Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:32

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2018, 20:39 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Управлението става на база измерването на 4 температури. Тази на антифриза мисля, че се измерва някъде вътре около радиаторчето на парното.
http://voodootech.net/mazda6/html/0740-3b.html
Аз не съм сравнявал при каква температура вентилатора започва да се увеличава оборотите, но при мен ми се струва че го прави малко рано и като духа на предното стъкло и започне да увеличава оборотите и направо ми измръзва челото :? На предната ми кола (Рено Лагуна) климатроника вдигаше оборотите на вентилатора при малко по-висока температура и беше по-комфортно.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2018, 16:14 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
steich написа:
Ако не беше тръгнала стандартно щях да я преработвам ща не ща, но за да стане така както исках това щеше да ми струва + 500 - 600 лв. и за сега се отказах. Може би като предварителен отоплител ще е по удобно, но свалянето на печката отново, слагането на друга платка, допълнителна водна помпа, закупуването на дистанционно, нуждата от преработка на ел инсталацията за да може да работи самостоятелно, на места чета че трябва да се преработи режима на алармата/отключването а колата е с key less ... не знам дали няма да има друг проблем. Като за начало исках да пробвам дали просто печката работи и за сега ще остане в този вид ... ако нещо се наложи да я свалям пак вече ще си помисля. Другото е че до колкото разбрах, когато се преработи като предварителен отоплител, тя спира да работи като доотоплител ... т.е. този режим има и плюсове и минуси.

А дали има някакво значение настройките на климатроника за работата / стартирането на печката ? Имам чувството че стартира сутрин при първоначално палене и после няма междинни включвания ... не съм я наблюдавал много много в движение. Една сутрин при -1 дори мисля че не тръгна, но може и да бъркам.


Аз съм захванал това с дистанционното и до момента съм около 140 лв за части, като мисля че няма да ми трябват повече. Водна помпа взех от мерцедес, допълнителна платка за стартиране(не се сменя оригиналната електроника) и 2-те по 60 лв, както и някво радиоуправляемо реле за около 15-20 лв от алиекспрес. Сега чакам да се постопли времето, че в момента нямам условията да разглабям и мисля да я навържа цялата, като и навържа и инсталацията така че да включва климатроника заедно с печката.
Режими на алармата не мисля че трябва да се преправят,а с тая допълнителната стартова платка може да ползваш и 2-та режима и на предварителен отоплител и на доотоплител просто както работи влизаш, палиш и тогава спираш от дистанционното и тя продължава в режим на доотоплител.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2018, 18:22 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Дано да си прав колега. На мен хора които уж се занимават с печки от доста време ми обясниха че платката се сменяла задължително защото тази печка направена за Мазда си комуникира само с колата и ако трябва да се смени за да работи с дистанционно, се сменяла платката за да може да си комуникира. Като се смени платката обаче тя спира да си "говори" с колата и от там не може да работи като доотоплител. Платки има от 100-120-140 лв. ( последната има опция за Bluetooth диагностика и т.н. ) ... каква е разликата не съм запознат в подробности. Една помпа втора ръка е 100-тина лв., нова е около 250. Едно дистанционно Telestart Т91 мисля че може да се намери на около 200 лв втора ръка, че ново е двойно че и повече. Отделно още кабели, релета, труд ... стана майка си и баща си. Не съм се занимавал с печки и не мога да потвърдя горното на 100%.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2018, 19:03 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Като направя моята ще отскоча до Младост 1 да ти я покажа. Тия Orbbasto дето продават цялата електроника за печката предлагат и едни такива платки по 60 лв дето заместват часовника. Управляват се като им се подава +. Даваш + праща сигнал на печката да запали, като няма + праща сигнал да загасне. За тия наще мисля че трявба Telestart T80. Със T91 може и да не стане.
Та аз съм го замислил така. Релето управлява тоя модул заедно с помпата. Като цъкне релето включва помпата(втора ръка от мерцедес) и дава сигнал на тая платка да прати сигнал до печката да запали. Мисля от същото реле да изведа кабел до второ реле в купето и да попреправя малко инсталацията на климатроника за да може да се включи и той, когато колата не е на контакт.
Реално ще изпълня оригиналната схема на свързване на телестарт за мазда 6, но вместо телестарт ще ползвам реле от алиекспрес и платката на тия пичове от Варна.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2018, 19:47 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Да, с WBUS модул ще стане и с някакъв тип евтино дистанционно или ГСМ модул ... може би ще може да се измисли в комбинация с релета да може да работи в 2-та режима според това от къде се пуска ... така действително май няма да има нужда от смяна на управлението на печката. Аз изпълних основната ми цел за момента ... да накарам автомобила да загрява по-бързо, другото вече са екстри които не държа толкова на тях поне за момента.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2018, 22:23 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Със сигурност работи с W-bus модула на Орбасто.
Моята съм я праработил с него.
Включвам я с дистанционно, качвам се след 10мин , паля и като изключита от дистанционното, компютъра на колата "казва" на печката да продължи да работи /ако е изпълнено условието външната температура да е под 7°С.
Работи и обратния вариант - Качвам се, паля, но ми е студено, навън е 9-10°С и компютъра не пуска печката. Цъкам дистанционно и печката си тръгва.
При всички тези варианти диагностиката и наблюдаването на живи данни с FORScan си работи.
W-BUS модула не пречи на CAN шината.
W-BUS модула се свързва на друг пин на печката кайто няма общо с двата пина от CAN шината. Не са необходими релета, които да прекъснат CAN шината и да свързват W-bus модула. Всичко си работи паралелно.
Работещия вариант при мен излезе към 150лв.
60лв. W-bus модул
40лв. за дистанционното.
25лв. за допълнителна водна помпа от автоморга
20лв. за реленце, кабели, клеми и други дребни неща
Всичко влезе в една кутийка
https://www.flickr.com/gp/125377075@N07/V9e74n
https://www.flickr.com/gp/125377075@N07/Ek3U73

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2018, 23:17 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Е браво, но имаш и някаква допълнителна електроника освен релетата.

В режим на предварителен отоплител как работи ... променял ли си инсталацията на климатроника/BCM-a както по принцип го дават да се направи по схеми ?

п.п. ... и купувам помпа и дистанционно на добра цена ... :)

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 06:40 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Нямам допълнителна електроника. Просто двуканалното дистанционно и w-bus модулa съм ги изкарал от оригиналните им кутийки за да ги събера в обща. С едното реле на дистанционното подавам напрежение на w-bus модула с другото на помпата. Сложил съм и два предпазителя - един за цялата тоя кутийка и един само за допълнителната помпа. Което сега отчитам като грешка защото ако изгори предпазителя на помпата, печката няма да спре и ще и се задейства защитата от прегряване.
Електрониката с единичното жълто реле и W-bus модула.
Синьото реле /с един превключващ контакт/ включва климатроника като съм прекъснал захранващия му кабел за да мога да му подам 12V когато не е на контакт колата. В този режим нищо по таблото ни светва, но вентилацията и всички клапи и копчета на климатроника си работят адекватно.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 08:04 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Хммм ... колега, направо ме накара да се замисля. С едни 200-220 лв май съм в играта. 100 лв помпа, 60 WBUS-a и 40 лв дистанционно ... и малко труд и материали. Какво дистанционно е нужно .... едноканално, двуканално или някакво друго. Намерих доста видове с обхват до 100 м. и на цена около 40-50 лв ( с 2 дистанционни ).

http://dsd.bg/boards.html

или това с 8 режима на работа според нуждите

http://www.lpg-bg.com/product-code-550.php

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 08:13 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
steich написа:
п.п. ... и купувам помпа и дистанционно на добра цена ... :)


Помпа от мегапартса безчеткова от мерцедес или друг автомобил би трябвало да е с достатъчен дебит. Ако искаш драсни едно лично да ти пратя линк(имат още 3-4 останали като моята).
Дистанционното е това. Изглеждат готино, а самото реле позволява обучението на до 25 дистанционни в различни режими(Задържащ, незадържащ и двубутонен-ON/OFF.)

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 09:52 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Благодаря на всички за информацията и помощта.

Пусни ми моля те линкове на ЛС за да не объркам нещо. Искам да сложа помпата на маркучите без да свалям пак печката за да я слагам на нея.

Другото което ме притеснява е този WBUS модул ако се връзва на други пинове от КАН-а на автомобила, как ще изкарам кабеляците от буксата като не е окабелена предполагам ... но ще видим като му дойде времето.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 12:27 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
steich написа:
Другото което ме притеснява е този WBUS модул ако се връзва на други пинове от КАН-а на автомобила, как ще изкарам кабеляците от буксата като не е окабелена предполагам ... но ще видим като му дойде времето.

Дистанционно всякакво става. Според екстрите които искаш. Достатъчно е да има изход 12V, с който да активираш W-bus модула, помпото и климатроника.
А кабелчето за допълнителния пин ми го пратиха от Орбасто заедно с W-bus модула.
Така изглежда кабелчето и буксата на печката
https://www.flickr.com/gp/125377075@N07/G5nX2d

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 17:44 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Така ... поръчани са помпа антифриз ( надявам се с букса ) за Мерцедес от Mегапартс, дистанционно посочено от колегата gyenchev, нова окабелена 6 пинова женска букса за печката от ибей както и женска букса от извода на печката управляващ циркулационната помпа, WBUS модул ... тук се оказва че печките за Мазда са с 2 вида платки/чипове и само тези вътре с надпис на чипа Мазда 5101 се управлявали от модула ... аз не знам с коя съм, същата можело да се пускат и с диагностика на Webasto ... та поръчах и диагностика ей така да има. Може би като всичко пристигне ще вкарам всичко в една кутийка като колегата nikivelikov по горе ... всъщност не знам дали няма да се смущават ако всичко е в една кутия и кутийката на дистанционното дали не е добре да е някъде на по-добро место за обхвата му.

п.п. ... търсейки информация за pinout-a на 6 пиновата букса ... попаднах на това

Прикачени файлове:
TTC_6_pin_Plug_pinout.png
TTC_6_pin_Plug_pinout.png [ 64.88 KiB | Прегледано 9704 пъти ]


Съответно големите букси са :

Първата най-лявата букса не се ползва.
Втората Х5 / UP би трябвало да управлява циркулационната помпа / водна помпа.
Третата Х4 / BL combustion air fan ... нямам идея ... може би управление на вентилатора/охлаждането, но пък той си се управлява от печката вътрешно
Четвъртата Х3 / GS/FW glow plug / flame sensor ... може би управление на запалването, но пък той си се управлява пак от печката
Пета букса Х2 - основно захранване
Шеста букса Х1 - комуникационна ... със съответните пинове

1 - Clock - това е управляващия от дистанционно или таймер т.е. има 12V и печката включва, няма ... изключва.
2 - Diagnose - може би К линия, в случая при Мазда CAN-a е вързан на 2 и 3 пин което е странно ...
3 - датчик за външна температура ... ако има нужда да се добавя, не съм сигурен спрямо маса ли е ... че тука на една схема е спрямо + , печката си има вътрешен датчик за температура на работа
4 - Управляващ от печката, до 0.5А ток ... този извод се ползва да се управлява релето което прекъсва инсталацията на климатроника при стартирала печка
5 - ключ лятен / зимен режим ... замасява се към маса. До колкото разбрах, в зимен режим печката ще работи, а в летен ще работи само вентилатора на автомобила без печката в зависимост от режима/схемата на свързване ( предварителен отоплител/доотоплител ). От тук следва че при връзване като предварителен отоплител и включена печка в летен режим, с дистанционно или таймер може да се ползва режим за охлаждане на много загряло от слънцето купе преди да се влезне в колата ... в последното не съм много сигурен но е логично.
6 - Dosing pump - помпа дозираща горивото, управляващ сигнал спрямо маса

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Последна промяна steich на 17 Яну 2018, 20:14, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 19:14 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Сега остана да организираме една събота и неделя "Групов тунинг на печки Webasto от Mazda Club" и всичко ще е 6 :D

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 19:27 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Твоята с толкова букси ли е, защото моята е само с 2 тая с 6-те пина и захранващата?

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 19:35 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Честно казано не съм обърнал внимание ... утре по "видело" ще огледам. Спред мен Х1, Х2 и Х5 са достатъчни. В краен случай помпата през релето което прекъсва климатроника.

Тук възниква следния въпрос ... в режим на доотоплител трябва ли да работи циркулационната помпа или не ? Май ще е по добре да работи, но само ако се управлява от самата печка. Водата ще минава ли свободно обаче ако не е включена ... не съм пипал такава помпа все още.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 19:43 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Тия до колкото знам ги ползват ако е загряла колата като я угасиш да продължи да върти водата. Моята до колкото я виждам е центробежна и водата минава свободно през нея, когато не работи.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 20:03 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Всички са с шест букси. Просто другите са скрити ;)
Понеже ми се търкаля една печка в гаража, веднага показвам:
https://www.flickr.com/gp/125377075@N07/26EZnc
Х1 и Х2 всички ги виждат и са ясни
Х3 Х4 и Х5 са скрити
Х3 за свеща /дебелите кабели/, която след като печката запали се ползва като детектор за пламък
Х4 за вентилатора в печката /тънките кабели/
Х5 при автономните печки е включена циркулационната помпа. При нашите доотоплители дори няма пинове в буксата.
И последната пак няма пинове

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2018, 20:04 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Пък аз сега взех помпата и пробвах на чешмата и мога да потвърдя, че водата минава свободно през помпата.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2018, 11:26 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Въпреки голямото желание ... май ударих голяма греда.

Помпата, WBUS модула и диагностиката пристигнаха ... остана дистанционното и някакви букси.

Изкарах 1-ви пин че не беше доокабелен след основната букса ... подкарах и диагностиката. Тествах различните компоненти но май не мога да запаля печката ... получавам една грешка NAK : Condition not correct или нещо друго след 2-те точки. Викам айде не познавам толкова добре софтуера и може и да бъркам някъде ... ще пробвам с WBUS модула. Връзвам синия кабел към 1-вия управляващ WBUS пин на печката, захранвам го и на жълтия давам постоянен + ... след 2-3 секунди цъка релето, но нищо не се случва в рамките на 5-10 секунди ... предполагам печката трябва да запали веднага или да избръмчи поне. Дали съм с печка която не се командва ?

Иначе прочетох това като информация от нея :

Diagnosis report Webasto Thermosystems
------------------------------------------------------------------------------------------
Configuration:
--------------
W-Bus version...............................................................3.1
Device name...............................................................MAZDA
W-Bus code...........................................................191C40E306
Fuel type................................................................Diesel
Circulating pump in control idle period.......................................0
Heating duration limitation..................................................40 [min]
Factor for shortening of ventilation duration...............................1/2
Device identification number..........................................09015391F
Dataset identification number.......................................09015394H0C
HW version................................................................14/07
SW version...........................................................16/07 1.20
Date of manufacture control unit.......................................20.03.08
Date of manufacture heater.............................................07.04.08
Customer identification number.........................................Mazd

Serial number........................................................0812033195
Test signature.............................................................4B06
Minimum voltage threshold...................................................9,8 [V]
Maximum voltage threshold..................................................15,5 [V]
Delay for supply voltage min. detection......................................20 [s]
Delay for supply voltage max. detection.......................................6 [s]
Status heating unit..............................Auxiliary heater (CAN present)
Operating data:
---------------
Working hours..............................................................4:27 [h:m]
Operating hours..........................................................368:52 [h:m]
Start count..................................................................33
Error:
------
------------------------------------------------------------------------------------------
19.01.18 16:44:15 Webasto Thermo Test 2.16.1

п.п. Като дойдат и останалите неща, ще имам за продаване готов комплект помпа + WBUS модул + дистанционно ... че даже мога да го подготвя директно за монтаж.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2018, 21:10 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Дали разковничето не е в това "Status heating unit..............................Auxiliary heater (CAN present)" и от някъде с този диагностичен софтуер да може да се превключва режима.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2018, 21:29 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Да, проблема е точно там и зависи от чипа на платката вътре. По-старите са s WBUS/К line управление/комуникация, по-новите с CAN.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2018, 19:29 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Да повдигна малко темата, защото се хвърлих в размишления. @steich имаш ли възможност да пробваш пак със wbus модула, ама да изчакаш минута-две? Защото моята забелязах, че в рамките на 1-2 минути след запалването на колата седи в статус active, обаче не извършва никва дейност. Нито вентилатори въртят, нито нищо, и чак след това почват вентилатори, помпи, свещи и т.н.

Ако печката ти е Webasto Thermotop C и си взел правилния модул(щото тия от Варна продават и за Thermo Top V) би трябвало да запали мамка и :)

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2018, 10:24 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
При мен /при управление с W-bus модула/ тръгва на мига, в който натисна копчето на дистанционното и печката мине в статус Active.
Жертвах се за форума :) и тази сутрин при температура -5°С направих КЛИП.
Температурата на печката беше -2°С /ECT/
На 8-та секунда от клипа включвам дистанционното и W-bus модула, печката минава в статус Active, вентилатора й /FAN/ веднага тръгва, секунда по-късно включва да подгрява свещта /GLOW PLUG/, а на 20-тата секунда тръгва и горивната помпа /FP/. От там нататък е ясно. На 15:30 от клипа стартирам двигателя и изключвам дистанционното и W-bus модула, но печката продължава да работи защото вече се управлява от компютъра на колата.
GPD - напрежението, което се подава към свещта под формата на импулси
FS- детектор за пламък, ролята се изпълнява от свещта
VPWR - напрежение при печката
VPWR_LMT - напрежение, при което печката спира за да защити акумулатора от изтощаване.
ECT.OBDII - температура на двигателя

п.п. При стартиране на двигателя, печката тръгва по същия начин КЛИП
На 10-тата секунда стартира двигателя

_________________
Изображение


Последна промяна nikivelikov на 27 Яну 2018, 17:18, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2018, 14:21 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Малко още да се постопли и ще извадя моята да я пригодя :)

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2018, 17:16 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Днес пристигна кабела за диагностика.
Доста си е поработила моята печка ;)
Това прочетох:



Diagnosis report Webasto Thermosystems
------------------------------------------------------------------------------------------


Configuration:
--------------
W-Bus version...............................................................3.1
Device name................................................................U222
W-Bus code.........................................................717C40E30700
Fuel type................................................................Diesel
Circulating pump in control idle period.......................................0
Heating duration limitation..................................................40 [min]
Factor for shortening of ventilation duration...............................1/2
Device identification number..........................................00070549B
Dataset identification number.......................................00072214C01
HW version................................................................03/02
SW version...........................................................51/01 1.18
Date of manufacture control unit.......................................15.03.04
Date of manufacture heater.............................................02.04.04
Customer identification number.........................................RF5C

Serial number........................................................0000773966
Test signature.............................................................4B04
Minimum voltage threshold...................................................9,8 [V]
Maximum voltage threshold..................................................15,5 [V]
Delay for supply voltage min. detection......................................20 [s]
Delay for supply voltage max. detection.......................................6 [s]

Operating data:
---------------
Working hours............................................................430:40 [h:m]
Operating hours.........................................................7451:43 [h:m]
Start count................................................................4984

Error:
------

------------------------------------------------------------------------------------------
27.01.18 16:57:13 Webasto Thermo Test 2.16.1

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2018, 17:57 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Поработила е да, но как се връзва този голям каунтер с толкова малко часове ... излиза че всеки път средно печката е работила по около 5-6 мин. До колкото съм чел честите включвания износват свещта. При теб липсва това което предполагам на мен ми пречи "Status heating unit..............................Auxiliary heater (CAN present)".

п.п. Всъщност при мен работи средно около 8-9 мин ... просто по-малкия мотор предполагам стопля по-бързо. Карането на много къси разстояния също вдига броя стартирания, но не толкова и часовете.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2018, 18:48 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
steich написа:
...но как се връзва този голям каунтер с толкова малко часове ... излиза че всеки път средно печката е работила по около 5-6 мин. До колкото съм чел честите включвания износват свещта. При теб липсва това което предполагам на мен ми пречи "Status heating unit..............................Auxiliary heater (CAN present)".

п.п. Всъщност при мен работи средно около 8-9 мин ... просто по-малкия мотор предполагам стопля по-бързо. Карането на много къси разстояния също вдига броя стартирания, но не толкова и часовете...

За малкия ни град това е съвсем нормално. Само за днес ги преброих 9 старта на печката. Пробегът общо е не повече от 4-5км за общо 10-15мин.
Преди време си мислех да прекъсвам захранването на печката, за да я пазя точно от такива чести включвания когато се въртя из града, но после се отказах - защо да се лишавам от тази си екстра :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2018, 12:46 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 24 Яну 2006, 21:59
Мнения: 7
Местоположение: VIDIN
Направете печките автономни(да работят по 20-30мин преди старт) и така ще им удължите живота , а и на двигателя, акумолатора и стартера.
Поздравления на колегата nikivelikov

_________________
www.webasto.snimka.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб