Както се казва в бгмамата - Момичета, помагайте!
От известно време разучавам опциите за малко принудително пълнене, но ударих на камък как да увелича горивото и да намаля предварението моята 1.8 VVT. Въпреки ниската активност, в сравнение с фейсбук, реших да пусна тема тук, тъй като се надявам на по-смислена дискусия, която евентуално да е от полза и за други, които имат интерес от темата. Целя около 200 коня на вала. Доколкото разбрах, опциите са: 1) Регулируем регулатор на налягането (adjustable fuel pressure regulator) - регулатора има маркучле за вакум, което се връзва към входящия колектор и повишава бензина с повишаване на налягането във входящия колектор. Проблема на колите след 99та е, че не връщат гориво към резервара и ще трябва да се пусне още един маркуч, който да връща излишното гориво в резервара. Може и да трябва по-голяма помпа.
2) така наречението piggybacks или електроника, която се слага СЛЕД компютъра и модулира сигналите, който подава компютъра, така че да се подава повече гориво и да запалва по-късно. По аналогия с точка 1, електрониката има маркучле за вакум и се включва, която усети налягане. Конкретните "бюджетни" опции са Greddy Emanage Blue и АЕМ FIC. Основните ми страхове са "Как да го свържа бе младеж?" и дали няма да почнат да се "бията" двете електроники. Piggyback-a да добавя гориво, компютъра да гледа ламбда сондата и да каже "а, много богата смес" и да намалява горивото; въобще от евентуалните проблеми, който могат да възникнат, когато има две системи при които целта на едната е да излъже другата...
3) Изцяло нов компютър и конкретно Meqasquirt. От прочетеното разбрах, че само последната версия MS3 може да контролира VVT. Ако искам да е plug and play, т.е. изключвам моя и включвам Мегата, цената удря в небесата малко и отива колкото едни MisterR... Освен най-скъпа, тази опция ми се струва и най-страшна понеже не знам къде ще удари, кое друго по електрониката на колата няма да ми проработи. Ще ми работи ли OBDII, записване на грешки, лампи по таблото и т.н. и т.н. неща, които ще откривам едно по едно с недуомение:)
Има и една опция, за която R ме света и това е Megasquirta-a да се пусне паралелно на Компютъра, но там не знам как стои въпроса с VVT.
По отношение на компресорите - Eaton m45 - има ги в изобилие и ще ми е достатъчен за половин бар. m62 - по-големия брат. Освен, че е по-голям, гъзарията тук е, че има електрически съединител. т.е. мога да си го пускам и спирам с копче. Така, че ако решението за горивото, може да увеличава горивото с увеличение на налягането, ще мога да си карам кола с и без компресор. Това звучи супер, но дали не са само размисли и страсти, които не са приложими.
Ще се радвам да споделите вашите възгледи и евентуално опит за всяка една от опциите и също така, ако знаете къде в София има човек, който се занимава с електроники.
|