Отново "одисея" с колицата ми. След невъобразимите нерви с документацията на колата ( за което дори неискам да си спомням), преди около 10-тина дни ми се случи нещо много интересно.
Та карам си аз "седмицата", и отивам да заредя на една, бих казал доказана, бензиностанция, тук във Варна. Да обаче 500 метра преди нея колата започна да глъхне, понеже явно бензина започна да свършва. Викам си добре, няма да мъча сега колата, на пътя по които карах имаше две малки бензиностанции с по две колонки.....СПрях на едната, но дотогава колата просто леко си придърпваше, в никакъв случай не беше вече "на сухо". Слагам аз 20 литра, паля и ......"честито" няма никои......немога да запаля. Един, два , три , пет пъти....пълен отказ да запали. Не давам газ, не съм я задавил.......леко по инерция викам да я бутна, на скорост да запаля.....пак нестава. Ядосах се много и оставих колата там, понеже закъснявах за среща. След това Роската ( viper ), ме закара до бензиностанцията, и с един друг приятел ме дръпнаха.....едвам, едвам запали колата......Викам си, трябва да си извадя свящите поне да видя как са нещата там.......
И оттук почва големият "секс"
. Колата след това започна да "чатка" на ниски и високи, на средни не, а динамиката и се загуби много сериозно. Вкарваме колата в гаража, отиваме отдолу и .....чатка откъм кутията, като натисна съединителя основничт шум спира. Викаме си аксиален лагер, а аз мислех и за лагера на първичният вал, понеже преди имах едно кабрио ескортче, същата работа, същият шум....
Сменяме дрехите и ...."атака". След три часа кутията беше долу.....резултата.....аксиален лагер заминал, и феродов диск на "саморазпад" ( логично, бая го използвах). Сменихме съединителя, сменихме лагера, слагаме кутията......честито - шума същия. "Шах и мат". Викаме си кутия, няма как. Айде пак сваляне долу ( този път за около час, нали се специализирахме", отваряне на кутията и.....честито......кутията като нова, никакви проблеми...нищо, ама НИЩО. Мисля си, чукането може да е от някое желязо или незнам си какво отдолу, но защо е пряко свързано с динамиката. Къде ли не се рових във форуми, колко ли не гледахме менюъла...е няма.....
Мислим, мислим, и го измислихме.....свалихме кожуха на кутията, сложихме го на мястото му, сложихме стартера и запалихме колата с цел да видим, без кутията ще го има ли този чум. И той взе, че пак се появи......и както и преди точно около мястото на кутията. Е вече направо бяхме .....незнам как да се изразя....аз побелях. Почнахме да мислим, да си навираме кратуните около мотора....е няма.....нито масло хвърля, нито пишу, абсолютно нищо.....турбината работи отлично......
Викаме си, е няма ще сложим кутията, ясно, че не е от нея, и ще се ходи на елкон, евентуално оттам да е проблема. Днеска в сложихме, аз направих едно тестче, ама този път без гърнетата, махнахме всичките тръби ( след ламбда сондата всичко)...да не е от запушени гърнета, и да има в тях нещо.....пак нищо.
През това време, ми направи впечатления, че след като вадихме свещите, когато едвам апалих от лошият бензин, колата много трудно палеше, сякаш на нормален двигател да му е много объркано запалването. Гледам аз, викам си дай да изкарам свещите, да ги почистя, ей така за профилактика, и без това от толкова мислене......нищо не измислихме. И се загледах.....
Гледам аз двете бобини.....и кабелите към свещите......Взех, че ги проследих и на един лист си начертах разположението им. И тъкмо ще поглеждам компютъра да сравня и се замислих. Значи на едната бобина си има L1 и L2, а на другата T1 и T2.....демек, leading/trailing. Гледам аз, към единият ротор отива Т1 и L2, а към другия T2 и L1. На самите ротори си има набити бикви T и L, горе и долу до местата за свещите....добре обаче защо Т1 и L2 ще са на един ротор, като би трябвало Т1 и L1 да са на един ротор.
Наместих кабелите по този начин, запалих ( веднага без проблеми), изкарах колата, раздадох и една газ...леле майко, тя взе, че литна направо.....неможах да повярвам......вървеше си както и преди проблеми с лошият бензин. Направо нямах думи.
Оказа се, че като сме вадили свещите, когато ги чистихме заради случката с лошият бензин, един мои познат е разглеждал там "района" и взел, че разместил кабелите, а след това момчето с което правихме колата ги е сложил така както ги бях оставил, само че няма откъде да знае, че два от тях са разместени........Ужас......това чаткане се е получило от детонационните шумове които са се получили вътре в ротора, а шума се е увлякал назад към кутията......И ние сваляме два пъти тази кутия вече......олеееее нямам думи.....то направо е за смях работата, но нямаше откъде да знаем просто.....а вече бяхме започнали да мислим да отваряме мотора
....тцтцтц аз немога да си представя физиономията ми дори и след като го отворим и затворим евентуално, каква ще е като пак този шум щеше да остане ( ако не бяхме видяли кабелите)....тцтцттц ужас......бая нерви изхабихме.
Та така, колата сега си е супер...дори днес я карам без гърнета, .......ванкела нямал глас......нямал друг път, уникален глас си има дори....тези дни ще направя малко филмчета ако имам възможност да чуете колеги.....че сега както започна да се чува здраво турбината ( като на Шкода Мадара направо
).....и както се реже и патка.....оле майко невероятно е ......
И такива неща около моята кола......пиша тази изториика понеже наскоро...чувам много интересни неща за колата ми тук във Варна. Явно някои хора много завидяха.....и взема доста да си ги измислят. Понеже чувам, най-различни неща, от кутия, до счупен мотор и какви ли не неща, от хора които не ме познават дори. И "Ванкела" бих "приключил" вече.....такива неща......да са живи и здрави господата, само, че искам да им кажа ( в този форум, не някъде другаде, да вземат да си направят труда да почетат малко за изтинските автомобили
японските) , че малко трудно ще им стане работата....както и да е. Аз дори затова съм я продавал сега колата в Мобиле ( а тя стой там от два месеца).......е да голям кенеф е, въобще неможе да върви.......нека това да им е в главата само и да заповядат малко да покараме заедно...
Че така с мен.....истината е това.......дребните неща водят до .......бая нерви.....добре, че поне всичко се оправи навреме, че бях като болен направо
!