Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 15:33

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Яну 2018, 19:22 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Ное 2017, 19:15
Мнения: 13
Местоположение: София
Здравейте! От няколко месеца съм притежател на Мазда 6 2.2D 2013. Имам проблем със загуба на антифриз.

Малко предистория. Преди месец почна да ми губи парното и забелязаха в сервиза, че липсва антифриз. Допълнихме я и я наблюдавах 2 седмици само градско каране. През първата нямаше разлика в нивото на антифриза - беше си догоре в радиатора и на същото ниво в разширителния съд.
На втората видях, че в радиатора липсват 50-100 мл някъде и я водих пак на сервиз. Там само я огледаха и казаха, че няма видим теч и да я наблюдавам по-дълго време.

Бях карал няколко пъти на по-дълги разстояния и при последното ми беше пълен разширителния съд и е пръскало от капачката му.

Водих колата на СО тест и беше отрицателен.

Сега смених капачката и ще я понатоваря повече уикенда да видя. Но пак ми се струват доста твърди маркучите към радиатора.

Някакви предложения от какво може да е. Не искам да се сваля главата преди да има ясни признаци за проблем с нея.

Колата не е прегрявала. Няма пушек. Няма тресене.
Какво друго мога да тествам?

Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2018, 08:44 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 10 Ное 2017, 19:15
Мнения: 13
Местоположение: София
Малко ъпдейт:
- СО тест направих. Няма признаци за газове в антифриза.
- смених капачката с нова, но не оригинална.
- тествахме я продължително на 3500-4000 оборота на 4-та. Температурата е до 87 макс. Следяхме я с четец. Леко беше вдигнала нивото в разширителния съд и като истина не се върна :?


Някакви идеи? Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2018, 21:45 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
По интересното е разширителния съд има ли обратно как да върне антифриза в мотора, тъй като в един сервиз ми твърдяха че няма т.е. попаднал един път антифриза там си остава там ... което според мен е малко странно. Ако си имал въздух в системата и се е обезвъздушила, може би заради това имаш спад на нивото в радиатора ... стига да не е системно.


п.п. Пишеш че в разширителния съд отново е до горе с антифриз ... мин/макс не беше ли някъде около средата на съда ... ако е GH де ?

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2018, 14:54 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 10 Ное 2017, 19:15
Мнения: 13
Местоположение: София
Колата продължава да препълва разширителния съд при продължително натоварване.

Можете ли да ми препоръчате къде да я закарам, за да я диагностицират и евентуално ремонт на главата?
Принципно живея в София, но мога и другаде да я закарам.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2018, 21:41 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
След като няма газове в антифриза отпада тезата за проблем с главата. Обаче, всички други признаци сочат точно към такъв проблем.

Вариантите са:
1. Да идеш и да ти правят пак тест за изгорели газове, ама на друго място и от други хора
2. Да огледаш много, ама много внимателно всички маркучи дето влизат и излизат от разширителния съд включително и самия него да не би да има пукнатина или да не държи вакум. Идеята е като се напълни, после при охлаждането мотора да си го дръпне, което явно при тебе не се получава
3. Нова капачка, ама от друго място.

Идеалният вариант е да се мери вакума в съда, ама не знам кой може да го направи. Има такива комплекти, не са голяма философия и според мен заедно с втори тест за изгорели газове ще решат диагностиката.

Пиши какво е станало, че ще е полезно и за други ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Апр 2018, 18:18 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 10 Ное 2017, 19:15
Мнения: 13
Местоположение: София
Ходих на диагностика в стармоторс след две седмици чакане. Резултатът след цял ден престой -
потвърдиха, че има проблем с двигателя, не било от охладителната система. Били я покарали и наистина изхвърля антифриз, ще кажеш, че аз не знам... За да кажат повече искат 1000 лв. да отворят двигателя. #-o

Поръчах основните гарнитури покрай главата. Надявам се да е проблема само в гарнитурата, а не пукната глава или блок. Като пристигнат ще се отваря. Естествено, не от тези псевдо майстори.

Все още не мога да разбера как може кола на 4 години 150хил. км. да има подобен проблем с двигателя.
Писах оплакване до мазда. Отговорът е "колата е от 2016 извън гаранция, няма как да я сервизираме гаранционно".

Явно е нормално да се развалят на около 150хил.км., като гледам има и други с подобен проблем в чужбина. :shock:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Май 2018, 15:46 
Offline
фен
2001 Mazda Premacy

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:05
Мнения: 217
Местоположение: София
skype: zliq_kalin
А провери ли най - елементарния тест ... Отворена капачка на радиатора . Загрява и дали излизат Мехурчета....
Вариянтите които казвате са два Вода в изгорелите газове и Втория обратния - Много по голямото налягане Изгорели газове в течността...за мен това е проблема.
Както е споменал и колегата - няма тресене т.е. не е между Цилиндров проблема.
Успех!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Май 2018, 05:48 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2016, 15:50
Мнения: 71
Местоположение: София
Аз съм имал подобен проблем, но не на мазда. Оказа се много тривиална причината. Термостата беше блокирал в полуотворено положение. Достатъчно да не вдигне градус но да надуе маркуча (горния).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Май 2018, 09:40 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Мар 2012, 10:17
Мнения: 8
Местоположение: UK
Какво стана колега ? Оправи ли колата ? Не си писал за резултата


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Май 2018, 12:04 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Мар 2012, 10:17
Мнения: 8
Местоположение: UK
Аз питам защото имам подобен или същия проблем . Аз не живея в България, а в Англия. От едно известно време започна да ми пълни разширителният съд с антифриз. Когато се напълни догоре започва да го изхвърля навън, в следствие на което отидох в Мазда и ми казаха, че щели да сменят гарнитурата на главата и всички други гарнитури. Така и направиха. Смениха всички гарнитури, тръбите на комън рейла, веригата на двигателя и няколко уплътнения и сякаш беше добре за извеснно време, но проблемът отново се появи. На колата абсолютно нищо и няма. По нищо не се различава работата на двигателя от това, което беше преди и след като забелязах проблема, така че се чудя дали въобще проблемът е в гарнитурите или някъде другаде. Това, което съм забелязал е , че когато колата започне процесът на регенерация , температурата на охладителната течност се повишава с около 10 до 15 градуса и точно тогава изхвърля антифриза от системата в разширителният съд. Тоест когато температурата стигне или подмине 100 градуса по Целзий. Чудя се дали ако си пробия термостатът и понижа температурата с десетина градуса тоест нормално да ми поддържа между 75 и 80 градуса, а при регенерация да стига 90-95 дали това няма да разреши проблема. При нормално каране без да е в регенерация температурата на двигателя е 90-95 градуса, а температурата в радиатора е 80-90. Както казах премине ли 100 в двигателя и започва да пълни разширителният съд. GJ 2.2 d 175к.с. ми е двигателя

_________________
Mazda 6 2009 1.8 TS
Mazda 6 2016 2.2 SportNav


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Май 2018, 13:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
... дали изобщо е нормално да стига/подминава 100 градуса ... според мен там е проблема ... 90'С според мен е някакъв макс защото термостатът би трябвало да отваря на 82 градуса ако е като при GH версията ... другия вариант е да е блокирал и изобщо да не отваря или частично.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Май 2018, 14:16 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 10 Ное 2017, 19:15
Мнения: 13
Местоположение: София
Здравейте, още чакам няколко гарнитури да пристигнат и тогава ще я отварят. Затова не съм и писал още.
Иначе смених термостата, обезвъздушиха системата, но пак вкарва въздух в системата. Водих я и в официалният сервиз и там ми казаха, че трябва да се отваря двигателя и ми поискаха една хубава цифра. Затова си поръчах гарнитурите и ще ходя при друг майстор.

@svilen11 - колега, а проверка на главата направиха ли заедно с другия набор от процедури по пилене и т.н.?

Не съм майстор, но мисля, че е нормално да вдига 100 градуса, тъй като перките се включват при 100 градуса на 30%, а на 100% при 110 градуса.

Ще пиша отново, когато мине ремонта.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Май 2018, 14:36 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Мар 2012, 10:17
Мнения: 8
Местоположение: UK
Забравих да спомена че съм сменил два термостата -единият купен от Мазда, другият купен от нормален магазин. Сменил съм също така и две капачки на радиатора-едната купена от Мазда, другата купена от нормален магазин. Също така съм правил и тест за мехурчета от радиатора и мехурчета няма. А това дали е нормално температурата да достига 90 градуса е така, защото с цел понижаване на вредните емисии, новите двигатели на всички производители работят на по-високи температури. Според някои източници дори температурният прозорец е до 120 градуса, в зависимост в коя част на света се ползва колата. Говоря за температурата на двигателя, а не на температурата в радиатора. Аз лично направих тест на трите термостата, които имам и всички отварят на 82 градуса и си работят абсолютно нормално. Сложих ги в гореща вода на котлона и измервах температурата на водата и термостатите си работиха абсолютно нормално. Просто не съумявам какъв е проблема, щом всичко е ок.


@t0t0 направиха проверка и казаха, че не е крива и няма нужда от манипулации. Всичко е ок, но проблем има :)

_________________
Mazda 6 2009 1.8 TS
Mazda 6 2016 2.2 SportNav


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Май 2018, 10:40 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 13 Мар 2014, 21:09
Мнения: 31
Местоположение: Перник
Подобен проблем с GH 2.0 дизел 2009. При мен пълни разширителния съд постепенно и не иска да връща в радиатора. Смених две капачки и няма разлика , ходих на тест за газове и няма проблем . Като отворя капачката на радиатора се получава вакум (дърпа въздух) , връщам антифриз от казанчето в радиатора и количеството е същото колкото липсва . Няма загуби на антифриз. Всичко друго работи нормално .

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

_________________
Мазда 6 2.0d 140кс


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2018, 12:15 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 10 Ное 2017, 19:15
Мнения: 13
Местоположение: София
При мен проблемът се оказа доста по-сериозен:
- износен изходящ разпределителен вал
- криви изходящи клапани (4 блокирали)
- изцяло заминала битурбина (и двете турбини с огромен луфт)
- главата беше здрава, но пълна със метални стружки, които насъбрани изглеждат като камъни

Според мен, проблемът с вала е стар и ясен в мазда, но не е имало кампания, а само сървис бюлетин -> https://www.mazda-forum.info/attachment ... pdf.62517/
Тъй като колата не е в гаранция, всичко си е за моя сметка...

След дълъг ремонт поради неналичието на части в България колата е отново в движение. Дано не се скапе нещо друго скоро...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2018, 14:32 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Колега, цени на частите и труда може ли за справка?

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2019, 21:26 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Фев 2019, 22:24
Мнения: 5
Местоположение: Лондон
Здравейте, и аз имам същия проблем с антифриза, но освен това ми дава и грешка на ЕГР клапана ( недостатъчен дебит). Колата не загрява, не пуши, има си много сила в целия работен диапазон. Смених ЕГР клапана, но продължава да дава грешка. Антифриза бяга в разширителния съд, но не прелива. Стига до едно ниво, но не се връща в радиатора. Парното също започва да се губи. Турбината е започнала да хвърля повечко масло вече. Колата е на 280к км. Ще ходя на CO тест за гарнитурата. Но от това, което чета или ще е гарнитура или рапределителен вал. Все дебели ремонти. В Мазда УК я бяха гледали и казаха, че имало мнгого нагари и трябва да се отваря срещу 1100£. Май май ще заминава да се продава и следващия собственик да му мисли. Цялата работа се появи след смяна на съединител и маховик. До тогава никакви проблеми. Едни дифтунги и чистене на картер на 250к и това е. Дали е възможно от другаде някъде да вкарва въздух в системата? Едно момче от Мерцедес ми преположи евентуално ако е свалян испускателя там между него и турбото от някоя гарнитура да не смуче. Нямам идея вече.

@svilen11 какво стана с твоята кола в УК? Направиха ли я? Гарнитурите гаранционно ли ти ги смениха?


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб