Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 10:18

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 234 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2018, 16:14 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Едва ли ще ходя да карам тест драйв на лексус, защото на тоя етап ми е извън бюджет какъвто и да е, но моля сподели за лексус теста?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2018, 17:04 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Имах наблюдения отблизо върху RX400h - приятел бе взел за съпругата си такъв.
Затова като избирах автомобил реших да тествам RX450h... Градско, извънградско, магистрала... Знаеш - автомобилът или те грабва или не :)
Удобен, комфортен, много тих.... Но 'лигав' за мен... В смисъл - ускорението му в градска среда бе доста зле (при високи скорости му идваха конете, ама преди това явно пасяха наоколо по ливадата :) )...
Поведението му бе като предноприводен автомобил - плъзгаше предницата (доколкото може да се каже за такъв автомобил при тест драйв :) ).
Към това добавяш, че на сняг е като пате в кълчища :) Излизането извън асфалта не е подходящо за такъв автомобил, а обичам да излизам из планините....
И това ме отказа... Ако ми трябваше 'круизър' за асфалт - би било много добър избор...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2018, 18:43 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
Мой близък кара NX300h, вътре е като плейстейшън. Висококачествена кожа и т.н., но са се изложили с сивите пластмаси на волана и на таблото. За мен в този клас не е ок. Но е удобен. Хибридът в града е добре, но е далече от бърза кола.
За сметка на това адски красива отвън. С LED кърти. Озвучението на ниво, обслужването в сервиза също. Заместващ Лексус и т.н.
Но за мен правилния е NX200t с двулитров турбо бензин, хибрида не ми се нрави за дълъг път.
Като цяло ако купувам нов кросоувър бих гледал Атека за бюджетен вариант, СХ5 2.5 1ва генерация фейслифт. Може би и Туксон/Спортидж.
Но избор много - кой каквото го кефи ;)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2018, 19:03 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 470
Местоположение: zhe internetz
slowtraveler написа:
...при високи скорости му идваха конете...

Може ли малко разяснение как става точно това, че физиката нещо не е съгласна :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2018, 19:30 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
dentdaemon написа:
slowtraveler написа:
...при високи скорости му идваха конете...

Може ли малко разяснение как става точно това, че физиката нещо не е съгласна :)

Физиката и механиката са съвсем съгласни :)
Разликата е в трансмисията...
Обикновените автомобили все пак превключват предавки, докато помощта на електриката идва по 'една предавка'...
Все едно се опитваш да тръгваш на 3-та предавка - ускорението не е както да тръгнеш на 1-ва, ама като понабереш 50-80км/ч и започваш да усещаш тягата :)

Да, и мен ме учуди този ефект, и първоначално го отдавах на е-CVT усещането... Обаче се оказа, че RX въпреки, че е с 300кг по-лек и с 50-60к.с. по-мощен, ускорява с около секунда по-бавно от джипката ми до 50км/ч :) Да, до 100км/ч дори взема реванш, а нагоре е със сериозно преимущество... Но това са фактите...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2018, 18:30 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2015, 15:43
Мнения: 240
Местоположение: София
Електродвигателите имат почти константен въртящ момент от минимални до максимални обороти. За това и не им се слагат скоростни кутии, а въртят колелата директно. Може би усещането от двете коли е било различно по друга причина, най-вероятно самите скоростни кутии на ДВГ.

_________________
Mazda 6 stationwagon SportBreak 2.0 CiTD 143hp Executive 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2018, 19:27 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Колеги, не ми се измества темата, но както казах - фактическите измервания потвърждават субективното ми усещане...
Замислете се - ускорението зависи от въртящият момент, приложен върху колелата... При константен въртящ момент на входа, въртящият момент на изхода на трансмисията зависи от предавателния коефициент на трансмисията...
При мен например коефициента на 1-ва предавка е 16.26, като главното предаване (диференциала) е с коефициент 3.45...
При 580Нм от двигателя това прави въртящ момент на колелата 9400Нм...
Както споменах - ел-двигателя, който участва при активното ускорение при HSD на посоченият автомобил е куплиран с главното предаване... Т.е. при него коефициента на трансформация на въртящият момент се умножава само по коефициента на главното предаване... И дори въртящият му момент да е 1000Нм, то това ще рефлектира само например на около 3500Нм върху колелата.
А тъй-като ДВГ сам по себе си на автомобила е по-маломощен от моя, явно сумарният въртящ момент при ниските предавки на нехибридния автомобил е доста над този на хибридния...
Разбира се с изреждане предавките нагоре нещата се променят при нехибридния - например при мен на 8-ма предавка сумарният коефициент е 2.3 .... Т.е. с голям зор на тази предавка на колелата биха достигнали 1300Нм.... Докато електричката пак би си дала 3500Нм :)
Надявам се успях да обясня чисто физико-механичния ефект, който според мен предизвиква този резултат...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2018, 20:42 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 470
Местоположение: zhe internetz
Всичко е точно, само че ти в цитирания от мен пост говориш за коне, което е мощност, а не работа (въртящ момент).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2018, 20:52 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Какъв е проблемът?!! (откъде реши, че въртящият момент е работа :) )?!!!
Както знаеш - двете неща (мощност и въртящ момент) са доста ясно свързани през оборотите, ама има едни 'дреболийки', които правят обяснението по-лесно с мощност в едни случаи, или с въртящ момент - в други :)
И съответно ме учудва, че се заяждаш заради 'идването на конете при по-висока скорост' - всеки поне малко запознат с физиката му е ясно, че при постоянен въртящ момент отдадената мощност расте право пропорционално на оборотите. Което при директно зацепен механизъм означава, че при повишаване на скоростта се увеличава и отдадения от механизма мощност...

Но все пак смятам, че 'залитането' към дъбокото 'блато' мощност/въртящ момент съвсем не е за тази тема :) Навлязох в дебрите само за да се опитам да убедя колегите как чистата наука рядко противоречи на фактите :) Който не вярва - да направи тест-драйв...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 09:25 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Мощността е дадена сила/работа извършена за определено време.
Мощноста в механиката се изразява така:
Въртящият момент ти се явява силата/работата която се умножава по ъгловата скорост на въртене която се отмерва в оборот за минута..
И въртящият момент и оборотите са променливи както в електродвигателите така и в ДВГ-тата.
Разликата при двата вида е че са с обратно-пропорционални стойности на въртящия им момент.
На ДВГ-тата върт.момент им расте с оборота(до определен оборот) след това пада..
При електродвигателите въртящият момент е максимален още от първия оборот и пада надолу с покачването на оборотите..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 10:32 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
http://www.hotrod.com/articles/hrdp-040 ... wer-guide/
много доре казано: конските коно продават колите, въртящият момент движи колите...

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 13:48 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
maZZda написа:
Мощността е дадена сила/работа извършена за определено време.....

Мощността си е работата извършена за определено време... Но силата и работата съвсем не означават едно и също... Може да имаш въртящ момент 1000Нм и да нямаш никаква свършена работа (т.е. никакво преместване или завъртане)...
Така, че нека си говорим с точните понятия - все пак сме ги учили в 8 клас, а и това е що годе технически ориентиран форум :P
Затова и коментирах изказването на колегата относно въртящият момент (който си е сила, приложена на дадено рамо) и тълкуванието му за работа...
В чисто практически план - когато избирам автомобил с ДВГ гледам кривата на въртящият момент - колкото по-рано се достигат високи нива, толкова е по-еластичен автомобила (т.е. ще дърпа при ниските обороти).... Но в уравнението няма как да не участва и трансмисията - неслучайно на Ф1 сменят кутии и предавателни числа на всяко състезание, за да е удобна дадена предавка на точно определен завой :)
Сложиш ли 'къса' трансмисия - ще ускоряваш по-бързо, ама максималната скорост ще ти е по-ниска... Сложиш ли дълга (аналог на която е хибридната) - ще ускоряваш по-бавно, но ако имаш достатъчно мощност - ще достигаш по-висока максимална скорост...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 14:21 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Колеги, аз и в 8-ми клас не съм го чел това :)
а и не ми помагате да си купя кола :mrgreen:

Кажете нещо затова защо аналога на Мазда 6 от 2002-2007, Акорд 7- генерация държи толкова по-висока цена...уж вечни били ама май не точно...а вътре централната конзола ми идва на мен плачевна. Иначе хващат окото. И май са по-обезшумени в купето...и май повече понавървяват. Незнам откъм поддръжка как са, ама по-добре един Мерцедес Авангард да заплюеш от тези години...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 15:09 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 470
Местоположение: zhe internetz
slowtraveler написа:
maZZda написа:
Така, че нека си говорим с точните понятия - все пак сме ги учили в 8 клас, а и това е що годе технически ориентиран форум :P
Затова и коментирах изказването на колегата относно въртящият момент (който си е сила, приложена на дадено рамо) и тълкуванието му за работа...

Ами хайде нека си говорим с точните понятия. Първо - к.с. е мерна единица (не по SI) за мощност. Единицата по SI за мощност е Ват. Единицата по SI за сила е нютон (N). За въртящ момент единицата по SI е нютон-метър (Nm). Единицата по SI за работа е джаул (J). Надявам се поне по тези установени неща да няма спорове.
Възникват едни интересни въпроси:
1. Защо за сила е N, а за въртящ момент е Nm?
2. На колко J е равен 1Nm? А 256Nm?

Като се отговори на тези два въпроса, отговорът на които е доста лесен (ниво 10 клас е, не е 8, може би затова за някои е по-трудно), ще се види, че единственият възможен начин моментът да е сила, е чисто теоретичен. Практически приложи ли се този момент, той е равносилен на работа. И няма автомобил, в който да не може да се определи в точно определен момент каква работа извършва двигателя като се знае единствено моментът на сила (въртящият момент). Защото все пак той се прилага и движи едни неща там, т.е. извършва работа.

Спирам по тая дискусия да споря, защото наистина е нелепо, а и не е това темата.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 15:45 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
E въпросите са ясни :)
1. Въртящият момент както съм споменал е сила, приложена на определено рамо ... Затова и е Нютон (силата) по рамото (дължината му)
2. Енергия и работа не са едно и също... Ако камъкът виси на височина 1м има потенциална енергия, ама не тръгне ли да се движи - никаква работа не върши... Това, че ако преместиш със сила 1N нещо на разстояние 1 метър е работа, но ако имаш усилие (въртящ момент) 1000Нм без да имаш въртене - работата ще е 0J, защото нямаш преместване.. Т.е. ако сложиш рамо 1м ще имаш сила действаща върху него 1000N, но няма да имаш преместване... Затова и работата при ДВГ зависи не само от въртящия момент (който реално определя силата) , но и от оборотите, които определят преместването...
dentdaemon, наистина явно не са ти ясни нещата, или поне - не можеш да ги изразиш правилно... НЯМА КАК знаейки единствено въртящият момент, да знаеш в определен момент каква работа извършва двигателя.... Трябва да знаеш и оборотите (т.е. движението/преместването) за да изчислиш работата... То и затова възникват споровете за това кое е по-важно - мощността или въртящият момент.
А практически по кривата на въртящия момент спрямо оборотите, можеш да определиш как ще ти расте или спада мощността при различните обороти, и съответно - каква работа би могъл да свърши ДВГ...


Antony, ако двоуменето ти е точно между Акорда и Мазда 6 GH, на времето бяхме правили с познат пряко сравнение и съм описал тук във форума впечатлението ми...
Сравнявахме точно Акорд 2.0 бензинка с Мазда6 2.0 бензинка... Би трябвало да излезе този отчет някъде из търсачката...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 16:18 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 17 Май 2013, 13:19
Мнения: 264
Местоположение: Пловдив
Привет,

не, лично за мен не е това дилемата. По-скоро за друг човек, на който предстои. Но той не се чуди между Мазда 6, първо поколение и Акорд 7-мо, аз се чудя защо е такава ситуацията. Но ще потърся темата довечера.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 17:53 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
dentdaemon написа:
slowtraveler написа:
maZZda написа:
Така, че нека си говорим с точните понятия - все пак сме ги учили в 8 клас, а и това е що годе технически ориентиран форум :P
Затова и коментирах изказването на колегата относно въртящият момент (който си е сила, приложена на дадено рамо) и тълкуванието му за работа...

Ами хайде нека си говорим с точните понятия. Първо - к.с. е мерна единица (не по SI) за мощност. Единицата по SI за мощност е Ват. Единицата по SI за сила е нютон (N). За въртящ момент единицата по SI е нютон-метър (Nm). Единицата по SI за работа е джаул (J). Надявам се поне по тези установени неща да няма спорове.
Възникват едни интересни въпроси:
1. Защо за сила е N, а за въртящ момент е Nm?
2. На колко J е равен 1Nm? А 256Nm?

Като се отговори на тези два въпроса, отговорът на които е доста лесен (ниво 10 клас е, не е 8, може би затова за някои е по-трудно), ще се види, че единственият възможен начин моментът да е сила, е чисто теоретичен. Практически приложи ли се този момент, той е равносилен на работа. И няма автомобил, в който да не може да се определи в точно определен момент каква работа извършва двигателя като се знае единствено моментът на сила (въртящият момент). Защото все пак той се прилага и движи едни неща там, т.е. извършва работа.

Спирам по тая дискусия да споря, защото наистина е нелепо, а и не е това темата.

Тоя цитат горе все едно аз съм го писал.. :D :D :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 18:09 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
отделно колеги...теглата при ускорение са важни. Оттам може да се окаже,че по-малко нм и кс ще са по-пъргави. Както и нм на дизела се 'изяждат' от по-високото тегло до някъде.

и накрая...аз бих гледал ускорение 80-120 като характеристика примерно


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 21:26 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Оп оп, това е доускорение и е тясно специфично за дадено мпс.Има се в предвид много фактори но като цяло ако в този интервал 80-120км/ч (респективно в тези обороти на двигателя които отговарят на последна предавка на скоростите) има достатъчно много въртящ момент(спрямо теглото на дадено мпс) то от 80 до 120 ще е кратко време, но ако няма достатъчно НМ за да издрапа тежестта на бараката то времето ще е бая по голямо..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 21:31 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Разбира се, че теглата са много важни за динамиката.... Но както споменах - сравнявах 250к.с. 2.5 т автомобил с 300+к.с. и поне 300кг по-лек автомобил...
Та затова и бях силно учуден от поведението на по-лекия и по-мощен автомобил, който отстъпваше сериозно в 'градската' динамика.. Нагоре мога да те уверя, че 250к.с. все пак са си достатъчно динамични за да можеш да изпреварваш и ускоряваш безпроблемно до 160-170км/ч... :)

Пък за колегите по-горе, които са убедени, че работата се измерва с въртящ момент - още чакам да обяснят каква работа е извършил двигател, като знаеш единствено въртящия момент (например 500Нм) :)
Ама не преместване на обект със сила 500Н на 1метър :) Явно там им се губят понятията :)
Защото и едното и другото са Нм, ама все пак физическото им значение е коренно различно...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Апр 2018, 22:15 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Коренно променихме и разводнихме темата..
предлагам да си спретнем една нова и да си разискваме що е то въртящ момент,обороти,работен диапазон,коне,крави,мърмоти и тем подобни..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2018, 09:38 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
добре де ... по темата е пак.
Ето аз избирах кола - Мазда 3 2.0 атмосферен 120кс 210нм и Мазда 3 2.0 атмосферен 165кс 210нм бяха на масата.
От другата страна турбо моторите на VAG - 1.4 TSI 150кс 250nm (широк диапазон) и 2.0 TDI 150кс 340nm (1750-3250 оборота).

Кой да избере човек за да може да изпреварва сигурно?

Тук идва и другия момент - 'хубавите' ни дилъри мен не ми дадоха кола за уикенд за да мога да изляза и в реална обстановка да си ги тествам. Защото за мен това е крайния резултат от тези цифри - аз като я карам, коя ще усетя за моите нужди - другото са цифри и всички тук знаем, че след тях в уравнението има и други. Дилър да питаш - олеле майко, повечето не знаят заводските сухи данни, да не говорим за друго.

Като резюме за темата - щях да взема Mazda 3 165кс (ако не се крадеше) макар да отстъпва по динамика на доускорение на турбо мотор, но взех VAG машина този път (И заради Стар Моторс).

По темата - ако можех да си позволя бих изкарал нов CX-5 1-ва генерация с предно предаване, ръчна, Revolution, 2.0 165кс


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2018, 12:47 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Затова и още в първите мнения споменах - тест-драйва е едно от най-важните условия за успешен избор, защото при него 'слагаш на кантара' личните си предпочитания, усещания и приоритети...

А за аигурното изпреварване - зависи не от мощности и криви на въртящ момент, а от шофьора :)
Турбомоторът при еднакви мощности и трансмисии обикновено е по-еластичен заради 'по-равната' крива на въртящия момент и съответно - при ниски обороти (след турбодупката разбира се) би дошла по-голяма тяга отколкото при атмосферка, докато при оборотите на максимална мощност няма да има разлика...
Обаче пък при турбомотора имаш други негативи - по-капризен към температурни режими (и нужда от охлаждане на турбото сле настъпване, за да не му съкратиш живота), допълнително усложнена конструкция и т.н...
Така, че - на всеки кантара тегли различно :)

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Последна промяна slowtraveler на 14 Апр 2018, 07:52, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2018, 13:10 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
За Дилъри съм чувал, че Омникар са дали на един мой познат Екстрейл за 24 часа, от 17:30 единия ден, до 17:30 другия, той е го е карал и го купи в последствие.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2018, 21:22 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Това със "сигурното" изпреварване ми идва малко в повече...
Аз как със Пежото(205) си изпреварвах сигурно със неговите 65коня!?
Всичко е до акъла на магарето зад волана.
Когато има по-мощна кола с "по-еластичен двигател" то същото това магаре предприема много повече и по-рискови маневри за изпреварване, щот си вика "Абе има място, пък тя е мощна, бърза,пъргава..."
Ай стига с тея безопасни коли...
Един приятел ми наду главата как по мощната кола била по безопасна.. :lol: :lol:
Купи си Бмв и му лепна 2.8 в коша и видиш ли бил по безопасен.. аман от тъпанари с Бмв-та..
Няма такова нещо да ти е бърза колата и ти разбираш ли да си спокоен че ще минеш някъде метър щот видиш ли тя го мое и така ще е по безопасно..
Бабини трънкини..
Ако колата е по маломощна няма да се буташ между шамарите, ще изчакаш един,два,три, пет автомобила ако трябва и тогава на празно шосе/път ще си преминеш безопасно.
Ако е за изпреварване просто ще издебнеш момент и подходящ участък от пътя който ще ти позволи да изпревариш(каквото там искаш да изпревариш) съобразен с мощността на автомобилът ти.
Ей това е БЕЗОПАСНО мислене..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2018, 21:48 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Ами аз не съм съгласен. Карал съм различни коли и мощността си оказва значението. При магистрала и градско няма кой знае какво значение, но при извънградското, когато ти трябва "ряз" за да успееш да изпревариш и да се прибереш си е важно. Със служебната Фиеста 65 к.с. атм. бензин си карам след тировете и не мога да изпреваря почти през целия път. Съответно пътувам доста по-дълго. Ако беше турбиниран бензин, щях да го взема за секунди и да мина безопасно. Именно със скопените коли се предизвикват по-опасни ситуации, защото шоферите не могат да си преценят възможностите. Добрите шофьори са рядкост, но дори да си такъв, с мощен автомобил ще си още по-добър. Аз съм "за" по-мощните коли, разбира се в рамките на разумното шофиране.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2018, 22:33 
Offline
фен

Регистриран на: 10 Ное 2012, 18:08
Мнения: 153
Местоположение: гр. Сопот
Трябва да имаш нещо в главата, а не под капака... :lol:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2018, 23:03 
Offline
маниак

Регистриран на: 14 Сеп 2012, 21:51
Мнения: 630
и аз не съм съгласен, карах и по-маломощни преди текущата и съм изтръпвал от камиони, които дават газ като си тръгнал да ги издръпваш. Атмосферката беше засилена, буталата и ще изкочат, но толкова ... чудиш се да продължиш или да спираш в средата на изпреварването. Мани ти, че всяка ситуация можеш да предвидиш.

Днес за пореден път попаднах на ситуяция с комплексиран шофьор. Чинно си изчаках права за изпреварване, мигач...ускорение и го виждам как до преди малко се движеше нормално и изведнъж като се изравнихме настъпа... Аз си ги знам, че има такива и съм свикнал със засилка да изпреварвам и максимално бързо. Еми Слава на Бога не успя да ми спретне мизерийка.

Та ... всички имаме в главата и внимаваме, но коне срещу идиотите си трябват.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2018, 07:58 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Шофьорската кариера почнах на 45к.с. с периодично смъкване до 30к.с. :) Е и - обикалял съм България безпроблемно...
Или изпреварваш там, където мястото е достатъчно за динамиката на дадения автомобил, или си траеш...
Повечето коне ти дават повече възможности за изпреварване, но не и някаква безопасност - грешната преценка винаги е опасна...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2018, 08:28 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 08 Апр 2016, 13:01
Мнения: 464
Местоположение: София
Повечето коне са предпоставка да те измъкнат от ситуация, в която вината може да не е твоя. Мисля, че това се опитвате да кажете. И да, съгласен съм с това. Помагат. Има случаи, когато отсреща идва някой кретен и на теб просто ти трябва още малко скорост, мощност, тяга или както искате го наречете. Не винаги имането на повече коне, те прави неразумен водач. Не слагайте всички под общ знаменател. Това, че ще имаш допълнителен запас от мощност може да ти помогне в даден момент. Проблем е, когато го нямаш и се наложи да го ползваш. Така че, мислете от всички гледни точки, а не: Тия с много коне са комплексари!
По същата логика може да се каже и да се спори за 4х4. Защо ти е 4х4? Едва ли не, хората го свързват само със сняг и зима. За мен това 100% не е така. Има безброй други ситуации, в които 4х4 ще те измъкне. А ако го няма?!


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 234 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб