигателя дюзите впръскват горивото на кратки импулси. Мисля си, че точно в момента на отваряне на дюзата налягането спада малко докато помпата го повиши отново до зададеното, а в момента на затваряне на дюзата се получава така наречения "хидравличен удар" и налягането се повишава над зададеното.
А може тия колебания да се дължат и на самия диагностичен софтуер :)

п.п. Печката се захранва с гориво веднага след горивния филтър.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 22:05 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
DAJelev написа:
Здравейте,
И при мен от скоро се появи някакъв проблем с придърпване или нещо такова. Случва се следното: Ако в задръстване пусна колата на 1-ва или 2-ра предавка да се движи на тихи обороти си върви равномерно. Ако подам съвсем малко газ до около 1000-1100 оборота и започва да придърпва. Придърпването е само около тези обороти, все едно колата се чуди дали да си остане на тихи обороти или да е малко над тях. Направи ми също впечатление, че и при каране на автопилот на магистралата със 140км/ч при надолнища когато автопилота отпуска газта пак като достигне границата между преминаването в спирачен режим на двигателя и започва да придърпва, все едно пак се чуди дали да е в спирачен режим или да подава газ. Излиза, че проблема не е само на ниски обороти, а и на високи, но на границата на подаване на горивото. Иначе при ускорение ако съм се влачил в задръстване на тихи обороти и подам газ си ускорява плавно, без да придърпва. Също ми прави впечатление, че не го прави всеки ден и няма значение дали е загряла колата или е студена. Като че ли, като вали дъжд и не го прави :).
Също втора скорост не влиза добре и малко зор я вкарвам и като вали и тя влиза много по-добре и като измия колата на автомивка я мия и отдолу и пак имам чувството, че като тръгна от автомивката и втора скорост си влиза супер :).

Колега имам същия проблем 1:1 барабар с тия за скоростната, само че при мен 2-рата при спускане се изключва сама. Някакво решение намери ли за проблема с придръпването ?

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2016, 07:42 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
На този Форскан пише ли че дюзите са адаптирани успешно?Пише ли какви са корекциите на дюзите?За София които иска да си обучи дюзите през оригинален софтуер 0878680825-Петър.На няколко коли мои и на клиенти е правил адаптация и лашкането е изчезвало след това.Това разбира се при условие че дюзи,помпи,клапани,маховик и т.н. всичко е ок.

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2016, 09:43 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Не съм решил още проблема с придърпването, а и не съм правил опити. За сега само събирам данни :). С FORScan изписва, че дюзите са се адаптирали успешно. При мен обаче май ще се окаже проблема в дюзите защото корекциите ми са следните:
Дюза 1 -> 0
Дюза 2 -> 14179
Дюза 3 -> 738
Дюза 4 -> 1
Миналата година ходих при Петър за обслужване на колата, но с оригиналния софтуер не можа да се закачи за контролера на колата. Това лято ходих и при Rockton заради проблеми с централното заключване и той не можа да се закачи с оригиналния софтуер. Само с тия ELM OBDII модулчета и софтуери като FORScan и Torq се получава комуникация. Явно нещо и там има проблем за да не става с оригиналния софтуер и комуникационни адаптори.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2016, 13:35 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
DAJelev написа:
...корекциите ми са следните:
Дюза 1 -> 0
Дюза 2 -> 14179
Дюза 3 -> 738
Дюза 4 -> 1

Това не са ти корекциите на дюзите.
Трябва да изглеждат така:
http://forum.mazdabg.com/download/file.php?id=25506&mode=view
Стойности над 100 са основание за ремонт на инжектор /така съм чувал :)/

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2016, 14:00 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 02 Юни 2007, 22:03
Мнения: 23
Колеги вече съм с почистени: ЕГР, всм. колектор, ISV клапа
Инжекторите са почистени и диагностицирани на стенд (били всички ОК), направи се и реглаж на клапаните.
След ново обучение на инжекторите, стойностите (ms) се подобриха с малко, но пак са ми извън нормите особено на 4-ти инжектор :? :? :? :-k ](*,) Сега мисля да свалям сензора след DPF за изгорелите газове за да го почистя и да го ресетна в ЕКУто. Какво ли не пробвах даже ъпдейт на софта на ЕКУто правих. Не мога да си позволя лукса да купя 4 нови инжектора и да се окаже, че проблема не е в тях [-X
Ако имате съмнение за обучението на инжекторите мисля, че то също е заложено в ЕКУто. Вижте този ЛИНК най-отдолу, за Mazda 3 е но мотора е същия. Трябва само да са налице изискванията – т-ра на мотора (антифриза) 65-95‘С; т-ра на IAT 15-65‘С; т-ра на горивото 30-60‘С и се стартира процедурата по описания в линка метод.

_________________
Mazda 6 2.0 CRTD, 2007 - 143cv, GG, Denso RF7


Последна промяна boss на 24 Ное 2016, 17:17, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: nikivelikov
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2016, 14:17 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Да, това с кабела работи и на Мазда 6.
Аз калибрирам с ФорСкан или по метода с кабелчето при всяка смяна на маслото.
Даже някъде четох, че в компютъра е заложено през 30 хил. км сам да си прави калибрирането ако са изпълнени тези условия. Даже май в първети 5хил.км за нов двигател, калибрирането е през 600км. Друг е въпроса, че едва ли някога ще се изпълнят. Едва ли някой ще остави загрял автомобил да роботи на място достатъчно дълго, че да тръгне сама калибровката.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2016, 14:56 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Лека корекция - на всеки 150км за първите 1500км и след това на всеки 3000км, става.
Ако нещо прекъсне тръгнало вече обучение, то се отлага до следващия момент, когато са изпълнени условията.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2016, 18:51 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
ihristov написа:
Лека корекция.....

Е как поне едно число не уцелих... :)
п.п. Открих решение на проблема с "лашкането" - газ до ламарината :-D

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2016, 20:03 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Да точно така,корекции над 100 не са допустими за правилна работа на мотара.Да не говорим в хиляди.Имате си проблеми с дюзите и това е

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2016, 22:23 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Тези стойности, които дадох се оказаха нещо друго, което във FORScan се води Fuel Correction (mm3/stroke) за всеки от четирите инжектора. Като 14179 [mm3/stroke] = 14 мл. и това за едно впръскване не мога да си представя какво е :)
Иначе другите ми корекции са:
FI_LRN_01( ) 48
FI_LRN_02( ) 48
FI_LRN_03( ) 24
FI_LRN_04( ) 24
FI_LRN_11( ) -12
FI_LRN_12( ) -12
FI_LRN_13( ) -40
FI_LRN_14( ) -32
FI_LRN_21( ) -20
FI_LRN_22( ) -12
FI_LRN_23( ) -44
FI_LRN_24( ) -28
FI_LRN_31( ) -20
FI_LRN_32( ) -12
FI_LRN_33( ) -8
FI_LRN_34( ) -12

Преди месец като пусках адаптирането ми се струва, че имаше стойности над 100, но може и да се бъркам.
Иначе наистина карането с газ до ламарината помага :), но в София с тия задръствания... Аз процедирам като пускам колата на тихи обороти на 1;2;3;4 предавка според влаченето в задръстването и така.
Преди лашкаше само около 1000-1200 оборота, но сега като застудя ми се струва, че започна да лашка до 1400-1500 оборота.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2016, 07:55 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Ако дюзите са наред,то остава отворен ЕГР или разбит демфер

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2016, 08:42 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
ЕГР не съм го проверявал (чистил) така че може да е от него. А от демпфера при мен няма логика да е, защото като позагрее колата лашкането намалява, а има дни, в които лашкането изчезва нацяло. Ако демпфера е разбит, може би ефекта на лашкането ще е постоянен.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2016, 11:41 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1760
Местоположение: Стара Загора
И аз на там гравитирам, че точно на ЕГР ми изглежда...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2016, 15:41 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 02 Юни 2007, 22:03
Мнения: 23
Бихте ли ми казали при вас какви са стойностите на:
FIP_LRN
FIP_FL_DSD
FIA_DSD

Странно, защо при мен FIP_LRN= -1 mA (негативно???) и не се променя при подаване на газ на място...

P.S. След ново обучение на инжекторите FIP_LRN=5 mA

_________________
Mazda 6 2.0 CRTD, 2007 - 143cv, GG, Denso RF7


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2018, 17:40 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 04 Яну 2010, 21:18
Мнения: 1323
Местоположение: София
Темата е много стара ама проблемите са вечни . :( Някой успя ли да реши проблема на 100 % .

_________________
Mazda 3 Sport Kintaro (金太郎) 2.0 MZR-CD 143 ps 6 speed 2007/2022 renovated


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2018, 18:42 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
В ТАЗИ тема колегата е сменил сензор за налягането на помпата, но дали проблема е решен на 100%...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 60 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб