Здравейте!
Нещо ме беше хванала носталгията по бившата ми RX-8-ца и като видях снимките и на първата страница в тази тема (червената) реших да се включа и аз, ако мога да помогна в бъдеще на някой с това което на мен ми се случи със създателя на темата.
Далечната 2013 година май месец си купих дългоочакваната мечта. Mazda RX-8 , доста импулсивна личност съм та така си купих и колата. Видях я в една автокъща, взех парите събрани от сватбата със жена ми и газ да си я купя. Като запали направо ми прималяха краката! Купих я веднага. Прибраха се вкъщи. Пробвах да я запаля на топъл двигател и хоооп.. не пали. Веднага във форума. От тук разбрах, че коли с такъв двигател изкарват до 80 000 км ама с голям касмет, и оп гледам моята е на 99 000 км. Разбрах , че просто не съм касметлия и както бях щастлив ми стана много тъпо. Ако не ме лъже паметта точно от тук намерих едно момче , което ми похвали въпросния майстор, че много ги чаткал. Не е използвал услугите му но бил много добър. Обадих му се и се разбрахме да му закарам колата за да я погледне и да каже 'мнението си на капацитет' . Отидох замери компресията и каза.. човек колата ти е пред блокаж. Предложи ми да направи основен ремонт на двигателя за сума близка до 2500 лева с частите и труда. Мечта няма как събрах парите и взехме частите, мисля беше след 20-ти ноември, понеже доста дълго се избираха точните части от точните места незнам си какво и накрая си спомням как дойде едно кашонче дето тежеше 1 килограм а струваше 1200 лева ?! Да определено не разбирам от роторни двигатели ама вътре имаше 6 сегмента и някви О-рингове и гарнитури. Гледах фактурите които бяха в кашона и нещо сметката не излизаше ама изобщо. Карай преглътнах това .. само и само колата да тръгне и спокойно да и се порадвам. Даде срок 2 дни след като получи частите да я сглоби, защото всичко било готово и само трябвал да събере двигателя. Да ама през крив макарон стана готова след коледа, ден два преди нова година. Карай чувахме се всеки ден и чувах едни и същи обещания. Накрая няма да забравя като звънна и каза ела да я вземеш готов съм утре до обяд. Отивам и какво да видя , че в 5 часа човека слага двигателя и каза да се поразходим за 2-3 часа и ще е готов. Разгледахме Разград, не е лош град и има хубава пицария да. Върнахме се в 11 и още не беше готов във 12 часа и наля маслото и антифриза и каза ..готова е палим я и сте готови да си тръгвате. И това бях готов да преглътна.. даже не ми пукаше само и само да си е наред количката. Да ама не! Пробва да я запали на стартер 3-4 пъти ама не пали. При въпроса ми защо след основен ремонт не пали отговорът беше категоричен.. -Как искаш да пали бе трябва да се разработи , сега я бутаме пали и докато си се прибереш в Добрич утре всичко ще е улегнало и ще си пали без проблем. Ето точно от тук започнаха притесненията ми. Бутнахме запали колата и се прибрахме, не сме я гасили по пътя, че не е улегнало нищо. Ставам на другия ден и о чудо.. колата не пали даже и студена. Страхотно.. звъня му , а той ми отговаря: - Еми трябв да я раздвижиш 1000 километра и тогава всичко ще се оправи , сегментите не са се разработили .. там някакъв ръб трябвало нещо си да стане.
Добре дано да е така, че след толкова пари и чакане мечтата ми взе да ми е кошмара и добре пропиляни пари, време и нерви. Намерих си дълги патувания и за месец навъртях 2000 км , за всеки случай , а и надеждата умира последна. Да ама не.. палехме само на бутане! Преди да я занеса при него поне студена палеше .. сега и студена не палеше. Много ми накипя. Обаждам му се и пак чувам някакви нови измишльотини: -Ами знаеш ли, че стартера ти е заминал, гледах го на програмата и показваше 200 оборота а да запали са нужни 350 или нещо подобно не помня с точност цифрите. Купи си нов ама бързооборотен и ще се оправи.
Помислих си вече..ето тука много ме изкундиха. Взеха ми парите , върнаха ми кола с влошено състояние и сега си вземи стартер евентуално да я покарам още малко докато грипира щото явно тез сегменти бяха титаниеви и нямаще улягане братче. По-тъпото е , че преди да я закарам ако си бях сложил по-мощен стартер щях да си карам колата и да си сврикам . Защото аз я продадох на безценица. След този ремонт колата с мощния стартер палеше , но като загрее и с него не палеше! Чувах всякакви фантасмагории.. вижте в едно съм сигурен в приказките много го бива. Определено за търговец го бива ама за майстор хич поне по моята кола ако съдя. Преди да му я занеса мерих при един приятел компресията с обикновен уред, идеята беше просто да сравня след като той я поправи каква ще е промяната сам за себе си, дори да не мери точно поне стойностите да са по големи. Резултатите бяха 6,5 на първия и 6 на втория. След като ми я върна , стойностите бяха паднали със 1 пункта и съответно около 5,5 и 5 това при мерене със обикновен уред. Аз го помолих изрично пред мен да премери компресията , но той нямал такъв уред , като преди да я вземе говореше как ще ми измери компресията и ще ми докаже , че си е свършил работата чрез него. Понеже ванкелчетата ми харесват , но не им разбирам. Видях в преден негов коментар колко много е чел и е вложил за да може да поправя тези мотори. Е братле, нужна е още инвестиция или да се откажеш от тях. Ти моята кола реално я влуши като прибра някакви пари. Халал да са ти , но това нито ти прави чест нито те прави добър човек. Да си жив и здрав и цялото ти семейство да е добре, но не лъжи хората и не им вземай парите за нещо , което ти е хоби и не му разбираш. Супер гадно е някой да се учи на колата ти!!! И последващите месеци се чувахме редовно с молба да си оправи двигателя .. само ми обясняваше как нещо аз не съм направил като хората и , че ще се разработи .. това вече след 5000 км. Гадно е да буташ толкова красива кола на бензиностанция щото си дал 3000 лева, пък насреща нищо даже отношение.
1.Та за всички следващи балъци като мен. Много говори малко върши или почти нищо иначе бързо ги разглабя де, в това е добър, ама и аз бързо чупя като не разбирам така,че.. 2.Дали ще ви оправи колата е спорно , по моя опит не! 3.Дали тези части които дойдоха бяха за моята или неговата кола.. мм спорно , понеже и неговата я чакаше ремонт и чакаше гарнитури уж?!Ама това само той и господ знаят. 4.Дали оправи колата ами... не! 5.Дали си оправи мизериите които е направил... МИ НЕ! 6.Прецаках ли се,че отидох при него , ами да! Понеже после попитах в мазда и за около 5000 лева си имам нов двигател с 50 000 км гаранция, като това е официална информация от мазда от преди 1 година и половина. Може и да е поевтинял.
Още си спомням в една от срещите ни как ми разправяше, че ще слага турбо и газ на неговата мазда. И още тогава си казах.. баси на такава страхотна кола която е спортна да и сложиш газ..ама що? И още тогава трябваше да проумея що за човек ама хорската наивност и надежда край нямат.Добрите хора трудно се намират! Искам да кажа, че наистина ванкел моторите са уникални и доставят върховна наслада от шофирането и за хората които в бъдеще мислят да си купуват.Не се отказвайте от тях заради моята история, а просто имайте едно на ум къде ходите да ви ги оправят , понеже на приказки Българите много разбираме , ама повечето пъти резултата е плачевен!
Ще бъда благодарен на администраторите ако оставят коментара ми и не го трият или редактират. Правя го за добро на хората.
п.с. Имам няколко човека със двутактови крос мотори, трябва да ги попитам дали не искат по една газова да им сложиш, че повечко харчели пък друго си е алтернативното гориво. Те са балъци кат мене и да не палят ще си ги приберат няма проблем.
|