Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:09

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2018, 00:11 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Някой знае ли този звук от какво е?
Чатка нещо на метал.

https://youtu.be/j6aT3lfwbVA

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2018, 21:45 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Май 2016, 14:17
Мнения: 78
Местоположение: Варна
Със загряването на двигателя оправя ли се?
На колко К километра е маслото?
Какво е маслото?
Какво е количеството?

Отговор на тези въпроси ще е полезен. Лично според мен това е звук вследствие на старо и изгубило качествата си, или малко по количество масло.

_________________
Mazda 6 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2018, 22:25 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Маслото е Mazda ultra dpf 5/30
Купено от продавач във форума ни.
На няма 100км. Щеката на студен двигател е между мин. и макс. На топъл все различно. Сипах около 4 л. не знам точно.
Звука и на студен и на топъл двигател е същия.
Мисля, че идва изпод капака на клапаните.
Не се сетих но утре ще отворя капачката на маслото да чуя оттам ли е.
Тази кола има ли индикация при ниско налягане на маслото? В случай, че нещо се ебава маслената помпа.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2018, 23:03 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Всеки един двигател има индикация за ниско налягане на маслото(лампата на Аладин).


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2018, 12:57 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2015, 11:28
Мнения: 208
Местоположение: София
Радичев81 написа:
Маслото е Mazda ultra dpf 5/30
Купено от продавач във форума ни.
На няма 100км. Щеката на студен двигател е между мин. и макс. На топъл все различно. Сипах около 4 л. не знам точно.
Звука и на студен и на топъл двигател е същия.
Мисля, че идва изпод капака на клапаните.
Не се сетих но утре ще отворя капачката на маслото да чуя оттам ли е.
Тази кола има ли индикация при ниско налягане на маслото? В случай, че нещо се ебава маслената помпа.


Основен ремонт правен ли е или викаш, ако знаеше за такъв щеше да кажеш? :mrgreen:

За лампата на Аладин - по - добре не я чакай, особено при "Мазда", силно вероятно е да е вече късно, когато светне.

_________________
Mazda 6 2013 Takumi XR 2.0 155hp petrol


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2018, 15:14 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Основен ремонт със сигурност не е правен. Колата е на 120к. км реални без спор. Ако е станал вече за основен ремонт тоя двигател това ще ме откаже завинаги от Мазда.
Знам за неотдавна сменени дихтунги на инжектори и че преди 50к. км е сменен ангренажен к-т.
Купих я със спекло турбо.
Предишния собственик го рециклирал минала гаранцията и спекло.
Аз не намерих причината и сложих втора ръка но няма да рециклирам моето ако двигателя не го бива.
Ще се откажа.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2018, 19:31 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2016, 15:50
Мнения: 71
Местоположение: София
На мен ми мяза на оптяжна ролка, разгледайте и все пак как е зацепен ангренажа.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2018, 20:22 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Ще погледна благодаря. Не знам дали ще мога достатъчно да отворя капака му
И да запаля докато е отворен.
А клапани така да правят?
Никога съм нямал дизел. Наплаши ме тая кола.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2018, 07:49 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Авг 2017, 08:14
Мнения: 61
Местоположение: Пловдив
Демпферна шайба може да е също така.
Тя е на коляновия вал,на предишната ми кола се беше разбила и звуците са много интересни :-D.
Ако обтяжната ролка на пистовия ремък подскача като луда, може да е там проблема.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2018, 11:52 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Какво им има на тия японци?
За да сваля горната част на капака на ангренажа трябва да свалям стъпката на двигателя върху тампона заради едно ухо чието болтче опира в нея.
Не можаха ли да го направят отворено в долната си част.
Отказах се. Навирах се гледах слушах.
Не идва изпод капака на ангренажа
Не е от пистовата част.
Най се усеща в тази зона.
Като отворя капачката на маслото не се усилва.


Прикачени файлове:
rsz_img_20180724_124244.jpg
rsz_img_20180724_124244.jpg [ 49.4 KiB | Прегледано 11405 пъти ]

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2018, 15:13 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Радичев81 написа:
Тази кола има ли индикация при ниско налягане на маслото? В случай, че нещо се ебава маслената помпа.


Има, ама е вече късно като светне. Бих те посъветвал ако имаш възможност да свалиш картера и да изчистиш цедката ако има мизерия по нея.
Иначе индикация за ниско ниво на маслото няма да знаеш(жълта лампа за маслото).

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2018, 16:40 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Еб.х го.. тая индикация за налягането на маслото трябва да е червена! Не жълта..
Червения цвят е ориентир че тази повреда е
фатална за двигателя!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2018, 21:31 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Цедката скоро чистих. Не знам обаче как мерите маслото. Все различно ми дава. Съжалявам, че не премерих картера колко събира. Някой има ли представа 1см от щеката на какво количество отговаря?
Когато сложих капака на картера налях на око 4литра и нещо си. Без да паля
показа между мин. и макс.
След 5-6 км вече не слиза под макс. Дори е отгоре вече.
Меря на студено на топло нищо не става ясно.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2018, 13:00 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
Колега,ако се покачва нивото нагоре,погледни да не ти вкарва нафта в маслото.Ако е така,няма да се очудя защо чука.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2018, 13:49 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Stan4ev написа:
Колега,ако се покачва нивото нагоре,погледни да не ти вкарва нафта в маслото.Ако е така,няма да се очудя защо чука.


Е вече нищо не може да ме учуди.
Може ли да обясни някой откъде и как влиза нафтата?
М/у другото дпф е изкормен и софтуерно спрян, ако има значение.
И егр е затапен. Софт. не е спрян щото го затапих за проба преди време. Но чукането си е отпреди откак я взех.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2018, 14:45 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
maZZda написа:
Еб.х го.. тая индикация за налягането на маслото трябва да е червена! Не жълта..
Червения цвят е ориентир че тази повреда е
фатална за двигателя!

Червена има, но примерно на опел съм виждал и жълта, която светва като ти намалее маслото.

Радичев81 написа:
....Не знам обаче как мерите маслото...


В книжката пише да загрееш двигателя, след това да го изгасиш и чак след 15-20 минути да мериш.

Радичев81 написа:
Може ли да обясни някой откъде и как влиза нафтата?
М/у другото дпф е изкормен и софтуерно спрян, ако има значение.
И егр е затапен. Софт. не е спрян щото го затапих за проба преди време.

Вариант да ти пълни маслото с нафта е от кофти изолиран DPF. Ако не е направено като хората има остатъчна регенерация и постоянно започва регенерация и я прекратява и т.н. От там може да ти пълни маслото с нафта, но ако е махнат софтуерно като хората не би трябвало да пълни нафта в маслото.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2018, 16:05 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Знам ли колко софтуерно е добре.
Това на Форскам дали почва регенерация няма ли да се хване някак си? Сега да тръгна да и слагам оригиналния софт, че после пак ала бала то по добре да я карам докат се скапе :D Пък и сега ако за 5км ми е вдигнала 1см на щеката то преди като я карах нон стоп да е почнала да прелива :shock:
Най вероятно е от калпавата им щека.
Мисълта ми беше как точно и откъде физически влиза нафтата в маслото.
Това става при регенерация. Но как?
Компа впръсква в цилиндъра когато излизат изгорелите газове.
Целта е да се проточи огъня в Дпф и там да се вдигне температурата. Добре.
А откъде толкова кислород? И как ще се просмуче тая нафта в маслото?
Осрали са я яко.
Edit: Сетих се нещо. При смяната на дихтунгите на инжекторите се разкача и връзката за обратното гориво.
От там е най лесното място да си прецакаш маслото.
И тез дихтунги под инжекторите не ги смених аз така, че идея си нямам майсторите каква са я свършили.
Ще погледна няма как.
Ония умници са я навряли под капака човек за да я провери трябва да губи време. Че и пари.
М@мка им.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2018, 09:48 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 19 Яну 2012, 11:24
Мнения: 301
Местоположение: гр Аш Чешка Република
При регенерация,дюзите впръскват гориво два пъти.Първият е в момента на възпламеняването,а втория е малко след това.Целта е да попадне нафта при изхвърлянето в DPF и от високата температура да доизгори там ,с цел почистване.При продължително регенериране ,нафтата се стича покрай буталата в двигателя.Ако е изключено КАЧЕСТВЕННО софтуерно,не би трябвало да имаш проблем.Но ти сам се съмняваш дали е добре софтуерно премахнато.

_________________
Mazda 6 kombi /1.8 / 2006 / 86000 km


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2018, 11:04 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Благодаря, това че нафтата ще влезе през цилиндрите го мислех, но нали в момента в който тя не е възпламенена т.е при второто впръскване е отворен изпускателния клапан.
Както и да е. Според мен заради един ЕВРО 4 който е няма нищо са преебали доста неща покрай тъпия си дпф.
Ония шибаняци скоро ще погнат всичко под 5 така, че газ до ламарините и кат се счупи на боклука.
Другата ми кола е на метан. Не стига, че върви 2 пъти по евтино ами е 5 пъти по безпроблемна откъм двигател.
Реших да пробвам дизел пусти мерак.
Е сбърках. Върви чудесно макар и скъпо, но не мога да разчитам на нея.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Юли 2018, 13:11 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Радичев81 написа:
Върви чудесно макар и скъпо, но не мога да разчитам на нея.


Не си случил на майстори като цяло. Моята и досвалих DPF(в Италия са омазали софтуера и са го пробили с дрелката), изолиран е и EGR клапан и да чукам на дърво до сега не съм оставал без автомобил, заради проблеми с двигатля. Все е било заради окачване или подобни. Едни дифтунги само смених и това беше.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2018, 09:49 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
" Не си случил на майстори"
Е аз какво повече да направя?
Намерих човек в Пловдив има си сайт има си клиенти има си име. Търсен е. Доверих се на такъв уж не е кой да е с компютър и ала бала.
Пък що се осра още първия път за мен остава загадка.
На форскама ми нищо не излизаше.
Уж втория път си оправи бакийте ама знам ли.
На приказки всеки го докарва.
Пък ако ще си играеме на случил не случил майстор то и сам мога да си преебавам колата. Без да плащам на друг за това.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2018, 16:28 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Радичев81 написа:
" Не си случил на майстори"
Е аз какво повече да направя?
Намерих човек в Пловдив има си сайт има си клиенти има си име. Търсен е. Доверих се на такъв уж не е кой да е с компютър и ала бала.
Пък що се осра още първия път за мен остава загадка.
На форскама ми нищо не излизаше.
Уж втория път си оправи бакийте ама знам ли.
На приказки всеки го докарва.
Пък ако ще си играеме на случил не случил майстор то и сам мога да си преебавам колата. Без да плащам на друг за това.


Колега не ме разбирай погрешно. Опитвам се да ти върна леко доверието в марката.
Близо до Пловдив за разни неща по колата може да ти помогне колегата martod.
Сега като откачиш дебитомера светва ли check engine лампата? Ако не светва значи и 2-рия път нищо не са направили.

Сега слушах клипа със слушалки и да ти кажа и при мен го има това леко звънене като от ламарина, обаче вече 32-35 хиляди километра си я карам така и нито се засилва нито намалява, без значение от това какво масло слагам.
Да не е нещо подобно на това ? https://www.youtube.com/watch?v=qR2L_JZkTBc

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Авг 2018, 13:10 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Martod мисля, че не се занимава със софт. Мин лято май го питах преди да ида до друг. За нещо сложно ще го търся имам го предвид. Сега Форскам показва ако нещо разкача.
Доколкото Мазда ми като гледам из нета сравнено с други японски марки са по проблемни. Аз дори не я карам много.
Не знам ако почна да я юркам както метановата ми какво ще стане. Скоро ще е нейн ред, че другата има проблем с окачването. Тогава ще разбера какъв зор има тоя двигател.
Звука не идва от зоната на вакуум помпата.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Авг 2018, 21:13 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Сега пък едно пукане ме притеснява. При изстиване след загасяне от областа на наскоро смененото турбо ясно и отчетливо пука. Не знам кое точно. Още не съм сложил термощита на турбото, но въпреки това не разбирам коя снадка или част точно пука.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2018, 09:31 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Радичев81 написа:
Сега пък едно пукане ме притеснява. При изстиване след загасяне от областа на наскоро смененото турбо ясно и отчетливо пука. Не знам кое точно. Още не съм сложил термощита на турбото, но въпреки това не разбирам коя снадка или част точно пука.


Пука ти генерацията от свиването докато изстива. И моята е така и на мен първите 1-2 пъти ми изкара акъла :)

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2018, 16:44 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
А тая гадост откъде излезе?
Днес реших да пусна климатика. На най, няма никой. Нагласено 15 градуса духаше 30. тия проблеми край нямат...
На индикацията не изписва сервиз а преди работеше студено чак не, но поне хладничко държеше. Какво стана сега?


Прикачени файлове:
wtf.JPG
wtf.JPG [ 54.85 KiB | Прегледано 10900 пъти ]

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2018, 16:58 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Пипни отдолу онзи тампон и ще разбереш.Често срещано е при дизелите да изпусне масленият тампон.Със времето просто ще има по силни вибрации особено зимата.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2018, 18:08 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
За първи път чувам за такова "животно"
Отдолу има нещо като мека гумена мембрана. От там е наистина.
Досега що не е текло? Днес от жегата ли или просто днес се е скапал?
Мизерията като много рядко гадно миришещо масло.
Мислех, че е от съединението на компресорната тръба.
А климатика що не работи и не изписва че се е скапал?
Духа като сушоар нищо че изписва зададена 15 градуса температура.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2018, 21:01 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Масленият тампон да изпусне не е рядкост, но доста ще се увеличат вибрациите на празен ход, щеше да усетиш. Надали е съвпадение, че климатика не работи с теча. Освен ако тампонът не заминал отдавна, а сега просто да се е сцепил и маслото изтекло.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2018, 22:37 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Мисля, че тампона няма общо с неработещия климатик.
Аз от мин. лято не съм го пускал.
И тогава помня не беше мн. добър
Ще проверя дали налягането на фреон е добро и ще се разбере къде е проблема.
Ако търся такъв тампон втора ръка има ли по какво да се разбере дали е читав преди да се сложи?
Нов цена някой знае ли?

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб