хммм - и да, и не...
тези неща се правят с много сметки и не винаги резултата е положителен...
...понякоге си е чист късмет...
аргументирам се...
за всмукателния колектор...
теоретично, за по-гладката повърхност на тръата би трябвало да има по малък коефициент на триене - съоветно - нужда от по-малко енергия за да "прекараш" единица флуид, сиреч - двиателя по-лесно ще "смуче"...
...обаче...
последните научни изследвания показват, че всъщност, точно при триене на флуид с повърхност, съпротивението е по-малко, когато повърхноста е леко грапава...
обяснението, по памет беше, че молекулите на флуида имат по-нисък коефициент на триене помежду си, отколкото с тези на стените на съда, а когато повърхността е грапава, в гънките се образуват "джобчете", които задъжат точно молекули на флуида...
това от една страна...
от друга страна, за карбураторен мотор е изключително важно да се смесят добре бензина и въздуха, а това се получава много по-добре, когато, блаодарение на грапавините, се образуват микро-завихяния в потока...
толкова за всмукването...
сега за изпускането...
липсата на гърнета, от една страна облекчава усилието на двигателя да изхвърли изгорелите газове...
от друга страна, обаче, съгласно законите на Бернули (по същество, без формули), при движение на газ в тръба, при промяна на диаметъра на тръбата се променя скоростта на газовете...
когато потока е постоянен, при промяна на диаметъра и после нова промяна към предишния (тръба, гърне, тръба) не се получава разлика в крания резултат...
при смяна на предавките обаче, точно преди смяната, на високите обороти има максимално количество газове, които след преминаване през гърнето и навлизане в тръбата са ускорили движението си, но...
...след смяната, оборотите са по-ниски - съответно - газовете по-малко, което образува по ниско налягане в предната част на генерацията...
да, ама във задната газовете все още са по-бързи и всъщност, увличат тези в предната част и ускоряват и тяхното движение, а това помага на двигателя...
тва последното не знам дали го обясних разбираемо...
...те нещата са много по-сложни, ама се опитах да опростя максимално...
та така...
според мен, най-много си спечелил от разширените отвори на клапаните, ако правилно съм те разбрал, какво си направил...
но пътя е този - една част от нещата е облекчаване на двигателя...
...мдаммм...
_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.
__________________________
ВОЙНАТА НА ПЪТЯ:
http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!