Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Ное 2017, 10:25

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 141 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Проект: 323F V6 KL-ZE
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2012, 17:18 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Здравейте колеги, продадох старата ми F-ка Z5 и горе-долу от тогава съм горд собственик на същото купе но с KF - поправка - вече KL-ZE под капака :D
Eто как изглеждаше като я купих и след това :) :
Изображение

Ето какво е направено до момента (обновено 4.4.2013):
Изпускателни колектори и downpipe за 2.5 V6 от T304 неръждаема стомана 6-2-1 (клип на друга мазда със същия мод) (поставени)
Черна бленда около лупите във фаровете (направено)
Заостряне на дроселовата клапа и VRIS клапаните (направено)
Цялостно пребоядисване (боядисана)
-40мм пружини: V-Maxx (поставени)
Предни дискове: EBC Turbo Groove (поставени)
Затъмнени стъкла (затъмнени)
Кожен волан от xedos6 (поставен)
Подмяна на стопа за мъгла със светлина за задно виждане от английска f-ка (подменен)

Обслужвания, ремонти и т.н:
-премахната външна бубина, заменено цялото делко заедно със снопа кабели към него.
-сменени маншони на външните карета, шарнирни болтове, предни биалетки

-сменени ремъци/ролки, гарнитури на капаците, семеринги на валовете
-сменена хидравлична помпа и тръба на хидравликата
-поставени нови иридиеви свещи NGK, нова бубина, капачка и палец
-Цялостно ревизиране на предните спирачни апарати (предстои)
-Подменени задни тампони макферсони, шок тампони и прахоуловители
-Подменени задни амортисьори с газови KYB


Това е за момента, като приключа с изброеното по-горе продължавам напред, приемам всякакви въпроси, идеи и предложения :)

_________________
Изображение


Последна промяна sawo на 18 Ное 2013, 02:19, променена общо 18 пъти

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2012, 20:39 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Ето и снимките на колекторите :)
Всичко пасва идеално на блока, основната модификация е отрязването на задната тръба след меката връзка - заварихме меката връзка директно към накрайника който отива към катализатора, понеже тръбата идва твърде дълга.
Прикачени файлове:
manifold1.jpg
manifold1.jpg [ 310.95 KiB | Прегледано 8095 пъти ]

Обвих тръбите с термолента, не бях сигурен колко ще има ефект но така и така не са монтирани колекторите щеше да е глупаво да оставя тръбите така, при условие че оригиналните термощитове така или иначе няма да паснат. 2 ролки по 10 метра стигнаха точно за колекторите и цялата долна тръба до меката връзка. Само се надявам тези скоби да издържат, че ще е доста кофти да трябва да ги сменям в последствие.
Прикачени файлове:
manifold2.jpg
manifold2.jpg [ 224.97 KiB | Прегледано 8095 пъти ]

Това е старата долна тръба, до нея е единия стар и единия нов колектор. Може да се види колко миниатюрен изглежда стария :) На новия колектор се вижда и една стърчаща малка тръбичка - тя е за ЕГР клапана, директно я резнахме и капнахме малко отгоре с телоподаващото, понеже така или иначе няма да се ползва ЕГР.
Прикачени файлове:
manifold3.jpg
manifold3.jpg [ 241.56 KiB | Прегледано 8095 пъти ]

Тук вече се виждат предните колектори монтирани, вижда се и основния проблем - опират във металния щит на перката на климатика. Принципно засега карам така и няма проблем, но дано Владо да намери по-тънка перка, за да не се напрягат тампоните на радиатора. Другия проблем е че долу една тръба на хидравликата трябва да се огъне леко, за да не опира в задната ламбда сонда.
Прикачени файлове:
manifold4.jpg
manifold4.jpg [ 268.54 KiB | Прегледано 8095 пъти ]

Като цяло съм доволен от модификацията, резултати във вървежа и т.н. не мога да кажа все още (ще сравня 0-100 преди и след тези дни, според вас къде ще е най-голямо подобрението - високите или ниските?). Първото което усетих беше когато дигнах капака да проверя как се държи вентилатора - в коша беше направо студено! Върнах се да проверя стрелката на таблото - двигателя с беше в работна температура :shock: Не съм си представял, че този двигател може да е толкова студен при работна температура - явно термолентата наистина си струва особено допълнителните няколко лева за по-дебелия вариант.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2012, 21:24 
Offline
любител
1995 Mazda 323

Регистриран на: 26 Фев 2010, 20:49
Мнения: 16
за 10/15коня според мен не се стуват парите.Аз моита какво ли не е правих и нестава и нестава.Откакто сам с турбо разбрах че всичко останало е загубена калза.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2012, 22:11 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
350лв (с доставката от USA) за колекторите мисля не са кой знае каква инвестиция, сравнени например с 240те лева за горивния регулатор на стария Z5 :mrgreen:

За автомобил с който над 50% от времето просто се придвижвам до работа според мен турбото е безсмислено в предвид цялостния по-добър вид в който ще приведа автомобила с парите които ще пръсна за турбо. Сега като се качих преди няколко седмици на старата да покарам пак малко, ами тя новата е като голф-каручка в сравнение с нея, въпреки че вървежа е на светлинни години :D
Един ден ако си купя друг автомобил, правя смяна с 2.5, от там нататък вече може да се мисли за турбо и т.н. Другия вариант е 1.8 GTR 4х4 turbo - към 3500лв със доставката излиза абсолютно всичко необходимо за да си конвертираш BA :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2012, 00:10 
Offline
любител
1995 Mazda 323

Регистриран на: 26 Фев 2010, 20:49
Мнения: 16
за ежеднефка сам за успех.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2012, 22:04 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6156
Местоположение: На село...
Това клипче, което си пуснал... не се надъхвай много много :)
1. Ако твойта на дино даде 110 коня трябва да се радваш.
2. Писали са 163 коня и 209nm въртящ момент... това въртене само с турбина ще го изкарат, но в никакъв случай с едни хедъри и премахнат катализатор 8)
А щом става дума за возене... по-добре си е Z5-цата пред този KF, но ти си знаеш :)
Ъпдейтвай темата да гледаме тук и така :wink:

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2012, 22:52 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
KoRn_Val написа:
Това клипче, което си пуснал... не се надъхвай много много :)
1. Ако твойта на дино даде 110 коня трябва да се радваш.
2. Писали са 163 коня и 209nm въртящ момент... това въртене само с турбина ще го изкарат, но в никакъв случай с едни хедъри и премахнат катализатор 8)
А щом става дума за возене... по-добре си е Z5-цата пред този KF, но ти си знаеш :)
Ъпдейтвай темата да гледаме тук и така :wink:

1. По тази логика Z5 трябва да даде 50-60 коня? Но дава 87, виждал съм го с очите си :) Във 323F английския форум имаше един пич бяха тествали от K&N на неговата Z5 един 57i Apollo induction kit на дино и не помня дали беше с горивен регулатор или не, ама помня беше 92 кончета, въртящия момент не го помня #-o .
2. По мои сметки 163 коня са към 10% прираст, въртящия момент и той в тези граници (180 по книга ако не се лъжа?), а и той е сменял и cat-back системата, не само колекторите така че защо не? Ако ти трябва турбо за 10% повече мощност таковал съм ти и турбото :D Знам, че едно е на вала друго е на колелата, но щом Z5 направи почти колкото му дават по книга KF ли няма да ги направи? Или аз пропускам нещо?
А относно возенето, с KF в града почти не се налага да връщам от 5-тата, това Z5 никога не може да го постигне :) Така или иначе това е само едно положение, аз се опитвам да постигна нещо средно между возене и вървене :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2012, 23:35 
Offline
любител
1995 Mazda 323

Регистриран на: 26 Фев 2010, 20:49
Мнения: 16
за какъв Z5 ми говориш и аз не сам пускал никав клип.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2012, 23:37 
Offline
любител
1995 Mazda 323

Регистриран на: 26 Фев 2010, 20:49
Мнения: 16
Mazda 323 2.0 V6 Turbo First start. - YouTube


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2012, 23:58 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6156
Местоположение: На село...
Така, както си тръгнал, с гледане ... няма да стане.
Отиди на едно дино и тогава гледай да не се фрапираш от видяното на екрана, но както си литнал в облаците... май ще те е срам да си кажеш конете дори. Само да поясня... дино-то не мери коне на мотора, а коне на главините или на колелетата в зависимост от диното. 163 коня на колелетата би значело над 200 коня на мотора при някакви измислени формули.
Иначе качи едно Z5 на диното на Хеед и гледай сеир... точно към 50-60 коня ще изкара преко сили :wink:
Лошо няма... човъркай си по колата, но недей се надъхва с клипчета в youtube и писаници по чужди форуми :)

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2012, 00:28 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda Xedos

Регистриран на: 03 Дек 2009, 19:51
Мнения: 213
Местоположение: гърция-пловдив
skype: mecan4o79
явно искаш вървяща евридейка,няма лошо.от колектора ще имаш файда,ако сложиш малко по широка генерация,но малко.ако е много широка губиш ниските.друго,което можеш да направиш е,да и портнеш главата.новите колектори са ти по широки от старите със сигурност.отворите преди колектора,трябва да се пораз6ират, за да издиша хайвана.да не забравяме един хубав спортен филтър.ако имаш човек да ти преработи скоростната кутия,например малко по къси 2ра и 3та и сдрug файнъл драиф.така може 5та да ти стане още по икономична.
колата е с много яко излъчване,но за 6 цилиндров мотор е мако казано слаба.като изключим 5 цилиндровия хгт на фiaт браво,тази мазда е другия спрелоч.дано твойта се поотпуши

_________________
кара хонда и мазда
Изображение
Изображение
Изображение

Човек по природа е враждебно настроен към труда и за нищо на света не би се трудил,ако не го принуждаваха нуждата или тоягата


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2012, 01:31 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
KoRn_Val написа:
Така, както си тръгнал, с гледане ... няма да стане.
Отиди на едно дино и тогава гледай да не се фрапираш от видяното на екрана, но както си литнал в облаците... май ще те е срам да си кажеш конете дори. Само да поясня... дино-то не мери коне на мотора, а коне на главините или на колелетата в зависимост от диното. 163 коня на колелетата би значело над 200 коня на мотора при някакви измислени формули.
Иначе качи едно Z5 на диното на Хеед и гледай сеир... точно към 50-60 коня ще изкара преко сили :wink:
Лошо няма... човъркай си по колата, но недей се надъхва с клипчета в youtube и писаници по чужди форуми :)

Така е наистина, най-вероятно замерванията които гледах на Z5 са били по DIN, не на колелата :D За момента няма и смисъл да качвам моята на дино - не съм направил нищо съществено, та да си струва парите и пътя до там.
Все пак при една бърза засечка 0-100 снощи се видя, че съм си свалил около 0,5с от времето, което още е далеч от заветните 10%, но мисля с една читава изпускателна система след катализатора ще може да се достигнат - вие как мислите?

А задължително гледам в youtube какво са правили другите и най-вече чета писаниците в 323f форума, защото не че се оплаквам, ама тук освен теория тук таме няма почти нищо във форума нагледно, пък и там сякаш всички са доста по-позитивни. Освен темата на rally86 имам чувството че всеки си човърка тихичко по колата в гаража и никой нищо не казва/показва :) Пак давам английския форум за пример, където всеки си е пуснал една темичка с доработки и подобрения които са правили по автомобилите и като цяло може и да не са кой-знае какво, ама така много по-лесно може да видиш какво правят другите, да дадеш или получиш съвет, или просто да питаш нещо, за което не си струва да пускаш отделна тема.
mecan4o79 написа:
явно искаш вървяща евридейка,няма лошо.от колектора ще имаш файда,ако сложиш малко по широка генерация,но малко.ако е много широка губиш ниските.друго,което можеш да направиш е,да и портнеш главата.новите колектори са ти по широки от старите със сигурност.отворите преди колектора,трябва да се пораз6ират, за да издиша хайвана.да не забравяме един хубав спортен филтър.ако имаш човек да ти преработи скоростната кутия,например малко по къси 2ра и 3та и сдрug файнъл драиф.така може 5та да ти стане още по икономична.
колата е с много яко излъчване,но за 6 цилиндров мотор е мако казано слаба.като изключим 5 цилиндровия хгт на фiaт браво,тази мазда е другия спрелоч.дано твойта се поотпуши

Точно нещо такова си мислех и аз - колекторите са предвидени за 2.5" изход към катализатора, може би ще е най-добре да продължа всичко до края така? Портването мисля да е следващата стъпка в тази насока като приведа обаче колата в цялостен изправен вид, което се надявам да стане до два месеца. Трябва и да потърся кой да помогне, защото тук в Ст. Загора като чуят V6 и все едно кооой знае какъв двигател е вече и почва големия рев - много сложно, много трудно, дрън-дрън.

Относно спортния филтър, мисля си за няколко варианта:
Един конусен филтър от тези в собствени кутии, за да не взима горещ въздух от двигателя със тръба байпас на резонаторната кутия, има и друг вариант който прилагат някои от club323f форума - изрязват дупка в предната броня, има един пръстен за халоген на range rover който пасва идеално на извивката на бронята и от там мрежа и тръба директно към филтъра - ето как изглежда. Признавам не е най-красивия вариант, но май така най-ефективно може да се докара свеж въздух в двигателя. Другата опция е един pipercross панелен филтър със CAI вече по някой от описаните горе начини.
Относно скоростите, имам познат прави основно на скъпи джипове кутиите, мога да говоря с него да видим какво ще каже.
Повече от ясно ми беше още като я взимах, че не е светофарна бегачка, но пък доста съм доволен как си върви, особено пък извън града - кеф си прави да я караш (не че нямаше наказани пишман рейсъри тук из града де :D ). Като ми омръзне решението е ясно - import на KL-ZE и нещата си идват на място :D
Между другото твоя xedos сравнявал ли си го с 323 или по-стар такъв? Доста собственици на малко по-новите xedos-и реват, че били много по-тромави от по-старите години?

Благодаря за съветите, най-накрая едно по-позитивно мнение, не дежурните няма смисъл, защо се занимаваш, сменяй направо двигателя и т.н. които са във всяка втора тема където някой е питал дали си струва да промени нещо по автомобила.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2012, 08:25 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6156
Местоположение: На село...
Никой не се таи и човърка по колата. Просто никой нищо не си прави по колата.... това е.
Освен Владо, има още една стара тема:
viewtopic.php?f=45&t=15757&hilit=%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B0+%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0
В момента от доста време чакам да я ъпдейтна, но трябва още малко да се почака. Както ще забележиш, с такива колектори съм от доста време :)
Порт на главата говори с Владо или потърси в гугъл Иво Фантазията. Но цената по никакъв начин не оправдава резултата... за това изобщо не мисли за портване. Аз лично те съветвам освен спортния филтър и евентуално валове, друго да не бараш, защото ще са пари на вятъра...
Също така твоя мотор е с най-скапаните валове на V6 моторите на Мазда или поне така съм чел. Имам комплект перфектни валове от KLDE, защото съм минал на ZE валове... Може да ги сложиш на мястото на твоите валове, напълно съвместими са, ще получиш по-голям лифт на клапаните и по-агресивни ъгли на отваряне и затваряне, от там някой друг катър. Ако искаш пиши да ги спазарим и може да питаш гугъл за това, ако те съмнява нещо :wink:

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2012, 09:05 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Ами давай ъпдейтвай, не се срамувай :D За валовете ще ти пиша, аз лично съм чел, че дросела и смукателния колектор пък били най-скапаните :D Препоръчват swap с KL-ZE такива, но дори и от KL-DE имало полза. Не съм сигурен колко точно ще е ползата и дали са напълно съвместими, но ако изпадне някой KL на части може да видим какво ще стане, дори и само ей така, за пробата :) От ZE знам че 100% без порт не се минава защото формата е различна, но KF/KL-DE не знам дали няма да са еднакви?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2012, 18:21 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 10 Мар 2009, 18:17
Мнения: 111
Колега проекта ти е супер.Продължаваи да си гласиш колата както ти е кеф на теб :) .И да качиш клипчета и снимки еи :D .


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 00:46 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda Xedos

Регистриран на: 03 Дек 2009, 19:51
Мнения: 213
Местоположение: гърция-пловдив
skype: mecan4o79
аз не мисля,че някои се спотайва из гаража и мишкува по двигателя.просто маздите не са \\\"отворени\\\на тунинг.почти нищо няма за тях.няма кво толкова да и се подобри.докато при другите японки не е така.ето ти пример -купих си хонда сивиk от подписа.двигател 1.5 монoinj.водят q s най усъвършенстваните моно инжекциони.90 коня.16 в.вървеше страхотно.след 1 година ми умаля.купих си цял двигател.125 коня.пак от таkава хонда,но вече в-теk.уникална разработка на хонда без нито един дефект за около 20-25 години.и виж ся как става при хонда.взех главата със цялата инсталация от 125 кониовата,делко всмукател,изпускател ,абе цялата периферия.изхфарлих мойта глава и боднах новата.vsi4ko pasva on bolt.имах разминаване с половин градус на центровката,и за целта ми трябваше раздвижна ролка.купих си я за 100 лева.колегатаМарин ми е сложи в Стамболийски,за което сам му много благодарен.и така без много подробности след згъстяването,колата ми върви по добре от малкия витек,от бащицата дет се вика.и това всичкото само за 1400 лева.няма да навлизам в подробности,само ще ти спомена кво замислям-спортен вал бишимото или скунк 2,портване и полиране на глава,по здрави пружинки с тарелки,други клапани,по голям дросел,и 2rа и 3та скорост от хонда црх.но това при мен е правено и доказано.очаквам около 160 коня след спортния вал.и това от двигател 90 коня заводски.докато при мазда не се случват така нещата.
поразрови се в нета и виж кой valove влизат в твоя мотор и ако са по агресивни от твоите stavat.
за генерацията,колкото по права ,толкова по добре.
за моя кседокс не ми се говори,аз лично уцелих неподържан екземпяр.недоволен съм от дългите скорости,високият разход в града 14 газ в пловдив и най вече от скъпите едрогъбаритни части.
ето нагледно колко е важно как и къде се поставя спортния филтър.тва с тръбата дето си го замислил е много добро решение и определено ще има файда.и не на последно място-килограмите.колкото е по лека,толкова по добре се истрелва.

термолента и по права генерация са препоръчителни
eto ne6to polezno
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4U ... r_embedded

_________________
кара хонда и мазда
Изображение
Изображение
Изображение

Човек по природа е враждебно настроен към труда и за нищо на света не би се трудил,ако не го принуждаваха нуждата или тоягата


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 04:57 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Така е наистина не са толкова лесни маздите, ама далеч не е невъзможно :) Ако исках всичко да е лесно и чудесно за 1000лв можех да взема почти перфектна opel vectra GT c20xe 4x4 там има всичко и то по много, ама така не е интересно, пък и какво да направя като съм харесал маздата :)
Другия вариант за който започвам да се замислям e дали изобщо да не се откажа от модификациите по двигателя и като ми омръзне този направо да събера пари за KL-ZE. Така директно тръгвам от 200hp, а докато двигателя е свален спокойно може да се работи по него и да се направят куп подобрения преди да се сложи на колата. По груби сметки излиза около 2000 с доставката самия двигател, още 800 за скоростите ако не пасват от KF. Реално варианти има много, ама всичко опира до пари, време, желание и четене, много четене.
Засега обаче съм сигурен, че първо ще приведа колата в изряден вид - спирачки, окачване, външен вид и чак след това започвам да мисля какво ще правя от там нататък. Няма да бързам за нищо - искам всичко да стане както трябва. На старата ми отидоха повече пари от необходимото, защото доста неща ги правих по два пъти или заради бързане, или защото не знаех какво искам.
Относно скоростите, не знам дали си със същата кутия, но при мен не са особено дълги - например първа е малко под 60, втора е точно на 100 - на старата Z5 1.5 първа и тя беше някъде там, втора по същия начин точно на 100.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 08:49 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6156
Местоположение: На село...
Като изгледах горното клипче, направо се замислих дали да не си връщам оригиналната кутия с КиН филтъра под капака... да ти таковам и колд еър интейковета да ти таковам :lol:

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 09:49 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 3015
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Това са пълин глупости че маздите са малко тунинговани или че няма части за тях и т.н.Има абсолютно всичко може би малко по скъпо но го има.

Скоростите ти ще паснат на ЗЕ въпроса е дали няма да доидат малко къси,но пък това винаги можем да го корегираме.Онзи ден така направихме на колегата на с МХ-3-ката 2.5 дето е,му сменихме 5-та скорост че му идваше много къса.

За разход и дума да не става,няма кола дето да върви и да не гори.Но пък V6 на мазда са страшно икономични,ако мотора е наред.Онзи ден засякохме кседокс 9 до морето и обратно с климатик свали на 6.5 среден разход,засечен пълно-пълно.

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 13:03 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda Xedos

Регистриран на: 03 Дек 2009, 19:51
Мнения: 213
Местоположение: гърция-пловдив
skype: mecan4o79
rally86 написа:
Това са пълин глупости че маздите са малко тунинговани или че няма части за тях и т.н.Има абсолютно всичко може би малко по скъпо но .



колега,не ми се спори.това,че горе долу си единствения в мазда форума с някъв що годе актуален проект,не те прави водещ експерт в областа на тунинговането.ако обичаш постни в темата от къде човек може да си намери части за силов тунинг на мазда.
нещо от рода на титаниеви пружини,ковани бутала за по голяма степен на сгъстяване,олекотен маховик,ма не да е пилен на струга.някой друг спортен вал,ковани биели,усилени болтове и т.н.
поста ми ням а за цел да се заяждам,просто ми е чудно кво може да се намери,и дали избора не е сведен до 1-2 артикула.да не говорим за олекотени карбонови детайли,които имат огромно значение за ускоряването.

_________________
кара хонда и мазда
Изображение
Изображение
Изображение

Човек по природа е враждебно настроен към труда и за нищо на света не би се трудил,ако не го принуждаваха нуждата или тоягата


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 14:41 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6156
Местоположение: На село...
Олекотени маховици от USA колкото искаш, аз отдавна съм с такъв (оригинален, който не е пилен на български струг, то е ясно че все пак на струг е направен, не от извънземни).
Валове 3-4 варианта от CatCams специално за КЛ мотора.
Кованите бутала най-лесно се намират за 1.8 BP мотора... има ги с лопата да ги ринеш, както и биели. За КЛ-а имаше едни ковани в USA за 180 долара заминаха, но не съм и ровил специално да търся.
Сега не говорим за тунинг части за 1.5 мотор нали така? Кой ще се занимава с тази простотия да напъва 88 коня мотор. За сивик 1.5 90-коньовия колко валове може да намериш?
Излизаме малко от темата :)

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 16:13 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
rally86 написа:
Скоростите ти ще паснат на ЗЕ въпроса е дали няма да доидат малко къси,но пък това винаги можем да го корегираме.Онзи ден така направихме на колегата на с МХ-3-ката 2.5 дето е,му сменихме 5-та скорост че му идваше много къса.

Супер, значи сериозно започвам да се замислям за такъв вариант :) Не че няма и кутия, ама с доставката идва още 500-800лв отгоре.
KoRn_Val написа:
Като изгледах горното клипче, направо се замислих дали да не си връщам оригиналната кутия с КиН филтъра под капака... да ти таковам и колд еър интейковета да ти таковам :lol:

Това обаче е турбиниран автомобил, там нещата са малко по-различни доколкото знам. Т.е. студения въздух не оказва кой-знае какво влияние. Според мен най-добре е CAI + спортен панелен филтър. На старата ми бях точно така и като се направи байпас на резонатора се чува като конусен филтър, само че на малко по-високи обороти. Все пак оптималния вариант е да се изведе въздух през предната броня, стига да ти се пробива :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 17:38 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Юни 2012, 14:34
Мнения: 30
Местоположение: мъглиж
skype: ha4inae6t
здравейте и от мен : та аз сам със 1.5 мотора и ми стана интересно понеже сам със спортния филтар и да попитам има ли нужда да правя това с трабата която излиза до бронята не сам запознат и затова питам дали ще има някакав резолтат от това ? :) с

_________________
:)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 18:04 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
С конусен филтър ли си? Ако да, най-добре е да се вземе кръгла кутия или щит който да предпазва филтъра от горещия въздух в коша, а до филтъра да се закара студен въздух. Най-добрия начин наистина е с отвор отпред, компромисен вариант е да свалиш левия подкалник, ще видиш резонаторната кутия от която взима въздух филтъра, има едно пластмасово коляно, което е завъртяно към коша, махаш цялата кутия и хващаш с метална скоба коляното към пластмасовата тръба като го насочваш право напред и леко надолу, за да взима въздух директно отдолу. Може да изрежеш един малък отвор в долната част на подкалника така, че да може коляното да взима въздух директно. Така поне го направих аз на старата ми 1.5, но вместо конусен филтър сложих панелен K&N такъв. Ето в тази тема има снимки и обяснения как точно се прави - viewtopic.php?f=30&t=29774
Ако има желаещи да си направят отвор отпред мога да проверя в английския форум за номера частта на пластмасата за халоген от range rover и да си направим една обща поръчка, към 15тина лева излизаше по спомен като го търсих преди време, или пък да потърсим ако в БГ я има тая част.

_________________
Изображение


Последна промяна sawo на 25 Юли 2012, 18:18, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 18:06 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 3015
Местоположение: Костенец
skype: rally86
mecan4o79 написа:
rally86 написа:
Това са пълин глупости че маздите са малко тунинговани или че няма части за тях и т.н.Има абсолютно всичко може би малко по скъпо но .



колега,не ми се спори.това,че горе долу си единствения в мазда форума с някъв що годе актуален проект,не те прави водещ експерт в областа на тунинговането.ако обичаш постни в темата от къде човек може да си намери части за силов тунинг на мазда.
нещо от рода на титаниеви пружини,ковани бутала за по голяма степен на сгъстяване,олекотен маховик,ма не да е пилен на струга.някой друг спортен вал,ковани биели,усилени болтове и т.н.
поста ми ням а за цел да се заяждам,просто ми е чудно кво може да се намери,и дали избора не е сведен до 1-2 артикула.да не говорим за олекотени карбонови детайли,които имат огромно значение за ускоряването.


Колега обаждаш се в хеедауто и ти доставят всичко де що има ковано олекотено,правозъби кутии и какво ли още не.Не искам да се правя на водещ експерт просто съм звънял и съм разпитва за мх-6-цата ми.и това не е единствения вариант има още купища фирми дето се занимават с тя неща

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2012, 19:54 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda Xedos

Регистриран на: 03 Дек 2009, 19:51
Мнения: 213
Местоположение: гърция-пловдив
skype: mecan4o79
KoRn_Val написа:
За сивик 1.5 90-коньовия колко валове може да намериш? )


еми това му е хубавото на cивика,че нещата при едновaловите са взаимнозаменяеми до голяма степен.при двуvaловете е същото.само да се спазват сериите.например б серия са взаимно.зам.с б серия.na doдолнище от црв,което е б сер.можеш да сложиш глава от интегра,която е също б-серия.и така от 128 коня за црв с глава от интегра 200 коня,смятай кво чудовище излиза.ами тъй като 1.5 е едновaлов,закачаш му глава на малък втек,които пак е едновaлов.а там вариантите за спортни вълове,тези фирми които аз знам са поне 8.да не говорим за б серията. :)

то е ясно,че ако поръчаш ще ти направят,но колко 6ти излезе едно пълно окомплектоване на 6 цил.двиг.дали няма да е 2-3 пъти колкото колата.ставаше въпрос,че нещата като цяло ги няма на пазара.няма проекти,не само в бг.мисла,че темата ще даде много отговори.на хора,които искат да започнат да прават нещо със своите мазди.дискусията е добра,макар и малко да сме се отклонили.то тук така или иначе за тунинг почти не се говори
:(

_________________
кара хонда и мазда
Изображение
Изображение
Изображение

Човек по природа е враждебно настроен към труда и за нищо на света не би се трудил,ако не го принуждаваха нуждата или тоягата


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2012, 00:46 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 06 Фев 2008, 00:43
Мнения: 117
Местоположение: ВАРНА
Ето идея за визията http://www.cardomain.com/ride/3862295/1 ... 8622950003


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2012, 01:08 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Добра идея, само джантите някак ми се струва можеше да са други. Принципно като концепция съм харесал тези две:
Изображение
Такова червено, може да сваля задните калобрани като на снимката, понеже като стане ниска паркирането с бордюри ще стане доста кофти. Също мисля да пробвам да направя моите джанти така докато се боядисва - ще полирам хубаво борда, а вътре лъчите черни. Само не знам как ще запазя блясъка на борда - можеби няколко слоя безцветен лак?
Другата е тази:
Изображение
Отново основно цвета ми допада, евентуално също една такава добавка за бронята, вместо фабричния черен нож.

М/у другото, ако на някой му е интересно какво стана със старата, може да види тук :) Гарнитура на главата се превърна в гумички, сегменти, биелни лагери, гарнитура на главата, шлайф на блока + набиване на ризи, сега все още двигателя се разработва, но това сигурно стана най-читавата Z5-ца в Ст. Загора :D

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2012, 22:22 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Последните дни не съм поствал нищо ново, но това беше защото всички бяхме меко казано заети покрай маздюхата :D
Нещата се ускориха и боядисването се премести от края на Август за... утре сутринта 8)
Освен самото цялостно боядисване използвах момента за някои други модификации които си бях наумил (ще ги видите по-надолу измежду снимките) :
Прикачени файлове:
IMAG0395.jpg
IMAG0395.jpg [ 85.38 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Първо започнах с джантите - отзад бяха толкова охлепани с масло от един външен маншон и феродов прах, че просто нямаше как да се боядисат смислено.
Прикачени файлове:
IMAG0399.jpg
IMAG0399.jpg [ 175.19 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Вече са в малко по-адекватно състояние, но колкото толкова - обезмаслителя свърши а и вече състоянието на банята щеше да ми докара тежки телесни повреди :D
Прикачени файлове:
IMAG0400.jpg
IMAG0400.jpg [ 151.58 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Започва голямото разкачане и псуване естествено... ръждата не прощава на пустите болтове :D
Прикачени файлове:
IMAG0401.jpg
IMAG0401.jpg [ 217 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG0403.jpg
IMAG0403.jpg [ 179.92 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG0403.jpg
IMAG0403.jpg [ 179.92 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG0406.jpg
IMAG0406.jpg [ 121.43 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG0407.jpg
IMAG0407.jpg [ 138.1 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG0408.jpg
IMAG0408.jpg [ 315.95 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG0410.jpg
IMAG0410.jpg [ 134.61 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG0424.jpg
IMAG0424.jpg [ 163.26 KiB | Прегледано 7753 пъти ]

Тук използвах момента, че няма да местим нищо няколко дни и реших да сваля смукателния колектор за малко почистване и заглаждане. На горната снимка се вижда как изглеждаше отначало със разкачени VRIS клапани, горивна рейка и вакуми.
Следва продължение (няма място за повече снимки в поста)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Проект: 323F V6
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2012, 22:50 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 817
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Прикачени файлове:
IMAG0426.jpg
IMAG0426.jpg [ 110.81 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

Това е след 10-15 минути с телената четка
Прикачени файлове:
IMAG0430.jpg
IMAG0430.jpg [ 141.77 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

Тук вече съм понапреднал със шкурката (150)
Прикачени файлове:
IMAG0434.jpg
IMAG0434.jpg [ 151.42 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

Това е крайния вариант до който стигнах с времето с което разполагах (3 дни по 1-2 часа на ден)
Нещо което го нямаше на снимките беше един друг мод който видях в английския форум - изостряне на VRIS клапите. Това намаля съпротивлението, когато въздуха минава през тях. Надявам се да има известна полза, при условие, че вече имам същия мод направен на дроселовата клапа. Все пак не ги заострих твърде много, за да не се получи проблем със плътното им затваряне. След цялата процедура по полиране, заостряне и т.н. измих целия колектор отвътре с 2 шишета обезмаслител и гореща вода - няма да е никак добре в двигателя да попаднат стружки или метален прах... Надявам се 20 изплаквания да са достатъчни :D
Прикачени файлове:
IMAG0438.jpg
IMAG0438.jpg [ 143.84 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

Колектора вече е монтиран, естествено веднага се охлепа от праха в сервиза, но накрая ще го мина на място с една паста да светне пак. След монтажа отиде половин-един час в тюхкане защо не пали пущината - един кабел на буксата към делкото се беше прекъснал точно до буксата :evil: Като я взех беше с външна бубина и кабелите бяха доста леш, явно все още ще има скрити дертове...

Прикачени файлове:
IMAG0435.jpg
IMAG0435.jpg [ 111.04 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

Шприца е нанесен, подготвяме се за водно...
Прикачени файлове:
IMAG0442.jpg
IMAG0442.jpg [ 175.38 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

Реших отпред да няма емблема, на PS изглежда по-добре. Махнахме и антената отзад, в последствие след затъмняването на прозорците ще монтираме една електронна антена. Аз така или иначе радио не слушам, ама понякога возещите се не им понася музиката която се слуша в колата :twisted:
Прикачени файлове:
IMAG0444.jpg
IMAG0444.jpg [ 123.21 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

Още един мод който доста ми хареса беше черната бленда на тези фарове, която си правят в английския форум. За целта фара се слага във фурна за да се отдели по-лесно от стъклото, но трябва да се внимава, за да не ви клюмнат щипките като *** както се случи при мен заради прекалено загряване. Пластмасата обаче е доста пластична и няма проблем да се коригира накрая.
Прикачени файлове:
IMAG0445.jpg
IMAG0445.jpg [ 122.99 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

За целта изтъркваме хромирания детайл около лупата, държи се на една видия. Аз използвах 320 водна шкурка, исках да е малко по-груб, не лъскав като беше преди.
Прикачени файлове:
IMAG0447.jpg
IMAG0447.jpg [ 76.7 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG0449.jpg
IMAG0449.jpg [ 100.56 KiB | Прегледано 7752 пъти ]

Боядисах и най-далечната част на рефлектора, която гледа директно срещу стъклото и не отразява реално светлина от крушката. Англичаните си минават MOT по този начин - явно наистина няма проблем за светлинния лъч.
Следва продължение...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 141 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Replay и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб