Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 20:26

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2017, 10:29 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2015, 11:28
Мнения: 208
Местоположение: София
Привет, колеги,

Има ли някой от вас, който е засичал разход "пълно-пълно" с 95 и 100 октана предимно градско?
Чудя се дали да не налея догоре 100 октана след като свърша тези 20тина литра, които сега ми остават. Колата е 2.0i 155hp Takumi. Разходът в момента се върти около 11.6-12 на 95 октана, но карам на много къси разстояния, а и десният крак ми е тежък :)

Поздрави

_________________
Mazda 6 2013 Takumi XR 2.0 155hp petrol


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2017, 11:54 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Сеп 2016, 17:58
Мнения: 45
смисъл от високо октаново гориво има при 200+кс ,всичко друго ще ти легне само на джоба

_________________
Ако мъж отваря вратата на колата за жена си или колата е нова ,или жената...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2017, 12:13 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 470
Местоположение: zhe internetz
Дори няма значение толкова от мощността, колкото от настройките на двигателя.
Ако не си пипал нищо - няма да усетиш разлика. Хубавато на стоте октана е, че ги блъскат с добавки и все пак малко глезиш двигателя (аз затова и само 100 сипвам) :) Няма да има разлика във вървежа или разхода. По-скоро - ако има при твоята кола, ще е статистически пренебрежима.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2017, 12:32 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Авг 2015, 10:13
Мнения: 84
Местоположение: София
viewtopic.php?f=40&t=26296&start=510
Има писано и пробвано, но пък в тая тема излизат хубави бисери

_________________
Каквото повикало, такова се обадило


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2017, 12:40 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 24 Юли 2011, 20:15
Мнения: 354
blackha7 написа:
Привет, колеги,

Има ли някой от вас, който е засичал разход "пълно-пълно" с 95 и 100 октана предимно градско?
Чудя се дали да не налея догоре 100 октана след като свърша тези 20тина литра, които сега ми остават. Колата е 2.0i 155hp Takumi. Разходът в момента се върти около 11.6-12 на 95 октана, но карам на много къси разстояния, а и десният крак ми е тежък :)

Поздрави

"Олекни" си крака и ще падне разходът :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Сеп 2017, 06:52 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
Привет,
зависи си наистина от мощността на моторо, до толкова до колкото се усеща ефект, иначе дали е по-добре за мотора, да по-добре е нали в крайна сметка октановото число е обрано на цетановото при дизела. При дизела по-високо цетаново число осзначава склоносста към самовъзпламеняване, а при бензина по-високото октаново число означава по-ниска склонност към самовъзпламеняване (детонация), или пък беше обратно? Както и да е, аз лично съм тествал OMV MaxxMotion, Shell V-Power Nitro +, Lukoil 98 Ecto, Eko Kinitron (сега Racing 100), зареждам пълен резервоар и карам докато остане 1/4 или по-малко и пак зареждам от същото място поне няколко пъти така че и в резервоара и в системата да има само един тип бензин. От тези сравнения, градско оценка немога да дам, тъй като средната ми скорост е 15-20 Км.ч. единствено има един ефект(дефект), тъй като предния капак е голям и равен на светофар при ниски обороти ръба до предното стъкло в средата, леко вибрира, та с Еко този ефект го няма, обяснявам си го с по-ниски вибрации. При извънградско с бензина на еко, също колата реагира най-бързо при подаване на газ, така че аз лично карам с Eko Racing 100, имам карта за отстъпка и при пълно зареждане отстъпката ми е около 3 лв. демек кило и нещо. Иначе дали колата може да се движи с 95, то да, на капачката за гориво отвътре пише "Min. RON95, prefered Super" това е пак по някаква си европейса директива че от дадена година насам колите продавани на територията на съюза трябва да могат да се движат със стандартен 95, но при степен на сгъстяване 14:1 за моя мотор склоността към самовъпламеняване е на лице, а качествата на бензина с Бг едва ли са като в Австрия.
Ето две клипчета които са много интересни, в това:

https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI

сравняват няколко вида премиум горива с обикновен 95 при различни мотори, ефектите са показани.
А в това сравняват няколко премиум горива с обикновен 95, но с един мотор:

https://www.youtube.com/watch?v=WjxItmvELWA

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Сеп 2017, 21:07 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Май 2016, 14:17
Мнения: 78
Местоположение: Варна
Моята мазда 6 е 166 к.с. Разликата във вървенето между 95 и 100 октана е осезаема. Не толкова в ускорението, колкото в тягата, да речем когато смачкаш газта при скорост от 120км/ч. Не е вярно, че има разлика само в автомобили над 200 к.с. Кой точно я е измислил тази "граница" ? По принцип разходът на бензин при 100 октана е малко по-малък. Друг е въпросът, когато усетиш автомобила си по-пъргав дали в крайна сметка ще усетиш по-малък разход :)

Единственият 100 октанов бензин , който сипвам, е ЕКО Рейсинг. Нямам наблюдения над други, но от ЕКО съм доста доволен.

_________________
Mazda 6 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2017, 10:48 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Май 2013, 23:20
Мнения: 56
Местоположение: Пловдив
Мазда 2.3i - отначало като я взех карах 3-4 резервоара с OMV 100 октана. После смених на 95 и не виждам някаква разлика. И да има такава, не мога да я усетя във вървенето или разхода....


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017, 20:08 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
Ако ти се дават пари сипвай Shell VPNitro или 100чката им.
Безспорно най-рейсърското гориво е 100, ако искаш баланс Нитрото
според мен.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017, 20:19 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Хора, разлика ще се усети само на автомобили със променливо предверение(повечето коли имат зададено завишение(стъпка) на предверение но нямат сензори за детонации а други имат и те ще имат най голям ефект т.е. тези на които компютъра може да засече детонациите.Двигатели оборудвани със такъв компютър имат нок сензори които следят за детонации ако усетят такава просто му връщат предверението и колата се "спъва" във сравнително средни-високи обороти (при различните двигатели може да е в различни обороти - нормално..)Та идеята на по високото октаново число е да се осигури по голямо предверение на запалването(демек да светне искрата още по рано отколкото и е зададено механично) защото при високи обороти ако светне примерно на 10гр. преди горна мъртва точка ще е прекалено късно и ще се убие мощността.. разхода ще скочи и дъра-бъра..
Та по този начин със 100-те октана позволявате на колата(Еку-то) да достигне по-голямо (по-добро) предверение за запалването и така да получите по добра работа на двигателя за единица гориво..(демек колата ще извлече максимума който може от горивото) и загубите ще са по малки..
Ама ако си карате бричките под 3-4000об/мин. просто не си навивайте на пръста че ви върви повече колата.. може би една идея по спокойно и без вибрации.. по лесно да се развърта примерно...
И реално най големия плюс виждат колите които имат knock sensor (1 или 2 или 4 зависи)
Това е цялата работа.. :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017, 20:54 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
maZZda написа:
...И реално най големия плюс виждат колите които имат knock sensor (1 или 2 или 4 зависи)
Това е цялата работа.. :D

Че тя Мазда 6 си има knock sensor по рождение =D>

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017, 23:13 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Ако собственик на 6-ца не усеща разлика, това значи че грам не я пържи... :lol:
Баба и тя така.. :rolling: :rolling:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017, 23:29 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Авг 2015, 10:13
Мнения: 84
Местоположение: София
usetih si as 4e temata e za biseri(нарочно с лайняница)

_________________
Каквото повикало, такова се обадило


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2017, 08:54 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
НИКАКВА разлика нито в разход, нито в мощност, нито в поведение не съм усещал между обикновен и премиум бензин... Пържил съм я, карал съм и спокойно...
Да усетя разлика 2-3к.с.? При нерегламентирана разлика в теглото например 40-50кг? Е няма как.. Ти усещаш ли 'рязката' загуба на динамика след зареждане?
ВСИЧКИ съвременни инжекционни автомобили имат knock сенсор (и не само съвремените - това е част от инжекционната система)...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2017, 17:02 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Съвременни говорим за период от Х година до 2017 нали??
Щот моя инжекцион не е бая стар но няма нок сензор..
И си кара по зададената стъпка на предверение до зададена макс. граница и повече не може..
За разлика от двигатели с нок.. тяхната граница е по високо именно заради това че октана ако е по голям то и предверението може да го бутне по напред за да се възползва на макс от горивото и в същото време се грижи да не се прее.е мотора..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2017, 17:22 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 22 Авг 2017, 10:41
Мнения: 24
Местоположение: София, Обеля-2
Никаква разлика не усещам при 95, 98 и 100 октана.

_________________
Mazda 6 1.8 MZR
Renault Megane 2 1.6 K4M


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2017, 18:47 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
И аз абсолютно никаква разлика не усетих като карах на бензин. Нито в разхода, нито във вървежа. Единствено някаква психологическа настройка, че карате с хубаво гориво, а дано, ама на дали :D
Не си заслужава разликата от 20-30 ст./л. Не знам дали реално има някаква разлика, но и да има при бензиновия мотор няма какво да му стане.. по-съм съгласен да се дават повече пари за по-хубав дизел (ако наистина има разлика от обикновения), защото там си трябва да е читав, хем да поддържа изправна горивната система и да не се запушва, хем и да не замръзва, защото ядох дръвцето миналата зима с на жената талигата.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2017, 20:46 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Докато карах бензин не съм усетил разлика във вървенето. Не би трябвало и да усетя. Даже и да има такава, с хронометъра на пистата евентуално би могло да излезе нещо. При нормално каране ефекта е единствено психологически. Това при условие, че 95 бензина отговаря на стандартите за качество.

Аз лично на откровено скапан 95 съм попадал само два пъти и то от една и съща бензиностанция от реномирана верига. Тогава за пръв път от много години чух отново как чука аванс. Дето се казва, припомних си младините :)

При дизела нещата са по-различни, но темата е за друг разговор ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2017, 21:02 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юли 2016, 10:37
Мнения: 182
Местоположение: Tutrakan
И аз не усещам осезаема разлика. Единствено ми се струва че със 100 октана има повече тяха в байрите с пуснат климатик. Но съм попадал на лош бензин и аз така от големяма верига бензиностанция , колата при палене припалва вдига 500 оборота и огася , след второ въртене , върти доста преди да запали. Като смених бензина всичко е 6


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2017, 10:46 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
slowtraveler написа:
НИКАКВА разлика нито в разход, нито в мощност, нито в поведение не съм усещал между обикновен и премиум бензин... Пържил съм я, карал съм и спокойно...
Да усетя разлика 2-3к.с.? При нерегламентирана разлика в теглото например 40-50кг? Е няма как.. Ти усещаш ли 'рязката' загуба на динамика след зареждане?
ВСИЧКИ съвременни инжекционни автомобили имат knock сенсор (и не само съвремените - това е част от инжекционната система)...

Това че "НИКАКВА" разлика, не сете усетили, не означава че няма, аз ясно съм описал наблюденията си с вибрации на предния капак, точно защото всичко останали може да се определи като "пласибо ефект" Относно дали може да се кара с 95 то също отговора е ДА, дали, в какви ситуации и в каква степен има разлика, в клипчетата са показани замервания, аз доста гледах Fifth Gear и те доста по-професионално подхождат към всичко което показват за разлика от комиците от Top Gear (най-вече Кларксън)

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2017, 13:41 
Offline
фен
2003 Mazda 6

Регистриран на: 16 Май 2012, 14:52
Мнения: 168
Местоположение: Пазарджик
Здравейте,

Правете разлика между двигателите с директно връскване и стандартните инжекциони с предкамерно връскване. При директно връскване високото октаново число е по-осезаемо, защото двигателя по дефиниция работи с по-бедни смеси, които са склонни към самозапалване, а то точно от това предпазва.

Поздрави


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2017, 12:14 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 470
Местоположение: zhe internetz
Всъщност ключова е компресията.
Освен това - не всички коли с променливо предверие може да се възползват от 100 октана. Все пак границите на това предверие заводски може да са и до 98 сложени. Което пак идва до твърдението ми, че или колата трябва да си е направена за лютеница, или някой да я е барнал (било то електронно или и механично), за да се възползва от 100-октаново гориво.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2017, 22:25 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Ное 2016, 14:58
Мнения: 53
Местоположение: София
Аз пък, си въобразявах някакви неща (това с 98 октана :D, мешано 95 и 100), докато не погледнах в книжката - пише 95 и нагоре. Вече не мисля че има разлика, двигателя явно е направен да работи с 95...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2017, 18:55 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Martin187 написа:
...двигателя явно е направен да работи с 95...


:idea: :idea: :idea:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2017, 17:05 
Offline
фен

Регистриран на: 24 Яну 2010, 08:58
Мнения: 170
Местоположение: Бургас
Само където нашият бензин 95 е като 92, че и по-зле.
Аз усещам разлика при 95, заредена от различни вериги. Когато сложих 100 не можах да позная колата просто.
Не знам как не долавяте разлика между 95 и 100!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2017, 17:44 
Offline
фен
2016 Mazda CX-5

Регистриран на: 09 Сеп 2011, 22:06
Мнения: 213
И при мен се усеща разлика между 95 и 100 - с 95 е по-шумна, и осезаемо по-тромава.

_________________
2016 Mazda CX-5 Ultimate 2.5i AWD 192к.с.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2017, 20:05 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
gena_bs написа:
Само където нашият бензин 95 е като 92, че и по-зле.
Аз усещам разлика при 95, заредена от различни вериги. Когато сложих 100 не можах да позная колата просто.
Не знам как не долавяте разлика между 95 и 100!



Щото карат коли по 100/150кс.. че и нагоре(може и турбинирани да са).. там да усетиш някой друг кон е почти невъзможно..
Ама на малки двигатели веднага се усеща...
Един приятел си смени 2-ката в БМВ-то (150кс г/д) с 2.8(170кс мисля беше) и почти усети разлика :lol: :lol:
Смятай ти едни 5-6 коня примерно от по добро гориво дали ще ги усети големия двигател... :lol: :lol:
Него го боли фара с к'во го караш...
Малките въшки го миришат и усещат всяка една разлика..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2017, 20:25 
Offline
фен

Регистриран на: 10 Ное 2012, 18:08
Мнения: 153
Местоположение: гр. Сопот
gena_bs написа:
Само където нашият бензин 95 е като 92, че и по-зле.
Аз усещам разлика при 95, заредена от различни вериги. Когато сложих 100 не можах да позная колата просто.
Не знам как не долавяте разлика между 95 и 100!

Българските бензини нямат проблем с октаните. Щом е 95, бъди сигурен, че е 95. Проблемът им е в калоричността. Затова и усещате разлика.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2017, 20:51 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
dimkaraganchev написа:
gena_bs написа:
Само където нашият бензин 95 е като 92, че и по-зле.
Аз усещам разлика при 95, заредена от различни вериги. Когато сложих 100 не можах да позная колата просто.
Не знам как не долавяте разлика между 95 и 100!

Българските бензини нямат проблем с октаните. Щом е 95, бъди сигурен, че е 95. Проблемът им е в калоричността. Затова и усещате разлика.


Абе кажи си го направо, караме на водичка, студена..
Пийте и вие и да си лягаме.. :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2017, 08:55 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Мар 2017, 23:59
Мнения: 16
Местоположение: Varna
Не знам за октаните, но преди седмица сложих 50 лв бензин и все едно закачих ремарке. Вчера заредих пак и о чудо колата пак почна да се наема.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб