Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 16 Яну 2018, 23:17

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2017, 00:55 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 210
Местоположение: Плевен
Накратко: Изгасва по време на движение и край - няма палене повече. Мотор 1.6 (В6 мотор) - няма делко! Липсва искра на 1-и и 4-и цилиндър. Нови свещи, нови кабели, нов акумулатор, заменена бубина, свалена от безупречно работеща кола. Проверен датчик на Хол за омасляване и механични повреди - ок е, но не е диагностициран дали работи! Колата стои като паметник и не мога да я закарам в сервиз. От друга страна не ми се и ще да я вкарвам в сервиз, че повечето "мастери" даже не са чували думата Кседос. Така че колеги, моля за помощ и приемам идеи по моя проблем (не отварям нова тема току-така)!

допълнение за което се сетих - като дам на контакт, има ток на всеки един от четирите кабела под бубините (т.е. до тях има ток). Но при въртене на стартер, на изхода на бубината на 1-и и 4-и цилиндър няма никой! На стартер върти с лекота дори в студа и прикюфква - почти запалва на 2 цилиндъра, което ме кара да игнорирам версията за прескочил ангренажен ремък 1000% съм сигурен! Колата е готова да запали - просто няма ток на два цилиндъра.... -

Ново допълнение от днес: прехвърлих захранващите кабели на бубината от работещите 2-и и 3-и цилиндър, на 1-и и 4-и. И както предполагах се появи искра на 1-и-и-4-и и изчезна от 2-и и 3-и. Т.е. бубините са доказано 100% работещи! Сега моля някой който е наясно да ме светне, от къде точно и как точно се подава сигнал към бубините? Проблема е там!

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994
http://masterhome.alle.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Дек 2017, 16:27 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Ное 2017, 17:18
Мнения: 6
Местоположение: Велико Търново
skype: marincho-sgi
Разпределителната капачка , това мънинкото чопче централното да не би да е окъсяло или да има друг проблем в нея ? Изображение ? Просто като идея го подхвърлям :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Дек 2017, 02:59 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 210
Местоположение: Плевен
Не, моя двигател е 1.6 - нямам делко. Утре ако намеря работещ магазин ще си взема един 12V светодиод и ще тествам Хол датчика. Според мен е твърде вероятно той да е виновника!

Прикачени файлове:
Inkede8b63bas-960_LI.jpg
Inkede8b63bas-960_LI.jpg [ 848 KiB | Прегледано 314 пъти ]

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994
http://masterhome.alle.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Дек 2017, 20:56 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 210
Местоположение: Плевен
Пробвах ги тези датчици (оказа се че са два във един корпус) и единият нещо не е баш както трябва... Няма ясни индикации че е 100% загинал, но не работи съвсем както трябва. Утре пак ще го тествам, както и ще проверя за всякакви останали грешки колата (т. нар. самодиагностика). За сега нямам яснота за проблема. Обаче забелязах нещо странно - при подаване на контакт (без въртене на стартер), започва да работи бенз. помпа! Това специално при Кседос не е нормално. При Кседос помпата включва само при запален двигател! Не знам дали тази аномалия има връзка със липсата на искра на два от цилиндрите, но най-вероятно има, понеже до този момент бензиновата помпа се е включвала само при завъртане на стартер, а не при подаване на контакт.
М/у другото, ако някой има идея от къде да се сдобия със пълната схема на ел. инсталацията на Кседос 1.6 (малкия мотор), ще съм му безкрайно благодарен!

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994
http://masterhome.alle.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Дек 2017, 22:32 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Ное 2017, 17:18
Мнения: 6
Местоположение: Велико Търново
skype: marincho-sgi
Как си правиш диагностика ? Аз по тази схема с парче кабел и светодиод работех няколко кода така си извадих и после с една програма ауто дата ги разгадах кое какво е , друг въпрос е ,че проблема дето го имам не го разреши тая диагностика и все още е неразрешен ама ... Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2017, 14:59 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 210
Местоположение: Плевен
Точно така я правя със светодиод. Появиха се грешки 1 и 41. Има ги за V2 (KF) мотора, но за моя 1.6 (B6) не мога да открия значенията... М/у другото за 1.6 е свръх оскъдна информацията за всичко, в сравнение със KF, KL.

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994
http://masterhome.alle.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2017, 18:57 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Ное 2017, 17:18
Мнения: 6
Местоположение: Велико Търново
skype: marincho-sgi
А аз мислех ,че за моята японка нещата са тежки :D Успех колега, нещата наистина с тоя модел автомобил са доста трудни и всички дето караме такива щем нещем ставаме и автомеханици , мен са ме връщали от всички сервизи в Търново за диагностика , понеже никой не е виждал такава кола кво остава да работи по нея , а за кодовете моя съвет е да прегледаш на другия мотор как са нещата кой код какво значи , не вярвам японците да са писали различни кодове за двата мотора и ако се вързват поне като ориентир да ги използваш къде да си търсиш проблема. Стискам палци да я оправиш , щот инъче автомобила вози адски приятно , звука от двигателя мен ми гали сърцето :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2017, 19:33 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 210
Местоположение: Плевен
Опитах да инсталирам Autodata - някаква кракната, но се разпищя антивирусната и прекратих... Продължавам да търся инфо за грешките на моя 1.6 мотор, ама за сега без резултат....

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994
http://masterhome.alle.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2017, 20:29 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 931
Местоположение: София
И преди информацията за Xedos си е била оскъдна, но кодовете май са доста общи за моделите:
Прикачени файлове:
Xedos_codes.jpg
Xedos_codes.jpg [ 401.4 KiB | Прегледано 243 пъти ]

http://www.carsforum.co.il/vb//attachment.php?attachmentid=204487

https://mazda-xedos.ru/
http://forums.mazdaworld.org/100-millenia/59771-xedos-6-a.html

_________________
Mazda 3, 2.0i, 2004, Fobos 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2017, 22:42 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 210
Местоположение: Плевен
Добрах се до данните от Аутодата и там пише следното: грешка 01 - Ignition pulse missing, грешка 41 - intake manifold air control solenoid 1. Като възможни причини, за 01 са - Wiring, tachometer, ignition coil, distributor, ECM, TCM, а за 41 причините са - Wiring, intake manifold air control solenoid. Така като гледам, ми се струва, че тоя соленоид дето изобщо не го знам къде е и за какво служи, няма връзка с изчезването на искрата от двата цилиндъра... Обаче за фаталната грешка 01 причините са интересни. Wiring (окабеляване)-ок, ignition coil (бубина)-ок, дистрибутор, ЕСМ и ТСМ -ОК....! Ама каква връзка има tachometer (оборотомера) със тая работа!??

Помагайте хора, че колата ръждяса пред блока. Комшиите взеха да се подиграват на марката :mazda-logo: вече

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994
http://masterhome.alle.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2017, 23:34 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1429
Местоположение: Пловдив
До сега не съм имал възможността да си "играя" точно с тоя двигател..
това за тахометъра, да не се има в предвид датчик на хол?? :?

При липса на делко(контакт разпределител) компа казва на бобините кога какво да правят..
Сигналът идва от неего, и там трябва да се търси ако изчезне..
Може да има кофти спойки.. може и да не е това.. но принципът е такъв, компа дава сигнала на бобините кога да индуцират ток за свещите...
Стига да няма допълнителна система като Едис примерно.. ама се съмнявам..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2017, 00:19 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 210
Местоположение: Плевен
На друго място пък видях друго тълкование на грешка 01 - Нет импульсов с минуса катушки зажигания. И моята логика ме кара да предположа, че компа дава сигналите на бубината, обаче на Хол датчика има 4 кабела (+ и - които го захранват) и два, които дават сигналите към....???? Ето тези два кабела не знам къде отиват! Вероятно към компа...? :hmm:
А някой знае ли кое е и къде е релето на шибаната бензинова помпа, която почна да върти само като дам "на контакт" без да върти стартера? Това при Кседос е невероятно и неправилно! А тая аномалия с помпата се случи едновременно с изчезването на искрата на двата цилиндъра! Не знам каква е, но почти съм сигурен че имат връзка двата проблема! Като нямам схемата на ел. инсталацията, как да ги прозвъня тези кабели? Не знам кой къде отива....И още - двете двойки на бубината имат от долната си страна захранващи кабели. Като им размених местата на тези кабели, неработещата бубина заработи, а работещата спря да дава искра. Това показва, че самите бубини са ок, но едната двойка захранващи кабели не е ок. Все си мисля, че някой лайнян кабел ми трови нервичките, ама как да разбера кой е...?? До последно колата си вървеше нормално и проблем с паленето и през ум не ми е минавал....

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994
http://masterhome.alle.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2017, 15:21 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1429
Местоположение: Пловдив
Виж в някоя морга за ЕКУ..
Смени го и пробвай..
Ако запали, плати им го. Ако не, върни си им го.
Естествено най вероятно ще искат парите за залог..
Но поне ще си сигурен че не е то.
Ако не ти се занимава поне го отвори и виж дали е сухо, да не би нещо да е окъсило вътре, буксите дали са ок . и т.н.т...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2017, 18:22 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1923
Местоположение: София
Тук отиваш и теглиш DE repar manual:
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/Xedos/
Има го и твоя мотор B6. Но е на немски.
Успех

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2017, 10:07 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 210
Местоположение: Плевен
Благодаря колега ihristov! Въпреки че е на немски, информацията е много ценна! Реших да действам на принципа "проба-грешка". Ще сменя последователно датчика на Хол, комутатора и ЕКУ-то, да видим какво ще стане... Сега търся тези части.

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994
http://masterhome.alle.bg


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб