Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 05:24

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2009, 23:09 
Offline
любител
Аватар
1990 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Дек 2007, 20:46
Мнения: 36
Местоположение: Асеновград
poohey може ли да кажа няколко думи за окачването :)

_________________
Vann 323f BG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2009, 00:02 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
давай,аз те слушам колега :wink:
Предполагам ще е полезни и за останалите :idea:

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2009, 01:12 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2358
Няма какво да питаш. Давай смело! :)

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2009, 18:42 
Offline
любител
Аватар
1990 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Дек 2007, 20:46
Мнения: 36
Местоположение: Асеновград
Ами Пухи е започнал темата за подобрения,написал е доста добра информация,а аз искам да кажа няколко думи за окачването :)
Да започна с това защо е нужно да се променя то(като говорим за подобрение):

Всички знаем,че физиката е доста точна наука има ясни закони относно център на тежеста при автомобилите колкото по-нисък е центъра на тежеста толкова по стабилна е колата.
Това не означава,че примерно с едно "рязане" на пружините ще подобрим поведението на возилото.Като говорим за стабилност трябва пружината да притежава също и по-голяма твърдост.Доста хора мислят,че като отрежат пружините и останат със същите амортисьори колата ще е твърда и ще влиза с по-голяма скорост в завоя и ще се усеща по-стабилна,но не е така.Колкото са важни пружините толкова и амортисьорите тука една скоба
окачването зависи от двата елемента.Пружината "обира" неравностите, амортисьора служи за плавния и изход от определената деформация.Различните от сток пружини говорим за спортни се характеризират с различен брой навивки, различна дължина и твърдост на самата пружина.Различните марки производители имат различни цветове,които отговарят на различна твърдос,същото важи и за амортисьорите.Те също биват по-твърди(плавно връщат елемента в окачването).Ако искате да водите колата с по-висока скорост в завоите е нужно да си замените пружините и амортисьрите,ако не ви стигат финанси може да смените пружините например със спортни,но това не гарантира че след време няма за избие амортисьр това също мога да обясня но незнма дали ще ви е интересно.Нещатата, които пиша са ми от личен опит има още много да се гоеори много , но незнам дали темата би била интересна. Ако някой колега иска да ме поправи или да ме пита нещо с удоволствие бих отговорил. :)

_________________
Vann 323f BG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2009, 23:57 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
:2bg: :2bg: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2009, 11:39 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 03 Май 2007, 19:11
Мнения: 235
Местоположение: plovdiv
skype: stanislav_37
:) :respekt:

_________________
mazda 323f ba 1.8


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Съживете се
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2009, 17:04 
Offline
любител
Аватар
1990 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Дек 2007, 20:46
Мнения: 36
Местоположение: Асеновград
Колеги какво става с нашия форум,няма ли хора които да "точат"маздите :cry:

_________________
Vann 323f BG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2009, 19:19 
Offline
фен
Аватар
2008 Honda Accord

Регистриран на: 07 Сеп 2008, 17:31
Мнения: 293
Местоположение: Свиленград
Що да и сменям окачването като и така правя другите коли криви по завоите!?! Оня ден един приятел караше след мен неговата вектра че едва я изкара от завоя.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Съживете се
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2009, 19:32 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Vann написа:
Колеги какво става с нашия форум,няма ли хора които да "точат"маздите :cry:


Има, колега, има. Но има и нещо като криза, та точенето върви на доста ниски обороти.
Това за окачването, съм се опитвал доста пъти да го обясня на някои колеги, но истината е, че малко хора се интересуват от нещо повече от това, как изглежда колата. Поведението на пътя се свежда до "друса/не друса", "стабилна" и толкова. Пружините са жълти, черни, сини, червени... ниски, високи, оригинални... Всичко друго е подробности за който се интересува, а малко хора се интересуват истински.
Прост пример за това е масовото снижаване с квито дойде пружини, включително рязани, 15ки-16ки с ниски гуми и газ. Пък че освен разбиването на окачване и кво ли още не, могат при някаква неравност да се пребият като кучета, никой не му се мисли... Господ да им помага.
Е, има и разумни колеги и Слава Богу, че все пак се явяват някакъв коректив.

А, ти давай смело, пиши каквото знаеш. Все някой или ше се възползва от знанията ти или поне ще научи нещо повече.

Радвам се, че има хора като теб, които мислят една идея на вътре от визията на колата.

Поздрави!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2009, 22:35 
Offline
маниак
Аватар
2006 Mazda 2

Регистриран на: 11 Дек 2006, 00:22
Мнения: 654
Местоположение: Варна
skype: sunrize88
Добър нагледен матерял си ни подготвил колега.Благодаря за което.Ще очакваме новите update-и по автомобила!

_________________
Mazda 2 1.25i, 75k.с. 2006г.
ブルガリア代表ファンクラブ


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2009, 22:46 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
Ай лайк ту мууувет-мууувет!!! \:D/

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2009, 01:24 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda MX-5

Регистриран на: 10 Апр 2008, 04:53
Мнения: 416
Местоположение: отатък големия гьол, иначе от пловдив
Още едно, как намираш пружините и с какви амортисьори си?, че аз не мога още твърдо да реша какво да взема :(


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2009, 11:38 
Offline
любител
Аватар
1990 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Дек 2007, 20:46
Мнения: 36
Местоположение: Асеновград
Пружините, амортисьорите,прахоуловителите и ударниците са H&R , сини на цвят. В града и особено по нашите пътища богати на дупки и препятствия от всички видове ,които могат да ти разбият колата друса, много по-ниска е. Зависи какво искаш да постигнеш :)

_________________
Vann 323f BG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2009, 23:55 
Offline
любител
Аватар
1990 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Дек 2007, 20:46
Мнения: 36
Местоположение: Асеновград
Интересна работа Мазда е страшен автомобил, но защо няма спортни части за нея каквито примерно за некав масов голф :x Моля да пишат хора който имат представа откъде да си поръчам добри спортни амортисьори и пружини точно за моя модел защото сега съм със окачване обаче ми трябва нещо по добро от сегашните сини пружини H&R и уш спортни билщаин амортисьори... за тая кола май друго няма :evil: Ако някои има представа моля да сподели ,че ми са много необходими :?:

_________________
Vann 323f BG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2009, 02:42 
Offline
маниак
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 04 Юли 2006, 22:44
Мнения: 946
Местоположение: dobrich-varna
Колега би ли обяснил и за другите типове окачване, не само стандартното амортесьор с пружина :) Торсион,ресор... :)

_________________
Mazda 626 1.8 16v GE 105 hp 1992-бивша ;(
Alfa Romeo 156 1.8 T.S 144 hp 1999-любовницата
Mitsubishi Shogun Pinin 2.0 GDI 129 hp 2001-за риба и офроуд :)
Opel Omega 2.0 8v 115 hp 1987-бившата

Ако любовта е курва ,еби я в гъза :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2009, 10:08 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Vann, този coilover kit или този ще ти свърши работа 8)

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2009, 23:15 
Offline
любител
Аватар
1990 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Дек 2007, 20:46
Мнения: 36
Местоположение: Асеновград
Много са добри втория като цена ме устройва повече но те са за 323 БГ а при мен 323 Ф БГ разликата е в дължината на амортисьора отпред и разликата в захвашането отзад.При мен стабилизиращата щанга отзад се хваща за шенкела а при другите е по различо стабилизиращата е за амортисьора.Един приятел ми донесе от австрия коил овери токико обаче се появиха тези разлики :( Иначе предния мост е 1:1 обаче отзад не мога да измисля какво да направя.Един от вариантите е да сложа другия мост от 323 обаче не съм проучил нещата дали ще се поучи.Ако знаеш нещо моля те сподели и голямо благодаря :!:

_________________
Vann 323f BG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re:
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2010, 23:50 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 15 Яну 2010, 20:54
Мнения: 12
Местоположение: gabrovo
здр колеги аз съм с 4-ри газови отпред с 4ервени пр. отзад жълти мн добре стои по завоите и не друса мн преди бях с обикн. пруж сега с тея огромна разлика като цяло мн добре се държи :mazda-logo: на пътя :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Окачване
МнениеПубликувано на: 25 Фев 2010, 01:48 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2009, 18:51
Мнения: 148
колега има да се пражят мазди - моита я рестажрирам 4 та година това е мейду другото
по прин цип и аз ядох хурката с окачването
по принцип и от други модели коли - пружините стават за мазда
моита таратаика отпреде е с пулнени амортисиори и с сини пружини от БМВ 36 (много леко преправени) и направо заспиват
от зад още на сам го пробвал но смятам да го направа по следващия месец - нови амортисиори (моите за никъв чеп не стават) с предни пружини от голф 3 - на външен вид като ги сравнявам моите задните с предните на голфа би трябвало да стана (приличат си )
като станат ще пиша


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Окачване
МнениеПубликувано на: 25 Фев 2010, 12:18 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 10 Авг 2007, 07:29
Мнения: 836
Местоположение: София
skype: funk_flex_
Колеги, някой ще помогне ли със сетъпа за 323С за японския трак дей? Пружини - сток , амортесьори - http://www.hitachi-hap-la.com/tokicogasshocks/products/dspec/index.html , джанти - 15" , гуми - 195/60/R15. Има ли смисъл да си играя с твърдоста на амортизацията ?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Окачване
МнениеПубликувано на: 25 Фев 2010, 14:05 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
funkflex написа:
Колеги, някой ще помогне ли със сетъпа за 323С за японския трак дей? Пружини - сток , амортесьори - http://www.hitachi-hap-la.com/tokicogasshocks/products/dspec/index.html , джанти - 15" , гуми - 195/60/R15. Има ли смисъл да си играя с твърдоста на амортизацията ?



Тея гуми не са ли малко високи? В трайка настройката на окачването е много важно, там си е цяла тънкост да го настроиш както трябва.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Окачване
МнениеПубликувано на: 25 Фев 2010, 17:25 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Би трябвало, настойките да се направят според особеностите на трасето и стила на каране на пилота. Прост пример: пилота кара по-агресивно и на апекса на еди кой си завой застъпва бордюра, обаче твърдостта на окачването е съобразена с това и застъпването не кара колата да подскача и да губи сцепление точно в завоя.
Е, като знаем колко завоя имаме, колко от тях леви и колко десни, като знаем как да изцедим максимума от всеки завой, ще знаем и с какви особености по окачването можем да го постигнем. Всичко е индивидуално.

Другият вариант е да се кара с кавото окачване дал Господ, и да се съобразим с поведението на колата при определените условия.

И в двата случая се иска добра теоретична и практическа подготовка.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Окачване
МнениеПубликувано на: 25 Фев 2010, 17:28 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 10 Авг 2007, 07:29
Мнения: 836
Местоположение: София
skype: funk_flex_
SEAL написа:
Тея гуми не са ли малко високи? В трайка настройката на окачването е много важно, там си е цяла тънкост да го настроиш както трябва.


Гумите са просто отвратителни :D Но, само с тях разполагам засега.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Окачване
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2010, 12:05 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1452
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
funkflex написа:
SEAL написа:
Тея гуми не са ли малко високи? В трайка настройката на окачването е много важно, там си е цяла тънкост да го настроиш както трябва.


Гумите са просто отвратителни :D Но, само с тях разполагам засега.



Когато можеш ще е хубаво да помислиш за гуми с нисък профи, високите гуми ще се огъват в завой.

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2010, 14:46 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Темата не беше ли за окачването? То, вярно, че гумите са нещото между окачването и хасфалта, и наистина имат голямо значение, ама... :roll:

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2010, 16:32 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 06 Юли 2010, 18:59
Мнения: 424
Местоположение: София / Враца
skype: kalin___
Позволявам си да цитирам колеги от друг форум:

Цитат:
Амортисьори и пружини, защо по-твърди, как работят и каква е разликата между различните видове, съвместимост, защо не бива да се режат пружините и т.нат.

Първо, ако някой е тръгнал да слага спортни амортисьори и пружини да знае, че преди това задължително трябва да направи инспекция на купето и окачването - да провери за ръжда и гнилоч по възловите места - снадките на гредите и магарето, бомбетата отпред и отзад и местата на закрепване на пружината и амортисьора са най-важни. където има ръжда или пукнатини - флекса и телоподаващото, после шкурка и грундиращ спрей отгоре. крепежните елементи трябва да са бетон. добре е да се сложат укрепващи шанги(strut braces) между предните и евентуално задните бомбета. може да се сложат и т.нар. lower braces - укрепващи щанги отдолу на окачването по магарето. но те са по-специфични и е по-трудно да се направят. Ако купето не бъде укрепено, много скоро могат да се появят пукнатини - спортното окачване е много по-агресивно към купето и крепежните възли. Слагането на роллкейдж не винаги помага - той е за защита най-вече на купето, но не и на крепежните възли.

Второ - проверка и смяна на тампоните по окачването. Няма никакъв смисъл да слагаш спортни амортисьори и пружини ако са ти заминали тампоните. Окачването не работи без тампоните. Най-добрия вариант е полиуретанови, но и гумените вършат работа. Само смяната на тампоните с нови върши чудеса. За по-екстремно настроените - продават се специални лагери - унибали - които заместват тампоните. Има и един материал, много твърд, от който могат да се изрежат тампони, но стават по-твърди от уретановите. Такива благинки се продават в Улмар - намира се в кв. Захарна фабрика. Подобно окачване дава страхотно сцепление, но ще е страшно агресивно и само много добре подготвено купе ще може да го понесе. Проверка на тампоните на макферсоните също е задължителна(наред със смяна на всички шарнири и накрайници). Дори да са здрави макферсоните, в тях има едни плоски лагерчета и ако са износени, воланът се върти по-трудно. А за дрифт воланът е много важен. За някои коли се продават специални комплекти, които заместват тампоните на макферсоните с метални компоненти. Важно е да се проверят и стабилизиращите щанги(sway bars) - да са им здрави тампоните и биелетите, захващащите скоби да са ОК и да не са им много ръждиви болтовете - иначе се късат и скобата застава на калъч Very Happy

Амортисьора и пружината са механичната аналогия на електрически LC трептящ кръг и образуват механична затихваща трептяща система - тя си има амплитуда на трептене, затихване и честота на колебанията, а графиката на хода и е същата като на RLC електрически трептящ кръг. Амортисьора е като бобината и определя скоростта и затихването на процеса на трептене, а пружината определя честотата на трептене и амплитудата на колебанията. Като променяш параметрите на този трептящ кръг, променяш и графиката на колебанията. Тва е научното обяснение Mr. Green

По-просто казано: при динамични колебания на окачването пружината пренася тежест и нищо повече. Колкото по-твърда е, толкова повече тежест може да пренесе. Амортисьора определя с каква скорост ще се извърши пренасянето на тази тежест и какво ще бъде затихването на трептенето, той е демпфер на процеса - при по-твърд амортисьор има по-голямо затихване и по-бързо пренасяне на тежестта, при по-мек процесите са по-бавни. Елементарен тест за изправност на стандартен амортисьор - натискаш рязко колата - трябва да стигне до долна точка, да се върне малко над положението си в покой и след това да закове където е била преди - има общо две колебания - едно под и едно над статичното положение. Ако има повече колебания - смяна. Ако има само едно колебание - спортен.

Пружината работи само при свиване и може да е обикновена(линейна) или прогресивна - витките стават по-гъсти в единия край. Прогресивната пружина дава по-добро сцепление и малко по-комфортна возия, но за дрифт хубави са линейните пружини, те са по-бързи като действие върху контактното петно. Всяка спортна пружина си има рейт, който може да е в килограм на мм квадратен или в либри. Жълти, зелени, червени - тва е за голфаджиите(с извинение) - цвета не е важен, важна е твърдостта. Наскоро имах случай да пипна спортна пружина от голф, зелена - ми свих я с голи ръце Very Happy спортната пружина с ръце не може да се свие, дори да се увесиш на нея не поддава. Работа вършат с рейт над 3кг, но зависи каква е колата и колко е тежка. Пружини по-яки от 6кг вече са яката работа. Има и пружини, при които може да с епроменя твърдостта,. но те са много скъпи. Добре е като се купуват пружини да се получи информация какъв е рейта на предните и какъв е на задните. Някои са неутрални, други са с oversteer насоченост, трети са с undetsteer. Кофти е за планинско да се купиш дрифтаджийски, или пък за дрифт да си купиш хард пистарки.

Амортисьора също си има рейт и две действия - при компресия на окачването(bounce) и при декомпресия(rebounce). При повечето рейта при компресия е по-малък, държат по-здраво при декомпресия. При спортните с регулиране на рейта се запазва някакво отношение на компресия/декомпресия - въртиш кранчето, но променяш и двете. има амортисьори, при които могат да се променят и двете посоки независимо, но те са над $2000. Обиновено амортисьорите са маслени, спортните са газови или газово-маслени, а най-хубавите спортни пак са маслени.

На някои коли вместо пружини има торсиони - болшинството от френските кочини са така.

Пружината може да е отделно от амортисьора, но може и да е върху него - тогава става дума за coilover изпълнение. при коиловърите чето има възможност да се променя височината на закрепване на пружината върху амортисьора и така да се променя нивелацията на колата. По принцип който има пари за коиловъри, да си купува. Но да купува комплект пружина с амортисьор, а не поотделно, освен ако не е проучил внимателно въпросът. В Ebay се продават разни уж коиловър пружини за по $30 - пълно дърво са!

Амортисьора има ефективен ход. Ако този ход не му бъде осигурен, той не може да работи нормално. Затова на спортните пружини винаги се дава с колко свалят, обикновеnо 35-40мм. Повече от това не гарантира, че ще работи амортисьора.

Пружина не бива да се реже! Пружината освен твърдост и ход, си има и честота на трептене - ако я срежеш, променяш параметрите и в непредсказуема посока и често подскачанията по пътя са в резултат на рязани пружини. Много хора си мислят, че като клъцнат пружината и колата стане по-ниска, ще стане и по-стабилна. Такова нещо няма. Пружината е по-къса, окачането е с по-малък ход, но няма добро пренасяне на тежест върху контактното петно - няма сцепление.

Има амортисьори, които се водят short stroke - проектирани са да работят с по-къс ход, но за тях трябва специална пружина, обикновено коиловър. Който купува да внимава да не купи шортстрок и да му сложи обикновена пружина(или обратното). С шортстрок окачване има много добро сцепление, но в градски условия друса ужасно.

Амортисьора има предел на твърдост на пружината, който може да понесе и да работи нормално освен хода. Ако сложиш прекалено твърда пружина, тя направо може да го избуши и обикновено резултат е протекъл амортисьор.

Повишаване на твърдостта на пружината дава по-голямо сцепление - има повече пренесена тежест върху контактното петно. Но това не винаги е хубаво. Ако задните пружини на колата са прекалено твърди спрямо предните, това води до недозавиване(understeer). Ако са прекалено меки - свръх завиване(oversteer). неправилно повишаване на твърдостта на амортисьора води пак до нежелани ефекти. Има си начини за настройване при регулируемите амортисьори - обикновено се почва от най-мек и се правят рънове с изреждане на 1-2-3та с много газ и после тежко спиране - някой отстрани гледа какви са колебанията на купето. когато смяната на предавките стане най-плавна и има добро спиране - това е желаната твърдост. Но това е само един от начините. Може и със засилване, пускане на лека двигателна спирачка и после бясно връткане на воланът вляво и дясно да се разклати цялата кола. При добре насторено окачване вътре в колата се получава страшен тремор Mr. Green

Стандартна настройка за дрифт е
пружини:отпред по-твърди, отзад по-меки. Ако предните са 6кг, задните са 5кг(или 8/6, 10/Cool. В зависимост от структурата на купето и стабилизиращите щанги може да се варира.
амортисьори - отпред малко по-меки от задните. важно е предното окачване да има достатъчен ход(по-голям от задното) и затова предните амортисьори никога не бива да са прекалено твърди -това важи не само при дрифт, но и при всеки вид спортно каране - предницата трябва да има достатъчен ход. Ако колата е с коиловъри, задницата може да се пусне няколко милиметра по-ниска от предницата - така се получава един допълнителен вектор на сцепление и при ускоряване, завиване или при спиране предницата е по-добре зацепена. някои от моделите на порше фабрично са със свалена задница. те имат излишък от сцепление отзад и с лека денивелация на купето пренасят допълнително сцепление напред

Лошото при пружините е, че не могат да се настройват, освен ако не са някакви професионални. Затова е важно внимателно да бъдат подбрани. С амортисьорите нещата са по-лесни, въпрос на настройка и усет. трябва да се познава добре поведението на колата на пътя. опитен шофьор само с няколко минути каране може да разбере кое не е наред - просто изпълнява определени маневри и по поведението на колата разбира какво трябва да се промени. Ако добре си усвоил дадена маневра, простото и изпълнение и поведението на колата веднага подсказва кое не е наред. Когато знаеш как работи фрикционния кръг на контактните петна - експериментираш си с него и "четеш" окачването.

От амортисьорите, които са популярни у нас имам малко инфо само за Каяба, Токико, Кони и Билщайн.

Конитата са по-меки на компресия, държат здраво при разпъване, и са много издръжливи. Стават и за дрифт, и за бабуни, и за градско. Препоръчително - жълто кони(sport)

Билщайна е с по-голям рейт при компресия от Кони и не обира достатъчно добре бабуните и дупките. За дрифт е екстра, но да е равен пътя. Но не знам какво им е качеството - виждал съм билщайн на 1 година и вече е заминал.

Каяба по последно инфо от познат са като конитата, но за качество може да се говори ако са купени от интернет. Доколкото знам, в БГ често се продават някакви рециклирани за нови.

Токико са като Каяба като популярност и качество

Монро са евтини, но само в краен случай. Докото знам при яко газене повече от година не изкарват.

За останалите който има инфо да споделил.

Пружините вече са много модели, на всички пише, че са от някаква специална стомана. По-известните в БГ са айбах, но те са за писта, за дрифт са трудни. В нета има едни на Megan Racing, много ги хвалят и са евтини. Хубави са японските, но те са за японски коли - Espelir, TEIN, TRD, или австралийските Whiteline - хубавото при тях е че винаги им дават точните спецификации и знаеш точно какво купуваш. Аз съм си харесал канадски Swift 6/4.7, аналог са на TRD. Добро е и окачването от Ksport - тази фирма постепенно набира популярност с качествените си и евтини продукти. Ksport коиловъри предни и задни с 36 степени на регулиране излизат $1100-$1500, като допълнение дават и стабилизираща щанга понякога - и тва е изключително добър вариант качество/цена. На останалите фирми коиловърите са с около $1000 по-скъпи

стабилизиращите щанги(sway bars) - има някои тънкости при тях. с лека промяна 4х4 става като картинг, беемветата пък почват да пързалят като луди. принципно само с лека промяна на геометрията и стабилизиращите щанги всяка кола може или да се закове на пътя, или да стане като пумпал, с тях могат да се компенсират недостатъци в пружината или амортисьора. особено беемветата за дрифт това много ги вълнува - фабричните им настройки са против пързалките.

стабилизиращата щанга създава торсионна(реагираща на усукване или огъване) връзка между лявото и дясното окачване. има една за предното и една за задното. тази щанга намалява независимостта на левите и десни компоненти на окачването, като прехвърля тежест от компресиралата страна към декомпресиралата - работи само в завой или на неравности. ще се опитам да обясня:

при компресиране на лявото предно окачване, стабилизатора чрез торсионната връзка натиска и дясното нагоре. ако стабилизиращата щанга е много твърда, при преминаване на лявото колело през бабуна се повдига и дясното, т.е. дясното контактно петно изведнъж олеква и се повдига. при преминаване на дясното колело през дупка, то не потъва, а минава над дупката.

но неговата тежест не изчезва, а се пренася - чрез предния торсион, към лявото колело, част остава там, в контактното петно, а друга част през левия амортисьор и пружина чрез купето се пренася към десния амортисьор и пружина - където е захванат за купето. трета част се пренася към задния ляв амортисьор и пружина, пак чрез купето, а четвърта чрез задния торсион отива в задното дясно контактно петно. така при наклон наляво десните контактни петна олекват, но тяхната тежест отива в левите и оттам пак отдясно, но върху купето - получава все все едно при наклон наляво някой натиска отдясно купето да не се накланя. а левите контактни петна получават част от тежестта на десните - така при завой наляво чрез стабилизиращите щанги десните колела получават повече тежест и сцепление, а купето се накланя по-малко

сложно е, но в общи линии стабилизиращите щанги основно управляват тежестта върху контактните петна. накратко казано предната стабилизираща шанга пренася тежест към предно външно за завоя колело, задно външно за завоя и към задно вътрешно. тази пренесена тежест я взема от предно вътрешно колело.

задната стабилизираща щанга пренася тежест към задно външно, предно външно и предно вътрешно.

в зависимост от дебелината на щангите, колата освен че се накланя по-малко, има и определено поведение - neutral, understeer, ovesteer.

примерно при състезателни коли с предно предаване или 4х4 задната стабилизираща щанга обикновено е по-дебела от предната или е колкото нея. така в завой предницата става по-стабилна или неутрална, а при екстремно спиране в завой се наблюдава характерно повдигане на задно вътрешно за завоя колело - това с вижда на ралитата, повдигането на вътрешно задно колело е често срещано явление и това говори за екстремно сцепление на предницата. на някои коли фабрично е така - Мицубиши Ево при яко спиране в завой повдига вътрешното задно колело.

Фабричните настройки на колите обикновено са такива, че предната стабилизираща щанга е по-дебела от задната - understeer - за да не приплъзва задницата.

При състезателни коли със задно често предния стабилизатор е по-дебел от задния(обратно на 4х4 и предно) - за стабилност на задницата. Примерно беемветата и поршетата от touring car шампионатите при излизане от завой повдигат предно вътрешно колело - това е заради много дебел преден стабилизатор, който пренася допълнително тежест на задните колела за да не приплъзват

т.е. коли с предно и 4х4 се настройват повече за стабилност на предницата, а коли със задно за стабилност на задницата.

За дрифт? най-вече стабилност на предницата, значи отзад дебело, отпред по-тънко. Стандартните дебелини на фабричните щанги са 16-19мм преден, 14-17мм заден(при мен са 16 преден, 14 заден). слагаш 20мм заден и стабилния oversteer е гарантиран Mr. Green

по-дебели щанги се купуват. да се правят е много трудно, няма кой да огъва и закалява пружинна стомана. като алтернатива могат да се сдвояват - и това е решение, но не винаги може да се направи. но едно от важните неща по окачването заедно с амортисьори и пружини са стабилизиращите щанги.

Някои се опитват да намалят наклона на купето като връзват с колани или скоби. Верно, купето не се накланя, но няма пренасяне на тежест в контактните петна и няма сцепление. резултат - получава се шейна, която не се накланя Mr. Green На Коцето Щерев импресата беше така, понеже не им позволяват да пипат стабилизиращите щанги, той беше вързал с едни колани да не се накланя колата и в резултат правеше страшни пързалки по ралитата. стабилизиращата щанга не може да се замести с нищо друго. по-твърди пружини донякъде вършат нейната работа, но в никакъв случай ефикасно.


Източник: Аlex_matrix(Александър Язов) - http://www.drifting-bg.com

_________________
Xedos 9 facelift KL 2.5 V6 120kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2010, 00:44 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
цитатът ти определено е полезен но трябва да се прочете 2-3 пъти докато се осмисли добре цялата работа със щангите :))))

_________________
щом въртят се колелата,да завъртим и буталата...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2010, 11:57 
Offline
фанатик

Регистриран на: 28 Мар 2006, 16:06
Мнения: 1003
Хайде сега колегите - ентусиасти да се поровят за информация и за другите части от окачването, които пропускат. Когато говорите за т.н. "спортно окачване" не забравяйте регулирането на страничен наклон (camber), сходимост (toe), както и caster (външен ъгъл). Всичко това се регулира от регулируеми щанги или (за camber-a) с подвижни болтове на шенкелите, като най-добрият вариант е camber plates - много често са част от комплектите coilover-и, които се монтират на бомбето:

Изображение

Изображение

Нататък сте вие - кога, какъв ъгъл и защо...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2010, 15:05 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
По скоро въпроса е дали искаш стриит окачване,демек ниско ,гъзарско,за добра визия и спортно усещане при опръвление на автомобила или искаме Про окачване което е страшна цифра и за различните спортове настроиките и окачването са различни.

Тази снимка на Коилоивери с реглаж на бомбетата съм виждал да използват при дрифта и някои други състезания като Наскар и така нататък,но не виждам свисъл да вложиш толкова пари за окачване на всекидневна кола.За мене едни пружини са напълно достатъчни със здрави амортисиори разбира се :lovemazda:

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2016, 05:13 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2006, 10:14
Мнения: 75
Местоположение: София
Окачването е далеч по трудно и по важно от повишаването на мощността.
От него зависи реакцията на автомобила при подаване на газ,при спиране и при завой.
Какво се случва при завиване на волана-мачкане на пружина-амортесьор-огъване на купе и след това завой.
Така че трябва да се мисли за много неща.

_________________
http://www.ssmotorsport-bg.com
https://www.facebook.com/poliracingcars/?ref=bookmarks
https://www.facebook.com/maxdrivebg/?ref=bookmarks


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб