не е толкова страшно с поддръжката, ( стига да обичаш да разглабяш
) , ....
е майтапа настрана ама го има и този момент,, всъщност атмосферния ванкел с добра поддръжка може да изкара 200 -300 хил. макар, че и двете неща като че ли не се случват особено често. та в този случай 50 -70 000 може да не са хич много а може да са и напълно достатъчни за да е заминал моторът. най-добрият тест разбира се винаги е КОМПРЕСИЯТА. ако дава високи почти до оригиналните стойности взимаш и караш, ако паднат малко надолу да кажем 2 атмосфери и колата вече си е твоя от известно време, най-добре: отваряне и смяна на сегменти докато е смислена цялата операция, ако отиде по-надолу тогава или не я взимаш въобще или събираш парички за основен ремонт. оттам с падането на компресията идат само проблемите, : ниска мощност, повишаване на разхода и 1 не палене през зимата и 2 не палене и на топъл двигател. така че с две думи мериш и решаваш.
в мазда не мисля че някой ще седне да прави ремонт на двгател, ще ти кажат че могат да ти сложат нов, преди години съм питал в сумит моторс и беше към 7000 долара, а за 8 цата и сега не знам. всъщност и за работата ще ти вземат доста добре.
за маслото : има си помпичка на картера която впръсква определено количество от картерното масло в бензино въздушната смес по време на работа и по този начин смазва повърхнистите в камерите като при двутактовия двигател.при 7 цата на 5000 км отива 1.5 л а при 8 цата 1 л на 1000 км ( мисля) точно колко знаят колегите с 8 ци.което значи че е увеличено смазването към 5 пъти..... иначе можеш да си доливаш премикс в резервоара но не знам доколко е необходимо при 8цата.
......P.S : след 1 вото успешно разглабяне и сглабяне на ванкел ще видиш ,че ще ти хареса и пак ще искаш ...
много е зарибяващо (виж снимките на lubo_car) ....