Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2018, 10:57 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 110
Местоположение: София
Колеги,здравейте,
Имам едно бучене,което се чува точно от кутията на въздушния филтър.Нещо все едно вие,бучи....има гледам няква джаджа със букса там....да няма някое моторче дето върти няква клапа....
Дайте акъл какво да правя...
Маздата от подписа.

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2018, 20:03 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Този клапан със зеления куплунг е част от VAD (Variable air duct) системата. Свързан е с вакума на всмукателния колектор. Задачата му е да отваря една допълнителна клапа под него, през която колата да смуче допълнително въздух при високи обороти. Само 2.3 мотора го има това. Много е вероятно, тъй като въпросната клапа като свалиш филтърната кутията ще забележиш че е много мръсна, да е клеясала и да не може да се движи свободно и съответно да се затваря напълно. В сервизното ръководство на колата пише, че когато тази клапа е затворена, колата работи по-тихо. Възможно е заради това да ти е по-шумна. Аз наскоро я чистих тази клапа и при мен дори след почистването, същата има съпротивление при местене с ръка. Но пък веднага щом загася мотора и я пипна, същата е напълно затворена, тъй че явно си се движи. Немога да си отговоря единствено след като клапата се затваря чрез вакуум, какво я кара да се отвори тогава. Самата клапа няма пружина или механизъм, който да я държи отворена... Ако някой има идея по този въпрос, нека се включи. Колега, успех с намирането на източника на шума!

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2018, 14:05 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 110
Местоположение: София
Разбрах,ще сваля кутията на филтъра за да инспектирам обстановката.Най-точно казано...шума който се чува е подобен на звука от включена прахосмукачка...слушах една друга мазда,същата...там не шуми...ше разколачвам да гледам...ше пиша резултат ама ще е края на седмицата...

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 18:03 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 110
Местоположение: София
Готово,разглобява се,има едно криво железо,дето го движи един гумен мех...накрая на железото е клапата....раздвижване със wd40,разглабяне,малко шкурка на железцето докат се излъска....сглабяне,смазване със самопръскаща грес(за верига на мотор)...и жми градо....

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 18:31 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
theblacklotus написа:
Готово,разглобява се,има едно криво железо,дето го движи един гумен мех...накрая на железото е клапата....раздвижване със wd40,разглабяне,малко шкурка на железцето докат се излъска....сглабяне,смазване със самопръскаща грес(за верига на мотор)...и жми градо....


Супер за операцията, но сподели с какво сега е по-добре от преди. Клапата беше ли заяла отворена преди чистенето. И още един въпрос - сега като я отваряш клапата на ръка, има ли съпротивление?

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 22:18 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 110
Местоположение: София
Беше заяла на средата.Сега се движи перфектно...но default положението й е да е затворена...и дефакто някъв въздух надува мехчето и мембраната изхвърля кривото железце,и отваря клапата.Сега имам чуството че се форсира много по бързо от тихите обороти...демек няма това забавяне от някви милисекунди,когат я форсираш на место...тествах директно с ръка на дроселовата клапа....

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 22:26 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 110
Местоположение: София
Другия вариант е,вакуум да я държи затворена...и като тряя повече въздух...нещо да спира вакуума и клапата да се отваря...се тая...важното е че вече работи....

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 23:06 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Звучи много добре. Ще опитам да еаздвижа и моята с WD40. А къде точно се пръска, за да се раздвижи? И как се разглобява, за да се изшкури желязцето, което при мен е ръждясало...

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 13:03 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 20 Авг 2013, 20:06
Мнения: 110
Местоположение: София
Махаш 4 рапидки,вадиш .... с отвертка откопчаваш кутийката....и тя се дели на 2...
Железото влиза в ухо на клапата...там раздвижваш с вд40,докато излезе...после шкуриш....вътре дет е меха пръскаш със спрей за дискове примерно...да изчисти мизерията...после събираш и си готов...на сглабяне смажи железото с нешо...грес....

_________________
Mazda 6 GY 2005 2.3 Combi


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2018, 17:04 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Юли 2018, 08:00
Мнения: 24
Местоположение: Пловдив
Прикачени файлове:
E7FF455B-627E-4385-BE33-47D7D5A1FC87.jpeg
E7FF455B-627E-4385-BE33-47D7D5A1FC87.jpeg [ 232.78 KiB | Прегледано 6637 пъти ]
Здравейте колеги много ми помогна темата раздижи се всичко много лесно,номоже ли някой да ми помогне( най-добре със снимки)от каде идва въпросното вакуумче маркучле при мен липсваговоря за това което влиза в филтърната кутия.при мен стои само това до магнет вентилчето и от него до клапичката


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2018, 22:26 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 22 Яну 2018, 20:51
Мнения: 145
Местоположение: София, България
Колега, при теб на снимката липсва цялата клапа, освен ако не си я свалил преди това. Иначе от клапана, маркучето продължава надолу по кутията (вижда се на снимката) и влиза в едно като по малка кутия от другата страна на филтърната кутия. Това се нарича vacuum chamber. От въпросното нещо след това излиза ново маркуче, което отива към всмукателния колектор, и минава през един еднопосочен клапан, който е бяло-зелен и се вижда лесно. При първа възможност, ще снимам :)

_________________
.::: 2007 Mazda 6 Hatchback 2.3 166 hp :::.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2018, 06:37 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Юли 2018, 08:00
Мнения: 24
Местоположение: Пловдив
Благодаря колега sky-walker,клапата аз я бях свалил затова я няма на снимката.точно този вакуум незнам от каде идва казваш от колектора дано успееш да ми го снимаш


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2018, 11:44 
Offline
любител

Регистриран на: 31 Юли 2018, 08:00
Мнения: 24
Местоположение: Пловдив
Възвратния клапън е вързан за да може при загасен моторклапата да си остане затворена ,а магнет вентила под зелената букса служи за отваряне на системата и изпускане на вакуума и съответно отваряне на клапата при нужда.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2018, 14:35 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Авг 2018, 08:52
Мнения: 2
Местоположение: София4UJHRO
Моята звучи като прахосмукачка, но звука идва от самия двигател, не от кутията с въздушния филтър. Сложих скъсена всмукателна система и сега се чува още по-силно. Не знам дали говорим за един и същи звук. При мен е по-скоро високочестотен звук отколкото бучене в ниския регистър. Вакуумните линии съм ги затворил, така че не е от тях.

_________________
GY 2003 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2018, 16:10 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Постоянен ли ти е този звук като тоналност искам да кажа.... :super: В смисъл променя ли се спрямо оборотите или спрямо предавката на която си включил.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб