Относно теста на инсигнията който правих в събота - искам да споделя мнение да сравня с мазда 6.
Ходих в Опел Стефанов в Пловдив. Там бяха много учтиви и отзивчиви както почти на всякъде. Казвам почти защото при VW не беше така нямам намерение да говоря за тях така или иначе.
Предоставиха ми възможност да тествам както бензинова така и дизелова версия на инсигнията. Може би субективно (заради това че съм фен на бензина), но бензиновия вариант ми хареса повече от към динамика въпреки, че беше по малкия мотор и по маломощен от дизела. За разлика от мазда тук не ми даоха много и различни възможности да каране - без градско и без магистрала. Общо взето карах на една права отсечка с 2 завоя в началото и края за по около 10 мин на автомобил.
Тествах автомат който беше при бензина (1.5 165HP, 250Nm). Сега дали заради автомата или заради лага - турбо дупката се усещаше особено при кик даун. Усещането е следното натискам до долу момнет за замисляне след което втрои момент за реакция на автомата да свали предавки и изтрелване. Бензина е малък 1.5 двигател и бързо се развърта в комбинация с турбото ускорява добре. Реакцията е добра и при ниски обороти под 2000. Разликата с мазда 2.5 бензина (194HP, 260Nm) е че при маздата липсва това замисляне при кик даун, скоростните кутии работят еднакво добре. За ускорението - при опел като че ли има една идея по бързо ускорение в самото началото (най-вероятно усещането е заради турбото) но след това значително намалява но и скоростта вече е висока. Сравнено с Мазда там ускорението е голямо е равномерно през цялото време. Но това си е нормално предвид това че е атмосферен. По каталожни данни ускорението на мазда до 100 е по добро от опела - така и се усеща.
Дизеловия вариант при опела е 2.0 170HP, 400Nm - тук беше ръчната скоростна кутия - не е добър вариант с този дизел. Тук отново има замисляне при кик даун но само заради турбо дупката и по бавното развъртане . Противно на сващането за че дизел с този огромен въртящ момент, много трудно можед да загасиш при тръгване аз успях да го направя веднъж като исках да ускоря плавно на 2 предавка с малко над 1000 оборота и се движех леко (не от спряло положение!). Очаквах и да реагира по добре при кик даун на 3 предавка при 1600-1700 оборота но и това не се случи. Реално добрата реакция както на 2 така и на 3 предавка при кик беше над 2000 оборота. На 2 даже се усеща лека нестабилност в предницата заради огромния въртящ момент. Като развъртане обаче е по муден от малкия турбо бензин който тествах преди това, но като се развърти става звяр. Определено дизела ще работи по добре с автомат и не само при опел. При новата мазда не съм тествал дизел и немога да сравня.
За съжаление най-новия и най -мощен бензин който предлагат от опел не беше наличен за тест (1,6, 200HP) - това което аз искам!
Возията - лошо впечатление ми направи отскокливосттна при малки неравности и легнал полицай. В завой е сравнително добре. Заради големината на колата (близо 5 метра) има доста голям радиус на завой.
По отношение на интериора - вече писах в същата тема когато разглеждах този на мой приятел. На нещо специфично ми обърнаха внимание като сглобявахме пакетите - ако искам да имам резервна гума патерица (тя и тук е опция) неможе да имам премиум аудио BOSE. Причината е че баса с усилвателя заемат почти целия отсег за реазервната гума - неможе да се съберат заедно като е при някои мазди. Другото интесесно тук е че почти всички екстри от премиум калса (ЛЕД, подпомагащи системи, нави и премиум аудио и т.н.) са в допълнителни пакети и не се предлагат стандадртно дори и в най високото ниво на обурудване.
По отношение на шума в купето мисля че мазда печели като по обезшумен! Трябва да уточня че сравнението ми е с Мазда седан и Опел хечбег. Опела реално нямат седан само хеч и комби.
На финала цена на опела без отстъпка за 1,6, 200HP бензин турбо с опции и екастри почти отговарящи на тези при мазда ниво Еволюшън = 70000лв. Специална отстъпка като служител на фирма сътрудник на Опел = 62100лв. (Към 11-12% отстъпка). Стравнено с мазда 2.5, 194HP Еволюшън = 60000 лв. без отстъпка. Тук трябва да уточня следните неща за опела:
-Цената на комбито е по висока от седана (при мазда цената е еднаква).
-Тук има екстра като ел отваряне на багажника от копче и с крак.
-Ел регулиране само на лумбалната опора на шофьорската седалка.
-Офертата е с BOSE и без резервна гума (както при мазда).
-18" гуми (при мазда са 19")
-Доста от единичните екстри като избор на цвят, панорамен люк и др. тук са на цени доста по високи от колкото при мазда. Например един и същи перлен цвят при опел е 1300лв при мазда 980лв.
-Липсват някои екстри които ги има при мазда и обратно, но те са почти съезмирими като цена и взаимно се компенсират.
И последно само по отношение на дизайн и усещане за премиум основно съдейки по материали и изработка - визуално и на допир като усещане - 9 от 10 точки за мазда и 7 от 10 за опел. Ако тук сложа и третия предендент при избора ми Скода Супърб - 7 от 10 точки. При Супърба обаче цената отива над 65000лв и ме губи от към бюджет.
Описаните оферти с изключение на Мазда са реални с отстъпки и крайни. При мазда цената е по каталог и още предстои да преговаряме.
При това положение дори да не ми свалят и 1 лв. от цената в мазда, тя е по изгодна за конкретния случай от опел. (погледнато само от към пари!)