Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 10:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Горивна система
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010, 13:29 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 5

Регистриран на: 04 Юни 2008, 20:02
Мнения: 116
Местоположение: София
skype: tonev_valeri
Колеги спешно ми трябва линк или снимки на ел. схемите на горивната система ... Имам проблеми с Мазната ... Не пали на бензин ... на газ запалва когато е топъл мотора ... не се чува шума от бензиновата помпа при запалване ... видях в една от темите, че бензиновата помпа не може да се достигне от капака за нивомера, но се чудя дали от там се взема управляващ сигнал или има някъде другаде допълнителна букса ... проверил съм бушоните, но не зная кое е релето на бензиновата помпа ... ако някой е наясно да даде някакви насоки ...
П.С. За да пресека бързо някои зевзеци - Да имам бензин в резервоара ;) и то достатъчно ... нищо, че съм на газ ...

_________________
Болшая дупка, болшая газ!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010, 13:49 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 06 Юли 2010, 18:59
Мнения: 424
Местоположение: София / Враца
skype: kalin___
Колега въвеждаш VIN кода (рамата) ТУК и намираш какво те интересува.
Успех

_________________
Xedos 9 facelift KL 2.5 V6 120kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010, 15:38 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юни 2008, 20:02
Мнения: 116
Местоположение: София
skype: tonev_valeri
1. Бушони - проверени;
2. Реле на горвна помпа - проверено;
май ще трябва да свалям резервоара ... някой да предложи нещо друго преди да започна с тази хамалогия?!

_________________
Болшая дупка, болшая газ!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010, 17:59 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Пусния принудително от диагностичната букса,ако и тогава не тръгва търси проблема в окабеляването..или самата помпа (помпата не вярвам да я чуеш при подаване само на контакт,щото тя заработва заедно със стартера),сложи една пробна лампа на кабела,завърти на стартер или принудително от диаг.букса..и ако лапата светне...си за нова помпа.....

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010, 19:24 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юни 2008, 20:02
Мнения: 116
Местоположение: София
skype: tonev_valeri
Ей този файл ми беше попаднал от някъде и е показано как се пуска принудително горивната помпа и точно така и направих. Така проверих дали цъка релето на помпата, но за да съм сигурен трябваше да измъкна маркуча на излишното гориво и да видя дали потича бензин при подаване на контакт ... утре това ще проверя ... щом релето работи явно системата има напрежение при подаване на контакт и едва ли е прекъснат някъде кабела по пътя му до горивната помпа ...
Изображение

За да се убедя, че е точно горивната помпа или кабела до нея май трябва да сваля резервоара ... аз исках да избегна тази гимнастика, защото колата е пред блока, а не в сервиз и ще трябва да викам някой да ме тегли :oops: срам и позор ... да ме тегли някой опел или ауди ...срам и позор за мазната ... 40000 хил. км. безотказна работа при здраво ръчкане ...

Между другото си направих тестер за грешките и прочетох светлинните кодове и не видях нищо интересно ... както винаги имах натрупана грешка в запалителната система ... винаги се трупа тази грешка заради карането ми на газ ... Изчистих грешките и запалих пак, за да принудя натрупване на нови грешки .... е да ама не ... не се записа никаква грешка и не знам защо ... :(

Цитат:
сложи една пробна лампа на кабела,завърти на стартер или принудително от диаг.букса..и ако лапата светне...си за нова помпа.....

Колега, можеш ли да ми обясниш малко по-точно за кой кабел става дума?

П.С. Някой да има идея за цена на горивна помпа за този модел ... за предпочитане втора употреба оригинална ... в краен случай нова китайска?!

_________________
Болшая дупка, болшая газ!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010, 20:03 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Ами...вдигаш задната седалка,намираш снопа които ходи до резервоара,разбандажираш го,намираш най дебелия кабел (мисля че беше някаквъв жълто-бял (поне на 626)) боцкаш го с лампата,а някой друг или върти на стартер или я вкл.принудително...ако има захранване...значи си за помпа.Има начин да стигнеш до фланеца на помпата без да сваляш резервоара НО трябва да изрежеш парче ламарина (има някъде тема по въпроса във форума..потърси).

П.П кой код за грешка ти дава...че ме съмнява компа да следи някакъв параметър точно по този проблем...,с каква газова си...т.е какво е прекъснато от газаджиите...помпата или нещо друго...,данеби проблема да е свързан с газовата...(примерно допълнително словено реле което да прекъсва помпата когато си на бензин,или пък самия модул за превкл.от бензин на газ) ?

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010, 20:16 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юни 2008, 20:02
Мнения: 116
Местоположение: София
skype: tonev_valeri
Цитат:
Ами...вдигаш задната седалка,намираш снопа които ходи до резервоара,разбандажираш го,намираш най дебелия кабел (мисля че беше някаквъв жълто-бял (поне на 626)) боцкаш го с лампата,а някой друг или върти на стартер или я вкл.принудително...ако има захранване...значи си за помпа.

Първо това беше направено, но или не съм мерил като хората или нещо не се е получило ... на никой извод лампата не светна ... и все пак не съм наясно с тази букса ... там ли е управлението на помпата или това е само за нивомера, защото доколкото гледам по някои картинки на самата помпа си има май друга букса ...

Цитат:
Има начин да стигнеш до фланеца на помпата без да сваляш резервоара НО трябва да изрежеш парче ламарина (има някъде тема по въпроса във форума..потърси).

Беше направено :) Веднага след като първите опити на живо не помогнаха влезнах във форума :) Рядко пиша нещо без да съм попрочел из форума ;) Видях снимките и съжалих маздата на колегата дето я е изрязал толкова зверски :) ... Предпочитам да сваля резервоара ;) ...

Цитат:
П.П кой код за грешка ти дава...че ме съмнява компа да следи някакъв параметър точно по този проблем...,с каква газова си...т.е какво е прекъснато от газаджиите...помпата или нещо друго...,данеби проблема да е свързан с газовата...(примерно допълнително словено реле което да прекъсва помпата когато си на бензин,или пък самия модул за превкл.от бензин на газ) ?


Грешките са 1170 и 1173 ... тях си ги имам редовно ... не са болка за умиране ... като се изчистят се държи малко по-добре, но те бързо се появяват ... газаджиите са се справили добре с газовата, защото са ми приятели и знам, че не са вчерашни и все пак това, че съм я карал 40000 км на газ без да се оплача си е доказателство ... май само един път ходих да донаместят малко настройките за газта ... говорих с тях .. ГИ, който имам Фобос (но версията е стара вече ... слагана е 2008) не прекъсва бензиновата помпа и не са слагали никакви допълнителни релета ... Те обещаха утре да дойдат с компира и да запуснем машината директно аварийно на газ ... ще видим какво ще излезе ...

_________________
Болшая дупка, болшая газ!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010, 20:47 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Според Аутодата за 2.0 мотор от 98г грешки 1170 и 1173 са по стандарт EOBD...т.е няма ка да си ги прочел със LED...както и да е..,ако са те..то те НЯМАТ връзка с горивната помпа...,това са грешки от 2те ламда сонди..които идват или от вече издъхнали сонди...или газаджиите колкото и да са ти приятели..не са си свършили добре работата.

П.П ..рязането може да стане далеч по "културно" :) ...инак за демонтаж и монтаж на резервоара ще ти трябва минумум канал..и поне още 1 човек.

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010, 21:10 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юни 2008, 20:02
Мнения: 116
Местоположение: София
skype: tonev_valeri
Не си много прав за тези грешки ... влез пак там в аутодатата и виж как се четат тези Р кодове с ЛЕД диодче ... описано е .. точно същите са грешките ... видях, че този файл го има някъде и по сървъра на форума ни ... сондите са далеч от издъхване ... работят си добре ... айде да не разводняваме темата ... няма да се разберем скоро ... трупа си грешка и това си е ... нямам емулатор на ламда сондите ... (или поне така ми бяха казали ) ... колата си върви добре и с тези грешки .. просто малко по-трудно ламда сондата регулира оборотите на празен ход (малко са мудни сондите докато се сгреят) ... понякога държи 1000 оборота доста време преди да падне на 650-700 ... но не е болка за умиране ... свикнал съм ...

_________________
Болшая дупка, болшая газ!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2010, 15:43 
Offline
фен

Регистриран на: 04 Фев 2008, 17:23
Мнения: 151
Местоположение: София
Не съм чел темата за рязането, ама около резервоара, не е ли взривоопасно, искри и т.н.! Няма ли по-лесен вариант - външна помпа да се сложи, хем и по-малко пари? Като на Опелите.
Остава да се надяваме, че помпата си е в ред и ще завърти(най-добрия вариант)

_________________
ex. 323 BG 1.3 16V C
ex. Nissan Sunny 2.0D
Xedos6 V6 '98


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Ное 2010, 17:33 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 5
Автор на темата

Регистриран на: 04 Юни 2008, 20:02
Мнения: 116
Местоположение: София
skype: tonev_valeri
Надявахме се, ама не :) Помпата е заминала ... един майстор ми намери някаква китайска по неговите думи от централен Китай, а не от покрайнините (или както каза по-китайска), от която до сега никой не се е оплакал с подходящ дебит и ми напасна кабелите и мазничката отново е в движение :) Не зная каква марка е сложената помпа, но цената е 150лв., което е в пъти по-малко от оригиналната такава :)

_________________
Болшая дупка, болшая газ!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2010, 16:36 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda Xedos

Регистриран на: 14 Юли 2006, 10:53
Мнения: 127
Местоположение: Горна Оряховица
За 150лв можеш да си купиш Walbro ,която помпа е проверена като качество за парите си.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2015, 20:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Колеги сменям си горивната помпа, но реших да го направя цивилизовано и свалих резервоара. Някои знае ли за какво служат оградените в червено изходи с номера 1 и 2? Номер 4 е за зареждане а 3 е отдушник.
Прикачени файлове:
Копие от tank.jpg
Копие от tank.jpg [ 60.67 KiB | Прегледано 8669 пъти ]

Последното което успях да разбера е, че това са клапани за обезвъздушаване, но как точно става самия процес, не знам ...

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Май 2015, 17:22 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Значи, на който му се налага да сменя бенз. помпа, в никакъв случай да не си взима MEAT & DORIA! За три седмици изгоря при най-малко 15-20 кила бензин. Някой да препоръча сабилна марка, но да не е стряскаща цената!

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Май 2015, 06:58 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
firecock написа:
Някой да препоръча сабилна марка, но да не е стряскаща цената!

Ами тя вече е препоръчана по горе, :wink: ти не прочете ли темата преди да пишеш . :)
XeDoX написа:
За 150лв можеш да си купиш Walbro ,която помпа е проверена като качество за парите си.


Пък ако искаш, можеш да си вземеш и някоя от централен Китай, :D гледам че колегата с такава вече 5 години не се е оплаквал .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб