Темата по-горе която постна колегата направо ми падна капата. Това е сътворение на изкуството. Има ли човек пари и знания всичко е възможно. Но в нашата държава това че караме 20-годишни коли и продължаваме да ги поддържаме и караме безпроблемно е направо похвално. Колегата sawo добре се справя, ужасно адмирирам колегите, които си глезят колите така! Евала още веднъж за това, което си направил до сега с маздата. Обърни и внимание както каза по-горе на някои дребни детайли и колата ще е доволни, а ти 100 пъти повече. Няма стара кола, има поддържана и неподдържана!
_________________ От 2007 до ден днешен карам само Mazda!
Пичовете които правят тази ф-ка в английския форум са на съвсем друго ниво и е наистина приятно да се видят такива автомобили на пистата. Дали отначало, дали в последствие е решено, но колата вече е направена почти само за писта. Поне според мен трябва да се търси някаква златна среда, освен ако нямаш 2 автомобила и втория ти е само за експерименти, защото със сигурност при цялата работа колата ще е в гаража дооста време Просто си е срамота такъв мощен двигател с такъв приятен градски разход да не се използва и за нормално каране Аз ф-ката си я ползвам за транспорт до работа, служебен автомобил от време на време, за екскурзии из България... Общо взето стандартен автомобил Коли, които ще се вадят 2 пъти в месеца не са ми по вкуса
Регистриран на: 09 Юни 2014, 12:55 Мнения: 243 Местоположение: Sliven
Чета ли, чета ли...препрочитам отново и отново и.... моля модератораторите на форума да създадат категория Порно и да сложат тази тема там! Хехехе шегувам се!
Дълбок поклон и аплодисменти до болки в ръцете както бяха заръчали вече!
Определено ще обърна повече внимание на следващата Национална на автомобила и на теб Малко хора имат топките да се захванат и правят това което си направил и правиш ти Заслужава си - удоволствието от шестака е голямо. Още повече вечер
Здравейте колеги Не съм писал от доста време, защото наистина нямам много време, но това далеч не значи, че няма новини около колата Напоследък се правят доста интересни неща и особено последната седмица е пълна лудница! Засега няма да обявявам нищо тук, който има възможност, да заповяда на националната среща и ще може лично да разгледа За останалите ще има подробен пост след националната
Регистриран на: 09 Юни 2014, 12:55 Мнения: 243 Местоположение: Sliven
sawo написа:
Здравейте колеги Не съм писал от доста време, защото наистина нямам много време, но това далеч не значи, че няма новини около колата Напоследък се правят доста интересни неща и особено последната седмица е пълна лудница! Засега няма да обявявам нищо тук, който има възможност, да заповяда на националната среща и ще може лично да разгледа За останалите ще има подробен пост след националната
Хайде да минава националната (, на която за жалост няма да мога да присъствам), че да видя, прочета какво се случва с Баба Яга
Междувременно, говорихме с Владо(rally86) от когото имахме намерение да купим за приятелката един наистина невероятен автомобил, който си струва да е по нашите пътища, а именно - Mazda MX-6 KL-ZE 2.5 V6 4WS JDM(произведен от и за Япония). Като екстри има регулируемо mazdaspeed окачване, спортна генерация mazdaspeed, ел. прибиращи огледала, климатроник и всякакви други екстри, които японците пазят за тях си Няма нужда да казвам колко рядък и уникален автомобил е това, направо си е срамно да стои без да се кара 4WS системата пък прави автомобила уникално маневрен в града и изключително стабилен по извити планински пътища. Отидохме на test drive, понеже никой от нас не беше карал десен волан, но изглежда приятелката няма никакви проблеми и си тръгнахме с уговорката да се върнем след две седмици, през което време Владо да и направи пълно обслужване, както и някои подобрения.
Прикачени файлове:
m1.jpg [ 157.54 KiB | Прегледано 15530 пъти ]
Когато я взехме, освен ремъци, ролки, всички течности, гарнитури и т.н, Владо беше монтирал и 300mm дискове със спирачни апарати от mazda 6 - задължителен мод, в предвид колко лесно се прави, а и дисковете така или иначе бяха за смяна
Прикачени файлове:
m2.jpg [ 113.19 KiB | Прегледано 15530 пъти ]
Така в семейството вече имаме два автомобила с KL-ZE и още един изключително рядък автомобил вече е на пътищата, за което едно огромно БЛАГОДАРЯ на Владо!
След всички тези приключения и премеждия известно време се занимавах с дреболии, до преди месец, когато с наближаването на националната среща реших да захвана някои належащи задачи - претапициране на задните седалки, пребоядисване на задните вежди, както и последната основна част от проекта и нещо което не беше правено досега, а именно - монтиране на ECU от KL мотор на 323F BA. На пръв поглед не изглеждаше чак толкова сложна задача - да се пренаредят пиновете на ECU-то и да се пуснат няколко допълнителни кабела - за knock сензора, за допълнителния температурен сензор - все леки неща. Започнахме да описваме всеки пин от компютъра на 2.0 мотора и съответно 2.5. Дотук беше лесната част - като започнахме да мерим по инсталацията, се оказа, че във всички каталози има една и съща диаграма, която естествено няма нищо общо с това, което е в колата. Например пин 3E на моето ЕКУ е записан като празен, а там реално е горивната помпа. От там се наложи да извадим тежката артилерия - Владо(rally86) ми беше дал инсталацията от МХ-6 с която е работил мотора първоначално, както и инсталацията от 323-ката, която бях взел за части.
Прикачени файлове:
i1.jpg [ 382.94 KiB | Прегледано 15529 пъти ]
Прикачени файлове:
i4.jpg [ 207.05 KiB | Прегледано 15529 пъти ]
Започна едно мерене и проследяване на кабели
Прикачени файлове:
i2.jpg [ 154.95 KiB | Прегледано 15529 пъти ]
Прикачени файлове:
i3.jpg [ 163.5 KiB | Прегледано 15529 пъти ]
След като бяхме готови реално да почнем да местим кабели, измислихме ето този преходник -
Прикачени файлове:
i5.jpg [ 158.09 KiB | Прегледано 15529 пъти ]
Това са реално мъжките букси от една инсталация, запоени към женските букси от ненужно ECU. Така се получава удължител, в който можем да си пренареждаме кабелите както си искаме, без реално да променяме нищо по колата. Работихме цял месец и вечер след като станеше твърде късно, благодарение на преходника просто си връщах старото ECU и си заминавах вкъщи на ход
След като свързахме повечето неща - датчици, дебитомер, делко, горивната помпа и дюзите, дойде заветния момент да запалим:
За тези, които им е по-интересна техническата част и какво по-точно сме променили, освен да пренаредим пиновете по ECU-то, за да паснат на новото: - От около 60 пина, 10-12 са на същите места - предимно маси, плюс, плюс от контакт и дюзите. - Дебитомера от KL работи на 5 волта, взима се захранване от веригата на TPS, така е и по схемите за KL. - knock сензора го няма на късните модели 323F BA, пуска се кабел допълнително. - KL моторите в по-ранните версии имат втори температурен датчик на водата, за него се пускат допълнително кабелите. - ECU-то може да се подкара да работи с късното делко от KF мотора с вградена бубина и един датчик на hall, но колата пали по-бавно защото търси втория датчик на hall, който е в запалителния модул и ъгъла на запалване е заключен т.е. не може да се настройва чрез въртене на делкото в сервизен режим* За целта се ползва KL01 делко, което е ранния модел с вградена бубина и запалителен модул с 2 сензора на hall. Един кабел липсва на буксата на 323, трябва да се сложи пина и да се пусне кабел до ECU-то. Това реално е кабела за сигнала на втория сензор. *По принцип в модула има оставено място за втори сензор, на теория може да присадите от друг модул, вътре има пиновете да го запоите и само трябва да си пуснете кабел от буксата до компютъра, но аз лично присадих един модул както и магнит към него и не можах да извадя сигнал, пробвах и с универсален датчик - същата работа. Може и аз да съм объркал нещо, ако някой реши да пробва, ще му трябва и ето тази пластина:
Прикачени файлове:
i6.jpg [ 82.71 KiB | Прегледано 15529 пъти ]
Без нея сензора няма да генерира импулс и цялото упражнение е излишно. Пластината я има във всяко делко с 2 сензора на хол. - Ако монтирате KL01 делко, бубината има 3 кабела, буксата на 323 има само 2, като третия е запушен - пуска се допълнителен кабел до купето, той е за оборотомера. Също така кабелите за 12V и сигнала на оборотомера трябва да се разменят на буксата на бубината, иначе няма да сработи.
Последната седмица преди националната боядисвахме колата, работихме по цели нощи по инсталацията и като бонус сменях напречна щанга на задния мост - някой беше успял да ми натисне джантата на празен паркинг с място да обърне цял тир... Резултата беше, че всичко стана на косъм и в 5 сутринта преди националната с колегата Pyoter сменяхме задни седалки
Прикачени файлове:
s1.jpg [ 112.33 KiB | Прегледано 15529 пъти ]
Тук е момента да благодаря и за оценката на целия вложен труд, средства, време и най-вече любов към марката, наградата от екипа на клуба - първо място в категория силов тунинг!
Прикачени файлове:
zzr1.jpg [ 280.78 KiB | Прегледано 15529 пъти ]
Та това е накратко упражнението с новото ECU, вече ще можем да се похвалим, че в България е направено нещо, което досега никой не е успял да направи успешно Колата вече е напълно завършена с новата електроника и смея да твърдя върви осезаемо по-добре, отколкото със стария компютър. Започва да набира от доста по-рано и диапазона в който има мощност е доста по-широк. Допълнителния бонус освен правилните горивни карти и правилни обороти, на които да се отварят VRIS клапаните е и 8,000 оборота регулатора - преди на косъм не успявах да направя 100 2-ра предавка, сега правя почти 110
С монтирането на новото ECU завърших и последната основна стъпка в проекта, надявам се от тук нататък да се занимавам с по-приятни и дребни неща - малки доработки и най-вече - бензин в резервоара и колата на пътя!
Регистриран на: 09 Юни 2014, 12:55 Мнения: 243 Местоположение: Sliven
Аз обожавам турбо скуирт звука, но друг е въпросът какво се случва с турбото с нашите горива... Както и да е, да не разводняваме темата на нашия приятел Sawo
п.п: Чакам да видя снимки от националната, на която все още ме е яд, че не успях да дойда...'ма задължения...
Няма сделка в такъв случай Тя и сега почва да пили като смачкаш газта в завой с нагорнище, а със едно прилично турбо това предно няма да стига за никъде. Реално погледнато мотора е подготвен за атмосферно каране, за турбо трябва да се промени всичко - от бутала, през биели, до валове, електроника, скоростната кутия започва да не държи... За нея намирането на подсилени зъбни колела все едно да намериш такъв мотор - определено нямам намерение да се впускам в такива приключения Имам приятел, който се е засилил към KL turbo, ако нещата стигнат до край ще го накарам да напише една тема тук Ако пък някой има желание да турбинира и едни 4-5 хиляди, мога да дам конкретни предложения за целия двигател - какъв колянов вал, какъв блок, какви бутала, биели, лагери, валове и още една камара тънкости за KL, които си искат проучване
Регистриран на: 26 Авг 2016, 10:58 Мнения: 4 Местоположение: софия
Уникална количка, само този малък дисплей нещо не го разбрах напълно - как го контролираш да показва каквото искаш? Може аз да не съм разбрала или недочела, ама?
_________________ Чудя се, дали да викна пътна помощ или да си викна такси - мислите на всяка жена пред умрялата кола
Уникална количка, само този малък дисплей нещо не го разбрах напълно - как го контролираш да показва каквото искаш? Може аз да не съм разбрала или недочела, ама?
Има 3 бутона, с който или сменяш екраните, които показват какво виждаш, или променяш повечето настройки. За всичко останало има USB връзка с компютър
Здравейте! Какво стана с колата ? Браво за труда и нервите !
Здравей! Наложи се да я продам след период от няколко години, в които нямах вече времето да се занимавам с нея, а поддръжката в местни сервизи беше горе-долу като да се занимавам аз, но да плащам пари на някой за което. Продадох я на едно момче от София, който си я кара периодично и в момента, но нямам пряк контакт с него и не мога да кажа повече Последната година имам пак една идея повече време и направихме някои подобрения на другата ни KLZE кола - Mazda MX-6, основно със съдействието на Владо, сега съм замислил един друг подобен проект, но все още събирам части, преди да мога да го започна
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл