Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 18 Авг 2018, 19:43

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2018, 22:08 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 276
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Преди около 5-6 месеца се наложи да правя ремонт на турбото на въпросната Мазда.

След ремонта ми се стори че нещо не е като преди и не е толкова еластична до 2000 оборота ... една идея по спъната, след това нещата са горе долу добре.

Зимата ходих 2 пъти до Пампорово и там по баирите усещах някакво станно поведение и звук под натоварване и около 1800-2000 оборота на моменти забавена реакция или никаква такавана моменти но по-рядко. На моменти около 1800-2000 оборота при по рязко настъпване и натоварване, се чуваше някакъв станен звук като "птички" или "чурулукане" ... различно от нормалното свистене на турбината. Не му обърнах чак толкова внимание, нали уж има гаранция самия ремонт.

Тези дни обаче пак я усещам на моменти че върви леко и прекрасно, но на моменти пък нещо странно се държи и не тръгва нормално от 1500 оборота на 3-та, 4-та, 5-та. Ще направя едно почистване на МАП-а + дебитомера и ще направя един запис кога какво се случва ... може пък проблема да не е там.

Ако има някой с такъв мотор и може да направи запис при него как се държи турбото ... ще е добре за сравнение както за мен, така може би и за колегите в бъдеще.

Утре правя лог и пускам графиката тук.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2018, 10:56 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 276
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Направих днес един запис и после няколко скрииншот-а и забелязвам че има моменти в които има изискване за определено налягане а то не се постига ( снимка 1 последния пик, снимка 2 малко след средата и др.) и най-вероятно има проблем със променливата геометрия ... заяждане или нещо такова. Отделно може би самата настройка на турбината не е перфектна защото по време на самия ремонт, човека спомена че нямат никаква документация за тази турбина и са я настроили "по усет" както се казва ... от тук идва и разликата от зададено достигнато налягане от порядъка на 200 мбар-а а и от там може би разликата в поведението на автомобила до 2000 оборота а и след това. лошото е че нямам лог от преди самия ремонт за да преценя каква е разликата чисто графично. При смяна на веригата известно време след това и драмата ми тогава, единия от майсторите каза че актуатора не дърпал докрай и че не е настроена както трябва ... може би, но не съм го проверил след това ... не знам дали не търсеше оправдание за това че не може да се справи с веригата.


Прикачени файлове:
1.png
1.png [ 156.45 KiB | Прегледано 711 пъти ]
2.png
2.png [ 170.93 KiB | Прегледано 711 пъти ]
3.png
3.png [ 149.42 KiB | Прегледано 711 пъти ]
4.png
4.png [ 112.96 KiB | Прегледано 711 пъти ]
5.png
5.png [ 195.93 KiB | Прегледано 711 пъти ]
6.png
6.png [ 227.46 KiB | Прегледано 711 пъти ]
7.png
7.png [ 203.91 KiB | Прегледано 711 пъти ]

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2018, 10:45 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 276
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Вчера направих почистване на MAF + MAP + зануляване на всички адаптации и ново адаптиране/инициализация на EGR + дози ... днес сутринта колата се държи по-добре без изразени проблеми поне засега ... дори се опитах да подгоня един жълт Lotus Elise 220 Sport, но на 220 km/ч трябваше да намаля че пътищата ни се разделиха ... пък и колко мога да дам още ... може би + 10-20 км/ч макс с попътен вятър ... :lol: . Това защо не се достига максимума налягане което се изисква ще го търся тепърва. Ще видя дали поведението ще се запази във времето също.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2018, 15:48 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 437
Местоположение: Айтос
Следя с интерес.
Въпреки, че съм с друг мотор и при мен се наблюдава подобен проблем
И се чудя:
Как се определя необходимото налягане на турбината? Твърдо зададено по някакви таблици ли е?
Тоест когато ни е необходима мощност при определени обороти компютъра си знае, че налягането по таблица ще е еди колко си и в зависимост от температура, О2 в изходящите газове и много други параметри определя колко гориво да впръсква. Или при определени обороти и необходима мощност, компютъра решава колко налягане да генерира от турбината, какво гориво и с какво налягане да впръска така, че да се извлече максимално КПД от двигателя?
Много объркано звучи, но ще съм благодарен ако някой сподели опита си.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2018, 17:14 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 276
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Да, исканото налягане се задава таблично в зависимост от няколко параметъра ... какво се изпълнява вече е друго.

Че ще се сваля турбината ще се сваля.

Ако има някой с 2.2 MZR-CD 185hp и Forscan ще помоля за параметри на

Variable boost control position sensor в ( mm ) и ( V ).

Variable boost control solenoid в ( % ).


на контакт и на запален мотор на празен ход.

Ще ми се да мога да сравня положението на актутора при стокова/не пипана турбина.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Последна промяна steich на 20 Мар 2018, 08:26, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2018, 16:48 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2909
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Почистване на променливата геометрия е много полезно нещо.На 2.2 маи не ми се е налагало но на стария мотор на няколко коли съм я чистил и разликата е огромна

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2018, 21:43 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 276
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
В края на Август миналата година турбото беше рециклирано, ревизирано, изпечено, почистено и т.н. ... както си трябва ... като ново. Сменен картридж без геометрията ... казаха че е ОК.

Основния проблем идва от неправилната настройка на Turbo wesgate actuator-а и от там този лаг и мудност ... макар и малка се усеща, въпроса е защо на моменти е доста усезаемо а на моменти не чак толкоз ... явно има и друг фактор. Възможно е да има проблем в самия актуатор, сензора за позицията му или да задържа геометрията ... но нали е прегледана и почистена ... по-малко вероятно предполагам.

п.п. ... днес му врътнах едни 1000 км и извънградско/магистрално си е почти перфектно ... градско обаче ми куца нещо ... казвам почти защото преди беше една идея по-пъргава.


Прикачени файлове:
5.jpg
5.jpg [ 199.92 KiB | Прегледано 510 пъти ]
4.jpg
4.jpg [ 246.46 KiB | Прегледано 510 пъти ]
3.jpg
3.jpg [ 249.44 KiB | Прегледано 510 пъти ]
2.jpg
2.jpg [ 301.44 KiB | Прегледано 510 пъти ]
1.jpg
1.jpg [ 208.13 KiB | Прегледано 510 пъти ]

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 20:15 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 276
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Турбината е свалена днес отново. На пръв поглед при разклащане нещо дрънчи, мисля че е от променливата геометрия ... не мисля че е нормално, при ремонта не беше сменена защото работела нормално. Също оста на перките има малък луфт ... за мен е недопустим, но ... утре ще видим каква ще е диагнозата от сервиза ремонтирал турбото.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2018, 20:50 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 276
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Не съм писал от доста време, тъй като драмата продължи доста време докато открия къде е проблема.
След сваляне на турбината, отново беше разглобена, почистена геометрия, сглобена и настроена ... резултат никакъв т.е. същото положение ... на моменти предимно сутрин и на студено върви, на моменти не и с голяма турбо дупка ... и тръгва след 2500 оборота ... за този мотор трябва да е от 1500.
Говорих с друга фирма да проверят отново турбината и междувременно си правих някакви тестове.
Премахвах софтуерно ЕГР-а, махах солфтуерно дроселеловата клапа ... без кой знае какъв резултат, накрая викам я да махна и ламбда сондата за тест и се предавам ... и ... О ЧУДО ... колата тръгна. Карах я 1 седмица така ... няма проблем с мощността, закачвам сондата и се почва с номерата, изключвам пак сондата ( изключена е и софтуерно ) и колата пак тръгва ... съответно и разхода пада ... с около литър може би ... ще засека с точност до няколко дни.
Та въпросната сонда въпреки че показанията и уж са в норма, ограничава по някакъв начин горивото предполагам или работата на мотора и се получава този проблем ... та сега си карам без сонда и те така ... дали тя е проблем или това е следствие от друг проблем, колата си върви добре така за момента.

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dimkaraganchev, Google [Bot] и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб