Lord_pain написа:
Само дето не съм съгласен с това че всички мазди от последните 20 г са с електронно впръскване... Да разбирам ли че за DiTD не става, щото е с механично впръскване?
И аз не съм съгласен, затова съм написал почти всички
Изискването е впръскването да е електронно, защото компютъра следи времето, в което дюзите са били отворени и са впръсквали гориво - от там бордовия компютър може да сметне разхода. Освен разхода все пак могат да се ползват всички други функции като например засичане 0-100, следене на датчици и т.н., но все пак...
Основна инструкция как да си калибрираме уреда: (Ако не сте пипвали устройството, може и някои неща да ви се сторят напълно непонятни, не се притеснявайте - веднъж като разгледате как работи всичко е елементарно
Ето как изглежда екрана, който ни трябва първоначално:
Прикачени файлове:
ukp.jpg [ 252.22 KiB | Прегледано 19301 пъти ]
Работим с две константи, които бордовия компютър няма как да намери сам - VSS Constant, която ни дава метрите изминати за всеки импулс от сензора за скорост и Injector Constant, която ни дава обема гориво, което се впръсква всеки път от дюзите.
1. Калибриране на скорост.Най-лесния и сигурен начин е с GPS.
Примерен сценарий:
В софтуера VSS Const. стойността e 0.200
-Дигате например 100км/ч по GPS и ги поддържате поне за 10-15 секунди, като наблюдавате каква скорост ви отчита бордовия компютър и си я записвате.
-Спирате някъде и се свързвате с лаптоп към компютъра или си го откачате и се свързвате вкъщи към него със софтуера. Ако при скорост 100км. по GPS компютъра ви е отчитал, че се движите с 50, както беше в моя случай, просто умножавате VSS Const. по 2 и я задавате в софтуера, като така ще стане 0.400. В моя случай стойността беше 0.4000, предполагам за повечето мазди ще е така. Ако разликата не е точно двойна, то просто изчислявате с колко % се разминава компютъра с GPS-a и променяте VSS Const със същите проценти. Например ако сметнете, че компютъра изостава с 10%, умножавате VSS Const с 10%
От там нататък при каквато и да е скорост компютъра ви ще показва 99% точна скорост в зависимост от това колко е точен GPS-a ви. Важно е да поддържате постоянна скорост, за да може GPS-a да хване правилни данни.
Разминаване с километража е напълно нормално да има, обикновено производителите задават 10% изпреварване на километража спрямо реалната скорост, а при неправилен размер гуми разликата може да е още по-голяма.
2. Калибриране на разход
Няколко кратки уточнения - по принцип, ако знаете капацитета на дюзите, предполагам може директно да го въведете на мястото на Injector Constant, но капацитета се влияе от налягането на горивото, състоянието на самите дюзи и т.н., затова моя съвет е стойността да се вземе чрез калибриране на уреда, а не да се въвежда на сляпо.
Ето екрана, където се изчислява Injector Constant:
Прикачени файлове:
ukp2.jpg [ 286.64 KiB | Прегледано 19301 пъти ]
2.1 Калибриране на разход метод 1 (не е препоръчителен, отклонение 5-15% или повече)Като за начало влизаме в екран "Diagnostics 2" като задържаме бутон 2 на компютъра. След това задържаме бутон3, за да нулираме стойностите.
След нулиране на стойностите потегляме и шофираме в продължение на 3 минути.
След това на екрана ще се изпишат таймингите на дюзите, записваме си ги, записваме си и изминатия път - вземаме го от tachometer-a на бордовия компютър(по-точния вариант) или от таблото директно.
След това се свързваме с лаптоп към компютъра, или го откачаме и го свързваме някъде с компютър.
Сега отиваме на бутона Help, където в долната част на екрана въвеждаме стойностите, които сме получили, както и реалния разход на автомобила. Ако сте шофирали 3 минути из града, въвеждате разхода си за градско, ако е било извънградско, въвеждате извънградския разход. Забележете, че разхода трябва да го знаете вие, той не се получава от компютъра.
След като въведете стойностите, програмата ще ви изчисли Injector Constant, тази стойност я въвеждате в Settings менюто.
Така според производителя разхода, който компютъра ще измерва ще е с отклонение от 5 до 15%. За мен обаче това са вятър работи, истинското измерване става по начина, който ще опиша по-долу.
2.2 Калибриране на разход метод 2 (отклонение до 1%)*Желателно е да имате лаптоп, за да се свържете с компютъра веднага след замерването, или да го изключите след замерването, докато го свържете с компютър и извлечете получените данни.
Зареждате до горе, но наистина до горе, а не докато изключи пистолета.
Веднага след това отивате на екрана Tachometer, където ресетвате средния разход и изминатото разстояние(задържате бутон 3).
Следващата стъпка е да шофирате колкото си искате. Няма значение градско, извънградско, изминато разстояние и т.н.
Дозареждате отново до горе, като си изчислявате получения разход по колонка - например 10/100 и си го записвате.
*Желателно е да си запишете от Tachometer екрана и изминатото разстояние откакто е ресет-нат, понеже при мен доколкото си спомням поради някаква причина софтуера не ми го показа, даде само таймингите от дюзите.
Веднага след това се свързвате с компютъра от лаптоп, или го откачате докато го свържете към настолен компютър.
Отивате отново на екрана Help, където кликвате бутона отдясно "Since Tachometer Reset", който ще извлече всички данни откакто сте ресетнали. На същия екран въвеждате и разхода, който сте получили на бензиностанцията (напр. 10/100) и отново натискате бутона "Calculate".
Получената стойност за Injector Constant въвеждате в менюто Settings и получавате разход, който от сега нататък ще бъде с отклонение под 1%
*Промяната на стойността ще промени и разхода за изминали периоди - trip computer и т.н.
*Производителя съветва ако искате да направите няколко сверявания по колонка и ако има все още някакво отклонение да повторите процедурата. Така точността ще е доста близка до 100%