Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Юли 2018, 02:08

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 211 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: И още една
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2014, 12:03 
Offline
фен

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Здравейте! От няколко дни и аз съм клуба с NB 1.8. Кажете майстор, който да разбира от мx5-ци.
Ъпдейт:
Впечатленията ми след 100км градско и извънградско.
От всичко прочетено очаквах колата да се накланя малко по-малко като въртиш волана на зиг заг, да вози малко по-твърдо и общо взето да се държи като картинг, което не е точно така.
Над 120 е некомфортно с или без гюрука.
Вървенето за момента ме устройва. Изключително ме кефят скоростите, как мазно щракат.
Голям кеф прави, че е лесно е да я плъзнеш контролирано или да и врътнеш малко задницата в завой.
Аз съм 189cm и с щръкнала коса опирам тавана, ако някой има идея как да си сваля седалката с 1-2см по-ниско ще съм му много благодарен.
Това е засега.


Прикачени файлове:
mazda.jpg
mazda.jpg [ 229.78 KiB | Прегледано 4842 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2014, 09:42 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
http://mx5cartalk.com/forum/viewtopic.php?f=55&t=59041
Ето, аз го направих и определено помага. Режи смело и по-напред.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2014, 14:25 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Ще претапицирам седалките така или иначе и се чудя дали да не го изрежа направо отгоре? Колко свали с този мод?
Има ли начин да се намали височината и от самите релси?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2014, 14:32 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Авг 2012, 12:16
Мнения: 36
Местоположение: София
Чедтитп колегa и милион безaвaрийни. От село Труд ли я взе?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2014, 14:34 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Не, ама пак от Пловдивско. Тази в Труд беше нещо менте обявата и беше рекламирана като 1.6 с клима. Тази е 1.8 без клима.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2014, 21:05 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Смених всички масла - мотор, диф, скорости, хидравлика. Смених накладките и свещите. Какво следва салон и някой да ми прегледа геометрията, та ако знаете някой разбирач казвайте.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 10:07 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
Относно седалките... От заводските релси няма и сантиметър на къде да мръдне повече на долу с тези седалки. Махането на пяна ти дава около 3 сантиметра. Другия вариант е състезателни седалки с шини за страничен монтаж директно за пода. Това обаче компроментира комфорта до ниво "0" . Едва ли искаш да го правиш.
Реглажа на окачването е една много интересна тема. Няма кой да разбира повече от теб ,за собствената ти кола. Решаваш как искаш да се държи колата ти и намираш някой който е склонен и има необходимата техника за да ти я настрои така. Аз я правих в сервиз на 'Тойота" момчето, което работи на стенда има БМВ М5 и я използва по предназначение. :twisted: :ok: Тоест знае , коя промяна на параметрите, какво влияние оказва, а и се съгласи да направи това, което аз му казах.
Ето ти един линк, в който можеш да намериш как реагира МХ-5 цата на различните промени по камбъра кастетъра и тое-то.
http://www.hummingbirds.net/alignment.html

Аз с лично съм пробвал три вида различни настройки и всичките се отразяват различно на колата.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 10:40 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Мерси за отговора. Четох за махането на пяна и гледам, че обикновенно махат издутия участък под седалката. Ако това ще свали 3см трябва да ми е достатъчно, да режа ли и от облегалката, обаче.
Така или иначе ще претапицирам седалките (ако някой има идей за полукожен салон да даде идея), а цената на това удоволствие е колкото едни спортни седалки, но не искама да съм със шини за пода, защото може да се наложи и жената да я кара някой път, а с подвижни спортни седалки, това което четох, е че не се намалява височината на седене.


Относно окачването, аз съм с билщайн, за които всички пишат, че са твърди, но на мен не са ми твърди. При зиг заг колата се поклаща наляво, надясно. Аз очаквах, че ще се държи като картинг, но всъщност не е баш така. Също така при над 120 доста отскача при неравности на пътя.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 12:07 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
Аз махнах и от облегалката. Не знам обаче дали да го препоръчвам. Потъваш по дълбоко и назад, което е бонус, но се губи и малко от лумбалната опора(на кръста) и не знам в общия случай как би понесло на различни хора.
Ако имах твоя избор също бих направил полукожен салон. Страните кожа, а в средата перфорирана алкантара или плат. За цвета "вкус другар няма" [-X
Заводските Билщаини са тема, дискутирана многократно и общите изводи са, че не ги харесват поради точно споменатите от теб причини. Самоцелно твърди са, а не ти дават други ползи от това.
Качествено афтърмаркет окачване с възможност за регулиране на твърдост и височина е около 2000лв. Има няколко топ марки и обикновено се прави комбинация, между пружини и амортисьори от разливните марки за различни индивидуални цели. Все пак характеристиките на окачването зависят и от гредите и торсионните щанги. Но това са по скоро пистови настройки.
Ти имаш много бонуси с 1.8 мотора. По-големи спирачки, по-"голям" Torssen дифф :naughty:,


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 14:06 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2011, 13:38
Мнения: 75
fastdriver написа:
Аз махнах и от облегалката. Не знам обаче дали да го препоръчвам. Потъваш по дълбоко и назад, което е бонус, но се губи и малко от лумбалната опора(на кръста) и не знам в общия случай как би понесло на различни хора.
Ако имах твоя избор също бих направил полукожен салон. Страните кожа, а в средата перфорирана алкантара или плат. За цвета "вкус другар няма" [-X
Заводските Билщаини са тема, дискутирана многократно и общите изводи са, че не ги харесват поради точно споменатите от теб причини. Самоцелно твърди са, а не ти дават други ползи от това.
Качествено афтърмаркет окачване с възможност за регулиране на твърдост и височина е около 2000лв. Има няколко топ марки и обикновено се прави комбинация, между пружини и амортисьори от разливните марки за различни индивидуални цели. Все пак характеристиките на окачването зависят и от гредите и торсионните щанги. Но това са по скоро пистови настройки.
Ти имаш много бонуси с 1.8 мотора. По-големи спирачки, по-"голям" Torssen дифф :naughty:,

Относно окачването по добро от заводско няма, когато автомобила се кара по пътищата в БГ . Аз съм с регулируеми амортисьори (жълто кони) и понижаващи пружини(айбах про кит-30мм.) Всичко което правим по колите си извън стоковото е някакъв компромис,в смисъл едно е за сметка на друго.

_________________
"ЧОВЕК ТРЯБВА ДА ИМА ПОНЕ ЕДНО КАБРИО В ЖИВОТА СИ"-Джексън Браун


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 14:16 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Седалките ще са отстрани кожа, вътре дамаска - нямам 1000 лева за две седалки от изцяло кожа, а и за момента нямам климатик, т.е. тонове пот ще тече докато сложа клима.

Не ми отговори откъде да режа седалките отгоре или отдолу, съответно отпред или отзад облегалките.

Окачването, моята идея е за нещо кое ще я накара да се накланя по-малко в завой и да подскача по-малко по дупки, не е задължително да се понижава височината, т.е нещо по-добро от заводското за улична употреба и 2-3 ходения на Калояново. Въжможността за регулиране не ми е приоритет, понеже така или иначе нямам познанията за това как да го настроя. Мислех си за Tein Basis или за Flyin Miata Stage 1, но това ще е след тапицерите и климатика...

На първо време някакви разпънки мога да сложа да видим дали ще усетя разлика.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 14:21 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Всичко което правим по колите си извън стоковото е някакъв компромис,в смисъл едно е за сметка на друго

Затова питам, ако има нещо малко по-добро от заводското, под по-добро се разбира по-работещо от заводското в улична среда.

Дори си мислех да си взема просто нови оем амортесиори само (пружините си мисля, че нищо им няма, но може и да греша).


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 15:08 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Сеп 2013, 18:31
Мнения: 285
Местоположение: sofia
stinat написа:
Седалките ще са отстрани кожа, вътре дамаска - нямам 1000 лева за две седалки от изцяло кожа, а и за момента нямам климатик, т.е. тонове пот ще тече докато сложа клима.

Не ми отговори откъде да режа седалките отгоре или отдолу, съответно отпред или отзад облегалките.

Окачването, моята идея е за нещо кое ще я накара да се накланя по-малко в завой и да подскача по-малко по дупки, не е задължително да се понижава височината, т.е нещо по-добро от заводското за улична употреба и 2-3 ходения на Калояново. Въжможността за регулиране не ми е приоритет, понеже така или иначе нямам познанията за това как да го настроя. Мислех си за Tein Basis или за Flyin Miata Stage 1, но това ще е след тапицерите и климатика...

На първо време някакви разпънки мога да сложа да видим дали ще усетя разлика.


1000 лв.за две седалки са много. Питай и на друго място. На мен ми казаха към 700-800 за Fiat 500, а той е с 4 седалки и два врати за облицоване. Само лицето ще ти е кожа (може и перфорирана да се сложи), а гърба на седалката може да е еко кожа ...

За стабилността - освен окачването, гуми и джанти също играят много съществена роля.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 15:19 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
1000 искат за естествена кожа за две седалки... на три места питах. 500-600 за полукожен.

Джантите не мисля да сменям, оказа се, че е спортната версия е и е с 16ки сток, а гуми догодина, сток е с 205/45/р16, виж разпънки, ако някой знае какви има смисъл да се вземат ще ми е от полза.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 15:21 
Offline
любител
2004 Mazda MX-5

Регистриран на: 21 Яну 2014, 23:15
Мнения: 57
Местоположение: Велико Търново
Пружините и амортис. са неразривно свързани и работата им зависи едно от друго.
Пружината има твърдост на отпускане и натягане (spring rate) , също и дължина . Това прави различните продукти на разливните марки да работят различно. Иначе ще са си просто пружини. съответно ,амовете имат характеристики на абсорбиране и ход. Комбинацията от правилно подбрани характеристики прави едно окачване подходящо или неподходящо за определена цел. ако искаш тествай ОЕ амове с тези пружини, но нямаш гаранция за по-добър резултат. Нещата са комплексни. Аз съм със заводското окачване и като всеки фен ми се иска нещо "по-така". Най-вече по отношение на височината, дразни ме дупката между калника и гумата [-X Но колегата по горе каза от личен опит и познания, че за Бг пътищата, няма по добро от заводското. При теб подобрение може да настъпи и със смяна на гумите и джантите. Златното правило при тези коли е :Колкото по леко, толкова по хубаво. Или не повече от 30lbs (13.5кг) неокачена маса на колело. В мазата имам заводски 16"-ки, с нови гуми, но карам със заводски 15" -ки и гуми 195/50. По мое мнение,(а и не само) това е по-добрата комбинация за кола от която искаш представяне, а не външен вид. Всички състезателни мх-5 ци карат 15 " джанти. :drive:
Седалките: Аз рязах отдолу легенчето(сега бих отрязал по-смело и малко по напред), а облегалката рязах само вътрешната част, но от към страната на тапицерията, там където ми ляга гърба. Пак подчертавам, че не мога да препоръчам това 100%, поради парична, че променя позицията на стоене в посока, която може да не е удобна на всички! Тапицер ми обяви цена от 70лв. за седалка, само за тази манипулация. :flipoff: В крайна сметка го направих сам и стана перфектно. Не е ядрена физика.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 15:37 
Offline
любител
1992 Mazda MX-5

Регистриран на: 01 Мар 2013, 12:21
Мнения: 71
Местоположение: Copenhagen, Denmark
Аз също отрязах легенчето отдолу и изтъних горния край на гърба. Също натиках още работи в страните на гърба че съм много хърбав и не ме държаха... Вече съм със спортни седалки и ми харесват много повече. Съвсем друго усещане от карането ама ми отнема 3 цели минути да влезна в колата и да сложа колана и волана, но комфорта изобщо не е 0. Наистина не са меки като заводските, но са много ергономични (поне моите) и изкарах 1500 км без болки в гърба (задника ми беше натъртен ама това е заради магистралата в чехия).

За 1000 лв вместо да претапицираш - може да вземеш от англия седалки пак от НБ които не са износени за по евтино.

Настройките на окачването знам че заводските са най-добри. Не съм карал с други и не мога да кажа със сигурност.

Марко.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2014, 18:35 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
От Англия за 400-500 могат да се вземат запазени текстилни заводски седалки, които пак ще са на старо и трябва да режа. Та си мисля, че по- добре да претапицирам мойте с полукожен и да ми направят салона по вече орязаните седалки. Твойто спарко как му е височината?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 08:25 
Offline
любител
1992 Mazda MX-5

Регистриран на: 01 Мар 2013, 12:21
Мнения: 71
Местоположение: Copenhagen, Denmark
http://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-mx5-mk2 ... 233d406b43

ето ги за 500 лв кожени. Не знам колко ще е доставката де... А орязването е много много проста работа. Един свободен следобед ти трябва и тапицерията си стои опъната защото режеш дъното на седалката.

Мойто спарко стои малко по високо от новите Спринт (моите са Ултра - стара серия която не произвеждат вече). Но не съм имал никакви проблеми с височината, аз съм 175 тей че няма как да имам проблеми всъщност :D

Марко.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 12:01 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 19 Авг 2009, 06:37
Мнения: 860
Местоположение: Варна
skype: STUFFF_1
Незнам по какъв курс смптате но не са 500 лв.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 12:10 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 7885
300 x 2.45= 735лв без доставката... :? Супер лоша инвестиция....

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 13:13 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2011, 13:38
Мнения: 75
То ако е за 300 лири кожа втора ръка по -добре спарко спринт за 798лв.двете,а за кожени седалки могат да се уредят на по-ниска цена от тази в ebay.co.uk.

_________________
"ЧОВЕК ТРЯБВА ДА ИМА ПОНЕ ЕДНО КАБРИО В ЖИВОТА СИ"-Джексън Браун


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 15:32 
Offline
любител
1992 Mazda MX-5

Регистриран на: 01 Мар 2013, 12:21
Мнения: 71
Местоположение: Copenhagen, Denmark
О извинявам се, хрома ми сменя валутите в датски крони и 300 поунда са 2800 датски крони. Та не видях 8мичката ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 15:33 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
:lol:
Да ми даде тоя 100 паунда и да му дам мойте.
Кожата е в същото състояние (да не е и в по-добро), само дето на мен шофьорската седалка от лявата страна е протрита. По принцип автоинтериор 2000 боядисват и въстановяват, ама не знам колко ще изкара тая боя.

Ако някой иска бартер дамаска за кожен салон с протрита шофиорска да казва.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2014, 15:35 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Още нещо забравих да питам - КОЙ, КОЙ, КОЙ ще се наеме да ми монтира климатик???


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014, 09:12 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Всички чаркове без радиатора за климатика са примен. Стои отворен въпроса кой може да го монтира.

Свалих си сенника, тъй като ми закриваше видимостта. Като резултат почна да ми се отваря закопчалката за гюрука. Това нормално ли е?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014, 10:10 
Offline
любител
1992 Mazda MX-5

Регистриран на: 01 Мар 2013, 12:21
Мнения: 71
Местоположение: Copenhagen, Denmark
За климатика не мога да помогна... и аз съм без сенници но не се отваря гюрука. Пробвай да ги настроиш може би са прекалено стегнати. Не е нужно да са затегнати за да изолират.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014, 12:13 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
ОК, ще пробвам довечера да ги разхлабя.

Не ми каза ти откъде мога да си набавя като твоя ролбар:)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014, 12:37 
Offline
фен

Регистриран на: 27 Фев 2013, 17:10
Мнения: 143
Местоположение: Smolqn
stinat написа:
Всички чаркове без радиатора за климатика са примен. Стои отворен въпроса кой може да го монтира.

Свалих си сенника, тъй като ми закриваше видимостта. Като резултат почна да ми се отваря закопчалката за гюрука. Това нормално ли е?



получава се при отваряне без да се натиска бутона ... и на мен ми се отваря дясното но варианта е или прекалено разхлабени или протрито петле получава се при отваряне без да се натиска бутона аналогичен ремонт тук : https://www.youtube.com/watch?v=0dtdQiD ... uExrql80tQ


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014, 13:52 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 25 Юни 2013, 09:37
Мнения: 209
Местоположение: Sofia
Последно разхлабени или стегнати? :D

И аз го мислих тоя мод, ама спазарих нови щипки от пича с климата за 50 кинта. Мисля да сменя гюрука другата седмица, та ще сложа направо новите щипки.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: И още една
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2014, 06:42 
Offline
фен

Регистриран на: 27 Фев 2013, 17:10
Мнения: 143
Местоположение: Smolqn
с тези ще е гърмеж : http://www.ebay.com/itm/90-05-MAZDA-MIA ... 93&vxp=mtr


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 211 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб