Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 01:23

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2018, 11:04 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Юли 2018, 08:59
Мнения: 7
Местоположение: Sofia
Здравейте колеги,

Карам 6-ца, 2.3 бензин + газ, AWD, 2004 г. с лети джанти 17". Преди известно време сцепих 2 гуми (215/45R17) в една дупка. След съдействието на пътна помощ и най-близкия сервиз за гуми монтирахме 2 употребявани гуми (различни), колкото да си реша проблема за момента (старите така или иначе бяха за смяна, но имах намерение да мина направо на зимни). Когато монтирахме гумите се появи едно тресене между 30-40 км/ч. След това изчезваше. Усещаше се само по купето/возията. По думите на сервиза, джантите не бяха криви. Закарах я при майстора, огледахме я отдолу - не видяхме поразии или нередности по окачването. Изводът беше - от гумите ще да е.

Докато се ориентирам, поръчам и получа новите гуми (215/50R17), минах около 1000 км. При монтажа се оказа, че задната джанта е крива - изправиха я. Сложиха новите гуми и направиха баланс. Покарах градско - тресене няма.

Тръгнах по магистралата и между 120-125 км/ч се появи отново тресене (доста по-леко от предишното). Вибрации във волана почти няма. В купето става по-шумно от обикновено, като се чува ритмично до постоянно буботене. На 130-140 км/ч драстично намалява, но шумът в купето остава. Покарах върху шумящата линия на магистралата, с цел да чуя дали ще има промени в звука от гумите, но няма.

Като цяло колата си ускорява добре, предавките се сменят плавно, двигателят и скоростите смятам, че работят нормално. Предполагам, че тресенето го има и при по-ниска скорост, но не мога да го усетя.

Вярвам, че в сервиза за гуми добре си свършиха работата, защото наблюдавах през цялото време. Всичко изглеждаше наред.

Дайте някакъв съвет, какво да проверявам, как да установя произхода на вибрациите.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2018, 13:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2015, 11:28
Мнения: 208
Местоположение: София
stvalkov написа:
Здравейте колеги,

Карам 6-ца, 2.3 бензин + газ, AWD, 2004 г. с лети джанти 17". Преди известно време сцепих 2 гуми (215/45R17) в една дупка. След съдействието на пътна помощ и най-близкия сервиз за гуми монтирахме 2 употребявани гуми (различни), колкото да си реша проблема за момента (старите така или иначе бяха за смяна, но имах намерение да мина направо на зимни). Когато монтирахме гумите се появи едно тресене между 30-40 км/ч. След това изчезваше. Усещаше се само по купето/возията. По думите на сервиза, джантите не бяха криви. Закарах я при майстора, огледахме я отдолу - не видяхме поразии или нередности по окачването. Изводът беше - от гумите ще да е.

Докато се ориентирам, поръчам и получа новите гуми (215/50R17), минах около 1000 км. При монтажа се оказа, че задната джанта е крива - изправиха я. Сложиха новите гуми и направиха баланс. Покарах градско - тресене няма.

Тръгнах по магистралата и между 120-125 км/ч се появи отново тресене (доста по-леко от предишното). Вибрации във волана почти няма. В купето става по-шумно от обикновено, като се чува ритмично до постоянно буботене. На 130-140 км/ч драстично намалява, но шумът в купето остава. Покарах върху шумящата линия на магистралата, с цел да чуя дали ще има промени в звука от гумите, но няма.

Като цяло колата си ускорява добре, предавките се сменят плавно, двигателят и скоростите смятам, че работят нормално. Предполагам, че тресенето го има и при по-ниска скорост, но не мога да го усетя.

Вярвам, че в сервиза за гуми добре си свършиха работата, защото наблюдавах през цялото време. Всичко изглеждаше наред.

Дайте някакъв съвет, какво да проверявам, как да установя произхода на вибрациите.


Криви гуми? Те тия, които сте ги сложили временно кой знае в какво състояние са. Нови 4 гуми ли поръча? Ако - да, като ги сложиш така най-лесно ще разбереш, тъй като ще изключиш една възможност. Стискам палци да е от гумите.

_________________
Mazda 6 2013 Takumi XR 2.0 155hp petrol


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2018, 14:04 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Юли 2018, 08:59
Мнения: 7
Местоположение: Sofia
Новите гуми са сложени - KUMHO KU39. С тях е тресенето на висока скорост.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2018, 18:13 
Offline
фен

Регистриран на: 24 Яну 2010, 08:58
Мнения: 170
Местоположение: Бургас
Напиши при каква скорост се появява тресенето.
Между 60 и 80 и след това изчезва - лош баланс, крива джанта, окачване.
Ако пикът е 120 -130 и колата подскача и се лашка - криви гуми или отново окачване.
Реглаж на ходовата част трябва да се направи задължително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2018, 21:42 
Offline
маниак

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 504
Местоположение: Botunec
Колегата добре те е посъветвал. Щом тресенето се появява и изчезва при промяна нагоре и надолу на оборотите на колелетата значи е дисбаланс там някъде. Виждам, че си от София, проблема на този град с някои от гумаджиите, е че не може да им се вярва когато ти кажат, че джантите ти са криви и когато почнат да ги изправят ако са криви дали са успели ... ако изобщо за били криви. Не казвам, че всички гумаджии са такива и не мога да ти препоръчам читави. Нещата, които можеш да провериш колегата ги е изредил. Вече си имал една крива джанта, а и казваш, че по скоро го чуваш като тресене в купето и много малко на волана. Ако е така една от възможностите е да провериш задната джанта дето са ти изправяли. Турни я отпред и пак тествай дали има разлика в шума - очаква се да почне повече волана ако е тя и това е най - бързото, което можеш да провериш за без пари. Едва ли е от новите гуми, не че не е възможно, сменял съм гума след 1000 км. Но ги карай едно по едно. Накрая идва окачване, но там не разбирам за да разсъждавам. Айде късмет и да се похвалиш по - скоро, ;-)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2018, 23:38 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Всеки път, когато съм имал вибрация на висока скорост се е оказвала крива/небалансирана задна гума. Провери си джантите, след като с чисто нови гуми пак тресе. Реглаж на задното окачване също.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2018, 08:40 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Юли 2018, 08:59
Мнения: 7
Местоположение: Sofia
Ходих при гумаджиите, провериха баланса на гумите. Предните не бяха мръднали, а на задните разминаването беше по 10 грама. Следващите дни ще пътувам, така че ще си покаже. Ако тресе, ще ходя на реглаж. Тъй като не съм много запознат, какво представлява процедурата? Сложна/скъпа ли е за нашите Мазди?

Има ли вероятност проблема да е в диференциала, след като карах с различни гуми или пък като последствия от влизането в дупката? За какви симптоми да следя?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Окт 2018, 14:29 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Юли 2018, 08:59
Мнения: 7
Местоположение: Sofia
Направиха реглаж на преден и заден мост. Тресенето намаля, но все още го има. Шумът в купето се промени - вече вие... :? :? :?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2018, 13:17 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
stvalkov написа:
вече вие...


Лагер? Аз така в дупка строших чисто нов лагер(на половин година и няма 10000 км).
Вдигаш колелото във въздуха, хващаш пружината и завърташ колелото. Така и на 4-те. Ако ти вибрира на някое от колелата пружината в ръката си за лагер.

При мен 3 дни след дупката се появи виене между 60 и 80 км/ч все едно някой с изпърдяла генерация караше до мен.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2018, 10:08 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2018, 18:48
Мнения: 5
Местоположение: София
Здравей, аз имах същия проблем при същите километри с уж балансирани гуми от гумаджията. Регулирах предници (беше си перфектна) и нищо. Накрая отидох в Дунев мотор спорт и след четири часа и 200 лева се оправи проблема. Оптимизация на всички гуми, установена една крива гума, смяна на някакви втулки, един винтил и една крива алуминиева джанта (18ка - машинно изправяне) и баланс на всичко. Сега, въпреки кривата гума, не ми тресе вече колата :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2018, 18:50 
Offline
фен

Регистриран на: 24 Яну 2010, 08:58
Мнения: 170
Местоположение: Бургас
Lubozarev написа:
Сега, въпреки кривата гума, не ми тресе вече колата :)

Аз това да го видя и изпробвам с лично, няма да го повярвам!
И къде точно ти е била изкривена гумата, че са могли да я балансират?
Имах една крива гума след близка среща с асфалтова бабуна от претоварени камиони. Въобще не можеше да се кара с нея и директно отиде за рециклиране. Кордите бяха накъсани в мястото на удара и грайферът беше с около 1см навън и надолу.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2018, 19:06 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
stvalkov написа:
Направиха реглаж на преден и заден мост. Тресенето намаля, но все още го има. Шумът в купето се промени - вече вие... :? :? :?

Проверете лагера на полуоската.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2018, 09:15 
Offline
любител

Регистриран на: 15 Апр 2018, 18:48
Мнения: 5
Местоположение: София
gena_bs написа:
Lubozarev написа:
Сега, въпреки кривата гума, не ми тресе вече колата :)

Аз това да го видя и изпробвам с лично, няма да го повярвам!
И къде точно ти е била изкривена гумата, че са могли да я балансират?
Имах една крива гума след близка среща с асфалтова бабуна от претоварени камиони. Въобще не можеше да се кара с нея и директно отиде за рециклиране. Кордите бяха накъсани в мястото на удара и грайферът беше с около 1см навън и надолу.

Значи, не приемай, че гумата е със скъсани телове и бабуни. Просто при оптимизацията не успя да падне до необходимите килограми и компа я отбеляза като крива. Сложиха ми я за задна и казаха, че при висока скорост може да се усеща от пътниците отзад, но аз така и не я усещам :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2018, 11:39 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 17 Юли 2018, 08:59
Мнения: 7
Местоположение: Sofia
valio323 написа:
stvalkov написа:
Направиха реглаж на преден и заден мост. Тресенето намаля, но все още го има. Шумът в купето се промени - вече вие... :? :? :?

Проверете лагера на полуоската.


Ще го проверя, заедно с лагера на главината, както препоръча колегата по-горе. Но не ми се връзва защо шумът е само при 120-125 км/ч. Над/под тази скорост нищо не усещам и чувам. Е, над 130 км/ч колата става като цяло по-шумна...


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб