до 2016 съм карал бензинови коли. 2016та реших, че няма да е Мазда заради кражбите и отидох в Шкода. За да взема двигател, който исках 1.8 или 2.0 бензинов турбиниран, ми казаха - ще чакаш поръчка от 2 до 6 месеца, идвали за два обикновено, ама не се знаело и т.н.Вече бях продал предишната си кола и нямах опцията, а да си призная и търпението, да чакам 6 месеца и да моля брат ми за кола, когато ми потрябва.
Респективно - наличен 2.0 дизел 150кс взех. Бях се запознал мнооого обстойно с всички двигатели на групата - този нямаше сериозни болести, беше основен, с различни модификации. Докато 1.8 и 2.0 имаха от предишното поколение славата на маслояди, 1.4 на трошливи - реших айде няма да рискувам. В нета обаче си се пишеше, че след 2013 тези неща ги няма - и наистина досега се оказват верни. Та закупих аз дизела, знаейки, че трябва да е бетон като ресурс, има прилично ускорение, сравнително добър разход и DPF.
За DPF в нета - абе не е добре в града, на две седмици да се излизало извънградско, ако всичко му е наред не регенерирал често и т.н. И аз си викам - не съм карал дизел - вземам да видя...
Оказа се - супер доволен съм извън града, в града - не. Извънградско - на всеки 400-500км влиза в невидима регенерация (аз я гледам със софт, наложи се да купя). В града обаче - 200км и се запушва. Проблемът е, че само да се кара не го отпушва - трябва си стабилно минаване на околовръстното или Цариградско до края за да може да му се помага. Стоенето на място също не помага.
Така се оказах в ситуация, в която ако исках да си пазя ресурса на колата и да не я убия за няколко години ползване се налагаше да следя кога прави регенерация, кога ще идва такава, какви са симптомите - с две думи сега знам всичко за цялата система на моят двигател
Относно градската тема - въпреки, че последните поколения са относително умни (затварят кръговрата, впръскват гориво и т.н.) двигателят не може да загрее за 4км в София, че и да свърши регенерацията. На моят му трябват близо 16км каране в обороти и около 20 минути за целта. Тук говорим за постоянно каране, не спри, тръгни.
Някой казват - майната му, гасиш го, после ще продължи, кво го мислиш. Да, но не. Ще продължи, но ако го караш само 4-5км на ден, след 2рата седмица ще се откаже само - няма условия (обороти постоянни около 2000 без клатене, температура на двигателя над 80С и т.н.). Има някои не го мислят и не го следят - да вероятно ще издържи така някакво време, но много по-бързо ще се скапе. Ако не мислите да я смените след 3-4г не бих го правил.
Досега съм минал 25 хил км. 90% извънградско. С подходящите знания и подход в момента е добре - 6% от капацитета е използван. Следя и пиша в няколко теми - това е средното нормално поведение при правилно използване. Но има и случаи - на 90 хил км запушен без опция да се регенерира - само градско каране. Тогава или нов или който иска да му тежи на съвестта - да го маха, продава и т.н. Аз не искам.
Цялата тази история ме дразнеше много в началото, знаех че я има, но не мислех, че е чак толкова дразнеща. Отделно карането по магистрала НЕ отменя регенерацията - случва ми се, пътувам от Бургас, стигам София и на първият светофар я усещам, че почва процеса - дали щото се е охлаждала от бързото каране, дали защото е стигнала фиксирани километри за това - не е ясно.
Много пъти съм съжалявал, че не купих 2.0 Мазда бензинка - няма я цялата тая тегавина, двигателят е по-надежден според мен. Е нямало тяга от турбото.... да кеф е турбото, но извънградско при изпреварвания го усещаш най-добре.
В резюме - купих си стар Ярис за града, бензин. Карам дизела извънградско основно или като знам, че маршрута в София ще ми е дълъг (уикендите). Ако не се крадяха Маздите щях да карам или 2.0 120кс или 165кс в Мазда 3.
Това е тема, която поддържам за да си споделяме за VAG DPF. Малко е по-дълга
https://www.skoda-bg.com/forum/viewtopi ... DPF#p27330п.п. никой не ангажирам с мнението си - има много хора дават газ, хвалят си само колите и не знаят съкращението DPF какво значи дори. Вероятно са благословени в тяхното невежество, но аз не мога така.
п.п.2. след като се научих технологично сега ми е по-спокойно, в момента ме дразнят неща повече като - шум на студено от вакуумна помпа, обслужване сервиз и т.н.