stvalkov написа:
Здравейте колеги,
Карам 6-ца, 2.3 бензин + газ, AWD, 2004 г. с лети джанти 17". Преди известно време сцепих 2 гуми (215/45R17) в една дупка. След съдействието на пътна помощ и най-близкия сервиз за гуми монтирахме 2 употребявани гуми (различни), колкото да си реша проблема за момента (старите така или иначе бяха за смяна, но имах намерение да мина направо на зимни). Когато монтирахме гумите се появи едно тресене между 30-40 км/ч. След това изчезваше. Усещаше се само по купето/возията. По думите на сервиза, джантите не бяха криви. Закарах я при майстора, огледахме я отдолу - не видяхме поразии или нередности по окачването. Изводът беше - от гумите ще да е.
Докато се ориентирам, поръчам и получа новите гуми (215/50R17), минах около 1000 км. При монтажа се оказа, че задната джанта е крива - изправиха я. Сложиха новите гуми и направиха баланс. Покарах градско - тресене няма.
Тръгнах по магистралата и между 120-125 км/ч се появи отново тресене (доста по-леко от предишното). Вибрации във волана почти няма. В купето става по-шумно от обикновено, като се чува ритмично до постоянно буботене. На 130-140 км/ч драстично намалява, но шумът в купето остава. Покарах върху шумящата линия на магистралата, с цел да чуя дали ще има промени в звука от гумите, но няма.
Като цяло колата си ускорява добре, предавките се сменят плавно, двигателят и скоростите смятам, че работят нормално. Предполагам, че тресенето го има и при по-ниска скорост, но не мога да го усетя.
Вярвам, че в сервиза за гуми добре си свършиха работата, защото наблюдавах през цялото време. Всичко изглеждаше наред.
Дайте някакъв съвет, какво да проверявам, как да установя произхода на вибрациите.
Криви гуми? Те тия, които сте ги сложили временно кой знае в какво състояние са. Нови 4 гуми ли поръча? Ако - да, като ги сложиш така най-лесно ще разбереш, тъй като ще изключиш една възможност. Стискам палци да е от гумите.