Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:55

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: NEXUS 7 2013 WI-FI FLO MAZDA 6
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2018, 17:36 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2015, 19:03
Мнения: 74
Местоположение: Stara Zagora
Таблета е с памет 32гб. Достатъчно добър процесор за навигация, музика, клипове, флашки, мишка, диагностика на автомобила и др.
1.За основа е използвана механиката от навигацията на Мазда 6 до 2006г. точният модел е cn-tm4290a посочвам го защото имат разлика в изпълнението от модела във фейслифтовата от различен производител са. Линкове с пълното описа и схеми на свързване и разположение на елементите по платките на дисплея и захранването към него .

https://drive.google.com/file/d/1XkTdAQ ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1MopFYu ... sp=sharing

От захранващият модул са премахнати ненужните елементи за да могат да бъдат използвани освободените връзки на лентовият кабел за да може по тях да се извади звука , УСБ, 4 бр. връзки за батерията, захранване от 4.2 В., и др.

Прикачени файлове:
Захранване схема.jpg
Захранване схема.jpg [ 312.44 KiB | Прегледано 4759 пъти ]

Прикачени файлове:
20180329_093445 1.jpg
20180329_093445 1.jpg [ 538.58 KiB | Прегледано 4759 пъти ]

Прикачени файлове:
захранване Платка .jpg
захранване Платка .jpg [ 240.32 KiB | Прегледано 4759 пъти ]

Прикачени файлове:
20180329_093424 1.jpg
20180329_093424 1.jpg [ 264.25 KiB | Прегледано 4759 пъти ]


Снимка с добавено захранване /отделен модул свързан към +12В. постоянно за да се използва филтъра/ вместо батерията , като самият модул е оставен на батерията, а кабелите стигат до буксата където при необходимост от флашване или друга операция която изисква наличието на батерия то тя да може да се включи без да се разглобява устройството. От този модул е изваден и превключвателя за ОТГ като и на същият ключ се сменя захранването на +5в. от давано от таблета в режим ОТГ на такова взето от захранващият блок.
Прикачени файлове:
20180322_122326 1.jpg
20180322_122326 1.jpg [ 556.84 KiB | Прегледано 4759 пъти ]

Прикачени файлове:
20180329_080206 1.jpg
20180329_080206 1.jpg [ 421.41 KiB | Прегледано 4759 пъти ]


2.След това пристъпваме към преработването на платката която ще стой над таблета и отговаря за управление на отварянето и затварянето на таблета, настройка на положението на дисплея и на нея се осъществяват връзката между таблета и изходните кабели.

Прикачени файлове:
20180329_093456 1.jpg
20180329_093456 1.jpg [ 481.91 KiB | Прегледано 4759 пъти ]

Прикачени файлове:
20180329_080159 1.jpg
20180329_080159 1.jpg [ 542.21 KiB | Прегледано 4759 пъти ]


Има отстранени елементи за да се прекъснат старите връзки, а на други места просто са прекъснати писта за да могат да се ползват връзките от лентовият кабел. Платката е извадена след разглобяване от старият дисплей, като задължително се премахва високоволтовата част за осветлението на старият дисплей- в противен случай блокира работата на тъчскрина на таблета.

3. Таблета е отворен на гърбът /който е пластмасов/ е пробит отвор за извеждане на кабелите както и са премахнати пластмасовите бутони за усилване и намаляне на звука и включване на самият таблет, гъвкавата платка на самите бутони е запазена /включена/, но е прегъната на вътре поради факта, че на нея се разполага и микрофона който смятам да използвам. Кабелите за звука ляв и десен канал са извадени през отворилата се дупка освободена от бутона на захранването маса не е необходимо да се вади поради факта, че тя е извадена от куплунга на батерията. Поставена е връзка на самият куплунг за слушалките който имитира, че са включени.
Прикачени файлове:
звук таблет.jpg
звук таблет.jpg [ 19.69 KiB | Прегледано 4759 пъти ]

Прикачени файлове:
звук радио 1.jpg
звук радио 1.jpg [ 103.58 KiB | Прегледано 4759 пъти ]

_________________
мазда6, 147к, газ


Последна промяна emaidkd на 30 Мар 2018, 11:47, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEXUS 7 WI-FI FLO MAZDA 6
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2018, 17:51 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Май 2015, 19:03
Мнения: 74
Местоположение: Stara Zagora
Прикачени файлове:
звук радио 2.jpg
звук радио 2.jpg [ 391.88 KiB | Прегледано 4754 пъти ]


Кабелите три броя за включване, усилване и намаляне са запоени от долна страна на платката под самият куплунг където има удобни писти и е изпилен метала за да могат да не опират в него след което излизат през отвора на премахнатите бутони за усилване. Управлението се осъществява към маса , която вече посочих от къде се взема.Кабелите през дупката на оста за завъртане излизат на вън и се монтират на лявата тапа на болта като им се правят отвори да могат са се натискат.

Прикачени файлове:
бутони управление 1.jpg
бутони управление 1.jpg [ 111.11 KiB | Прегледано 4754 пъти ]

Прикачени файлове:
бутони управление 2.jpg
бутони управление 2.jpg [ 108.82 KiB | Прегледано 4754 пъти ]

Прикачени файлове:
бутони управление 3 1.jpg
бутони управление 3 1.jpg [ 672.04 KiB | Прегледано 4754 пъти ]


От куплунга на батерията са извадени 4 кабела в двата края - и + и двата за данните в средата, като самите кабели излизат от направеният отвор на гърба на таблета.
УСБ е свързано както е посочено на снимките има удобни точки, като масата не е вадена тоест +, Д-, Д+,ОТГ. Кабелите излизат през направеният отвор на гърба на таблета.

Прикачени файлове:
ОТГ свързване букса таблет.jpg
ОТГ свързване букса таблет.jpg [ 48.87 KiB | Прегледано 4754 пъти ]

Прикачени файлове:
ОТГ кабел.jpg
ОТГ кабел.jpg [ 75.98 KiB | Прегледано 4754 пъти ]


С цел сваляне на консумацията събуждането и заспиването на таблета е реализирано чрез управление към един от пиновете на датчика на Холл, самият датчик е премахнат. Управлението е преработено по плюс като се избягва поставянето на реле за управление по минус, както е отчетен факта, че при вдигането на таблета се появява +8 волта на платката над таблета, а при свалянето му този плюс изчезва. Използвани са два резистора както е показано на схемата и един диод.

Прикачени файлове:
Датчик на ХОЛ свързване.jpg
Датчик на ХОЛ свързване.jpg [ 53.32 KiB | Прегледано 4754 пъти ]

Прикачени файлове:
датчик ХОЛ по минус 2.jpg
датчик ХОЛ по минус 2.jpg [ 271.96 KiB | Прегледано 4754 пъти ]


Част от снимките не са мои, множество решения са взаимствани от други проекти ! Целта на темата е всичко което съм счел за полезно да се обедини като цялостна преработка, каквато тема не открих до дози момент за Мазда 6 с този модел таблет.
Кратко описание на работата :
На мястото на батерията постоянно се подава 4.2в. от акумулатора през поставеният модул, при отключване на автомобила чрез акуаторно реле /посочено в предишният ми проект/ се подава плюс 12в. към буксата АСС на механиката , ако таблета е бил оставен отворен /преди заключване/ то той се вдига, ако ли не се ползва бутона за отваряне появява се +8в. което през делителя от резистори се подава на третият крак на премахнатият датчик на Холл, където се установява около 3.3в. и таблета се събужда /това не е студен старт/ . При заключване акуаторното реле премахва + са, таблета се затваря +8 в. изчезва и на трети крак на датчика на Холл се появява маса – екрана загасва и таблета заспива. Това може да се осъществи и чрез бутона за отваряне/затваряне на механиката. Важният момент е консумацията при заспал таблет /ползваме приложението дълбок сън на батерията или таскера за да може да спре ВИ-ФИ то, ГПС и блутута, както и работещите приложения и да се стартират при събуждане/. Механиката при затваряне не харчи нищо, модула за захранване на таблета ползва 5 мА, таблета ползва през определен период а не постоянно до около 20 мА на 4.2в. обаче. Тоест общо натоварваме акумулатора с около 10 мА на 12в.. Маздата ще запали и след една седмица без да се използва без проблем, максимално разрешената обща консумация е 50 мА на новите коли. При желание таблета може да бъде напълно изключен или включен при вдигнато положение чрез изваденият бутон на лявата тапа. След което при отключване ще се отваря , а при заключване ще се затваря сам без да работи докато не се пусне от бутона. Ключето за режима ОТГ е поставено на лявата тапа , като УСБ завършва на мъжка букса тоест ако ни се налага да ползваме връзка с компютър изключваме режима ОТГ и свързваме компютъра. Кабелите за батерията са изкарани в жабката на куплунг при необходимост от включването й. При ползването на ОТГ режима съм направил преходник женско УСБ в микро мъжко УСБ което се включва в Хъб в който съм включил преработен тъчпад /от предният проект/ монтиран под облегалката , флашка. През блутута ползвам ЛМ 435 и програмата торк за диагностика на колата. Звука през галваничен разделител подавам на радиото и през Аукса и изготвен преходник. Интернет пускам от телефона през Вифито на таблета,телевизия , ютуб и др. Навигация ИГО 8.

Прикачени файлове:
20180329_080253 1.jpg
20180329_080253 1.jpg [ 395.71 KiB | Прегледано 4754 пъти ]

Прикачени файлове:
Разглобяване екран.jpg
Разглобяване екран.jpg [ 160.98 KiB | Прегледано 4754 пъти ]

_________________
мазда6, 147к, газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: NEXUS 7 WI-FI FLO MAZDA 6
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2018, 17:59 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Май 2015, 19:03
Мнения: 74
Местоположение: Stara Zagora
Още снимки :
Прикачени файлове:
20170407_160934 1.jpg
20170407_160934 1.jpg [ 466.05 KiB | Прегледано 4753 пъти ]

Прикачени файлове:
20170403_183521 1.jpg
20170403_183521 1.jpg [ 496.08 KiB | Прегледано 4753 пъти ]

Прикачени файлове:
touchpad свързване.jpg
touchpad свързване.jpg [ 28.33 KiB | Прегледано 4753 пъти ]

Прикачени файлове:
20180322_123952 1.jpg
20180322_123952 1.jpg [ 302.87 KiB | Прегледано 4753 пъти ]

Прикачени файлове:
Голяма платка отгоре.jpg
Голяма платка отгоре.jpg [ 460.57 KiB | Прегледано 4753 пъти ]

Прикачени файлове:
Голяма платка отдолу.jpg
Голяма платка отдолу.jpg [ 478.94 KiB | Прегледано 4753 пъти ]



За софтуера на по късен етап!

_________________
мазда6, 147к, газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2018, 14:58 
Offline
модератор
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Апр 2009, 03:14
Мнения: 1047
Местоположение: София / Казанлък
skype: vjs-kz
Каня се от известно време да сложа и аз Nexus 7 на мястото на навигацията ... ама като гледам колко работа ме чака се съмнявам да успея да го завърша.

Имаш ли схеми за навигацията на фейслифтовия модел ?

_________________
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Май 2018, 07:01 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Май 2015, 19:03
Мнения: 74
Местоположение: Stara Zagora
нямам за фейслифтовият ,не съм търсил понеже купих този модел. Не е необходимо всичко да преработва, можеш да спестиш част от работа.
Понеже не ме устройваше звука към настоящият момент /чува се включването на ядрата на процесора се опитвам да го извадя от говорителите на таблета, но там изхода не е към маса и трябва да се прекарат още два кабела, та съм в лек застой.

_________________
мазда6, 147к, газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2018, 14:16 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Авг 2016, 08:41
Мнения: 30
Местоположение: София
Колега, с гпс обхвата имал ли си проблем ? Допълнителна антена слагал ли си или си ползваш тази на таблета ? Купил съм таблет и събирам инфо и кураж да се пусна по пързалката. Ако имам въпроси, може ли да разчитам на помощта ти ?

_________________
Mazda 6 wagon 2.0 141 hp 2002


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2018, 07:10 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Май 2015, 19:03
Мнения: 74
Местоположение: Stara Zagora
С обхвата проблем може да се каже,че няма с изключение на много високи сгради ,ако си спрял до тях и стоиш известно време ,като се отместиш въпросът се решава. При висока облачност първоначално по бавно се свързва , но иначе работи. Взех си външна антена с усилвател, но не я свързах поради факта , че нямаше как да прекарам кабелите през лентовият кабел които ползвам. при пробите с външна антена и обхвата и свързването със спътниците при студен старт е по-бързо и с по-високи нива, така, че има голямо подобрение ако се ползва. Ще помагам без проблем.

_________________
мазда6, 147к, газ


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб