Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 00:14

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2017, 19:37 
Offline
любител
2006 Mazda 6

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Здравейте колеги,

Маздата е 6ца, 2006г., 2.3 бензин, 4х4.

Отскоро е колата при мен, като още след закупуването забелязах, че в определени моменти й липсва мощност.
След многократни диагностики, проверки, смени на различни части и най-вече много ядове, изглежда най-после открих проблема си.
На последната диагностика след различни тестове решихме да чуем колата при отворена кутия за въздушния филтър и тъй като звука ми се стори по-различен, застопорихме кутията отворена и покарах малко(в двора на сервиза). Според това, което усетих колата се държеше по-добре и вървеше по-добре и стигнахме до заключението, че не достига достатъчно въздух в двигателя и проблема е някъде преди кутията на въздушния филтър. Днес реших да поразглобя и извада въпросната кутия. Забелязах една клапа(снимки по-долу), която е за въздуха и беше в затворено положение. Помръднах клапата механично с ръка, за да я оставя в отворено такова, като междувременно я раздвижих, защото движението й беше затруднено(ръждиво). След като я раздвижих затворих всичко обратно и излязах да тествам. Колата се държеше много по-добре(да вметна, че незнам всъщност колко върви, понеже така я купих) като звука беше различен, вървежа също. Когато се върнах исках да видя в какво положение е клапата. Беше по средата между отворено и затворено положение. Помолих приятел да запали колата и да подава газ, докато аз наблюдавам дали клапата се движи или не. Логиката ми беше, че клапана по-горе(на снимката) би трябвало да управлява клапата долу и когато се подава газ, клапата да се отваря за да позволява на въздуха да преминава, а когато колата е в покой, клапата да се затваря. Също наличието на кукичката от снимките ме накара да мисля, че нещо управлява движението на клапата. При мен тя не мърдаше независимо, колко газ се подава. Смятам, че това е проблема ми.

Въпросите ми:
1.Някой запознат може ли да ме информира, как се нарича клапана и как се нарича клапата отдолу, за които говоря? Каква трябва да е коректната работа на изброените? Трябва ли да има движение, не трябва ли и какво при мен fail-ва?
2. Някой да се е сблъсквал с тази повреда(ако е такава)? Решение?

Ако има нужда от още разяснения - насреща съм.
Благодаря на всеки отзовал се и всеки опитал да помогне.


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Затворено положение - Клапа за движение на въздуха
IMG_20171216_131143.jpg
IMG_20171216_131143.jpg [ 203.97 KiB | Прегледано 12996 пъти ]
Коментар на файл: Отворено положение - Клапа за движение на въздуха
IMG_20171216_131132.jpg
IMG_20171216_131132.jpg [ 199.79 KiB | Прегледано 12996 пъти ]
Коментар на файл: Клапа за движение на въздуха
IMG_20171216_131118.jpg
IMG_20171216_131118.jpg [ 199.85 KiB | Прегледано 12996 пъти ]
Коментар на файл: Вдясно на кутията на въздушния филтър
IMG_20171216_154053.jpg
IMG_20171216_154053.jpg [ 182.51 KiB | Прегледано 12996 пъти ]
Коментар на файл: Клапан за управление?
IMG_20171216_153957.jpg
IMG_20171216_153957.jpg [ 183.65 KiB | Прегледано 12996 пъти ]
Коментар на файл: Клапан за управление?
IMG_20171216_154004.jpg
IMG_20171216_154004.jpg [ 184.87 KiB | Прегледано 12996 пъти ]

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2017, 22:32 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Системата е VAD(variable air duct)-само за 2.3 двг.
Клапана(зеления) отваря допълнителната клапа при високи обороти, над 5800 и разни други условия. Принципно има разни варианти/модове да седи постоянно отворена, НО няма да е от там драмата с липсващата мощност при други режими на работа на двигателя освен много високите обороти.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017, 18:43 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Благодаря за коментара.

А някой има ли идея какво би могло да спира достъпа на въздух до кутията на филтъра, защото явно е липса на въздух...
Диагностика на няколко места + при най-признатия във Варна - Вальо не показа никакви грешки и проблеми. При него стигнахме до заключението за липса на достатъчно въздух. Ходих и на диагностика на автоматичната скоростна кутия - била супер.
Отрязах катализатора ,но беше в идеално състояние и нямаше смисъл да го махам - и от там не е.

Наистина има положителна промяна при повече достъп на въздух - независимо дали съм оставил кутията на филтъра отворена(заклещена така) или съм отворил съответната клапа от снимките.

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017, 19:28 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Опитайте да махнете конектора на предната ламбда(О2 сензор).
Тест драйв, ако колата живне има сериозни шансове да се оправи със смяна на сондата.
Успех.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017, 23:10 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Пиши какво си сменял досега и какви грешки ти е записвал компютъра (ако имаш информация). Аз съм имал подобен казус преди, оказа се детонационен датчик. Проблема беше дифузен (т.е проявяваше се на моменти). Компютра обикновено ги записва като грешки, но после не се появяват в "живите" данни и майсторите ги трият. И после пак така, докато не се уцели :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017, 01:38 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Компютърна диагностика на две места не дава грешки на ламбда сондите. И на мен това ми беше предположението, но от 2те места(диагностика) ме уверяват, че работят коректно.
Не съм сменял много части. Почистих Mass Air Flow сензора, почистих дросел, смених въздушен филтър, диагностиката на ск. кутия, смяна на маслото й.. смяна на свещи.. другите не мисля, че влияят на проблема - окачване и др. подобни.
Имам възможност да взема всяка една част и да тествам дали работата се е подобрила и ако няма нужния ефект, да я върна... но след всички проверки все още незнам от какво е...

Трудно ли се отвива горната ламбда сонда? Единствено отвиване с ключ?

Благодаря Ви!

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017, 20:57 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Не каза какво е записал компютъра като грешки. И какво продължава да записва ...
Грешки в ламбда-сондите не изчерпват всичко което може да е проблем.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017, 21:40 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Никакви грешки не даде първата диагностика преди месец, никакви грешки не даде и тази от преди няколко дни. Имаше някаква стара грешка натрупана отдавна. Само грешка за бедна смес(P2187/P2197), която се появява и изчезва, като светва Check Engine-a, но появата й е обословена от лоша настройка на газов инжекцион най-вероятно. Въпросната грешка изобщо не се появява, когато карам колата само на бензин.

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017, 22:45 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Не е необходимо да се изважда ламбдата, стига и конектора.
-Какво пречи да опитате?
-Опитните диагностици къде бяха за да се премахне работещ катализатор?
-Има ли липса на мощност когато е на бензин?

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017, 23:27 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
1. Разбира се, че нищо не пречи. Коя е предната ламбда сонда - тази на катализатора или тази преди него? Ламбдата, която е на катализатора е ръждясала и когато пробвахме да я извадим, не успяхме.
2.След първата диагностика и липсата на грешки, след като се чува, че колата работи някак запушено и след една мазда среща във Варна, не стигнахме до друго заключение освен катализатора. Уви, не е от него, но не го и махнах. Мога да приложа снимка на катализатора отвътре.
3.Няма разлика при газ и при бензин.

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017, 23:59 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Тази преди катализатора е първата(с двата куплунга).

Прикачени файлове:
Capture+_2017-12-18-23-52-58-1-1-1-1.png
Capture+_2017-12-18-23-52-58-1-1-1-1.png [ 595.31 KiB | Прегледано 12806 пъти ]

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2017, 13:56 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Здравейте колеги,

Извадих буксата на горната ламбда(предполагам син кабел, тъй като не мога да го проследя). Покарах съвсем малко градско, но не бих казал, че се намира някаква разлика. Интересното е, че нито лампа светна, нито се промени работата на двигателя.
Нужно ли да покарам повече по този начин, за да се отрази по какъвто и да е начин?
Най-много се усеща недостига на мощност извън града. Дали е нужно да тествам извън?
Имам OBD II и прегледах активните ми показатели, не ми се сториха различни, но реално аз незнам какви са "правилните стойности". Незнам какво друго да тествам.

Благодаря на всички отзовали се и на тези, които ще се опитат да помогнат.

Весели празници!

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2017, 20:02 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Здравей колега.По горе си попитал какво може да пречи да влиза въздух във кутията на въздушния филтър,поради което нямаш мощност.
Въздухът нужен за нормална работа на двигателя се определя от положението на дроселовата клапа,естественно ако напред тръбопроводите и филтъра са чисти.А тя( клапата) се командва от показанията на педала на газта -потенциометър ,Ламбда сонда ,MAF и т.н.Ако намаш някакъв механичен или ел.проблем с клапана ,е възможно да е сонда.Схемата по-горе ,ако отговаря за твоята кола,то първата сонда е широколентова и има две букси .Едната е с два кабела това е потгряването,а другата е с три,два информационни и един захранващ,като минуса го взема от потгряването.Не знам кой куплонг си откачил от двата,но и не знам как би трябвало да реагира при напълно изключване.
Аз съм я сменял защото ми даваше понякога грешка ,не постоянно и понякога липсваше мощност.По точно ,при подаване на газ не се набираше.След смяна всичко OK.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Дек 2017, 14:32 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Докладвам:

Днес след като покарах още малко "цъфна грешка".

P0134 - O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)

Промяна в вървежа на колата няма при откачена и закачена букса. Днес, ако излизам с колата ще тествам да махна и втората(мисля, че я видях). Ще видя тогава как ще се държи.
Принципно имам възможност да взема предната ламбда от приятел(дистрибутор) и ако не ми се реши драмата, да я върна. Малко ме притеснява само, колко трудно ще се развие сегашната ми.

Има ли друг начин да разбера дали моята ламбда сонда си върши работата? Някой разполага ли с номер на частта(ламбда сонда)?

Благодаря.

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Дек 2017, 15:00 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Развива се при студен двигател с ключ 22мм.Има специални за Ламбда сонди
На корпуса на сондата пише следното:
LFH1-188G1
LZA07-MD2
K4243 JAPAN

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Дек 2017, 08:58 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
IvanBozhkov написа:
.....

Има ли друг начин да разбера дали моята ламбда сонда си върши работата? Някой разполага ли с номер на частта(ламбда сонда)?



С осцилоскоп и умения да се четат показанията му :mrgreen:

Възможно е да има проблем с окабеляването и кабелната обувка. Пробва ли с контактен спрей да я зачистиш?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2018, 22:30 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Здравейте отново,

Някой има ли информация кои са взаимнозаменяемите широколентови 5-канални ламбда сонди на колата от подписа ми?
Нужно ли е да е от мазда 6 фейслифт? Да е 2.3? 4х4?

Благодаря Ви!

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 13:08 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Здравей,колега.
Първо за надписите на сандата.
LZA07-MD2
LZA07-това е модела на самия датчик-Всички сонди които започват с LZA07 стават,но трябва да ползваш кабелите с конекторите на твоята.
MD2 -това са конекторите за Мазда.
Този датчик се ползва за много модели коли,разликата е в дължината на кабелите и конекторите.В конекторът се монтира калибровъчен резистор,за да може информационния изход по ТОК да дава коректен сигнол на ECU то.
На нашата сонда няма такъв резистор,вероятно,за това ,че е произведен датчика за Мазда-предполагам.
Аз в момента съм със NTK 1476.Това е сонда за Ауди.LZA07-AU4.Тя е с един конектор и резистор,но това не те интерисува,защото се режат кабелите и запояваш от твоята сонда заедно с конекторите.Трябва да спазиш дължината да не е по къса от оригиналната-мисля че беше около 66см.Цветовете на кабелите са същите и запояваш цвят със същия цвят .Направи връзките през 2-3 см.,за да не става на топка като ги изолираш.
Кутията на оригинална сонда NTK е жълта и произведена в Япония.
Най интересното е че тази сонда е два или три пъти по ефтина от оригиналната.Аз съм в момента с такава и съм много доволен.
Първо сложих Китайска ,но колата стана по мудна.Нямаше такава пъргавина.
Оригиналните са скъпи,затова е тази процедура.На BOSCH също стават ,но там се монтира резистор и става по сложно.
Ако те интерисува нещо друго пиши.Успех.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Последна промяна Stan4ev на 15 Яну 2018, 17:18, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2018, 17:26 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Здравей колега,

Благодаря за инфото ти. За съжаление не съм технически грамотен за това, което обясняваш. Разбирам го, но не бих могъл да го направя.
След проверка обаче, виждам, че кода на ламбдата, от която имам нужда, е L3R6-18-8G1A.
Принципно тук-там в нета излиза, че е взаимнозаменяема с:

MAZDA LFH1188G1
MAZDA LFH1188G1B
MAZDA LFH1188G1C
MAZDA LFH1188G1D

Исками се да знам, на кои автомобили(двигатели и модификации) се слагат сонди с тези номера.
Прикачвам и снимка.

Кода, който ти ми даваш вероятно е за втората ламбда сонда, която е на катализатора.

Поздрави,


Прикачени файлове:
ламбда+сонда+MEAT+&+DORIA+81698+Mazda+6+Station+Wagon+(GY)+2.3+image-3080966336.jpg
ламбда+сонда+MEAT+&+DORIA+81698+Mazda+6+Station+Wagon+(GY)+2.3+image-3080966336.jpg [ 7.82 KiB | Прегледано 12308 пъти ]

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2018, 10:29 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Колега,става дума за първата сонда.Тя е широколентова .Втората сонда е съвсем обикновенна и е с един конектор.
В по горния пост съм ти написъл какво е щамповано на корпуса на моята оригинална сонда.
LFH1-188G-това е името на изделието
LZA07-MD2-а това е подробна информация
K4243 JAPAN
Написъл си ,че след проверка ,виждаш ,че кода е R3L8-18-8........Това означава ли ,че си видял какво е написано на твоята или така пише в Нета.
Като отвориш капакът на мотора, тя се вижда отгоре.Опитай се да я снимаш с телефона от близко и после ми кажи какво пише на корпуса.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 21:26 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Здравейте,

Просто така пише в нета. Опитах да направя възможно най-добра снимка, но не мисля че нещо се вижда.
Неприятното е, че ламбдата не дава грешка и не съм сигурен на 100% , че драмата ми е от нея. Дава ми единствено грешка за бедна смес. Ако закупя въпросната сонда и няма подобрение, ще съм се набутал едни пари..., които не са и малко. Затова питам кои модификации на М6 имат същата сонда, за да си намеря една афтърмаркет и ако нещата се подобрят, да търся нова.
Някой знае ли кои стойности се гледат на OBD II за работата на сондата? Какви са референтните му стойности?
Stan4ev, благодаря за помощта, но за съжаление, не те разбирам достатъчно добре. Ако желаеш, остави един телефон за връзка на ЛС.
Бих се радвал на помощ как точно да изляза от тази ситуация.


Прикачени файлове:
IMG_20180123_211711.jpg
IMG_20180123_211711.jpg [ 157.27 KiB | Прегледано 12188 пъти ]

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2018, 21:46 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Колега, а проверявал ли си дебитомера в какво състояние е? Вчера от любопитство свалих моя и забелязах, че измерващите му елементи са покрити с фин слой прах. Изчистих го безконтактно със спрей за дебитомери, изчаках да изсъхне напълно и монтирах обратно. Мога да кажа, че колата живна осезаемо при ускорение и ако не си внушавам май и разхода падна леко, но това второто времето ще го покаже.

Колкото до клапата на филтърната кутия или по-точно системата VAD (variable air duct) - провери в сервизното ръководство за процедурата по тестване на клапата. Пише съвсем точно при какво ниво на вакума започва да се отваря клапата. Ето линк към ръководството:
http://www.mazda6info.net/variable_air_ ... _-582.html

Не забравяй обаче, че имаме и още една система свързана с количеството постъпващ въздух - VTCS (variable tumble control system), която пък на същия принцип като VAD отваря и затваря 4 броя клапи - по една във всяка тръба на всмукателния колектор. Ако нещо по тази система не функционира правилно (например не отваря достатъчно клапите), също може да "души" колата при ускорение.

Ако си на "ти" с английския, има една интересна техническа статия относно всички системи около всмукателния колектор на L3 двигателя. Само да я намеря някъде и ще я кача ;) Успех!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 13:10 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Здравейте,

Дебитомера или така наречения Mass Air Flow сензор го смъкнах и го почистих, както си направил и ти. И моя беше в идентично състояние, само че след почистването, не усетих промяна.

За момента мисля, че проблема идва от предната ламбда сонда и търся начин да тествам. Говорих с колега от форума, който ми потвърди, че моята ламбда сонда е взаимнозаменяема със всички фейслифтови бензинови Мазда 6-ци.
Намерих си една афтърмаркет, но ще мога да я взема в събота, когато ще се разглобява колата. Мисля, да я монтирам и да видя дали ще има промяна и ако има такава, да си закупя нова ламбда сонда. Ако няма, то най-вероятно поне няма да ми е от това проблема.

Не мога да направя теста със вакуума, ще трябва да потърся кадърен човек във Варна, който да го направи и евентуално монтира/демонтира ламбда сонда. Някой да може да ми препоръча?

Благодаря Ви.

Ако след смяната има резултат, ще драсна, за да знаят други колеги с идентичен проблем.

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 20:21 
Offline
фен

Регистриран на: 24 Яну 2010, 08:58
Мнения: 170
Местоположение: Бургас
Колега,
Какво имаш предвид под "афтермаркет"? Това понятие означава нова резервна част, заместител на оригинално вгражданата (OEM) при производството на автомобила.
Вероятно имаш предвид втора употреба от автоморга, което е съвсем друго нещо. И каквото аз не бих направил.
Ламбдите се диагностицират с правилния тестер (не само четец на грешки) достатъчно ясно и категорично. Твоята е с 4 или 5 проводна (не се вижда добре на снимката), с подгряване. По показанията на уреда веднага се вижда дали и как работи.
Затова първо си направи качествена диагностика при доказан специалист с опит с Mazda и/или Ford.
И после почвай да разглобяваш наред, за да не влезеш в един многосериен високобюджетен филм!

Само от чисто любопитство, колко струва тази ламбда от Mazda и алтернативните качествени такива?
Така или иначе и тя си има максимален брой моточасове и мисля, че след 90 - 100К км пробег си е за смяна. особено при нашите условия, горива, масла и т.н.
Успех!

п.с. Сега видях цените на алтернативите от 60 до над 400лв. Свят да му се завие на човек!
Съветът ми е да сложиш същата марка и модел ламбда. Най-вероятно е NTK (марката на NGK за ламбдите).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 21:06 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Здравей колега,

Термина употребен от мен е наистина грешен. Точно втора употреба имах предвид. Преди да правя каквото и да е, се обадих в сервиза, където правих два пъти диагностика и говорих с майстора. Той ми каза, че когато сме правили диагностика, е гледал данните подавани от ламбда сондата, и според него проблем с нея нямам. Нито е мързелива, нито е тотално повредена.
Незнам вече къде и какво да гледам, при кого да ходя на диагностика. Три пъти ходих в два сервиза на диагностика и никой не открива никакви грешки в компа, като и на двете места предположиха запушени катализатор/гърнета. Единствената грешка е P2187 и P2177. При каране на бензин тези грешки не се появяват, затова ги отдавам на газта.
След смъкване на катализатора и преглед на гърнетата, не се открива никакво запушване. Снимка на катализатора прикачвам. След прегледа, катализатора е върнат на мястото му.
Дебитометъра е почистен, както и дроселовата клапа. Следващата ми следа беше ламбда сонда, но след разкачване на двете букси на ламбдата, няма промяна в поведението на колата. Единствено се появяват грешки на липсваща или неправилна работа на ламбда сонда(не помня как точно беше). Би следвало нещо да се влоши и да се усети все някаква промяна. От там тръгнахме по следа за запушени тръбопроводи. Гледа я майстор(без да разглобява) и каза, че за него няма къде и как да са запушени.

Факта е, че колата е като запушена, спъната, задръстена... точно все едно няма от къде да изкара изгорелите газове...

Ако някой може да ми препоръча майстор/диагностик във Варна, ще отида с удоволствие, защото вече ми писна от този дерт и от размотаване насам и натам.

Благодаря!

Поздрави,


Прикачени файлове:
IMG_20171019_101808.jpg
IMG_20171019_101808.jpg [ 362.88 KiB | Прегледано 12077 пъти ]
IMG_20171019_101736.jpg
IMG_20171019_101736.jpg [ 398.83 KiB | Прегледано 12077 пъти ]
IMG_20171019_101732.jpg
IMG_20171019_101732.jpg [ 377.84 KiB | Прегледано 12077 пъти ]

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 23:03 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Детонационен датчик гледахте ли? Кога започва да върви като "запушена". В момента, в който запалиш или след като позагрее малко?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 23:10 
Offline
любител
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2017, 22:01
Мнения: 28
Местоположение: Варна
Ilia801 написа:
Детонационен датчик гледахте ли? Кога започва да върви като "запушена". В момента, в който запалиш или след като позагрее малко?
Не сме гледали детонационен датчик. Колата е като запушена от запалването й до изгасянето. Най-неприятно се усеща, когато отпусна газта и понеча отново да настъпя.

Изпратено от моят Lenovo K3 Note с помощта на Tapatalk

_________________
Mazda 6 / 2.3L / 162к.с. / 4х4 / Automatic

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2018, 23:23 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Проверете го. Проверете внимателно опроводяването му, обикновено има една дебела жица, която излиза от него и се захваща с куплунга. Ако е нацепена и не изглежда добре, е възможно да е от него. Диагностицира се с осцилоскоп, има ги в интернет осцилограмите. Обикновено се затяга с динамометричен ключ с точен момент, има го по дебелите книги

Имал съм такъв случай преди време, нацепен кабел на детонационния датчик се оказа. Овлажнява се и започва да се смущава работата му, при което мотора връща аванса докрай и колата е умряла. Не ме питай колко време го търсихме проблема :)

Това обаче за кола карана САМО НА БЕНЗИН! На газ не знам дали му се вземат показанията от компютъра на газовото. Трябва да се провери, не разбирам от газови инсталации достатъчно ...

Дано да са ти полезни насоките, макар че пак повтарям - възможно е на газ да е различно.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2018, 01:01 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Колега,MAF сензорът си подобрява работата ,след почистване на пластината.Но в корпуса му има и електроника.Ако тя се е...ава ,няма да имаш подобрение след почистването.Най сигурно е с нова или на 100% работеща стара.
Колкото до сондата,имам Китайска,на която пише ,че е произведена в Япония,ползвал съм я месец и като се оправи колата ,купих оригинална NTK/NGK 1476 и я смених по метода който съм ти описъл по горе.Ако не намериш ,за проба ще ти я пратя.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Яну 2018, 19:51 
Offline
фен

Регистриран на: 24 Яну 2010, 08:58
Мнения: 170
Местоположение: Бургас
Това, че имаш газова уредба съм го пропуснал. задачата ти става поне два пъти по-сложна.
Зависи от типа на газовата, управлението и настрийката й, обслужвана ли е скоро и т.н.
1.Пълна диагностика при работа само и единствено на бензин.
Като пиша пълна, разбирай пълна - де що има датчик, стойности, контролни параметри. Абсолютно всичко!
Такива - сега ще видим това и ако не е от него почваме другото - просто забрави!
Без правилна и последователна методика с точния скенер и диагностик вече си основен продуцент на филма!
Проверка запалителна система (бобини, кабели, свещи). Има си елементарни уреди и инструменти за проверка.
Свещите - специалните такива, препоръчвани за работа на газ от съответния производител. Ако оригиналните за точно твоя двигател са NGK или DENSO, трябва да са такива (сега ще ме емнат колегите, но съм ял попарата на неправилния избор на свещи). Ако не си ги сменял повече от 20000км, направо почвай от тях. Тъкмо ще видиш дали няма някакви наслоявания по тях, какъв им е цвета и т.н. признаци за повреди на двигателя. не искам да те плаша, ама влез на KPOWERtuning в тубата и ще видиш какво е състоянието на Mazda 6 на газ, както и на такава само на бензин на доказан пробег 90000км.
Филтри, течности, всичко трябва да е в срок на годност.
2.След като вкараш колата на бензин в параметри, същята процедура, но само на газ.
Като преди това се направи обслужване на газовата уредба, съгласно указания на производителя.

Пиша от опит, не смея да давам на никого съвети.
Просто Неволята ще те доведе до същите изводи, но след Х стотин лева, у месеца и z изхабени нерви, вложени в ремонт без резултат!
Успех!


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб