Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 09:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2006, 13:57 
Offline
фанатик

Регистриран на: 08 Фев 2006, 13:48
Мнения: 1149
Местоположение: софия
Незная дали тази тема е за тук но нека модераторите преценят както и вие разбира се интересуват ме така наречените "дребни"нещица без които просто един тунинг неможе.Значи става въпрос за свещи, кабели....какви марки, впечатления,гуми джанти налягане в гумите ?такива уь дребни на вид неща но според мен доста важни ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2006, 19:28 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
това наистина са много важни "дребни неща", но те са строго специфични за всеки отделен случай, за това не смятам, че може да се направи обща тема по въпроса...

но нямам абсолюто нищо против всеки, който прецени, че има какво да сподели по тези въпроси да го казва тук... 8)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Май 2006, 22:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2006, 07:50
Мнения: 245
Местоположение: Пловдив
Да понахвърля малко идей за ентусиастите. Пиша само за неща който лични съм правил. Зарибих се с едно дърто рено-фуего 2000 и реших да го правя без скъпото турбиниране, чипове и т.н.
Почнах с полиране на всмукателните отвори на главата и всмукателните колектори отвътре - докарах ги до огледална повърхност след 3дневно търкане с шкурки,финни, водни и накрая кече с шлайфпаста със машинка с ръкавче, подобна на зъболекарска. Без да чета и без да питам когото и да било си обяснявам общата идея така: При всмукването на работна смес (бензинова мъгла) мъглата си влиза в цилиндрите-засмукана от вакуума, но по стените на всмукателните колектори и входовете на главата би трябвало да вървят и многобройни потоци от капчици, тъй като стените са грапави. При полирана повърхност ако не изчезнат тотално - то поне значително ще намалеят. Чух мнение че е възможно нежелано завихряне да се получи - но не знам...... при положение че става въпрос за вакуум - мисля че не може да се образуват завихряния.

След това реших че може да се "облекчи" и излизането на изгорелите газове от двигателя и се заех с изпускателната система. Успях да разширя диаметъра на изходните отвори на главата с около 2 мм. преди да нараня тялото на водача на клапана. Това наложи търсенето на изпускателен колектор от 2,2 и цялата изпускателна система беше с менена с 2 мм. по-голям диаметър. Елиминирах всички гърнета - остана само тръба (трещи ужасно). При изгорелите газове обаче става въпрос за налягане, и липсата на гърнета май не е най доброто решение. трябвало да има обем за потушаване на зевихрянията за да излизат спокойно и по-лесно (скоро ще и сложа едно средно гърне да видя резултата.

Премахнах изцяло въздушния филтър (даже спортен не съм сложил) (това може да прави само на карбураторни ДВГ без компютри)

Дотук импровизацийте не ми струваха нищо-само тръба и колектори от моргата.

Намерих глава с (2 мм. шлайф) :shock: и я монтирах с нормална гарнитура. Поради едни други причи сложих графитни клапани и титаниеви сегменти - но те нямат общо - работят си като нормалните.

Резултата е: от кола за 500лв. - като и дадеш още 500 и 1 месец работа (сам) и става бегачка от класа. Тази кошница направо полетя. Тествах я на писта "Дракон" - Калояново - оса е.......... ама няма окачване за такова каране. Сега е с отрязани пружини и следва ново тестване. На края на правата по-сериозните автомобили излизат с около 140-145 .......... рендето излиза с около 130-135, което за такава дърта атмосверка си е направо подвиг. :lol:

_________________
АвтоДетайлинг, Професионално пастиране, Полиране на фарове, Полиране на портокалов ефект

0884 02 22 23

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Май 2006, 00:39 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
хммм - и да, и не... ;-)

тези неща се правят с много сметки и не винаги резултата е положителен...
...понякоге си е чист късмет...

аргументирам се... ;-)

за всмукателния колектор...
теоретично, за по-гладката повърхност на тръата би трябвало да има по малък коефициент на триене - съоветно - нужда от по-малко енергия за да "прекараш" единица флуид, сиреч - двиателя по-лесно ще "смуче"...
...обаче...
последните научни изследвания показват, че всъщност, точно при триене на флуид с повърхност, съпротивението е по-малко, когато повърхноста е леко грапава... ;-)
обяснението, по памет беше, че молекулите на флуида имат по-нисък коефициент на триене помежду си, отколкото с тези на стените на съда, а когато повърхността е грапава, в гънките се образуват "джобчете", които задъжат точно молекули на флуида...

това от една страна...
от друга страна, за карбураторен мотор е изключително важно да се смесят добре бензина и въздуха, а това се получава много по-добре, когато, блаодарение на грапавините, се образуват микро-завихяния в потока...

толкова за всмукването...

сега за изпускането...
липсата на гърнета, от една страна облекчава усилието на двигателя да изхвърли изгорелите газове...
от друга страна, обаче, съгласно законите на Бернули (по същество, без формули), при движение на газ в тръба, при промяна на диаметъра на тръбата се променя скоростта на газовете...
когато потока е постоянен, при промяна на диаметъра и после нова промяна към предишния (тръба, гърне, тръба) не се получава разлика в крания резултат...
при смяна на предавките обаче, точно преди смяната, на високите обороти има максимално количество газове, които след преминаване през гърнето и навлизане в тръбата са ускорили движението си, но...
...след смяната, оборотите са по-ниски - съответно - газовете по-малко, което образува по ниско налягане в предната част на генерацията...
да, ама във задната газовете все още са по-бързи и всъщност, увличат тези в предната част и ускоряват и тяхното движение, а това помага на двигателя... ;-)

тва последното не знам дали го обясних разбираемо...
...те нещата са много по-сложни, ама се опитах да опростя максимално...

та така...

според мен, най-много си спечелил от разширените отвори на клапаните, ако правилно съм те разбрал, какво си направил...

но пътя е този - една част от нещата е облекчаване на двигателя...
...мдаммм... 8)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Май 2006, 01:49 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2006, 07:50
Мнения: 245
Местоположение: Пловдив
Самите легла на клапаните останаха непроменени (със същите клапани си остана) ставаше въпрос за изходите. А за обяснението ти - много си е разбираемо, обаче не мога да си обясня ........ законите които обясняваш оборват това което съм правил - но резултата е налице........
В интерес на истината - колата е абсолютно саката докато не подмине 2000 оборота. На 4та с 50-60 е абсурд да се кара - лашка и хълца та се не трае. Но влезе ли в обороти и не мога да си я позная. обаче гори около 15-16/100 (без да я настъпвам сериозно)

За законите на физиката не знам, ама за законите на асвалта знам :lol: Преди на втора можеше само да прискърца с гумите и тва е, а сега както съм на втора с 30 и без да пипам съединителя само смачквам газта додолу и почва въртележки до 100..... ако се заям с нея продължава и на трета да върти - и то сериозно

_________________
АвтоДетайлинг, Професионално пастиране, Полиране на фарове, Полиране на портокалов ефект

0884 02 22 23

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Май 2006, 11:59 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
и аз имах предвид "изходите"...
...не се изразих правилно...

колкото до резултата, за това започнах и завърших така:

poohey написа:
хммм - и да, и не... ;-)

тези неща се правят с много сметки и не винаги резултата е положителен...
...понякоге си е чист късмет...

..........................................

но пътя е този - една част от нещата е облекчаване на двигателя...
...мдаммм... 8)


а иначе, при такава обработка, се предполага точно поведението, което си описал...
...на ниските обороти тези неща не оказват почти никакво влияние, но на високите, когато газовете се много, всяко нещо е от значение...

а наистина, принципно, като първоначална фаза на тунинг, тези неща оказват голямо значение...

аз също съм направил нещо подобно с изпускателната система и смятам да обаботя и главата...
...друг е въпроса, че аз съм инжекция и ще получа повече положителен ефект, от главата, отколкото се получава на карбуратор...

абе, това, което си направил е едно добро начало... 8)
...давай смело... :wink:

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Май 2006, 13:30 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda RX-8

Регистриран на: 22 Фев 2005, 20:40
Мнения: 1911
Местоположение: Варна
И аз преди си мислех, че най-лесно би било да се махнат гърнетата, но категорично не е правилно това нещо. Защо? Еми понеже ( както се изказва един мой приятел със Супричка), навремето, когато са правили нашите коли, "Джеки Чан и компания" са седнали и са изчислили с помощта на не лесни формули, колко трябва да е голяма изпускателната система, къде и как да се огъне, от какъв материал трябва да е и прочие. Това се прави с цел да се получи сравнително много добро изкарване на газовете, и също така колата да е сравнително тиха. Включително и да има катализатор за да не замърсява прекалено околната среда ( както моята например). А има и нещо друго, като ги няма гърнетата например, мотора се изушава и може да има фатални последици ( както за едни мои приятели ралиджии на които един "пишман" майстор им счупи така два мотора).
Затова когато искаш оптимален резултата може да се акцентира върху "изчислен" manifold, и в зависимост от цената му той дори може да охлажда изгорелите газове.....едно е те да излизат с 800 градуса и системата така да е изчислена, че да ги извежда максимално бързо, а съвсем друго това да става с 250-300 градуса...тогава вече е съвсем различно. При така изчислена изпускателна система и местата на кривките са различни поради простата причина, че газовете се завихрят по друг начин, респективно така има положителен резултат.
Така, че не е най-лесното нещо да се сменят тръбите с по-дебели, понеже тогава завихрянето ще е различно и може да се получи антиефект.....положителната част ще е само от гледна точка на звука.
И когато си сложиш такава изпускателна система + intake , ще имаш базата за "другите" последващи неща, които водят до желаните от всички повече "Hp" , "Nm" , "Rpm"...... :wink: !

_________________
Mazda RX-8 - my wife
Mazda RX-7 FC TII S4 - the ultimate
Mazda MX-5 1.6 B6 - ? will see

VRC-VarnaRacingClub2001
0878 200001
www.ROTARY.mobile.bg


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Май 2006, 19:41 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
именно... ;-) 8)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2006, 16:50 
Offline
фанатик

Регистриран на: 28 Мар 2006, 16:06
Мнения: 1003
аз да попитам при карбуратора какви са възможностите за така наречената доработка или тунинг :)
чувал съм за увеличаване диаметъра на отворите
съответно поставяне на повече карбуратори за максимално бързо пълнене на цилиндрите и куп други идеи
може ли да ми дадете някакви идеи които лично някой от вас е пробвал и да каже резултат
Благодаря предварително :lol:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2006, 21:05 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
по механиката са същите, като на инжекция, а иначе се слагат 2 или повече и по-големи карбуратори, разпробиват им се жигльорите, за да пускат повече, за единица време и прочие...

най-добрия вариант е карбуратори, с броя на цилиндрите, с големи клапи, с форма на фуния и набраздени, като тирбушон, стени...
...голямата клапа дава възможност за повече засмукване на входа, фуниеобразната форма (трябва да е добре изчислена) увеличава скороста на газовете при навлизане, а нарезите "завихрят" потока, което предполага по-добро смесване на бензина с въздуха...

останалото - валове, бутала, маховици и прочие е аналогично на инжецията...

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2007, 01:08 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2006, 07:50
Мнения: 245
Местоположение: Пловдив
Може и по-лесно да получиш мощност в ниските и средните обороти. Достатъчно е да си с двукамерен карбуратор.
Знаем че втората клапа се отваря доста след първата - значи търсим начин да ги блокираме една към друга и още от начало да се отварят и двете заедно - при мен имаше голям ефект .......... проблема е че трябва да работи на ниски докато загрее, иначе се дави и направо гасне при подаване на газ, обаче пък веднъж загрее ли и получаваш още поне 10-15% мощност още на старта - Е харчи и доста повечко, ама като говорим за мощност трябва да забравим за икономия, екология и т.н. :lol: С WEBER 32DARA става перфектно трябва ти само едно краче от лустор-клема за другите модели не знам, но пак ще е нещо от сорта - просто механично да го накараш двете камери да заработят заедно

_________________
АвтоДетайлинг, Професионално пастиране, Полиране на фарове, Полиране на портокалов ефект

0884 02 22 23

Изображение


Последна промяна BUHALA на 16 Фев 2007, 01:14, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2007, 01:10 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
мдаммм... :wink: 8)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Апр 2007, 23:57 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 08 Апр 2007, 11:18
Мнения: 3
Местоположение: Пловдив
Забравихте,че беше споменато за челосване на главата с 2 мм.Това води до чувствително намаляване на горивните камери и увеличаване на компресията,но също и до претоварване на лагерите на к.вал.

_________________
0896736999


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2007, 01:50 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 20 Мар 2007, 14:21
Мнения: 618
skype: dex88_
Ще има ли някакъв положителен или отрицателен ефект ако задното гарне вместо напречно го направя иначе? Надявам се да сте ме разбрали какво искам да кажа. :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб