nikisotirov написа:
Първия симптом беше че понякога /много рядко/ не искаше да првеключва от 4 на 5. После при движение в града от 2ра като подам газ - колата започва да вдига обороти но не ускорява докато в един момент не се чуе удар и зацепва. И в последно време когато спра на светофар и съм на D с натисната спирачка колата риташе аха да тръгне и това се повтаряше. И точно около 5 минути преди да изчатка тотално започна едно виене на високи оборти и цялата предница се тресеше и на едно кръстовище каза е до тук съм. Забравих да кажапо горе че и турбината /хидроусилвателя/ също е за ремонт. Днес говорих с майстора и ми каза че не е отварял "мозъка" на кутията понеже по диагностика не е показала никакви грешки и се надява да няма проблем след сглобяване, че и ако там излезе проблем става сложно.
Малко литература:
Не преключва на 5-та ск.
Описание
Автомобилът не превключва от 4-та на 5-та предавка, дори скоростта му да се увеличава
Автомобилът не превключва на 5-та предавка, въпреки че педала на газта е отпуснат в режим
D при 60 km/h {37 mph}.
Възможни причини
По принцип, хидротранформаторът не работи, когато е включен режим на авария fail-safe. Първо проверете за DTC грешки. Ако хидротранформаторът работи, само когато се движите с висока скорост, повредата (неправилната настройка) е в кръга на ключа за режим D или в кръга на ключа за режим на трансмисията.
Забележка
Ако хидротранформаторът или буталото му е заседнало, инспектирайте ги. Освен това, инспектирайте охладителя на маслото за чужди обекти, които може да са се смесили с маслото на ск. кутия.
— Буталото на хидротранформатора е приплъзнало, прегряло
Ниско налягане на линията
Неправилен сигнал от ТПС
Повреда в датчика за темп. на двг.
Повреда в датчика за обороти на двигателя
Повреда на датчика за скорост на вход/турбината
Повреда в масата на датчика
— Повреда на датчика за темп. на маслото на кутията
Късо съединение или прекъснат кабел
Лоша връзка на куплунга
Повреда на датчика
— Повреда на превключвателя за режим на ск. лост
Неправилна настройка на ск. лост
Неправилна настройка на превключвателя за режим на ск. лост
— Повреда на соленоидния клапан на хидротранформатора
Късо съединение или прекъснат кабел
Лоша връзка на куплунга
Заседнал соленоиден клапан
— Повреда на ключа за режим M
— Повреда на хидротранформатора
— Повреда в корпуса на клапана за управление
Забележка
Преди да преминете към процедурата за откриване и отстраняване на проблеми, се уверете, че сте направили диагностика за грешки и сте извършили базовата инспекция на скоростната кутия.
Процедура за диагностика
1. Проверка за коректни показания на индикатора за скорост.
2. Проверка за коректно превключване на всички скорости в реални условия.
3. Проверка на връзките и спецификациите на соленоидни клапани А, В, С.
4. Проверка на хидротранформатора.