Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 20:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2017, 09:14 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Юни 2015, 19:40
Мнения: 11
Местоположение: София
Здравейте,

От няколко дни съм собственик на 2008-ма 2.0 дизел, ръчни скорости и чувам странно тракане при натискане на съединител и малко след това. Колата долкотото знам е със сменен маховик и съединител.

След като натисна съединителя дори на място на неутрална , се чува странно тракане (колата не се тресе) докато не отпуска напълно съединителя. Като отпуска съединителя трябва да минат 1,2 секунди за да спре това тракане. Чувам го от лявата страна.

Предишния собственик ми каза , че тези коли при натискане на съединител били смъквали оборотите електронно за да сменят по добре предавките? Въпреки това това тракане не мисля, че е от това, но може и да греша. Съвети, мнения?

Update:
04.05.2017 - Промених името на клипа за да е по-ясно (надявам се да няма проблем).
Докато чакам да влезе в сервиза направих клипче:
https://youtu.be/qwTEwyhUfPY
-На студена кола проблема го няма, става когато се покара поне 20 минути
-Като я пусна по инерция също се чува без да натискам нищо, спира едва когато спра на място
-Натискайки леко газта , също се чува, докато не спаднат оборотите

07.05.2017
Ново клипче от Torgue
https://youtu.be/sR3kJLnkOhg
Не разбирам много ,но показателите при натискане на газта и съединителя изглеждат интересни.


Последна промяна changer6360 на 07 Апр 2017, 18:07, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2017, 13:08 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Юни 2015, 19:40
Мнения: 11
Местоположение: София
След доста четене и сравняване на симптоми си мисля ,че е алксиален лагер, но не мога да си обясня как ще са сменили съединител и маховик, а него ще го оставят.

Шума се появява от време на време. Още не мога да го хвана дали след по рязко каране се получава или просто така.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2017, 13:17 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
А това сигурно ли е, че е сменен маховика, или просто така са ти казали ?
Това което описваш си е точно симптом за разбит маховик .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2017, 14:04 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Юни 2015, 19:40
Мнения: 11
Местоположение: София
Взех колата от близък приятел, той го е сменял в доверен сервиз преди 30-тина хил км. Въпреки всичко си имам едно на ум...

Четох за симптомите за разбит демпфер , но нямам придърпване, вибриране при тръгване , тествах съединителя на вдигната ръчна и 5-та скорост, всичко де що прочетох за проверка и изглежда ок.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2017, 14:22 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
Тракане и виене при натиснат педал не беше ли симптом на разбит лагер? Моя счупен маховик утихваше при натискане на педала.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2017, 14:29 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Юни 2015, 19:40
Мнения: 11
Местоположение: София
Няма виене, само тракане при натискане на педала и не всеки път.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Мар 2017, 08:31 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
changer6360 написа:
Взех колата от близък приятел, той го е сменял в доверен сервиз преди 30-тина хил км. Въпреки всичко си имам едно на ум...

Четох за симптомите за разбит демпфер , но нямам придърпване, вибриране при тръгване , тествах съединителя на вдигната ръчна и 5-та скорост, всичко де що прочетох за проверка и изглежда ок.

Той съединителя може да си е добре при теста с ръчната и маховика пак да е разбит .
Като се разбие по качествено (след дълго отлагане на смяната му), освен радиалния луфт който причинява вибрациите при потегляне и причукване при по рязко потегляне, между двете тела от които е съставен се получава и аксиален луфт, и като натиснеш педала вилката измества второто тяло към първото, то започва да опира челно в болтовете с които първото е захванато за коляновия вал и се получава чукане (тракане) .
От самия лагер по принцип се чува по скоро ромолене, виене, но то в случая така или иначе няма да стане без сваляне на кутията и проверка, така че проверете всичко наред, нищо че "уж е сменян и маховик" .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2017, 13:06 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Юни 2015, 19:40
Мнения: 11
Местоположение: София
Отивам при майстора, караме я, чуваме я и двамата ,че трака и се разбираме да му я оставя на другия ден да я качва и гледа отдолу. Два дни подред той я кара и нищо не се чува....


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017, 09:33 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Юни 2015, 19:40
Мнения: 11
Местоположение: София
Докато чакам да я вземат в сервиз, добавих клипче в първия пост. Може да е полезен в последние за някой, който има същите симптоми.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017, 13:25 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Аз до колкото знам чукането трябва да изчезва при натискане на съединителя ако е маховик. При мен го има това но много по-слабо и оня ден като бях при Владо в Малинова Долина каза, че това е от EGR клапана. Седи затворен и при леко натискане на съединителя се отваря и почва да боботи. Същия ефект мисля че можеш да го постигнеш като застанеш по надолнище и спреш. После пускаш спирачката без да натискаш нищо друго и като тръгне колата може пак да забоботи.
Също аз като си го гледах с Torque показанията на Throttle седят на около 1-2% и след леко натискане на съединителя отиват на 80%, а след пускането му 1-2 секунди седи на 80% докато не падне пак додолу.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017, 13:55 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Юни 2015, 19:40
Мнения: 11
Местоположение: София
Това е интересно.. Наистина има разлика, долових подобно нещо под наклон, а довечера ще следя и с Torgue.

Може ли повече инфо за този Владо, защото съм съвсем нов притежател на Мазда и още нямам идея къде да ходя да я гледат? Може и на ЛС , ако иначе ще се нарушат правилата.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2017, 08:11 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Заповядай колега.
viewtopic.php?f=4&t=1559

Не е от най-евтините майстори, но си разбира от работата. До сега съм ходил 3 пъти при него и нямам оплаквания. За консултация пари не взема.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017, 18:08 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Юни 2015, 19:40
Мнения: 11
Местоположение: София
Добавих клипче в първия пост. Същите показатели като на колегата gyenchev.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2020, 08:34 
Offline
любител
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 13 Ное 2014, 10:56
Мнения: 33
Някой откри ли решение на проблема за да сподели.
При мен се появи същия шум/тракане в двигателя както е на клипа по-горе. Смених съединител, маховик, вкл.аксиален лагер.
Един месец след смяната беше ок и сега отново двигателя стана шумен на празен ход и при потегляне. Колата е Mazda GH 2.0 дизел.

_________________
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD RF7J


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юни 2020, 07:44 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Май 2019, 19:22
Мнения: 88
Местоположение: В.Търново
Същата работа и при мен смених комплект съединител и лагер и колата има същото бучене на полусъединител и стана по шумна някак си .. даже лоста на скоростите трепери като в......тор ... баси май.ата тя стана по зле .. Не знам дали е нужно време да се напасне всичко или феродото . Не мога да си го обесня

_________________
Мазда 3 1.6 Di Turbo 109к.с 2007 ВК


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2020, 09:24 
Offline
любител
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 13 Ное 2014, 10:56
Мнения: 33
m.atanasov91 написа:
..смених комплект съединител и лагер и колата има същото бучене на полусъединител и стана по шумна...Не знам дали е нужно време да се напасне всичко или феродото

Само съединител и лагер ли смени, ......или и маховика? каква марка са новите, предполагам Luk като при мен?
Не е нужно време за да напасне феродото, това са пълни глупости и извинения на майсторите според мен, защото веднага след смяната на целия комплект беше ок но само за около месец, сега двигателя отново бучи на празен ход и при потегляне.

Чакаме някой да каже в каква посока да се търси решение на проблема. :(

_________________
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD RF7J


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2020, 17:16 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Май 2019, 19:22
Мнения: 88
Местоположение: В.Търново
Аз смених всичко без маховика защото той ми каза че е перфектен . Марката е на Закс защото ми каза че оригиналния е такъв и пак сложил същия . Една пачка с пари и не знаят какво да правят ..

_________________
Мазда 3 1.6 Di Turbo 109к.с 2007 ВК


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2020, 17:32 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Май 2019, 19:22
Мнения: 88
Местоположение: В.Търново
https://www.youtube.com/watch?v=LdhgGexK71I

_________________
Мазда 3 1.6 Di Turbo 109к.с 2007 ВК


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Юни 2020, 08:27 
Offline
любител
2009 Mazda 6

Регистриран на: 04 Май 2019, 16:20
Мнения: 44
Местоположение: София
И при мене е така, майстора дето ни поддържа бусовете каза, че е от АГР шума. При натискане на съединителя. Инак съм за маховик и педала ми има празен ход от скоро, не губи течност.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2020, 15:11 
Offline
любител
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 13 Ное 2014, 10:56
Мнения: 33
Намерихме решение на проблем. Оказа се ролка на външен ремък, петканална (т.е.ремъка е петканален), около 100 лв струва, при някои мотори е 300лв, защото е седемканална или нещо такова.
След смяната на робката изчезна тракането, което се появяваше на празен ход при натискане на съединител и при потегляне с малко газ, както е на клипа по-горе.

_________________
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD RF7J


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2020, 16:03 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
При смяна на демпферен маховик трябва да сме уверени, че всичко което причинява допълнителни вибрации в мотора е отстранено. Там всичките тампони, дюзи, ролки на генератори и пр. Иначе по-бързо ще излезе от строя, пък не е евтин.

Ако ви сменят демпфер, помолете да се диагностицира правилно. Има инструмент и процедура за това. Ако наистина се налага, изискайте детайлен преглед и смяна на всички неща, които биха докарали допълнителна вибрация. Демпфера има доста дълъг живот и ако се разбие, обикновено има причина за това.

Ако ще слагате цял маховик и го смятате като дългосрочно решение, имайте предвид че комплектите често не се продават отделно, т.е при следваща смяна може да се наложи пак да си купите пак цял маховик с дисковете и аксиалния лагер. Т.е икономията отива на мизерия :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2020, 18:56 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
santiray написа:
Намерихме решение на проблем. Оказа се ролка на външен ремък, петканална (т.е.ремъка е петканален), около 100 лв струва, при някои мотори е 300лв, защото е седемканална или нещо такова.
След смяната на робката изчезна тракането, което се появяваше на празен ход при натискане на съединител и при потегляне с малко газ, както е на клипа по-горе.

Сега се сетих за един роднина които така му тракаше.Даже като я погледнеш вибрираше и играеше явно.И тои като я смени изчезна всичко. Интересното е че бе сменяна преди 10-15000 км. с ремъка заедно.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2020, 10:18 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
santiray написа:
Намерихме решение на проблем. Оказа се ролка на външен ремък, петканална (т.е.ремъка е петканален), около 100 лв струва, при някои мотори е 300лв, защото е седемканална или нещо такова.
Сигурен ли си в това което пишеш :) и ако си сигурен, сигурен ли си, че говориш за Мазда GH 2.0 дизел ?
Питам защото ми стана интересно, виждал съм на живо стотици бройки от тези коли, всички бензинки са с 6 канални ремъци, дизелите с 8 канала . При дизела даже няма канали на ролките и обтяжната, и паразитната са гладки .

Изображение

Изображение

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2020, 11:00 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Бай Марине според мен става въпрос за ролката на генератора,дето като блокира и се чува едно ужасно тракане и прискърчване.За броя на пистите се е объркал малко :lovemazda:

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2020, 15:34 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Според мен тотално се е объркал . mhihi
Като махнем броя на каналите, това за което говориш не е ролка, ролките си се въртят и в двете посоки, а механизма за свободен ход на генератора само в едната, та няма как да е ролка . А като блокира не се върти ни в една посока, т.е. става си направо шайба . :D

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Yandex [Bot] и 14 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб