Здравейте,пичове
Малко подробно ще опиша проблема,за да няма съвети-това направи,пък аз да съм го направил
Значи, Маздата от подписа я взех преди година и нещо,с неработещ клаксон.Предвид прословутите слухове за "големите ръжди"(по и около ходовата част)предположих,че самите пищялки са корозирали или жиците към тях са изгнили или разкачени.Сваляйки предна дясна гума+подкалника,се добрах до пищялките и им пуснах директен + от акумулатора.Тогава и чух за първи път гласа
Захранването на тромбите идва от релето в двигателния отсек и се насочих натам.Смених го с няколко от съседните,които бяха със същите номера,но без ефект.Не се чува чаткане на релето при натискане на клаксона.Продължих по веригата.Изкарах релето и замерих с китайския мултицет,че ток 12.7V достига и в необходимите два щифта,където влизат крачетата на релето.Замерих при натиснат клаксон,дали има маса към електромагнита на релето и маса нямаше.За всеки случай пуснах директен + към щифта,където релето при сработване трябва да пусне + и се чу тромбата.Реших да махна аербека на волана,предполагайки,че масата се губи там.Замерих,че маса има на долната планка и при натискане на механизма се предава към жицата,която отива мисля че към лентовия кабел.
Явно е,че масата се губи между превключвателя в кормилото и релето.По схемата по-долу виждам,че между тях е лентовия кабел и BCM.
Прикачени файлове:
Screenshot (2).png [ 25.16 KiB | Прегледано 5985 пъти ]
Та въпроса ми е:BCM-това самото тяло където се намират бушоните,долу в ляво при шофьора ли е,или някъде около или зад бушоните и какво представлява и ще мога ли от него да замеря дали идва маса от волана?
Ужас е във Варна да караш без клаксон
Последно една руса мадама,говорейки по телефона излиза на заден от паркиране без да гледа в огледалото
Хубаво че успях да дам и аз на задна да не ме удари.