Здравейте,
При мен тези външни лайсни и на 4-те врати бяха изпечени от слънцето и напукани. В резултат от това във вратите влизаше много вода, не изглеждаха добре, а и имаше шум при скорост над 120 км/ч. Поинтересувах се колко струват нови и като разбрах, че са по 40 + лева за брйка тотално отазах да купувам. По моргите не съм търсил, тъй като най - вероятно ще са същите.
Лайсните най - общо представяват пластмасови тръби с правоъгълен профил, като пластмасата нагаря с времето и се чупи горната стена. Това е често срещан проблем при Мазда 6 и повечето от 2003 - 4 - 5 - та година са така.
Проблема го реших по следния начин точно за 20 минути (Някъде имаше тема във форума по този въпрос и един колега го беше правил, но не мога да се сетя точно кой) :
С макетен нож внимателно изрязах горната част (напуканата). За да направя прав срез, използвах метална линия. После последва почистване, след което внимателно напълних с черен силикон.
След като се сложи силикона от горе се напръсква със сапунена вода и излишния силикон се отстранява със шпатула.
Резултата е че лайсните изглеждат като нови, шумовете изчезнаха и във вратите почти не влиза вода. При мен две от лайсните почти се разпадаха и допълнително ги залепих с монтажно лепило. Сега не мърдат.
П.П. :
Друго, което забелязах :
Явно фабрично е предвидено, че във вратата така или иначе ще влиза вода. За това от Мазда са направили по три дренажни отвора от долните страни на всяка врата. По някой път тези дренажни отвори се запушват.
Поради големите дъждове и запушени дренажи на задна лява врата, източих 3 литра вода от вратата.
Съветвам ви да "разръчквате" тези дренажи профилактично от време на време с някакво шило / тел / каквото имате под ръка, за да може попадналата вода да се оттича, а да не се задържа.
Аз скоро предвиждам да махна корите на вратите и вътре да ги напръскам с нещо против ръжда, защото както знаем, Маздите не се славят с много добра корозионна защита.
Поздрави и лека и безаварийна