Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:52

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2015, 13:00 
Offline
любител
2004 Mazda RX-8

Регистриран на: 06 Юли 2014, 14:59
Мнения: 29
Местоположение: Русе
Здравейте колеги!
Преди няколко месеца почиствах Ванкелчето от нагар, но все не ми оставаше време да споделя опит и видео материал от вътрешността на мотора. Сега смятам, да представя стъпките по-които минах аз, като предварително искам да предупредя за две неща:
1. Всеки, който реши да следва долу описаното, го прави на собствена отговорност и авторът не носи никаква вина за произтекли от това наранявания, или повреди.
2. Не очаквайте чудеса, реално при добро почистване и запазени сегменти може да се достигне дори и цяла атмосфера нагоре в компресията, но това са редки случаи като този например - http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=42&t=41109 . Това, което искам да кажа, че почистването на нагара е поддръжка на мотора, а не панацея.

Преди да започнем нека уточним няколко положения:

1. Seafoam в България не се намира по магазинната мрежа, ще трябва да си го доставите от САЩ или ОК на цени под 30 долара.
2. Една бутилка от 16 унции (около 480мл) стига за почистване един път на един двигател.
3. Най-добре работи когато самите компоненти са горещи, ако са студени или оставите твърде дълго да престои, не се получава нищо защото нагара пак се втвърдява.
4. Странични ефекти - ако имате работещ катализатор задължително откачете куплунга на Secondary Air injection pump.
5. Метода в този си вид не може да се приложи при моторите след 2009 година (нямат нипели).
6. Преди да започнете се уверете, че акумулатора ви е в добро състояние и зареден. Ще се нуждаете още от набор от звездогаечни, бутилка Seafoam, мерителен съд, шлаух 6мм, помощник за стартера и 2-3 часа свободно време. Допълнително ако желаете - ключ за свещите, ключ за джанти и компресомер.

Почистване:

1. Преди почистването двигателя трябва да бъде подгрят добре (чети ГОРЕЩ). Подгрят не означава само температурата на охлаждащата течност да стигне работната. Можете да достигнете работна температура с 15 минутно каране и после да подгреете добре самите компоненти на мотора като го натиснете във високи обороти за 5 минути например.В противен случай двигателя ще изстине преди да сте приключили с почистването и няма да се получи добър ефект.
2. Отваряте предния капак ;)
3. Откачете куплунга на Secondary Air injection pump, за да предпазите катализатора.
4. Откачете датчика на коляновия вал - най-лесно става под колата, ако нямате възможност, махнете въздушния филтър и кутията му, за да имате достъп отгоре.
5. ПО ЖЕЛАНИЕ - тук е момента да измерите компресията, като махнете лявата джанта, за да имате достъп до свещите.
6. Погледнете мотора от страната на пътника, в дясно от казанчето за течността за чистачките ще видите два нипела с черни пластмасови капачета.
7. За да улесните работата си, демонтирайте казанчето - трябва да развиете два болта с 10мм ключ, да откачите куплунзите, ако казанчето сте го изпразнили можете да откачите и маркучите му.
8. Наденете плътно края на шлауха на единия нипел а другия край потопете в предварително измерени 120мл. Seafoam.
9. Дръжте съда и шлауха вътре в течността и кажете на някой да завърти двигателя на стартер без да спира. След около минута-две първия ротор е изгълтал течността. Оставете за минута-две да почине акумулатора и отмерете още 120мл. Seafoam, след което повторете процедурата за същия ротор.
10. Когато сте готови затворете нипела на първия ротор и повторете стъпка 9 за втория ротор.
11. Оставете да престои за час, сега можете да върнете казанчето на мястото му, да закачите всички куплунзи (включително ТОЗИ НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ) и да върнете въздушния филтър.
12. Уверете се, че района е чист от хора или предупредете, за да не викат пожарната излишно ;)
13. Сипете от любимия си премикс във резервоара и запалете мотора, останете на свободна и поддържайте 1500 оборота докато загрее добре. Ще излезе много дим, така че бъдете психически подготвени. ;)
14. След достигане на работна температура форсирайте няколко пъти мотора на пълна газ до около 6-7000 оборота или до ограничител. След 30-на ограничитела дима трябва да е изчезнал напълно, ако не е, продължавате докато спре да пуши. Тогава оставяте мотора на празен ход за минута и гасите.
15. Сега след като вече сте готови можете да направите повторно замерване на компресията, за да оцените ефекта от почистването във вашия случай сравнявайки с първите резултати.
16. За тези, на които им е интересно могат да видят кадри от страните на трохоида и апексите преди и след почистването в този скромен видео материал:
https://www.youtube.com/watch?v=zPcgzNSoEY0

В ляво са първи и втори ротор преди почистването, а в дясно след.

От мен това, а на вас колеги желая УСПЕХ! :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб