Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:34

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2018, 10:17 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Окт 2016, 22:47
Мнения: 15
Местоположение: София
Здравейте,

След всички драми, които преживях с моята количка//смяна на двигател, съединител и скоростна кутия//, в момента всяко различни нещо ми е притеснително. От както стана по-студено, печката на двигателя започна да работи. Това което ме притеснява е, че последните няколко заплавания, печката изпушва силно преди да спре и не знам дали е нормално. Прилагам и видео.

Мазда 6, 2004, дизел 130hp
Нормална работа: https://www.youtube.com/watch?v=hS_Rz9j ... e=youtu.be
Работа в последните 10 секунди: https://www.youtube.com/watch?v=Gwfolde ... e=youtu.be


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2018, 10:48 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Окт 2016, 22:47
Мнения: 15
Местоположение: София
Проучих, печката е марка Webasto и до колко разбирам, това не е проблем. Ако на някой му се е случвало и иска да сподели опит, ще бъда благодарен. Това се получава, когато температурите са по-ниски от обичайното и колата не е палена от няколко дена, дано не съм видял грешна информация.

//PS: В няколко форума са изказали съмнение за подгревни свещи.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2018, 12:23 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
За ремонт ти е печката :)

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2018, 13:05 
Offline
маниак
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 31 Авг 2016, 12:05
Мнения: 721
Местоположение: Плевен
D.Doynov написа:
Проучих, печката е марка Webasto и до колко разбирам, това не е проблем. Ако на някой му се е случвало и иска да сподели опит, ще бъда благодарен. Това се получава, когато температурите са по-ниски от обичайното и колата не е палена от няколко дена, дано не съм видял грешна информация.

//PS: В няколко форума са изказали съмнение за подгревни свещи.

Нищо и няма на печката ти .... или работи или не работи.Пушенето ти идва от карането на къси разстояния и оставането на не изгоряла нафта. И на мен ми се е случвало. Сипи една хубава добавка в резервоара и я покарай по продължително време на температури под 4 градуса :)
Подгревните свещи нямат нищо общо с печката ;) Тя си има една свещ само и ако е за смяна няма да иска да стартира.

_________________
мазда 5 2.0CD 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2018, 22:00 
Offline
любител
2004 Mazda MPV

Регистриран на: 30 Май 2015, 13:43
Мнения: 17
Местоположение: София
skype: wireman74
Извинявам се, че пиша в темата на колегата, но имам един въпрос - Някой знае ли, от къде взима информация печката за температурата на охладителната течност за изключването и. До колкото знам, при достигане на 60 градуса трябва да изключи. Предварително благодаря!

_________________
2004 Mazda MPV LW 181000km.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2018, 13:37 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Мисля че си има неин си сензор. Иначе изключва при 80 градуса на антифриза в печката. Имай предвид, че ако седиш на място температурата на антифриза в печката е 10-12 градуса повече от колкото на антифриза в двигателя, но като си в движение е точно обратното дава 10 градуса отклонение в полза на двигателя.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2018, 18:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
gyenchev написа:
Мисля че си има неин си сензор. Иначе изключва при 80 градуса на антифриза в печката. Имай предвид, че ако седиш на място температурата на антифриза в печката е 10-12 градуса повече от колкото на антифриза в двигателя, но като си в движение е точно обратното дава 10 градуса отклонение в полза на двигателя.

Не е ли по-скоро: Когато печката работи, нейната температура винаги да е по-висока от тази на двигателя. Просто като е на място разликата е по-голяма, а като се движи колата разликата да намалява. Когато печката не работи, нейната температура винаги е по-ниска от тази на двигателя, като пак при престой на място разликата е по-голяма от тогава, когато колата е в движение. Може и да греша.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 09:36 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
DAJelev написа:
Не е ли по-скоро: Когато печката работи, нейната температура винаги да е по-висока от тази на двигателя. Просто като е на място разликата е по-голяма, а като се движи колата разликата да намалява. Когато печката не работи, нейната температура винаги е по-ниска от тази на двигателя, като пак при престой на място разликата е по-голяма от тогава, когато колата е в движение. Може и да греша.

Тяка е и при мен.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 15:17 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
DAJelev написа:
gyenchev написа:
Мисля че си има неин си сензор. Иначе изключва при 80 градуса на антифриза в печката. Имай предвид, че ако седиш на място температурата на антифриза в печката е 10-12 градуса повече от колкото на антифриза в двигателя, но като си в движение е точно обратното дава 10 градуса отклонение в полза на двигателя.

Не е ли по-скоро: Когато печката работи, нейната температура винаги да е по-висока от тази на двигателя. Просто като е на място разликата е по-голяма, а като се движи колата разликата да намалява. Когато печката не работи, нейната температура винаги е по-ниска от тази на двигателя, като пак при престой на място разликата е по-голяма от тогава, когато колата е в движение. Може и да греша.


Понеже имам разни проблеми с печката пак(близките седмици ще я сменя и направя автономна) си следя през диагностиката как вървят температурите. Те вървят по следния начин:
- Когато колата седи на едно място температурния сензор на печката показва около 10-12 градуса повече отколкото на антифриза. - Ако е в движение при 1500-2000 оборота постепенно се изравняват температурите, след което тази на антифриза почва да изпреварва тази на печката. Мисля че това е породено от факта, че климатроника почва да работи на пълни обороти и печката е свързана след радиатора на парното(поне така изглежда от наблюденията), та радиатора отнема от температурата на антифриза и той влиза доста по-студен в печката и не може да се затопли толкова бързо.

Ако запали печката следващия път като изляза да я карам може да направя графика на температурите да се види :)

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 17:05 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
На мен това пушене не ми се вижда нормално обаче. Като си взех диагностиката на Webasto при тестване на това онова, на първото запалване след това и при мен припушваше малко но наполовина от клипа с по-малкия пушек ... иначе не пуши грам, само по мирис леко може да усетиш. Тъй че може да има проблем със свещта ако е на много цикли или с порциите гориво ... по спомени в софтуера имаше опция за някакво калибриране.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Последна промяна steich на 19 Фев 2018, 09:27, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 17:28 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
gyenchev написа:
DAJelev написа:
gyenchev написа:
Мисля че си има неин си сензор. Иначе изключва при 80 градуса на антифриза в печката. Имай предвид, че ако седиш на място температурата на антифриза в печката е 10-12 градуса повече от колкото на антифриза в двигателя, но като си в движение е точно обратното дава 10 градуса отклонение в полза на двигателя.

Не е ли по-скоро: Когато печката работи, нейната температура винаги да е по-висока от тази на двигателя. Просто като е на място разликата е по-голяма, а като се движи колата разликата да намалява. Когато печката не работи, нейната температура винаги е по-ниска от тази на двигателя, като пак при престой на място разликата е по-голяма от тогава, когато колата е в движение. Може и да греша.


Понеже имам разни проблеми с печката пак(близките седмици ще я сменя и направя автономна) си следя през диагностиката как вървят температурите. Те вървят по следния начин:
- Когато колата седи на едно място температурния сензор на печката показва около 10-12 градуса повече отколкото на антифриза. - Ако е в движение при 1500-2000 оборота постепенно се изравняват температурите, след което тази на антифриза почва да изпреварва тази на печката. Мисля че това е породено от факта, че климатроника почва да работи на пълни обороти и печката е свързана след радиатора на парното(поне така изглежда от наблюденията), та радиатора отнема от температурата на антифриза и той влиза доста по-студен в печката и не може да се затопли толкова бързо.

Ако запали печката следващия път като изляза да я карам може да направя графика на температурите да се види :)


Като сваляш графиката добави и такава на това дали изобщо печката работи и с каква мощност, защото когато температурата на двигателя задмине тази на печката да не се окаже, че тя вече е изключила или работи на много ниска скорост.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 17:30 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
steich написа:
На мен това пушене не ми се вижда нормално обаче. Като си взех диагностиката на Webasto при тестване на това онова, на първото запалване и при мен припушваше малко но наполовина от клипа с по-малкия пушек ... иначе не пуши грам, само по мирис леко може да усетиш. Тъй че може да има проблем с свещта ако е на много цикли или с порциите гориво ... по спомени в софтуера имаше опция за някакво калибриране.

При мен също не пуши грам, само малко мирише в купето. Единствено онзи ден видях лек пушек под колата, тъй като я запалих и загасих след 2 минути и явно като работи кратко и пропуши леко, но го виждам за пръв път.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2018, 19:17 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
DAJelev написа:
...


Ще я изкарам :). По принцип като я гледам съм изкарал квото може да се прочете от модула на печката + ECT от OBDII модула.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 10:01 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Когато печката работи ( включва под 7 градуса външна температура ), при работа на автомобила на место се наблюдава разлика в температурите печка/антифриз между 20-25-30 градуса първоначално при много студен автомобил до 10-12-15 градуса в последствие в полза на печката. При движение на автомобила обаче, тази разлика се стопява и на моменти се изравнява вследствие по-голямата циркулацията на антифриза. Спирайки на место ако температурата на анифриза/печката не е стигнала 80 градуса ( +/- 1-2 градуса ) за да спре, то тя продължава да повишава температурата и да се наблюдава тази разлика от 10-15 градуса. Така цикъла е постоянен до достигане на 80 градуса и изключване на работата/подгрева на печката. Предполагам при достигане на тези 80 градуса ако поради някаква причина температура падне под 70-60-50 е възможно тя пак да се включи, т.е. да е в режим на изччакване, но такава ситуация аз реално не съм наблюдавал. В една друга моя тема за монтажа, колега DAJelev ако не бъркам беше постнал графика с цикъла и температурите на работа. Обикновенно при този режим на изчакване температурата при печката е по-ниска от тази на мотора ( около - 10 градуса от нея), реално печката спира 30-40 сек след спиране на мотора.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 21:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Днес записах данни от печката
Изглеждат ТАКА
В първите 300сек температурата на печката изпреварва тази на двигателя с 10-15 градуса.
След това /понеже двигателя е натоварен на 35-40%, но не се вижда на графиката/ температурата на двигателя изпреварва печката с 10-15 градуса.
След 500сек печката достига 78градуса /двигателя е на 88градуса/, спира помпата за горивото на печката, за 120сек вентилатора издухва останалото гориво и печката се гаси.
На 11 мин от старта двигателя е на 94 градуса, а печката поддържа 77-78 градуса.
На 12-13 минута от старата двигателя вече не е натоварен /15-20% леко спускане/ температурата на печката и двигателя почва да спадат.
След още 200сек водата в печката пада до 74градуса, но при двигателя са 86 градуса и печката пак пали.
За 70сек печката загрява от 74 градуса до 79 градуса и пак се гаси, а през това време двигателя от 86 загрява до 89.
След 300сек печката пак изстива на 74градуса, а двигателя на 85 градуса, печката пак пали и след 60сек печката е на 79 градуса и се гаси, но двигателя си е на 85.
Това е много странно за мен. Предполагам, че нещо не е наред при мен /може би термостат/ и затова изстива по-бързо.
Ако някой друг е наблюдавал така подробно данни, моля сподели.
Всичко това е записано от старт, 2,5км градско, 20км на 1750 оборота /10км изкачване с около 40%натоварен двигател и 10км спускане с около 20%натоварване/ и още 2км градско до гасене на двигателя.
ТУК е графиката от колега DAJele

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 23:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Хммм ... явно работата на 2-те печки при 2-та двигателя май се различава. При мен темостата отваря на 82 градуса и реално температура над тази няма как да се постигне, отделно при работеща/подгряваща печка температура на двигателя е с по-висока температура от самата нея ... че за какво е тя тогава ?

Основният извод е че печката спира при около 80 градуса на самата нея независимо от тази на антифриза ... предполагам вид защита.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 23:37 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
steich написа:
...отделно при работеща/подгряваща печка температура на двигателя с по-висока температура от самата нея ... че за какво е тогава ?

Точно това е най-странното за мен и много ме дразни.
Реално двигателя рядко изстива под 80 градуса, а печката постоянно си прави цикли между 74 и 78 градуса.
Почвам да си мисля, че нещо не е наред. Може и радиатора в купето да се е задръстил и това да затруднява циркулацията и поради тази причина там температурата да пада. Но от друга страна печката е преди този радиатор и на 20см маркуч от двигателя и нямам обяснение защо изобщо има такава голяма разлика - при 1750 rev/min температура на двигателя е 94, а на печката 80.
Утре ще проверя как се държат температурите при включена допълнителна циркулационна помпа на кръга с печката и радиатора от купето /печката ми е преработена като автономна и имам допълнителна помпа/

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 23:45 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Сега се зачетох в старата тема от линка за графиката, където твърдиш че температурата на мотора отчетена в FFH и PCM са различни като показание ... дали е така реално че не съм го забелязал, но утре мога да го проверя поне при мен.

Ако ти е запушен радиатора на парното, то темпераурата при печката пак трябва да е по-висока тъй като няма да има добра циркулация ... има нещо станно ... при мен или при теб ... :)

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2018, 00:13 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Тогава още не бях сигурен дали са два различни датчика :)
Мислех си, че е възможно двата модула да разчитат по различен начин данните, но съм се заблудил.
FFH модула чете данните от температурния датчик в печката.
A PCM модула чете данните от датчика на двигателя.
С ForScan мога да наблюдавам и двата едновременно /вече се научих как ;)/ и според мен и двата ми датчика работят коректно.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2018, 19:56 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Нещо наистина е малко странна работата и аз не мога да си обясня трендовете на двете температури. И при мен е като при nikivelikov и ме дразни, че и 2 часа да карам колата из града, тя все си доотоплява. Извън града карам предимно по магистралата със 140км/ч и там не успява да изстине ама из града си е дразнещо.
Тъй като не съм се заглеждал къде е датчика за температурата на двигателя и какво точно мери, възможно ли е да мери температурата на самия двигател (говоря за самия метал), а не на антифриза, който циркулира в него и от там да идва разликата. Ако мери температурата на метала то той би бил по-нагорещен от антифриза, а температурния датчик на печката измерва температурата на самия антифриз предполагам.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2018, 21:36 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
Всъщност е точно обратно.
Датчикът за температурата на антифриза мери директно в течността - L35G-18-840
А датчикът на печката мери температурата на корпуса на печката - ограден е датчика
Това вече обяснява и разликата между двете температури. Няма как на повърхността на печката температурата да е същата както на антифриза в нея. Да не говорим, че и самите датчици са на съвсем различни места.
А по принцип датчика, който мери температурата на двигателя винаги се монтира на най-горещото място от двигателя - номер 10

Edit: Чудя се дали да не експериментирам и да вържа пин 5 от Х1 на маса. При нормалните печки това е мястото, на което се свързва превключвател зима/лято, което би трябвало да блокира стартирането на печката при каквито и да е условия.
С една елементарна схема може да се изключва стартиране на печката при условие, че двигателя е загрял примерно над 70 градуса.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Фев 2018, 17:53 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
nikivelikov написа:
С една елементарна схема може да се изключва стартиране на печката при условие, че двигателя е загрял примерно над 70 градуса.

Ама не виждам смисъла от това. Моята като стигне температура 80 градуса на печката и гасне, и като я покарам още малко не пада. Това с изпреварването на температурите е силно възможно да е и от това, че при 82-84 градуса отваря термостата и е много зависимо от това къде точно седят тия сензори.
Иначе и аз се опитах да направя графика днес, обаче нещо ми се скапа приложението и не можах да я запиша.

При мен тая разлика за която говоря се наблюдава горе-долу след като печката вдигне 70 градуса. Тогава двигателя вече минава 80, и когато стинге около 86-87 на двигателя вече е стигнала 80 на печката и гасне.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Yandex [Bot] и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб