Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:06

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2017, 15:45 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Мар 2016, 09:03
Мнения: 23
Местоположение: Varna
Здравейте,пичове :)
Малко подробно ще опиша проблема,за да няма съвети-това направи,пък аз да съм го направил :)
Значи, Маздата от подписа я взех преди година и нещо,с неработещ клаксон.Предвид прословутите слухове за "големите ръжди"(по и около ходовата част)предположих,че самите пищялки са корозирали или жиците към тях са изгнили или разкачени.Сваляйки предна дясна гума+подкалника,се добрах до пищялките и им пуснах директен + от акумулатора.Тогава и чух за първи път гласа :) Захранването на тромбите идва от релето в двигателния отсек и се насочих натам.Смених го с няколко от съседните,които бяха със същите номера,но без ефект.Не се чува чаткане на релето при натискане на клаксона.Продължих по веригата.Изкарах релето и замерих с китайския мултицет,че ток 12.7V достига и в необходимите два щифта,където влизат крачетата на релето.Замерих при натиснат клаксон,дали има маса към електромагнита на релето и маса нямаше.За всеки случай пуснах директен + към щифта,където релето при сработване трябва да пусне + и се чу тромбата.Реших да махна аербека на волана,предполагайки,че масата се губи там.Замерих,че маса има на долната планка и при натискане на механизма се предава към жицата,която отива мисля че към лентовия кабел.
Явно е,че масата се губи между превключвателя в кормилото и релето.По схемата по-долу виждам,че между тях е лентовия кабел и BCM.
Прикачени файлове:
Screenshot (2).png
Screenshot (2).png [ 25.16 KiB | Прегледано 5985 пъти ]


Та въпроса ми е:BCM-това самото тяло където се намират бушоните,долу в ляво при шофьора ли е,или някъде около или зад бушоните и какво представлява и ще мога ли от него да замеря дали идва маса от волана?

Ужас е във Варна да караш без клаксон :( Последно една руса мадама,говорейки по телефона излиза на заден от паркиране без да гледа в огледалото :evil: Хубаво че успях да дам и аз на задна да не ме удари.

_________________
Mazda 6 GY 2,0 136к.с. 2003г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2017, 21:43 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Този бушон Stop 20A, как се чувства?

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Юли 2017, 00:01 
Offline
любител
Аватар
2012 Mazda 6

Регистриран на: 18 Яну 2017, 21:52
Мнения: 45
Местоположение: Плевен
А лампата на SRS като дадеш контакт светва ли и след това да угасне, или свети постоянно?

Обикновенно се къса лентовия кабел, и тогава светва лампата но понякога не се късат всичките писти а само някой, ще трябва да разбереш след волана кой е кабела на клаксона който подава маса и да пробваш с пробна лампа да му подадеш, ако тогава свирне клаксона сещаш се къде е проблема.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Юли 2017, 09:58 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Възможно е да имаш окислен крак на куплонгът,който влиза в кутията с бушони в моторния отсег .
Просто трябва да игнорираш едно по едно.
Първо трябва да разкачиш куплунг 0940-01 от ВСМ и да провериш лентовия кабел до волана дали е здрав.
После замери между 9J и 4F на ВСМ модула дали има верига.
И на края провери връзките на куплунг 0922-201 той е при бушоните в моторния отсек ,до релето.

Най-накрая, ти предлагам Крайният вариант,който не е за предпочитане.
Изваждаш релето на клаксона.Забождаш някакъв тънък кабел в отвора на бубината на релето който отива към модъла-ВСМ,след което връщаш релето в гнездото.Проверяваш връзката като допреш кабела към маса.Трябва да свирне.От тука,сам решаваш.Може да го вкараш в купито до точка 0922-202 на волана и готово.Но имай в предвид ,че,, всяко временно е за постоянно".Трябва да отстраниш проблема.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Юли 2017, 10:31 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Мар 2016, 09:03
Мнения: 23
Местоположение: Varna
Бушона Stop е здрав,пък и стоповете не са спирали да работят.SRS лампата светва при контакт и изгасва след палене.
Това чудо BCM къде се намира и какво представлява?

_________________
Mazda 6 GY 2,0 136к.с. 2003г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Юли 2017, 12:53 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Колега,от снощи търся къде е ВСМ за модел от 2003.Има разлики в зависимост от годината на производство.Но ,по принцип това е пластмасова кутия ,непосредственно до бушоните и реретата в купето.Визуално в нея влизат конектори ,които идват от модули в колата.Например странични огледъла,мотори за стъкла и т.н.Не намирам специално за твоята кола но се насочи на там където ти писах.

ПП -напиши в НЕТА -ВСМ мазда 6 2003 и разгледай снимките

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2017, 14:59 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Мар 2016, 09:03
Мнения: 23
Местоположение: Varna
Ето това виждам като махна пластмасата около кутията с бушоните:

Прикачени файлове:
20170710_135212ѝ1200.jpg
20170710_135212ѝ1200.jpg [ 280.48 KiB | Прегледано 5863 пъти ]


Прикачени файлове:
20170710_135237и1200.jpg
20170710_135237и1200.jpg [ 329.61 KiB | Прегледано 5863 пъти ]


Прикачени файлове:
20170710_135251п1600.jpg
20170710_135251п1600.jpg [ 613.99 KiB | Прегледано 5863 пъти ]


Може би кутията с бушоните е обща с BCM. Не се виждат никакви означения на куплунгите :( Ще пада голямо разглобяване.

Мерси за помощта.

_________________
Mazda 6 GY 2,0 136к.с. 2003г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2017, 16:03 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
Вчера бях залегнал с едно фенерче да оглеждам основата на педала на съединителя и забелязах високо НАД бушоните една кутия с повечко куплунзи и кабели, май тя ти трябва.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2017, 23:19 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Някой модели са със отделна кутийка,други са заедно с бушоните.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2017, 08:35 
Offline
фен

Регистриран на: 01 Яну 2016, 22:45
Мнения: 177
Местоположение: Пловдив
Колеги, схемата която ползвате е за фейсовата мазда - 2006 или 2008. BCM (Body Control Module) е кутията с вътрешните бушони при фейсовите 6-ци. При първите мазди бушонното табло изглежда така:
https://www.megaparts.bg/uploads/produc ... 727843.jpg
При фейсовите изглежда така:
http://wholesale.tasca.com/graphics/Cha ... 560E/0.jpg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2023, 00:29 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Сеп 2023, 00:21
Мнения: 1
Местоположение: София
Здр, при мен се получи същия проблем. Къде беше решението на проблема? Във ВСМ модула или другаде?


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб