Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:14

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2008, 12:22 
Offline
фен

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
Тъй се случи, че още на втория ден, след като я регистрирах, някой апаш с кеф ми сряза гюрука - хубавото в случая, че срезът беше (казвам беше) около 3 см - сега вече стана 5... това е след като ми беше маркирана колата - но не знам заслужава ли си да ходя за това (в Армеец е), към клубът на знаещите - да го лепя или да го шия и къде бихте ми препоръчали?!

А също наложителна е смяната на маслото, че вече над 800 км си карам над картончето, което обозначава кога е трябвало да се смени (2 месеца повече - също) - знам че е не толкова спешно - но все пак?!

предварително ви благодаря за съветите, които ще ми дадете (надявам се)!


П.П. и се извинявам - не написах моделът - NB 1.6 (1998) - 110 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2008, 03:11 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda MX-5

Регистриран на: 10 Апр 2008, 04:53
Мнения: 416
Местоположение: отатък големия гьол, иначе от пловдив
маслото, което препоръчва Мазда, е 10W 30 и най-добре е да е пълна синтетика, пази по-добре двигателя, аз карам с Mobil, но знам, че в България можеш да намериш и по-добри.
Съжалявам за гюрука, ей тия простотии са една от основните причини да не ми се връща в България :evil: .
Пробвай да го закърпиш, ако можеш, иначе ето няколко линка:
http://ww2.mx5parts.co.uk/index.php/cPath/45_48_85
http://www.mmmiata.com/catalogsite/softtops.php
Последните са тук от щатите и не знам, дали пращат до Европа :(


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2008, 12:59 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
Благодаря ти, green_miata, за пореден път! Това за простащината тук - може стотици страници да напишем и пак няма да се доближим до истината .... не ми пука за скъсания гюрук, но чесно аз деца в България няма да отгледам... но това е друга тема....

Мерси за препоръката за маслото 10W 30.. в книжката също за това пише, но незнаех точно коя марка да зема и дали да е пълна синтетика! Иначе - човекът, нищо че е бил от юго-западна Германия - карал го е с 5W 30, което пише, че е за по-студени райони.

Иначе един познат ми беше обещал да зашие цепката - а ако не ще търся по сервизи!

Лек и успешен ден на всички!

След усилено търсене по интернет така и не намерих Mobil 10W-30 в Бг...открих, обаче това:


MOBIL 1 ESP FORMULA 5W - 30
НАПЪЛНО СИНТЕТИЧНО двигателно масло, отговарящо на стандарт EURO 4. Маслото е специално разработено, за да удължи живота на катализатора на автомобила и да поддържа правилната работа на филтрите, служещи за намаляване на вредните емисии в атмосферата при най-съвременните бензинови и дизелови двигатели. Осигурява по-бърза изключителна защита на двигателя при стартиране, срещу износване и образуване на отлагания. Подобрява икономията на гориво и осигурява отлична експлоатация при много ниски и много високи температури. Подходящо, както за бензинови така и за дизелови двигатели. Покрива и превишава следните спецификации:
ACEA C2/C3, A3/B3/B4, A5/B5 and API SL/SM, VW 504.00 / 507.00, MB 229.31/229.51 и BMW LongLife 04, VW 502.00/503.00/503.01/505.00/506.00


ЦЕНА 137.5 лв за 4 литра - малко е скъпо.. ама, като няма друго :D ... сега мисля че трябва и да сменя филтъра!

Все още се чудя за това масло - то е за нови автомобили... а маздичката е на 10г....

Утре ще потърся усилено и ако намеря за малко по-ниска цена ще съм доволен!


Най-странното е че НАВСЯКЪДЕ !!! 10W-30 се води масло за селскостопански машини???


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2008, 22:25 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Мар 2007, 10:36
Мнения: 215
Местоположение: Морската столица
Аз карам само с тази марка.Предлагат всичко от кавото имаш нужда.Без 10 W 30. http://www.prospeed.bg/cat/index.php?cP ... _4122_1751




Относно гюрука:
Ако имаш какско тичай при застрахователя. 100% ще вземеш някой лев.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2008, 23:05 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
TDI_fen написа:
Аз карам само с тази марка.Предлагат всичко от кавото имаш нужда.Без 10 W 30. http://www.prospeed.bg/cat/index.php?cP ... _4122_1751




Относно гюрука:
Ако имаш какско тичай при застрахователя. 100% ще вземеш някой лев.


Koлко ли ще ми дадат - знам че за оглед взимат 10 лв? И тази цепка е 5 см? Взема да им звънна да питам?! TDI_fen - гледах ги по интернет - цените им са добри, но все пак кое точно масло би ми препоръчал - защото аз просто не знам, кое да взема.... ти с кое си?! Цената не е фактор - просто искам както досега е гледана колата - да продължи така - сега пак я слагам в закрит паркинг :)

Мерси за отговорите!

Ето какво намерих - Motul - препоръчва - 8100 Eco-nergy 5W-30: ето и страницата:

http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1

остава от него да поръчам :D :D

... трябва и филтър да купя - видях че е индентичен с Мазда 323!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008, 07:01 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Мар 2007, 10:36
Мнения: 215
Местоположение: Морската столица
Скоро си купих маслен филтър Оригинален от "Стар Моторс"-( вносителите на Мазда)
Цена 22лв.
Читав на цена под 15-16 лв едва ли ще намериш.
Аз за това се хвърлих на оригиналния.Разликата е минимална.

Не зная колко голям опит имаш със застрахователите, но по експертна оценка ( за да вземеш пари в брой) плащат сравнително малко.

Затова можеш да поискаш плащане по фактура.Ремонтираш гюрука при добър автотапицер,взимаш фактура и Армеец я осребряват. :roll:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008, 09:17 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
TDI_fen написа:
Не зная колко голям опит имаш със застрахователите, но по експертна оценка ( за да вземеш пари в брой) плащат сравнително малко.

Затова можеш да поискаш плащане по фактура.Ремонтираш гюрука при добър автотапицер,взимаш фактура и Армеец я осребряват. :roll:


Опитът ми е НУЛЕВ :shock: :? :D - никога до сега не ми се е налагало да ходя да си оправям застраховката... затова и малко ми е странно - някой апаш ми реже гюрука - пък да ми платят - стори ми се странно..аз да го бях набарал - играехме 10 човека футбол на ЦСКА-то - поне да питам за кво ги е правил ..ама карай...

аз до 150 лв - съм приготвил за масло и филтър - така че се вписвам в схемата...ще звънна днес и за масло и за филтър :D .... само тапицер някъде трябва да намеря - ще търся в интернет.


Лек ден на всички и пак мерси за отговорите!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008, 12:44 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Мар 2007, 10:36
Мнения: 215
Местоположение: Морската столица
Бай Ви Морис написа:
TDI_fen написа:
Не зная колко голям опит имаш със застрахователите, но по експертна оценка ( за да вземеш пари в брой) плащат сравнително малко.

Затова можеш да поискаш плащане по фактура.Ремонтираш гюрука при добър автотапицер,взимаш фактура и Армеец я осребряват. :roll:


Опитът ми е НУЛЕВ :shock: :? :D - никога до сега не ми се е налагало да ходя да си оправям застраховката... затова и малко ми е странно - някой апаш ми реже гюрука - пък да ми платят - стори ми се странно..аз да го бях набарал - играехме 10 човека футбол на ЦСКА-то - поне да питам за кво ги е правил ..ама карай...

аз до 150 лв - съм приготвил за масло и филтър - така че се вписвам в схемата...ще звънна днес и за масло и за филтър :D .... само тапицер някъде трябва да намеря - ще търся в интернет.


Лек ден на всички и пак мерси за отговорите!


--------------------------------------------------------------
Чакай, не бързай с тапицера
1.Отиваш в "Армеец" за да заведеш щетата(злоумишлени действия на трети лица)
-извършват ти оглед на колата,карат те да изпишеш 3л. мастило -1,2 страници свободни съчинения


2.Питаш ги -работят ли по схемата-изплащане на обезщетение по фактури.

3.Ако са съгласни, търсиш автотапицер


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Авг 2008, 05:20 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda MX-5

Регистриран на: 10 Апр 2008, 04:53
Мнения: 416
Местоположение: отатък големия гьол, иначе от пловдив
Днес говорих с един приятел, за маслата в България и той ми каза, че той за Интеграта си поръчва по интернет Motul, защото била най-добрата синтетика. Задължително с всяка смяна си сменяй и филтъра, от тия неща пари не се пестят. Иначе, не вярвам, че е проблем да караш с 5W-30, то се води с малко по-ниска термична устойчивост, но знам, че някои хора от другите форуми, тук, карат и 0W-40. Синтетиката не се препоръчва за по-стари коли, по принцип, защото е по-тънко от минералното масло и много по-лесно прави течове от гарнитурите, но аз до момента, не съм видял никакъв проблем.
Лек ден и безаварийно на всички!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Авг 2008, 09:21 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
:D Днес ще ходя да си купя филтъра, от Стар Моторс - 20,6 лв. и 4 л Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 - за около 100 лв. Направи ми впечатление че колата за 3000 км, не е изхарчила въобще масло...

четох по нета че трябвало по-често - поне 2-пъти да се сменя маслото - но засега веднъж годишно ми стига...благодаря на всички!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2008, 10:52 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
Здравейте, колеги! Искам да споделя, как реших проблема със скъсания гюрук - един приятел (познат) ми го заши и след това лепна отвътре парче кожа...вече повече от 10 дена в тези дъждове - колата е суха :D .... а относно маслото - след като източих всичкото старо масло - сипах около 100 мл от новото - и чак тогава завъртях болта (т.е. поизмих двигателя)... интересното е, че налях 3 л и нивото показа , че е пълно?!

Та колеги, пише че трябва да се налеят 3,5 л - а при мен са само 3 л?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2008, 01:07 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda MX-5

Регистриран на: 10 Апр 2008, 04:53
Мнения: 416
Местоположение: отатък големия гьол, иначе от пловдив
При TDI_fen имаше същата ситуация.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2008, 08:46 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
green_miata написа:
При TDI_fen имаше същата ситуация.


Надявам се, че всичко след това е било ОК?! :D ...та да не се притеснявам...значи! Сега ще разгледам форума.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2008, 00:59 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda MX-5

Регистриран на: 10 Апр 2008, 04:53
Мнения: 416
Местоположение: отатък големия гьол, иначе от пловдив
Не знам, само той може да каже, а и не мисля, че ще откриеш нещо във форумите, защото май беше в личните съобщения между нас. в крайна сметка не успях да му бъда полезен, както и на теб, с никаква информация, защо така се получава :cry:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2008, 16:41 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
Навъртях вече над 200 км - и не се е нещо скапал мотора :D

ЕЕ - ти тук на всички най-много помагаш...green_miata ...

...значи от скоро като запаля мотора в първите минути понякога скърца някой ремък - огледах ги всичките - нито някой е тръгнал да се разнищва, нито са хлабави - мисля че общата амплитуда от опънато да натиснато състояние трябва да е около 15 мм - по средата? Кажете кога е най-добре да почна да ги сменям ремъците. Разбира се не става дума за агренажния - имам си фактура - сменен е преди 25 000 км.

Обичаен ли е този шум (появява се само след като колата е работила 30-40сек) и изчезва почти веднага -продължава около 3-5-8 сек. еднократно или максимум два пъти.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2008, 01:08 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda MX-5

Регистриран на: 10 Апр 2008, 04:53
Мнения: 416
Местоположение: отатък големия гьол, иначе от пловдив
Не мисля, че скърцането е нормално, поне аз не съм чувал да е така. Някой път, ако много се е намокрила колата, е възможно да се случи.
Доколкото аз знам, интервалите за смяна на всички ремъци са едни и същи - около 100000км. На мойта пише 100000 мили, само заради Калифорнийските закони за намаляване на вредата върху околната среда, т.е. да се сменят по-нарядко, за да се изхвърлят по-малко(всички сервизи препоръчват, за да ти е мирна главата, да се сменят на около 60000 мили или 100000км). С две думи, ако ангренажният ти ремък вече е сменен, значи е време и за другите. Така знам аз :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2008, 18:03 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
Да - даже тук ги сменяме още по-често - но мисля, че всички ремъци са сменяни, жалко, че с немския съм скаран, защото имам всички документи - кое кога е сменяно... мисля, че всичко са сменили на 102 000 км - водната помпа, всички ремъци, свещи и т.н. за 950 евро са сменили всичко - това е 2006 май месец. Може би малко трябва да опъна ремъците и ще видя - иначе колата не се е мокрил моторния отсек..

Заемам се с немските обозначения :D

Между другото днес измих гюрука и после като изсъхна, го напръсках с импрегниращ спрей за палатки и раници... отново изглежда като нов :D

Живи и здрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2008, 10:20 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 14 Сеп 2008, 10:37
Мнения: 136
Boys, сори за офф-а, но имам такъв въпрос. Как да сваля тази част на гюрука, където е слюдата? Вътре е на цип, но е хваната за купето в долния край, нищо не можах да меря из нетът. Слюдата трябва да се смени, придава кофти вид на колата, а все пак става въпрос за червена 1-ва генерация, нали знаете как е :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2008, 12:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 14 Сеп 2008, 10:37
Мнения: 136
A и да питам Бай Морис, какъв е точно този спрей и как да го търся:)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2008, 14:26 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
roscko написа:
A и да питам Бай Морис, какъв е точно този спрей и как да го търся:)


Здравей - значи аз съм с втората генерация и да ти кажа не съм гледал как е закрепен задния прозорец - мисля че има разлика - затова извинявай, че не писах - ако искаш ще проверя...а за спреят - използвах обикновен импрегниращ спрей - този който съм използвал се казва "Oil protector"...съпругата го купи - видях че пише че е удобен основно за якета, раници и палатки. Иначе този познат, където ми заши гюрука, ми препоръча някакъв специален ТУРИСТИЧЕСКИ магазин за - палатки, спални чували - някъде около Статуята на София! Там имало точно за такъв тим материя, но по-скъпи били - 11-12 лв, този е 8 лв -250 мл


и последно се сетих - поговори с някой от по-навътре от мен за МХ5-ците - но май гюрука от NA и NB е един и същ - но все пак не съм сигурен - по-добре, ако можеш да си го позволиш - купи си един нов с истинско стъкло...пък може и а не стават, не знам - но е идея :idea:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2008, 01:44 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda MX-5

Регистриран на: 10 Апр 2008, 04:53
Мнения: 416
Местоположение: отатък големия гьол, иначе от пловдив
roscko написа:
Boys, сори за офф-а, но имам такъв въпрос. Как да сваля тази част на гюрука, където е слюдата? Вътре е на цип, но е хваната за купето в долния край, нищо не можах да меря из нетът. Слюдата трябва да се смени, придава кофти вид на колата, а все пак става въпрос за червена 1-ва генерация, нали знаете как е :)

http://www.miata.net/garage/garagetops.html
http://www.cienega32.com/miata/nb2na/nb ... xplant.htm
http://www.miata.net/garage/top/index.html
http://www.miata.net/garage/window_repl2.html , това което и аз самият смятам да направя.
http://www.miata.net/garage/window_repl.html

В момента ме мързи да пиша, но ако имаш още въпроси, кажи, аз поназнайвам нещо по въпроса.
Покривите на двете поколения не са еднакви. Рамките са различни, но точките за монтиране са еднакви.
Като сменя моя ще направя нова тема със снимки как точно става.
Edit: Ако прозорецът ти не е спукан, а само е помътнял или пожълтял, можеш да си намериш препарат за полиране на пластмаса, нещо от сорта:
http://www.autogeek.net/motplaspol.html
http://www.autogeek.net/3mplaspol.html
с достатъчно търпение стават като нови.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Окт 2008, 16:52 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 14 Сеп 2008, 10:37
Мнения: 136
Благодаря на всички, но се справих сам вече...:) Според мен не са го измислии мн добре но както и да е.Скоро снимки на красавицата


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2008, 12:42 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Мар 2007, 10:36
Мнения: 215
Местоположение: Морската столица
Бай Ви Морис написа:
roscko написа:
A и да питам Бай Морис, какъв е точно този спрей и как да го търся:)


Здравей - значи аз съм с втората генерация и да ти кажа не съм гледал как е закрепен задния прозорец - мисля че има разлика - затова извинявай, че не писах - ако искаш ще проверя...а за спреят - използвах обикновен импрегниращ спрей - този който съм използвал се казва "Oil protector"...съпругата го купи - видях че пише че е удобен основно за якета, раници и палатки. Иначе този познат, където ми заши гюрука, ми препоръча някакъв специален ТУРИСТИЧЕСКИ магазин за - палатки, спални чували - някъде около Статуята на София! Там имало точно за такъв тим материя, но по-скъпи били - 11-12 лв, този е 8 лв -250 мл


и последно се сетих - поговори с някой от по-навътре от мен за МХ5-ците - но май гюрука от NA и NB е един и същ - но все пак не съм сигурен - по-добре, ако можеш да си го позволиш - купи си един нов с истинско стъкло...пък може и а не стават, не знам - но е идея :idea:

-------------------------------------------------------------------------
Здравей! Първо да ти кажа за маслото.Аз втори път сменям,и след като сложа 3л. идва точно на MAX.(двигател 1,6л)
Много бих искал да разбера от какъв материал ти е гюрука? Моят е брезентов,и дълго време се чудих с какво да го обработвам.Така и нищо не съм измислил още.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб