Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 11:53

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2010, 15:14 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Сеп 2010, 20:35
Мнения: 26
Здр Налага ми се да сменям лагера на предна лява главин някои знае ли дали мога сам да си я сменя и ако може малко инфо как да го направя благодаря предварително


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2010, 19:40 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:23
Мнения: 151
Местоположение: София
Няма как сам, освен ако нямаш преса случайно за набиването. Според мен обаче редно е да "участваш в смяната", т.е. - да разбереш кой е номера на лагера и да си го поръчаш при реномиран производител на лагери - примерно NSK, шансът да попаднеш на турско или китайско менте е голям по магазините. Питай и в другите раздели, че тук май малко народ четем. Ще следя темата, защото и при мен има един шум, който за момента не мога да определя дали е от гумите или начало на главини.

_________________
ex. 323 BG 1.3 16V C
ex. Nissan Sunny 2.0D
Xedos6 V6 '98


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2010, 19:55 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Сеп 2010, 20:35
Мнения: 26
Здр отново оспях да сменя лагера в кьщи с помоща на един приятел които е работил в сервиз наистина не е лесно особенно ако лагера е запекал трудно се избива но с чук траба с ваншния размер на лагера става но се сваля амортисиора заедно с тампона лесно се сваля само разкачаш всичко което го даржи като парво развиваш болта на главината преди да си вдигнал колата с крик :!: после шарнирния болт издарпваш кьм себе си за да излезе полуоската с карето а макферсона се сваля лесо в моя случаи го даржаха 5 гаики развих ги и после вече става по лесно иначе на място в моя случаи беше не вазможно без специални инструменти да се избие този лагер щото беше запекал но с чука и трабата с малко бой се изби после набих новия лагер сас сащата траба само се внимава да не се криви след като набих лагера в шенкела набих и главината в лагера като от другия краи на лагера подложих траба с вьншния размер на вьтрешната черупка на лагера и така незнам дали ще ви стане ясно как точно става но ще се радвам ако сам помогнал на поне малко


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2010, 11:38 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:23
Мнения: 151
Местоположение: София
Аз само да отбележа, че малко трудно го прочетох, защото си се мъчил да намериш къде е буквата Ъ - да ти кажа, на фонетичната клавиатура е на мястото на Y.
Иначе, по темата - може да стане както го описваш на всяка една кола, не само на Кседос, но по-добре да е на преса набиването именно с цел да се натиска равномерно и да не се прецака новия лагер. Е - то не винаги има преса подръка и така.... Нищо не казваш за лагера, откъде го намерихте, SKF, NSK,KOYO кой номер по каталозите им излезе и не на последно място на каква цена, семерингите вървят ли си с лагера и т.н.
Ето какво излезе по магазините с едно бързо търсене за моята:
OPTIMAL ЛАГЕР ГЛАВИНА ПРЕДНА/ЗАДНА 63,53, лв.
KOYO ЛАГЕР ГЛАВИНА ПРЕДНА/ЗАДНА 71,53, лв.
То е логично коя марка ще избере човек в случая, но си мисля, че може да се намери по-евтино от други реномирани производители на лагери.
Дано те слуша новия лагер, а ти да не му чуваш гласа :),

_________________
ex. 323 BG 1.3 16V C
ex. Nissan Sunny 2.0D
Xedos6 V6 '98


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2015, 15:47 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Да възродим малко старата тема :-) Май и аз ще сменям лагер (десен), който отдавна вие, но след смяна на външното каре бученето стана доста по-сериозно. Чува се при ляв завой независимо дали съм на скорост или по инерция. 99% мисля че е лагер, защото не съм го стягал с динамометричен ключ. Оставям 1% за дясно вътрешно каре, което само по себе си е здраво, но играе в шлиците с късия вал на дясната полуоска. Висящия лагер мисля че е здрав. Освен това имам леки съмнения за този шум от спирачния диск, който се държи само от спирачния апарат (когато е свалена джантата), тъй като болтчето, което го фиксира към главината е скъсано. Вие какво мислите по въпроса с толкова въпросителни?

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2015, 12:31 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:23
Мнения: 151
Местоположение: София
Аз лично съм на тая тема също. Трябва да проучвам откъде точно идва шум,
който отначало беше само при висока скорост -, но се появиха и вибрации.
А и нещо като стържене. Ще има профилактика на спирачни апарати и баланс на гуми.
Иначе знам , че нямам за смяна нещо, освен вътрешен кормилен накрайник - 1бр.
Сега като се замисля - може и той да дава такъв ефект.
НЕ вярвам да е просто от липсващото болтче на диска - нали в движение дискът се фиксира от гайките на джантата.
Надявам се да напиша какво е било при мен преди зимата, но общо взето - firecock, виж и твоите накрайници за луфт..
Другото което се сещам е лагер на макферсона(за стържещото рядко явление), не за шума и вибрациите при движение.

_________________
ex. 323 BG 1.3 16V C
ex. Nissan Sunny 2.0D
Xedos6 V6 '98


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2015, 19:35 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Понеже скоро сменях пружини, лагерите на макферсоните са перфектни, както и накрайници и шарнири. Той моя лагер на главината си вие откакто съм взел колата, но слабо, а оня ден като си смених външното каре (дясното), стегнах гайката на око и явно съм го пренатегнал ... Обаче на други коли, които съм имал с разбит лагер на главина, лагера вие постоянно, а сега ритмично, т.е. не е непрекъснат звук а в ритъма на въртене на колелото! Именно за това се съмнявам за спирачен диск или вътрешно каре. Спирачен апарат - перфектен, накладки нови! С диска проблема ще го реша, като извадя скъсаното фиксиращо болтче и го сменя с ново. Така диска ще отпадне като причина и ще остане вътершно каре + висящото лагерче и лагер - главина. Четох в руски форум, как руснаците оправят проблема с разбитите шлици м/у вътрешното каре и вала на полуоската. Скоро ще го направя и аз и ще докладвам! Така ще стесня кръга на заподозрените причини за проблема!

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2015, 14:29 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:23
Мнения: 151
Местоположение: София
И при мен шумът е ритмичен, напомня за нещо по главината/диска. При мен няма значение дали съм в завой или не. Освен това се чува и по инерция. Това ако не е натрупана ръжда и боклучак някъде по главината и диска те па на.
Но нали твоите са перфектно почистени доколкото беше писал.
Мисля да проверяваме биене на главината и диска като отида при моя човек, че нямам условия пред нас.
Също така и на задните. Все отнякъде ще излезе. Уикенда навъртях 500км и не се оправя, по-зле става.
А преди поне 15к км го забелязах за първи път в едни големи жеги - нещо като пристъргване при 140 км.
Слизам , гледам , помислих, че рейката нещо , защото беше в завой.
После изчезна и се появи след половин година и то пак на високите скорости.
Е няма - ходихме после гледахме всички тампони, лагерите не задържат, всичко ток и жици.
Гаранция нещо пропускаме.
Възможно е да е пък от задния мост, на тая кола трудно чуваш откъде е, доста е обезшумена.
Вече незнам.

_________________
ex. 323 BG 1.3 16V C
ex. Nissan Sunny 2.0D
Xedos6 V6 '98


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2015, 16:01 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
При мен е категорично отпред от дясно и се усилва мн. силно при ляв завой, дори и мн. плавен, а при десен изчезва напълно. Вие си на лагер, но не постоянен, а ритмичен звук, в темпото на въртене на колелото. Ама дали е лагер на главината или висящия лагер на вътрешното каре не знам...

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2015, 18:58 
Offline
маниак
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 03 Май 2012, 12:13
Мнения: 584
Местоположение: Монтана
firecock написа:
като извадя скъсаното фиксиращо болтче и го сменя с ново.

Не е от това.. на 626-цата отзад въобще нямам фиксиращи болтчета и на двете колела.

_________________
Mazda 6 GY 2.0d 136 hp & Nissan Almera N16 2.2di 110 hp
Mazda 626 GW 2.0ditd 90 hp ex


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Окт 2015, 16:51 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:23
Мнения: 151
Местоположение: София
Ха, при мен свалихме полуоските, пробвахме трите лагера - всичко е на 6. И промяна настъпи едва след добавка в скоростната кутия - при мен явно отива към лагер на диференциала. Симптомите ми бяха - шум при 140, после при 110-120, накрая и при над 60 се пообаждаше. А карета, шлици - всичко е топ. Мислехме да сменяме лагера на полуоската, но и той перфектен, изобщо не си играхме. Е накрая това излезе, така показваше и при диагностиката със стетоскопа на вдигнат мост, ама а де, нали не вярвам. Засега е доста по-добре с неква руска добавка - метализант. Предстои ми да навъртя километри - окончателно сработвала на 1500км ужким. Чак не очаквах и се бях приготвил за търсене на скоростна кутия.

_________________
ex. 323 BG 1.3 16V C
ex. Nissan Sunny 2.0D
Xedos6 V6 '98


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2016, 00:11 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:23
Мнения: 151
Местоположение: София
Мога да се похваля с нова(стара) скоростна кутия на кседоса. Определено шумът не изчезна до замяната. Свалената кутия е при мен, но моят доверен монтьор заяви,че покупката на лагер на диференциал вероятно би била 500лева, а и самият той никога не е сменял такъв лагер и не знае нищо за центровката му. Определено хамалогията по смяната на кутията беше достатъчна.

_________________
ex. 323 BG 1.3 16V C
ex. Nissan Sunny 2.0D
Xedos6 V6 '98


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб