Здравейте,
От скоро време имам следния проблем. Става въпрос за Мазда 6, 2004-та година, 2000 кубика, дизел, 121 коня. Чува се странен шум от двигателя или съединителя, нямам представа, но е някъде под капака
. Въпросният шум представлява нещо като леко тропане смесено с малко скрибуцане, не мога точно да го опиша, но е нещо между тези два звука. Интересното за мен е, че го прави само на ниските обороти, някъде между 750-1250 долу горе. Чува се няколко секунди (4-5) и се оправя. Чува се много ясно, когато колата стои на празен ход и и подам леко газ. Иначе докато я карам се чува само, когато сменя някоя скорост по-отрано и колата работи на ниските обороти. Първоначално познати ме бяха навели на мисълта, че това е някоя ролка и ще се размина евтино. Но преди няколко дена осъзнах, че когато натисна съединителя, звукът се изчиства и няма нито тропане нито скрибуцане, с две думи перфектен звук. Разбиранията ми от коли стигат до там, колкото да си сменя накладките и въздушния филтър
, но предполагам, че щом звукът се изчиства, когато натисна съединителят, то проблемът е в съединителя. Което доста ме уплаши след като прегледах цените за комплект съединител и маховик... Големи суми като 2500 ме плашат та и за това пиша тука. Първо, дали е съединител? Второ, ако е от него, се надявах да се размина с аксиален лагер, но до колкото прочетох в друг форум, там скрибуцането започва когато натиснеш съединителя, а при мен е точно обратното. Най-вече ме притеснява маховика, защото е най-скъп. Винаги ли при смяна на съединител, трябва и маховик да се сменя? Възможно ли е това да е от маховика? Също от известно време колата понякога пали мудно. Иначе казано, някога се случва да запаля чак от втория-третия път. Моля ви, някой който има на идея от какво е това или е имал подобен проблем да пише. Благодаря предварително!