КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=13726
Страница 2 от 4

Автор:  MOLOTOV [ 17 Яну 2010, 12:50 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Това изглежда страхотно удоволствие! :)

Автор:  rally86 [ 01 Фев 2010, 15:44 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

и доста скъпо колега

Автор:  MAZDAGTX [ 13 Окт 2010, 18:18 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Привет пак съм се заровил в маздето , след като другия проект ( Кордоба 16вт 4х4) изкара 327 коня на колелата. Да ама си е лятна кола, върви плашещо,но няма земна сила да ме накара да я карам на мокро тази кола , камо ли на сняг .

След несполучливия сезон миналата година ( все ме предаваше на хубавия сняг, а сняг нямаше много ) , зарязах колата през м. Март с строшено турбо и неработеща хидр. рейка.

Онзи ден запалих колата , и автоматично ми се вдигна адреналина. за час турбото беше долу, и двете с това от миналата година са с заминали лагери.Проверих внимателно да няма нагар или липса на достъп на масло, но не е това причината , Причината е ЕГНто на турбините , все пак тези коли са 1988 г . Както и да е заминаха турбините на майстор , частите са измити, и всичко се проверява да е изрядно. Следва всеобщ преглед на всички детайли и ако нещо не е наред , колата няма да излиза от гаража.


Следва смяна на рейка , масла, филтри, ремъци, и чакаме снега. Ако остане време, ще се преправи на полиуретан окачването и това ще е .

Поздрави

Автор:  vili [ 13 Окт 2010, 19:17 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Браво браво, явно 2010 е годината на сриване на турбини на Мазди :)
Може да пишем още една IHI VJ9ка в актива на мъртърците :P

Автор:  MAZDAGTX [ 14 Дек 2010, 16:01 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

привет и помощ , търся VJ 11/14 ( форд проуб и мазда 2.2 ) за да направя хибрид. ,ако някой има разглобена или счупена такава с здрава студена част моля нека пише .
:lovemazda:

Автор:  ikar_sik [ 14 Дек 2010, 20:13 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

точно тази VJ11 имам 150 лв и я получаваш
на исузу трупер 2.8 ТД с 4Jb1/т1 мотора турбината е идентична ( и студената часр ) са 1:1 IHI RHB5

Автор:  IvoGTX [ 06 Яну 2011, 09:58 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

А какво е предимството на хибрида VJ11/VJ14?
И аз ще правя турбото на GTX-а скоро, а гледам, че по чуждестранните форуми пишат доста за този вариант?

Автор:  MAZDAGTX [ 06 Яну 2011, 16:34 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

IvoGTX написа:
А какво е предимството на хибрида VJ11/VJ14?
И аз ще правя турбото на GTX-а скоро, а гледам, че по чуждестранните форуми пишат доста за този вариант?



хмм
това което се опитвам да постигна е по ниска скорост на вала на турбината , при едно и също налягане - в моя случай - 0.6-0.8 бар . Тъй като не намерих 11/14 за да направя хибрид, сложихме гаретска перка с 2 мм по голяма и разтъргахме студения охлюв. Аз карам на сняг , и ми трябва респонс на турбината , а не чиста мощност във високи обороти. Тъй като държа колата под надув 3-4-5 мин без да връщам особено много , товара на тубината е особено голям. малкия размер на перката на vj9, не позволява опорния лагер да е голям и това води до по-бързото износване . май е това...

Автор:  MAZDAGTX [ 06 Яну 2011, 16:57 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

http://www.youtube.com/watch?v=AiceowMFZ7Q това е горе долу как стоят нещата ама това е клип от преди 2 зими .... :oops:

не съм имал шанса да карам тази зима още , ще има още клипове .

Автор:  IvoGTX [ 06 Яну 2011, 17:39 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

С абсолютно същата цел се ще се използва и мойта. :)
В момента предстои пълен ребилд на двигателя, частите трябва да пристигнат тези дни.
Турбото естествено е за ремонт и затова търся решения за него в момента и живот и здраве - февруари на цветна заварка :)

Автор:  MAZDAGTX [ 07 Яну 2011, 14:23 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

ако караш по софия се обади , ще се радвам на направи маздите 3 броя зимни :)

Автор:  IvoGTX [ 07 Яну 2011, 21:16 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

От София съм, да.
Ще се чуем като е готова, а може и преди това, ако раздаваш съвети :)
Телефон, нещо?

Автор:  vili [ 07 Яну 2011, 21:38 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Уф, ако ще давате съвети... дайте един и насам, че не можем да се оправим с изкарването на мощтността от вала към кутията. Вече за n-ти път сменяме притискатели и дискове и няма оправия :( Мине ли 4000об/мин и всичко приключва вмигом :?

Автор:  IvoGTX [ 08 Яну 2011, 12:18 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Какво се случва?

Автор:  vili [ 08 Яну 2011, 19:38 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Оборотомера тръгва към лютеницата, а скоростомера не го следва :unsure: :cry_:

Автор:  IvoGTX [ 08 Яну 2011, 21:14 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Не е добре..
Оригинален ли е? По колата има ли нещо... Виждам, че ги усещаш нещата и няма какво да ти говоря за усилени притискатели и по-големи площи на триене...

Автор:  gumata77 [ 09 Яну 2011, 19:03 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

здражеите момчета аз и 1 мои приател стегаме такава мазда но беше само на предно и искахме да стане 4x4 ж послетствие разбрахме 4е копетата не сафпадат намерих ме ново но сега ни.сервизирахме двигатела нови сигменти,довдигачи,гумички на клапани и тн.но ни трябва маслена помпа дали може някои да помогне та да хванем този сняг да попарзаляме.ще сум ви мн благодарен ако помогнете малко. :)

Автор:  MAZDAGTX [ 10 Яну 2011, 12:26 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

vili написа:
Уф, ако ще давате съвети... дайте един и насам, че не можем да се оправим с изкарването на мощтността от вала към кутията. Вече за n-ти път сменяме притискатели и дискове и няма оправия :( Мине ли 4000об/мин и всичко приключва вмигом :?


понеже не казваш какво сте правили на маздата за да повишите нейната мощност не мога да ти кажа , какъв тип съединител ти трябва. може да се мине само с усилване на притискателя, има хора тук в софия го правят това нещо. Хубаво е да се направи с нов притисккател. ако е чак много мощна , може да се направи и керамика , но все пак. . . какво е правено по колата.

Автор:  vili [ 10 Яну 2011, 15:03 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Съединителя почна да се предава още като преди да и бяха правени някакви големи промени, освен повишения бууст на оригиналното IHI, караше се на 1bar. След това по колата не е правени кой знае какво, освен IHI-то се предаде и сменихме турбината с Toyota CT26 (актуатор на 0,8bar), съответно с друг колектор освободен, генерация 63мм. Главата не е портвана, а са и леко позагладени ръбчетата, където беше нужно. От съответните неща, обикновения феродов се предаде твърде рано. Сложихме притискател уж stage 2, който дойде обаче с диск 215мм... та това му беше УЖ по-усиленото явно. Той също не устиска много, решихме че керамиката ще удържи, направихме диск и наковахме по 4 плочки на страна (общо 8 плочки), което според доста хора в комбинация с нормален притискател трябвало да издържи до към 350Nm въртящ момент, а ползвахме тоя притискател който е УЖ stage2 :). Да наистина един единствен път успя да задържи и това му беше...
Решихме да пробваме с обикн. серия, по-добра марка...сложихме AP, който също се издъни, и в общи линии нещата са това.

Автор:  ikar_sik [ 10 Яну 2011, 17:20 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

на мен ми става интересно , има нещо което си спестявате в обясненията .
ако наистина е така може да помислите за двудисков съединител т.е. да увеличите триещата повърхност - лесно е за изпълнение , трябва ви малко да почетете.

Автор:  gumata77 [ 10 Яну 2011, 18:50 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

моля пичове дайте савет от каде да вземем такава помпа.и как да надуем оригиналното турбо.мерси предварително

Автор:  MAZDAGTX [ 12 Яну 2011, 11:14 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

gumata77 написа:
моля пичове дайте савет от каде да вземем такава помпа.и как да надуем оригиналното турбо.мерси предварително


нямам идея, може би нова помпа или по моргите, според мен от всеки един 1.6 мотор ще стане , но може на турбомаздите да е друга , заради увеличения дебит - пръскалки на буталата и маслена магистрала за турбото .

Автор:  IvoGTX [ 12 Яну 2011, 11:40 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

http://www.car-stuff.com/mmparts/mazda- ... _pump.html - това успях да намеря.

Не знам от къде си, но ако си от София, можеш да отидеш в магазина на Симеон за японски авточасти - "Балкан Партс", те също могат да ти предложат нещо.
Помпата от обикновена BF-ка съм почти сигурен, че не става. А се сещаш, че почти няма вариант да намериш BF GTX в българска морга..

Успех!

Автор:  MAZDAGTX [ 12 Яну 2011, 16:33 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Почти съм сигурен че е една и съща маслената помпа ама най добре е да се провери в каталог.

виж от 1.6 90 коня 8 кл. би трябвало да стане.

И.

Автор:  gumata77 [ 12 Яну 2011, 18:26 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

мс момчета,а какжо да и пипнем да я накараме да тругне о6те преди да сме я сабрали 4е после да нея разглобяваме пак.от софия съм.

Автор:  vili [ 12 Яну 2011, 19:38 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

Гледах ги помпите в EPC-то и на турбото я дават с различен парт номер. Иначе и аз си мислех, че трябва да са еднакви като тази на 323 BF 1,6i 105 к.с. Пратих му ги на момчето още след като пита, даже в ebay.com има обява на ~90$(без доставката) .

Автор:  MAZDAGTX [ 13 Яну 2011, 10:22 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

gumata77 написа:
мс момчета,а какжо да и пипнем да я накараме да тругне о6те преди да сме я сабрали 4е после да нея разглобяваме пак.от софия съм.


тя сега 4х4 ли е , че нещо не разбрах... нищо не пипайте , една ревизия и това е. Може като колегата Vili да оправите портовете , но не дълбайте много. Главата като дизайн е много добра, както и валовете с малкото презастъпване също са перфектни за турбо злоупотреба. Оригиналното турбо ще се предаде на всичко над 1 бар , просто е малко и ако бъде накарано да задържи 1 бар до 6 800 об, обикновенно се разпада :) имам 2 такива в нас . за всичко над 0.8 бар - трябва хубава генерация, желателно е да се махне оригиналния филтър и да се сложи конусен , бензинов регулатор ..... Най добрия тунинг е да се свали интериора , моята кола олекна с около 80 кг само от седалки и мокети .

Автор:  MAZDAGTX [ 13 Яну 2011, 10:24 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

vili написа:
Гледах ги помпите в EPC-то и на турбото я дават с различен парт номер. Иначе и аз си мислех, че трябва да са еднакви като тази на 323 BF 1,6i 105 к.с. Пратих му ги на момчето още след като пита, даже в ebay.com има обява на ~90$(без доставката) .


Аз го казах и по горе - като дизайн еднакви но като дебит може и да имат разлика. мерси за инфото все пак .

Автор:  gumata77 [ 14 Яну 2011, 09:24 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

да 4x4 е.и ние махаме интериора и имаме бензинов реголатор милсим да го сложим.само ни треа 1 електроника да исхвурлим дебитомера

Автор:  gumata77 [ 14 Яну 2011, 14:03 ]
Заглавие:  Re: MAZDA 323 GTX 4wd turbo 1988

някой да продава електроника или някакви части.ако има да пише. :)

Страница 2 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/