Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 21 Юли 2018, 05:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2016, 18:04 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
"Колеги" интересува ме къде могат да се намерят графиките за предварението в запалването за постигане на максимална мощност при този мотор.
Тоест на всеки 1 000 оборота от 1 000 до 10 000 на колко градуса точно трябва да се подава предварението в запалването за Leading и Trailing ?
Със неподвижни хол сензори съм в делкото и единствено с програмируеми блокове на запалването съм (MSD 7) и искам да знам какви стойности на кривата за предварение да им заложа спрямо оборотите .
Че ми писна тук да ходя при един де се мисли че е майстор и ми направи куп поразии и ми обърна колата на учебна, реших сам да се оправям и за това питам дали някой има идея.
Колата е за състезания и е с карбуратор, така че няма нищо общо със останалите във форума.
Поздрави !


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2016, 21:45 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
кой ти е двигателят? 94г с делко едва ли.... нормално L e 5 градуса след tdc а Т е 20 след tdc . но например в хаузинигите на атмосферния S4 и същия с турбо има разлика в разстоянието между двете свещи.логично е да има и в градусите. оттам насетне в обороти как се променя също трябва да зависи от това дали е с надув и под какво натоварване е .обаче едва ли ще намериш тук такава информация . познавах един българин в Чехия който правеше такива за състезания с HALTECH, но отдавна нямам връзка с него. по форумите евентуално. ако си с делко обаче би трябвало да си с 13В 86 г. атмосферен. такова мога да ти намеря доста лесно, но пак се съмнявам ,че ще отговаря адекватно ако е правено това онова по мотора.оттам насетне с делко няма. турбото е с crank angle senzor . a едва ли си с 12а двигател.... да не искаш да кажеш ,че имаш с периферни портове?

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2016, 22:57 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
niki_rx7 написа:
кой ти е двигателят? 94г с делко едва ли.... нормално L e 5 градуса след tdc а Т е 20 след tdc . но например в хаузинигите на атмосферния S4 и същия с турбо има разлика в разстоянието между двете свещи.логично е да има и в градусите. оттам насетне в обороти как се променя също трябва да зависи от това дали е с надув и под какво натоварване е .обаче едва ли ще намериш тук такава информация . познавах един българин в Чехия който правеше такива за състезания с HALTECH, но отдавна нямам връзка с него. по форумите евентуално. ако си с делко обаче би трябвало да си с 13В 86 г. атмосферен. такова мога да ти намеря доста лесно, но пак се съмнявам ,че ще отговаря адекватно ако е правено това онова по мотора.оттам насетне с делко няма. турбото е с crank angle senzor . a едва ли си с 12а двигател.... да не искаш да кажеш ,че имаш с периферни портове?

Първи сезон съм с този мотор и много не са ми ясни. (до сега бях с хонда К20 но те не могат да изкарат две състезания без да се развалят) Правени са за тукашния регламент в категорията и знам че ползват преден капак от 8ца не знам по каква причина! Опира отпред на кормилната рейка и трябва да се пили за да влезе мотора с тоя капак. Има и разни отвори които са за турбото което е премахнато и са запушени. Мешан Джон е мотора ...
Но на мен зора ми е центровката!
Иначе да ти пратя малко снимки да се ориентираш. Тоя мотор ми го събираха в Пуерто Рико (VIVO Racing)
Много ме мъчи тая центровка понеже ми я направиха с голямо предварение от делкото и намалят предварението софтуерно за да може да пали лесно но ми се струва че в ниски обороти има голямо разминаване между палеца и позицията в дистрибуторната капачка и искрата преминаваше директно от бобината към захранващите я кабели. Смля 6 не нови но работещи бобини само в тренировки. Изби им бакелитовата изолацията.
Този е стария и по се вижда но новия е същия
Изображение
А така е на колата
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1482871913m.JPG

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1482871959l.JPG

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1482872006m.JPG

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1482872098h.JPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2016, 02:44 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
а каква е колата в момента?
двигателят е 13B S4 атмосферен ако делкото е от него. аз ги имам три четири такива. при положение ,че е без надув явно и роторите са си от такъв, че са с 9,4 и 9,7 компресия на S4 , S5 двигателите и няма смисъл да са от турбо .може и да е от ренезис цялата карантия.останалото може и да е мешана скара. като гледам снимката явно са откачили механизмите да не дават предварение и се ползват само датчиците. не знам за всичко останало , но това е най-архаичния вариант и единствен от 86 год. насам. дори следващият атмосферен двигател след 88 год. вече няма делко. мое мнение е ,че ако си вземеш запалителната система поне от turbo II 86-88 или от следващия s5 двигател turbo или n/a и се разделиш с дистрибуторната капачака ще намалиш проблемите с един . иначе настройките трябва да си ги направи някой на дино съобразно конфигурацията, компресията, оборотите, храненето и прочие на билда. тук няма шанс някой да го знае :) в най добрия случай ако нещо се събере като данни то ще е базирано на заводския мотор.но това което е основно за градусите поне при атмосферния е 5 и 20 след мъртва точка .която е пиковият момент на сгъстяване на камерата. предполагам важи за работа на място. ако искаш мога да ти кажа как да я установиш за всеки от роторите. аз съм си зацепвал така делкото и съм си нагласвал центровката и работи. ако ти е оригинална шайбата на вала на нея има два белега , те са за горна и долна свещ на преден ротор. ако ти е портван здраво мотора обаче няма да имаш нормални ниски обороти. изглежда не е периферен порт. най-вероятно да е bridge port, но и той е почти толкова агресивен колкото и другия. ако не ти представлява трудност щракни една снимка на блока откъм всмукателните колектори ,че ми е интересно.но както е гол, без колектори и карбуратора.

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2016, 04:10 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
Тази снимка мога да ти я направя на стария мотор но той е същия, този който е на колата е оборудван.
Ето
Изображение

Да това е най архаичния вариант но при този дето ми го предлагаш от техническата комисия ще ме задължат да сложа още 100 либри тежести на колата. Това означава че ако не ми помогне да кача 15 конски сили отгоре съм на загуба от това решение. В този случай мога и да сложа инжекция вместо карбуратор но няма да има съществена разлика.
С делко и карбуратор варианта най ме устройва само трябва да се направи точната настройка.
В момента до колкото знам делкото е зацепено твърдо с голямо предварение като софтуерно MSD 7 блоковете на запалването забавят подаването на искрата според оборотите. Като двете криви за за Leading и Trailing не са еднакво пропорционални на оборотите.
Доколкото разбрах от "майстора" мотора работи с предварение на 9 000 оборота на 35 градуса и неговата препоръка беше да не го свалям на празен ход под 2500 - 3000 оборота че тогава точно правеше пробив на високото напрежение в бобините
Просто ме интересуват двете графики според оборотите за Leading и Trailing аз софтуера за програмиране на електроните блокове го имам.
Това са ми електронните блокове които управляват бобините.
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/opt1482890223x.JPG
В момента мотора в тази конфигурация е 228 к.с. на дино тест и 152 N/m


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2016, 21:35 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
явно е от турбо блока. а знаеш ли с какви ротори си? любопитно ми е:)
порови малко в :rx7club.com
преди време съм попадал на подобни неща, но не помня къде. в нета ще ги откриеш. мога да пробвам да намеря също някаква информация , но ще ми трябва време. поне следващите дни няма да успея.

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2016, 22:19 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
niki_rx7 написа:
явно е от турбо блока. а знаеш ли с какви ротори си? любопитно ми е:)
порови малко в :rx7club.com
преди време съм попадал на подобни неща, но не помня къде. в нета ще ги откриеш. мога да пробвам да намеря също някаква информация , но ще ми трябва време. поне следващите дни няма да успея.


Роторите са ми от RX-7 1991 година, балансирани от Racing Beat,
Мотора е събиран от двата модела на мазда RX-7 91 и 94 година. От вън е 94 и вътре от 91 и предния ми капак е от 91 заради запалването. Това е което разбрах от предния собственик.

Аз от английски нищо не вдявам. Пиши ако научиш нещо по въпроса когато и да бъде. Имам време до март месец да си подготвя колата :)
Днес и компресомер си поръчах че от тука научих че бил специфичен. До сега я мерих с обикновен де си мерих компресията на хондата :D
Ще се науча аз ама кой знае колко пара ще потроша до тогава!

Зачетох се в този форум и гледам че карате с много специфични масла. Аз на моя и рецин му слагах и сигурно съм го задръстил.
И без това ще го отварям че налягането му за маслото падна под 90 psi (около 6 атмосфери) на загрял мотор при 9 000 RPM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2016, 23:42 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
ще потърся... и на мен ще ми е интересно..
компресията става да се мери с обикновен компресометър и даже при тия обороти не е толкова важна сама по себе си.
а масло не ти трябва кой знае колко специфично, но да е малко по-гъстичко да уплътнява добре. с премикс я мажеш предполагам?

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2016, 01:03 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
niki_rx7 написа:
ще потърся... и на мен ще ми е интересно..
компресията става да се мери с обикновен компресометър и даже при тия обороти не е толкова важна сама по себе си.
а масло не ти трябва кой знае колко специфично, но да е малко по-гъстичко да уплътнява добре. с премикс я мажеш предполагам?

С мобил, сменям го на всеки състезателен уйкенд, тоест на всеки 150 км.
Изображение
А в бензина слагам на Repsol 2Т минерално смесено с рецин 3/1
Така ми препоръча предния собственик и така я карам до сега.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2016, 21:18 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
добре правиш. 50 и идва екстра като я напечеш здраво. в началото само полека докато загрее както трябва. с рецин не съм карал и не знам дали има нужда .... но 2т задължително и то е ок да е минерално при положение ,че и другото е такова. маслената инжекция ползваш ли я или само на смес караш?

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2016, 04:07 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
niki_rx7 написа:
маслената инжекция ползваш ли я или само на смес караш?

За първи път чувам че съществува такова нещо.
Много съм бос по тия роторни мотори ама много се запалих по тях че са по икономични с частите от колкото да рефрешваш мотор на хонда. Пък и имат два пъти по голям пробег в мото часове.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2016, 10:38 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
маслената инжекция тегли масло от картера и го вкарва в сместа да маже камерите. но като гледам, долу в дясно на последната снимка на предния капак имаш пластина и е махната помпичката.после по пластмасови тръбички отива по една дюза в алуминиевите хаузинги където има по един отвор над всмукателната част. при теб явно също са запушени като гледам. и по една дюза във всмукателния колектор. но това е за да не се налага да се добавя масло на всяко зареждане. иначе може да си караш като двутактов мотор.масло в бензина ... колко го смесваш като пропорция?
имаше една интересна статия от един механик по щатските състезания. трябва му добро охлаждане, мазане и добра настройка на ванкела. оттам насетне можеш да го спукаш от каране във високи обороти. много държат и са ок за състезания.пишеше ,че след края почти винаги другите давали ядове ,а тия пристигат в бокса и brap-brap.... нищо им няма.но то с два ротора и един вал какво да очакваш... трябва да следиш апексите да са читави и налягането на маслото.охлаждането му също е много важно понеже то пък на свой ред охлажда роторите. има един друг трик с дълбок картер в който се правят пътища за маслото да обикаля по-дълго и да стои по-дълго преди да бъде засмукано отново.така се изкарват балончетата въздух които се образуват при впръскването от вала в роторите. предполагам имаш добри уреди да му следиш температурата и налягането? и се кара с масло на горна граница

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Яну 2017, 23:32 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
Ами ние тука сме на OZ и Galon-и, 10 галона бензин му слагам 7 онзи или на 38 литра се пада 200 мл. литра масло което от своя страна е смесено 70 мл. рецин и 130 двутактово минерално масло.
Апексите как да ги следя? Освен с компресомер предполагам. Чакам го да дойде от eBay.
Маслото го охлаждам с два маслени радиатора отпред. Тоест зад въздухозаборницте на бронята. Единия ми е 30/30 см а другия 30/20см . Имам голям воден радиатор и колата не загрява. На слънчево време (а тука си е топличко) не качва повече от 180 градуса по (F) фаренхайт, маслото и то там някъде около 180 F.
Но много трудно се следят уреди в състезание ... аз веднъж на тренировка бях чупил ремъчна шайба на коляновия вал понеже е олекотявана и като се пробрах чак тогава видях че колата беше вече почти на максимум температура 240F. Лампата на динамото и нея хич не съм я видял ама издържа след това мотора още две състезания за които беше предвиден.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2017, 09:36 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2006, 10:14
Мнения: 75
Местоположение: София
SOZE,на предно ли си го монтирал двигателя?
И ако не е тайна с каква скоростна кутия?

_________________
http://www.ssmotorsport-bg.com
https://www.facebook.com/poliracingcars/?ref=bookmarks
https://www.facebook.com/maxdrivebg/?ref=bookmarks


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017, 23:13 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
poli написа:
SOZE,на предно ли си го монтирал двигателя?
И ако не е тайна с каква скоростна кутия?

Не мога да те разбера ! Как на предно ?
Имаш предвид предно задвижване на колелата ли ?
Със скоростна кутия на RX-8 е колата. Тази след 2012 година която е.
За състезания на писта безспорно задно предаване е по добро (освен на мокро) понеже износва еднакво предни и задни гуми. Няма логика да я правя с предно.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2017, 21:53 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2006, 10:14
Мнения: 75
Местоположение: София
Благодаря.
Помислих че двигателя е в Хонда.

:)

_________________
http://www.ssmotorsport-bg.com
https://www.facebook.com/poliracingcars/?ref=bookmarks
https://www.facebook.com/maxdrivebg/?ref=bookmarks


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2017, 09:43 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
"Колеги" свързах се с голям зор с този де ми е събирал новия мотор в Пуерто Рико ама не го познавам лично и на човека не му беше много до мен. Обърна ми внимание на две на три и толкова. Тоест той си ми каза нещо ама аз като го видях че е труден за разговори и не бях настоятелен.

Та ще го цитирам ама аз поне нищо не можах да разбера, нека някой де е по технически запознат да ми обясни.
Цитат:
- Зависи от бобините и tune up. Може да започнеш от 0-1,000 до 18 ; повишавайки 3 на всеки хиляда и махаш 1 след 7,000
Leading е отделно и Trailing трябва да бъде 4 ' след Leading

Това му беше краткия отговор и много не го разбрах. Някой може ли да ми го разясни.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2017, 20:26 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
изглежда ми като : 0 градуса при 1000 оборота. 3 при 2000. 6 -при 3000. 9 при 4000 ...... 18 при 7000 . 17 при 8000. 16 при 9000 и така до колкото стигаш , но мисля ,че едва ли стигаш над 10 000. това е предварение и е за първичната/водещата L свещ, а вторичната/последващата T свещ винаги е 4 градуса по-късно от първичната. доста малка разлика между двете свещи , но може да си има причина. демек L-0,T-4 /1000 . L-3,T-7 /2000 . L-6,T-10 /3000 ,L-9,T-13 /4000.........L-16,T-20 /9000
не знам дали няма предвид след 7000 да повишаваш с 1 по-малко на всеки 1000 вместо 3 или : 2 до 8000 , 1 до 9000 и 0 до 10 000. но буквално както е написано в превода ти звучи както е по-горе.

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2017, 00:53 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
niki_rx7 написа:
изглежда ми като : 0 градуса при 1000 оборота. 3 при 2000. 6 -при 3000. 9 при 4000 ...... 18 при 7000 . 17 при 8000. 16 при 9000 и така до колкото стигаш , но мисля ,че едва ли стигаш над 10 000. това е предварение и е за първичната/водещата L свещ, а вторичната/последващата T свещ винаги е 4 градуса по-късно от първичната. доста малка разлика между двете свещи , но може да си има причина. демек L-0,T-4 /1000 . L-3,T-7 /2000 . L-6,T-10 /3000 ,L-9,T-13 /4000.........L-16,T-20 /9000
не знам дали няма предвид след 7000 да повишаваш с 1 по-малко на всеки 1000 вместо 3 или : 2 до 8000 , 1 до 9000 и 0 до 10 000. но буквално както е написано в превода ти звучи както е по-горе.

Точно това е. Благодаря много.
Но си мисля че е 20 при 8000 и 22 при 9000
Е вече ще се оправя. :)
Поздрави !


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2017, 08:39 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
може, от моя опит с английския знам колко е важен понякога точния превод, това вече зависи от теб :)) макар, че за това специално щеше да пише : 3 до 7000 и 2 нагоре или нещо подобно. ако вадиш 1 значи или даваш назад с 1 на 1000 или намаляваш с по едно прогресията на всеки 1000. но щом е сложил горна граница би трябвало да не отиваш над нея...така ми звучи....
пиши какви са резултатите . като имам време ще поровя из нета да намеря нещо както бях обещал. но според мен най- точно за твоя двигател може да ти даде този човек. все пак е съобразено с конкретния случай. от моя знам при работа на място демек 750об. : L-5 T-20 . има доста разлика....но зависи от компресия , портове,маховик,бензин ала бала..........виж какви белези имаш на шайбата впрочем.ако е оригиналната са два и те отговарят на 5 и 20. като зависи може би дали е бил атмосферен или турбо. може да имаш направен нов. всъщност ти трябва един който отговаря на 0 на вала. при горна мъртва точка както се казва при буталния двигател. ако нямаш такъв ще ти пиша как да го намериш и отбележиш.

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2017, 12:29 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
niki_rx7 написа:
може, от моя опит с английския знам колко е важен понякога точния превод, това вече зависи от теб :))

Превода беше от испански ама и в самия испански си звучи малко двусмислено понеже автора му е силно пестелив на обяснения или си е мислил че обяснява на някой който е на неговото техническо ниво.
Цитат:
Depende de bobinas y tune up. Puedes empezar por de 0-1,000 a 18; incrementando 3 cada mil y quitando 1 despues de 7,000

Но поне от класическия атмосферен двигател с бутала няма логика с качването на оборотите да се намаля предварението в запалването, тоест на 7000 rpm да си с по голямо предварение от колкото на 9 000 rpm. Макар че ротативния двигател е доста различен ...

niki_rx7 написа:
... ако е оригиналната са два и те отговарят на 5 и 20. като зависи може би дали е бил атмосферен или турбо. може да имаш направен нов. всъщност ти трябва един който отговаря на 0 на вала. при горна мъртва точка както се казва при буталния двигател. ако нямаш такъв ще ти пиша как да го намериш и отбележиш.

Всъщност това с намирането на белег 0 ме интересува много за да проверя моя дали е точен. Имам съмнение че не е точен понеже ремъчната ми шайба е преправяна (олекотявана) и белезите са поставени на ново като са съпоставяни по друга шайба с по голям диаметър и искам да се уверя че са правилно прехвърлени. Има разбира се много добри алуминиеви рейсингови шайби на разни тунинг фирми които са с точни белези но за съжаление моята по регламент трябва да е желязна и няма как да я заменя с някоя правена в специализирана за това фирма.
Поздрави.
п.п. Всъщност като стана дума за тия ремъчни шайби има ли някакъв начин (трик) да се смени тази шайба без да се маха мотора от коша на колата и да се поставя във вертикално положение. Понеже ако не е във вертикално положение имало голяма вероятност задния аксиален лагер на коляновия вал да падне зад втулката която го центрова в средата на вала. Бая си мисля тази втулка дали да не я залепя към вала със силикон.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2017, 19:01 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 7888
Силикона не е лепило и няма да захване воъбще.

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2017, 17:52 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
малко е коварно лагерчето. те са две всъщност. втулката е дистанционер и определя хлабината на вала напред назад. като се завие болта на предната шайба и стяга целия сандвич: дистанционера, предния баланс, две зъбчатки и шайбата. ако мръдне напред цялата история и ще падне лагерчето надолу. после като стягаш ще го сплескаш. като ти гледам снимките може да смениш шайбата без да развиваш болта
нали не ти дават да я сменяш?
а не можеш да я залепиш не само защото е в масло , но и не можеш да бръкнеш до там
мъртвата точка на предния ротор се намира като отвиеш свещите на задния , докараш един апекс до дупката и бележиш на шайбата. после докарваш същия апекс на другата дупка и пак бележиш. после с лепенка върху шайбата или по друг начин намираш средата между двата белега и това ти е 0 градуса за предния ротор.
а как ти определя електрониката градусите на вала ако си още с делкото?

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2017, 00:42 
Offline
любител
1994 Mazda RX-7
Автор на темата

Регистриран на: 27 Дек 2016, 17:32
Мнения: 12
Местоположение: Rep. Dominicana
niki_rx7 написа:
като ти гледам снимките може да смениш шайбата без да развиваш болта
нали не ти дават да я сменяш?

Не мога да я сменям с алуминиева. Както и не мога да я извадя без да махна болта. Тя и на две части и болчетата са и от вътрешната страна.
Мисълта ми беше по оригинална да направя центровката на мотора и после да сложа моята на която нямам много вяра на белезите.
niki_rx7 написа:
а не можеш да я залепиш не само защото е в масло , но и не можеш да бръкнеш до там

Аз имах предвид да я залепя предварително като е разхвърлен мотора.
niki_rx7 написа:
а как ти определя електрониката градусите на вала ако си още с делкото?

Ей това е най големия ми проблем че съм с делко ако сложа ECU и трябва да сложа 100 либри тежести към общото тегло на колата в момента.
С една лампа. Тука и казват фоко-тиемпо. Пресвятка кога минава искрата по кабела на L на първа камера и показва белега на шайбата дали е върху стрелката.
Аз съм с делко но с програмируеми MSD блокове на запалването. Слагам делкото на пълно предварение на около 35 градуса и
електронния блок забавя подаването на искрата според това как е програмиран. Тоест забавянето на 9000 оборота е по малко от колкото на 2000 оборота. И така искрата попада между 20 и 0 градуса според как си настроил кривата на предварението на електронния модул. Как искам така мога да го програмирам
Дори и така ако искам
1000 rpm 20
2000 rpm 0
3000 rpm 20
Аве как ти е кеф
В момента L и Т са ми програмирани различно и с качването на оборотите двете криви на запалването не са успоредни ами с качване на оборотите почват да се събират една към друга. Тоест нямат твърда разлика от 5 градуса. С качване на оборотите разликата им намалява.

Почвам да се чудя дали от две делка да си направя едно с 4 хол сензора и да сложа 4 MSD модула и 4 бобини и да я разкарам тая дистрибуторна капачка и палеца !!!
Аве с една двойна бобина за L без да минава през делкото го знам номера ама най си е добре за всяка свещ да си има бобина.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб