Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 07:25

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 143 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2013, 02:22 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Няма много новини напоследък, през следващата година продължаваме с пълна сила, но засега ще правя каквото мога с ограничения бюджет който имам докато се съвзема след двигателя :)
Ето едно пробно замерване 0-100 с още един човек в колата и смяна на предавките по слух :)


След това реших да си понаправя въздуховода, тези които бяха на националната видяха каква пречупена грозотия беше сложена, сега благодарение на Вили се сдобих с идеална гофрирана тръба, с която направих чупката от филтърната кутия към дросела:
Прикачени файлове:
IMAG0121___.jpg
IMAG0121___.jpg [ 166.03 KiB | Прегледано 19778 пъти ]


След това махнах резонатора в калника, отведох една гофрирана алуминиева тръба директно до подкалника и реших да си направя по-добре дишащ филтър за кутията:
Прикачени файлове:
IMAG0122__.jpg
IMAG0122__.jpg [ 114.7 KiB | Прегледано 19778 пъти ]
Прикачени файлове:
IMAG0123__.jpg
IMAG0123__.jpg [ 134.38 KiB | Прегледано 19778 пъти ]

Използвах дунапрен, който случайно изпадна от завод Арсенал - доста е дебел, но е учудващо пропусклив. Залепих го за оригиналната рамка с епоксидна смола и го омаслих добре. След 5,000 оборота звука става доста приятен, колата се усеща по-лека при подаване на газ, няма го ограничението на хартиения филтър. Всичко това ми струваше под 20лв с маркучите, доста прилично :)

След това дойде ред на предния тампон на двигателя откъм скоростите - беше в доста лошо състояние и при по-сериозно подаване на газ по нагорнище мотора се мърдаше толкова, че чак ми изключваше лоста от скорост, имаше и едно много неприятно вибриране при 2000об. Заради него ми се беше повредил и тампона откъм ремъците, него обаче го сменихме с Владо при подмяната на мотора. Предния обаче нямаше откъде да намерим читав и взех един в малко по-добро състояние(не този скъсания на снимките), с идеята да се стегне с полиуретан. Ето как изглеждаше моя:
Прикачени файлове:
IMAG0195__.jpg
IMAG0195__.jpg [ 108.12 KiB | Прегледано 19778 пъти ]
Прикачени файлове:
IMAG0196__.jpg
IMAG0196__.jpg [ 114.72 KiB | Прегледано 19778 пъти ]

Не точно годен да носи 200к.с. :) Срещу скромната сума от 9лв си закупих един флакон полиуретанов силикон, запълних целия тампон, оставих го да изсъхне за 2 дни и ето резултата:
Прикачени файлове:
IMAG0212__.jpg
IMAG0212__.jpg [ 126.53 KiB | Прегледано 19778 пъти ]

Получи се страшно добре - при потегляне, шофиране и т.н. няма никакво мърдане на лоста на скоростите, усети се разлика дори във спирачките - явно по-малкото клякане на мотора при по-сериозно спиране също помага.

С това окачването е почти приключено, остават само амортисьори отзад, които обаче ще трябва да почакат. За съжаление при спирачките нещата не са толкова добре... Заради малоумни родни "майстори" се наложи да махна новите дискове и за момента ще ползвам старите си... С накладките нещата са още по-зле. С ремза-та която купих миналото лято за има няма километър каране по планински път на газ-спирачка запалих накладките стабилно - ще трябва нещо доста по-сериозно. За съжаление за ф-ката няма EBC или други сериозни накладки, най-добрия вариант е Ferodo DS Performance, които обаче ще отидат към 200лв... За момента този тип шофиране отпада :)

Това е засега, за момента автомобила се кара скромно и използвам моменти когато има повечко свободно гориво за нещо по-интересно. За момента обаче не съм се засякъл с нищо по-така което да си струва видео материал - жертвите до момента са Audi A4 1.9tdi 136hp и Honda Prelude 133hp, но те бяха по-скоро бяха за майтапа :lovemazda:

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2013, 08:33 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Здрасти,

Много се радвам на проекта ти и ти пожелавам много финансови успехи, за да можеш да го продължиш така както си решил, без компромиси!

Тоя номер с тампоните се оказва доста добър вариант, на фона на нови, с незнайно или доволно никакво качество. В друг форум за японски коли, това го правят от доста време и резултатите са впечатляващи. Още повече, никаквата себестойност на ремонта.
Надявам се, сетил си се първо да обезмаслиш перфектно!

Ще следя проекта ти с интерес!

Поздрави и успехи!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2013, 18:30 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Благодаря, надявам се другата година да напредна още повече, макар че като знам колко още неща има да направя... :)
Относно тампона - разбира се минах го с меглио, пропуснах да добавя тази стъпка :) Този метод го бях видял и аз преди години в американския mx-6 форум в една тема за kl-ze swap, когато още си четях и мечтаех как един ден ще продам Z5-цата, ще я сменя с V6 и ще направя същия swap :D :lovemazda:
Наистина за нов тампон не може да става дума - тук още преди като търсих за 1.5 нямаше нищо, в интернет намерих само заден тампон на скромната цена от 160лв от някаква австралийска фирма mackay... бяха написали дори кода на двигателя грешно в каталога си.. определено полиуретана е истината :) Мисля да прегледам и задния тампон и ако има нужда да направя и него по същия начин.

Междувременно, ето няколко интересни снимки, които заснехме една вечер с мой добър приятел :)


Прикачени файлове:
IMG_8981_frm.jpg
IMG_8981_frm.jpg [ 285.87 KiB | Прегледано 19745 пъти ]
IMG_8981_frm2.jpg
IMG_8981_frm2.jpg [ 230.94 KiB | Прегледано 19745 пъти ]
IMG_8980_frm.jpg
IMG_8980_frm.jpg [ 211.15 KiB | Прегледано 19745 пъти ]

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2013, 21:15 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 06 Фев 2008, 00:43
Мнения: 112
Местоположение: ВАРНА
:twisted: Червеният Дракон :twisted:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2013, 15:09 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Пари не пари, явно тази година нещата са тръгнали на тема двигател, защото извадих голям късмет и благодарение на Korn_Val спестих поне едно 500-600лв с изключително добра оферта на colt cams tri-flow валове за ZE-то, а с помощта на todortvm ще се справим и с доставката :lovemazda:
Прикачени файлове:
cams1.JPG
cams1.JPG [ 28.64 KiB | Прегледано 19678 пъти ]
Прикачени файлове:
cams2.JPG
cams2.JPG [ 47.43 KiB | Прегледано 19678 пъти ]

Ето данните фабрично на ZE валовете:
INT: 200° @ .050 .350 LIFT
EXH: 200° @ .050 .345 LIFT

А тези са tri-flow на colt cams:
INT: 210° @ .050 / 274° Adv. dur. / .355 LIFT
EX: 218° @ .050 / 288° Adv dur. / .363 LIFT

Повече инфо за tri-flow технологията има тук

Сега се надявам да успея да се сдобия до няколко месеца и с комплект усилени пружини на клапаните и ще можем да направим всичко на един общ ъпгрейд - валове, пружини и ECU :lovemazda:

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Окт 2013, 22:42 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Апр 2010, 16:16
Мнения: 20
Доста време не си писал,дано всичко по проекта е наред.Според мен нито един лев който си хвърлел по тази кола не е напразно,просто си заслужава.От самото начало ти следя темата и макар някой хора да гледаха надменно на нея - ти доказа много добро развитие.Успех напред със всяко твое начинание,справяш се отлично.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Окт 2013, 22:59 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Мислех да пиша към края на годината, но така и така си подхванал колега мисля да драсна няколко реда още сега :)

Какво ново? Принципно съм си направил стриктен план (основно поради финансови причини) какво и кога ще се прави по колата, за да мога да напредна достатъчно до пролетта. За зимния период съм предвидил строг финансов пост, така да го наречем :D Последния месец-два се занимавам основно със безинтересни обслужвания и ремонти - хубаво масло за двигателя и скоростите, антифриз...
Известно време борих и едно подскачане на предницата при потегляне, оказа се скъсан заден тампон на скоростите. Закрепих положението като го позапълних с полиуретан без да го свалям, понеже трябва цялото магаре да се спусне надолу, за което нямам условия. Откачих смукателния колектор, подпрях двигателя с крик отдолу, разкачих някои карантии и успях да бръкна зад двигателя с пистолета и да го запълня хубаво. За беда случих на някаква кофти бройка полиуретан който така и не засъхва докрай, та в крайна сметка няма да стане по евтиния начин, или поне така си мислех аз. Оказа се, че пичовете от http://www.polyurethan.me се намират на няколкостотин метра от дома ми и ще свалят тампона срещу символично заплащане, а срещу още по-символична сума ще изработят и тампона от полиуретан :lovemazda:
До седмица две ще свършим и тази работа и се надявам сме приключили с ремонтите за тази година.

Предполагам по-интересния въпрос е как върви самия проект ?
Преди няколко месеца ревизирах задницата - задни газови амортисьори Kayaba (завидно поведение в комбинация със спортните пружини) както и горни тампони пак на същата марка от колегата mitaka_71. Поведението на автомобила се промени коренно, като приключа с останалите неща обаче задължително ще направя същото и с предницата - усеща се как предните амортисьори определено не устискват.
Добрата новина е, че валовете за които писах по-рано все пак станаха мои след една драма с продавача и след около седмица ще изпратя пари за доставката на todortvm, надявам се до края на ноември да са складирани в мазето до по-нататъшно нареждане :D
След като имам най-важната (и скъпа) част - валовете, се надявам да заделя пари и за пружини на изпускателните клапани - точно там е най-слабото място място на KL-ZE - valvetrain-a. Във най-високите обороти има опасност от valve float, което пък може да доведе до срещане на клапани. За целта дебна в ebay един продавач, който пуска периодично комплект такива пружини от KL-DE на доста добра цена, ако успея да се сдобия и с тях ще е супер.
След това плана изглежда прост - на пролет като се постопли времето товаря всичко в колата и заминавам към Костенец, където се надявам Владо да има време да задвижим последния основен етап на проекта. А именно - разкачаме мотора отгоре, сменяме валовете и пружините, преправяме леко или направо сменяме моторната инсталация така, че да мога да сложа ZE ECU-то с чипа, сменяме и дебитомера и делкото за да са съвместими с ECU-то и аз отпрашвам към залеза със съобразена скорост. Или поне така е на теория, на практика на дневен ред идват предни дискове и висок клас накладки, амортисьори с тампони отпред, запалителни кабели, ламбда сонди, кой знае и съединителя колко ще устиска... това са вече други теми :D :lovemazda:

Впечатления. Исках да споделя такива, но все пак трябваше да мине известно време, разбира се.

Какво е да имаш KL-ZE? Ако трябва да използвам две думи, бих използвал tough love. Определено KL-ZE не е по джоба на всеки, в това число и моя. Искат се жертви, които не знам дали бих направил ако знаех предварително. Не един и два пъти са били случаите в които съм мислил да се откажа, да продам колата и да си купя 323s 1.7tdi. В такива моменти се качвам нощем в колата, сипвам малко гориво и потеглям по пустите улици. Винаги се появява някой, който да ми оправи настроението, предполагам разбирате какво имам в предвид :lovemazda: Кара си пича CLK-то и забелязва нещо кара с него - ускорява леко, но "нещото" продължава да стои до него. Замисля се за момент, настъпва "как си трябва" ... поглежда настрани и о, чудо! Нищо не се случва!?!? :D Продължава още известно време така и в крайна сметка се отказва - намалям плавно и си мисля - сега ако бях 1.7tdi... :lol: Общо взето дори за ежедневен автомобил KL-ZE си има своите предимства, просто си иска напомняне от време на време.

Как се държи автомобила след смяната с новия двигател? Като маринка на StimPack. Иначе казано в момента на потегляне сякаш някой ти е бил един шут - ей така, за скорост. Като цяло аз карам основно градско, монотонно каране - обикновено или има много трафик или е късно вечер и е пълно с полиция. Понякога естествено се случва да побързам да хвана светофар или да се изнеса по-навреме и точно там идва тънкия момент. Има една много тънка граница, между която от една страна автомобила е като пчеличка - без никакво усилие се шмугваш между автомобилите, хващаш си светофарите, изнасяш се първи на кръстовищата и никой не те вижда, никой не разбира какво е станало. От другата страна настъпваш обаче маалко повече и вече си минал границата - вече изглеждаш като маниакален състезател-камикадзе, като дори ти самия се чудиш - де*а, какво стана тука т'ва аз ли бях? :D Единственото лечение за това са предавките - в града карам основно на четвърта и пета. Ползвам ли по-долните предавки, става мазало. Недостатъците на целия тоя кеф и страх обаче също са налице. Такъв двигател изцежда всичко от автомобила - най-малката слабост по окачване, купе и т.н. веднага си проличават, а износването един път като е тръгнало става светкавично. Тампоните на мотора явно бяха тръгнали още откакто взех колата, с KL-a обаче за нула време станаха на парцали. Различни тампони, амортисьори и други детайли бързо дадоха фира като видяха какво е това зор. Накладките бях писал по-рано се запалиха за половин километър планинско каране. И още много, много други чаркалъци, станали жертва на KL-a :)
Това са основно нещата които ми идват на ум за момента, ако някой има някакви други въпроси, моля - питайте :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Фев 2014, 14:12 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Малък ъпдейт:
От няколко месеца не съм писал, но това не значи, че работата не продължава :)
Вече налице са разпределителните валове, за които писах по-горе, както и по-твърди пружини за смукателните клапани, за да се избегне плаване на клапаните (valve float) и риск от срещане на клапани във високите обороти какъвто съществува при KL-ZE заради по-меките пружини.
Всички тези неща засега си стоят в кутийките, докато дойде пролетта, когато се надявам Владо да има време да монтираме всичко заедно с чипнатото ECU, за да си дойдат нещата на мястото най-накрая :)

Докато чакам да се посъберат повечко слънчеви дни и средства, на дневен ред дойде и скоростната кутия.
Откакто имам колата не ми харесва как влизат някои предавки и най-вече втора, наскоро дойде и виене от първичния вал, затова реших да видя какво може да се измисли, пробвах с друга кутия, но там излязоха други усложнения и реших да видя какво може да се направи с моята. Разкачихме всичко вътре, оказва се, че зъбното колело на 2ра е с проблем. Върховете на зъбците които по принцип трябва да са остри и да подвеждат при превключване са направо изгризани докрай и от там при превключване се получават проблемите, които имам. Колелото на трета също е на път, на 5-та/задна пък синхронизатора си е заминал.
Поръчах всички лагери по кутията от мазда както и синхронизатора, но зъбните колела отпаднаха от вариантите за нови - цените там доста болят.
За щастие бях намерил човек от САЩ, който да ми прати зъбните колела на 5-та предавка, за да я направя по-дълга, с него ще комбинираме в пратката да ми прати направо и тези на 2-ра и 3-та, с което ще събера всички части които ще ми трябват за да съберем пак кутията :)

След като приключа с кутията на дневен ред идва окачването - газови амортисьори и отпред, нови тампони по макферсоните, след това кормилни накрайници, ламбда сонди, дискове и т.н., а след няколко дни пък при мен ще са комплект оригинални джанти "16 от мазда... засега толкова, надявам се следващия ми пост да има и снимки с нещо за показване :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Мар 2014, 14:12 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
След като от почти 2 години се канех, най-накрая се сдобих с нещо интересно, а именно - универсален бордови компютър:
Изображение

Всичко може да намерите тук - http://www.reveltronics.com/en/products ... ter-utcomp
Ето и малко информация за продукта от мен:

Цена:
~140лв с доставка за модела с LCD дисплей;
~190лв с доставка за модела с OLED дисплей(перфектна видимост от всякакви ъгли на гледане, запазване на контраст и яркост при екстремни температури);

На кои автомобили може да се монтира?:
-Почти всички бензинови и доста дизелови автомобили(HDi,TDi и т.н.).
-Основното изискване е автомобила да има система за електронно впръскване на горивото (EGI). Това са на практика почти всички мазди от последните 20 години.

Какво е нужно, за да заработи в продукта?:
-Да се вземе постоянне плюс и маса от някъде, например от часовника или аудио плеъра.
-Да се вземе плюс при завъртането на ключа, например от запалката, ако и тя не е на постоянния плюс.
-(за измерване на скорост и измината дистанция) Да се вземе сигнал от сензора за скорост, което може да стане от ECU-то, от някой ABS датчик или от датчика на скоростната кутия.
-(за измерване на консумация на гориво) Да се вземе сигнал от коя да е от горивните дюзи, което може да стане от ECU-то или директно от кабела на някоя от дюзите.
-Автомобила може да измерва и консумацията на газ(LPG), за там обаче не съм чел какво и как се свързва.

Какви са функциите на продукта?:
-Показване на скорост и изминато разстояние.
-Показване на моментен разход в литри за час, литри за 100км и т.н. Ако сте на газ, показва всичко и за двете горива.
-Показване на останало гориво в резервоара(нужно е зареждане до горе) включително и ако сте на газ.
-Трип компютър - изминато разстояние, максимална скорост, средна скорост, среден разход на гориво, цена на цялото пътуване.
-Засичане на 0-100,60-100,400м. Според производителя отклонението е в рамките на 0,1 секунди.
-Задаване на интервали за обслужване - смяна на масло, пълно обслужване или каквото си решите.
-Измерване на температурата във и извън купето посредством два датчика, включени в комплекта както и известяване при прекалено ниски температури и т.нар. черен лед.
-Известяване при невключени фарове, ако скоростта ви е по-висока от N километра(например 15км/ч, за да работи тази функция се исзисква да вземете 12V от фаровете към съответния пин на бордовия компютър)
-Създаване на меню със показания на екрана по ваш избор или редуване на група от показания в дадена част от екрана също по избор.(Например си избирате на екрана отляво горе да е скоростта, отдясно горе часа, долу в ляво среден разход, долу в дясно моментен разход и при избиране на вашия си екран ще се виждат точно тези стойности)
-Възможност за свързване на редица други сензори - например може да следите температурата на антифриза или маслото и да имате известяване при високи стойности. Напрактика може да свържете всичко - налягане на турбо, ламбда сонда (устройството има опция осцилоскоп и ви чертае графики на импулсите от датчика в реално време) и т.н. и т.н. :)
* Повечето настройки на бордовия компютър се правят посредством изключително лесен софтуер под windows и USB връзка с устройството, има и опция чрез трите бутона, които се свързват към компютъра. За всяко нещо има подробна PDF документация - функции, свързване, настройки, калибриране и т.н. Хората определено си разбират от работата, не са гаражни специалисти със скалъпена на две на три платка.


Мои впечатления:
Доставката беше светкавично бърза. Поръчах го в Петък, в Понеделник беше изпратен и в сряда или четвъртък беше вече в местния пощенски клон.
Съпорта на reveltronics е дори още по-бърз. Отговарят включително и през нощта, пратиха ми PDF с ECU диграма за всеки автомобил който поисках, като направо казват на кои пинове на ECU-то трябва да се закачиш.

Инсталацията:

Автомобила е съответно 323F BA, взех постоянен плюс и маса от часовника, плюс при завъртане на ключа от запалката. Сигнал за скорост и дюзи взех от 2 пина на ECU-то.
По-интересната част е наместването. Дисплея сложих в корпуса на часовника, който за целта модифицирах, като махнах страничните стени, понеже не се събираше. Самия корпус на бордовия компютър стои зад пепелника, точно над ECU-то.

С дремел изчистих и ръбовете вътре, за да прилепне дисплея добре:

Прикачени файлове:
IMAG0809.jpg
IMAG0809.jpg [ 562.97 KiB | Прегледано 19387 пъти ]


Пробно налагане(дисплея излиза по-дълъг и ще се иска изрязване):

Прикачени файлове:
IMAG0810.jpg
IMAG0810.jpg [ 499.69 KiB | Прегледано 19387 пъти ]


Това са трите бутона за управление на борд. компютъра, идват с комплекта само трябва да им се запоят 4 кабела:

Прикачени файлове:
IMAG0815.jpg
IMAG0815.jpg [ 491.7 KiB | Прегледано 19387 пъти ]


Отвора за дисплея е разширен, а самия дисплей е прикрепен към пластмасата с топъл силикон.

Прикачени файлове:
IMAG0816.jpg
IMAG0816.jpg [ 583.12 KiB | Прегледано 19387 пъти ]


Дисплея е монтиран, а за копчетата пробих отдолу 3 дупки, като цялата платка също фиксирах с топъл силикон.

Прикачени файлове:
IMAG0818.jpg
IMAG0818.jpg [ 520.15 KiB | Прегледано 19387 пъти ]


Останалото е напасване и сглобяване, ето го и (почти) крайния продукт.

Прикачени файлове:
IMAG0827.jpg
IMAG0827.jpg [ 538.63 KiB | Прегледано 19387 пъти ]


Мисля върху цялата пластмаса където беше часовника да залепя цветно тъмно фолио или пластмаса, така няма да се виждат грозотиите по изрязването и т.н. Ето какво имам предвид - тук

След физическия монтаж идва и процеса на калибрирането, при което всичко е доста лесно, но има една-две тънкости, ако има интерес ще направя отделен пост само за него.
Засега е това, ако имате други въпроси или мнения, поствайте смело :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2014, 01:03 
Offline
фанатик
Аватар
1994 Mazda Impreza

Регистриран на: 30 Апр 2009, 09:23
Мнения: 1527
Местоположение: Добрич
Aлекс за пореден път избухваш с нещо доста интересно! Браво! =D>

_________________
AIR BAGS ARE FOR HOMOS :wink:
Изображение
В неделя съдбата ми обърна гръб,сега ми остава да я изчакам да се
наведе и да и го начукам както тя на мен!!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2014, 08:35 
Offline
модератор
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Апр 2009, 03:14
Мнения: 1047
Местоположение: София / Казанлък
skype: vjs-kz
Направо се чудя дали да не му стикна темата като важна :D

_________________
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2014, 12:26 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
Само дето не съм съгласен с това че всички мазди от последните 20 г са с електронно впръскване... Да разбирам ли че за DiTD не става, щото е с механично впръскване?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2014, 08:43 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
Lord_pain написа:
Само дето не съм съгласен с това че всички мазди от последните 20 г са с електронно впръскване... Да разбирам ли че за DiTD не става, щото е с механично впръскване?


ДА !

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2014, 20:54 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Lord_pain написа:
Само дето не съм съгласен с това че всички мазди от последните 20 г са с електронно впръскване... Да разбирам ли че за DiTD не става, щото е с механично впръскване?

И аз не съм съгласен, затова съм написал почти всички :) Изискването е впръскването да е електронно, защото компютъра следи времето, в което дюзите са били отворени и са впръсквали гориво - от там бордовия компютър може да сметне разхода. Освен разхода все пак могат да се ползват всички други функции като например засичане 0-100, следене на датчици и т.н., но все пак...

Основна инструкция как да си калибрираме уреда:
(Ако не сте пипвали устройството, може и някои неща да ви се сторят напълно непонятни, не се притеснявайте - веднъж като разгледате как работи всичко е елементарно :)
Ето как изглежда екрана, който ни трябва първоначално:
Прикачени файлове:
ukp.jpg
ukp.jpg [ 252.22 KiB | Прегледано 19228 пъти ]


Работим с две константи, които бордовия компютър няма как да намери сам - VSS Constant, която ни дава метрите изминати за всеки импулс от сензора за скорост и Injector Constant, която ни дава обема гориво, което се впръсква всеки път от дюзите.

1. Калибриране на скорост.
Най-лесния и сигурен начин е с GPS.
Примерен сценарий:
В софтуера VSS Const. стойността e 0.200
-Дигате например 100км/ч по GPS и ги поддържате поне за 10-15 секунди, като наблюдавате каква скорост ви отчита бордовия компютър и си я записвате.
-Спирате някъде и се свързвате с лаптоп към компютъра или си го откачате и се свързвате вкъщи към него със софтуера. Ако при скорост 100км. по GPS компютъра ви е отчитал, че се движите с 50, както беше в моя случай, просто умножавате VSS Const. по 2 и я задавате в софтуера, като така ще стане 0.400. В моя случай стойността беше 0.4000, предполагам за повечето мазди ще е така. Ако разликата не е точно двойна, то просто изчислявате с колко % се разминава компютъра с GPS-a и променяте VSS Const със същите проценти. Например ако сметнете, че компютъра изостава с 10%, умножавате VSS Const с 10%
От там нататък при каквато и да е скорост компютъра ви ще показва 99% точна скорост в зависимост от това колко е точен GPS-a ви. Важно е да поддържате постоянна скорост, за да може GPS-a да хване правилни данни.
Разминаване с километража е напълно нормално да има, обикновено производителите задават 10% изпреварване на километража спрямо реалната скорост, а при неправилен размер гуми разликата може да е още по-голяма.

2. Калибриране на разход
Няколко кратки уточнения - по принцип, ако знаете капацитета на дюзите, предполагам може директно да го въведете на мястото на Injector Constant, но капацитета се влияе от налягането на горивото, състоянието на самите дюзи и т.н., затова моя съвет е стойността да се вземе чрез калибриране на уреда, а не да се въвежда на сляпо.
Ето екрана, където се изчислява Injector Constant:
Прикачени файлове:
ukp2.jpg
ukp2.jpg [ 286.64 KiB | Прегледано 19228 пъти ]

2.1 Калибриране на разход метод 1 (не е препоръчителен, отклонение 5-15% или повече)
Като за начало влизаме в екран "Diagnostics 2" като задържаме бутон 2 на компютъра. След това задържаме бутон3, за да нулираме стойностите.
След нулиране на стойностите потегляме и шофираме в продължение на 3 минути.
След това на екрана ще се изпишат таймингите на дюзите, записваме си ги, записваме си и изминатия път - вземаме го от tachometer-a на бордовия компютър(по-точния вариант) или от таблото директно.
След това се свързваме с лаптоп към компютъра, или го откачаме и го свързваме някъде с компютър.
Сега отиваме на бутона Help, където в долната част на екрана въвеждаме стойностите, които сме получили, както и реалния разход на автомобила. Ако сте шофирали 3 минути из града, въвеждате разхода си за градско, ако е било извънградско, въвеждате извънградския разход. Забележете, че разхода трябва да го знаете вие, той не се получава от компютъра.
След като въведете стойностите, програмата ще ви изчисли Injector Constant, тази стойност я въвеждате в Settings менюто.
Така според производителя разхода, който компютъра ще измерва ще е с отклонение от 5 до 15%. За мен обаче това са вятър работи, истинското измерване става по начина, който ще опиша по-долу.
2.2 Калибриране на разход метод 2 (отклонение до 1%)
*Желателно е да имате лаптоп, за да се свържете с компютъра веднага след замерването, или да го изключите след замерването, докато го свържете с компютър и извлечете получените данни.
Зареждате до горе, но наистина до горе, а не докато изключи пистолета.
Веднага след това отивате на екрана Tachometer, където ресетвате средния разход и изминатото разстояние(задържате бутон 3).
Следващата стъпка е да шофирате колкото си искате. Няма значение градско, извънградско, изминато разстояние и т.н.
Дозареждате отново до горе, като си изчислявате получения разход по колонка - например 10/100 и си го записвате.
*Желателно е да си запишете от Tachometer екрана и изминатото разстояние откакто е ресет-нат, понеже при мен доколкото си спомням поради някаква причина софтуера не ми го показа, даде само таймингите от дюзите.
Веднага след това се свързвате с компютъра от лаптоп, или го откачате докато го свържете към настолен компютър.
Отивате отново на екрана Help, където кликвате бутона отдясно "Since Tachometer Reset", който ще извлече всички данни откакто сте ресетнали. На същия екран въвеждате и разхода, който сте получили на бензиностанцията (напр. 10/100) и отново натискате бутона "Calculate".
Получената стойност за Injector Constant въвеждате в менюто Settings и получавате разход, който от сега нататък ще бъде с отклонение под 1% :)
*Промяната на стойността ще промени и разхода за изминали периоди - trip computer и т.н.
*Производителя съветва ако искате да направите няколко сверявания по колонка и ако има все още някакво отклонение да повторите процедурата. Така точността ще е доста близка до 100% :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Апр 2014, 20:49 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Малко новини, може и да изглежда сякаш няма много движение около проекта, но уверявам ви, това не е така :)

Като започнем от по-леките неща, първи са джантите от mazda6, които изпаднаха доста изгодно. Не бяха в цветущо състояние, затова първо минаха на пясъкоструйка, след което шприц за алуминий, покривен шприц и накрая акрилна боя с мат. За собствениците на 323F BA - имайте в предвид, че джантите са широки - 7J, а ET-то е голямо - нещо от порядъка на 40 или дори 45 и опират в амортисьорите. За целта са нужни фланци отзад с дебелина поне 6мм, в моя случай направихме 8мм, за да има поне малко аванс. При мен материала беше 36лв, изработката още 20.

Пясък:
Прикачени файлове:
IMAG0734.jpg
IMAG0734.jpg [ 453.62 KiB | Прегледано 19139 пъти ]

Шприц за алуминий
Прикачени файлове:
IMAG1251.jpg
IMAG1251.jpg [ 329.56 KiB | Прегледано 19139 пъти ]

Финалния вариант:
Прикачени файлове:
IMAG1256_.jpg
IMAG1256_.jpg [ 236.59 KiB | Прегледано 19139 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG1337_1000.jpg
IMAG1337_1000.jpg [ 502.84 KiB | Прегледано 19094 пъти ]


Друга приятна добавка бяха новите задни дискове и накладки, с които ме снабди/подари Владо(rally86), за което съм му страшно благодарен!
Прикачени файлове:
IMAG1249_1.jpg
IMAG1249_1.jpg [ 533.33 KiB | Прегледано 19139 пъти ]

Задните спирачки и преди бяха в добро състояние, но сега с новите дискове, накладки и едно бързо ревизиране на апаратите нещата се получиха страшно добре.

Междувременно алтернатора реши да ме напусне, но отново благодарение на Владо проблема беше отстранен доста бързо :)

Сериозната част обаче тепърва предстои :)
Понеже вече имам разпределителните валове, по-твърдите пружини за клапаните както и пулове и т.н. към тях(и най-вече нова работа, с която да финансирам по-лесно всичко :) ), вече нищо не ме спира да започна работата по двигателя.
След кратко обмисляне, реших, че покрай смяната на валовете, пружините на клапаните и т.н. ще е най-добре да се свали главата и да се направи една цялостна ревизия - гарнитури, гумички на клапани, сегменти, биелни лагери и т.н. понеже забелязах една консумация на масло, която никак не ми харесва и сега е перфектния момент да се коригира. Ще свалим в главата в гаража на моя добър приятел Денислав, след което ще я пратим в Сливен да я оборудват с новите части, да тестват дали всичко е в норми и т.н. През това време се надявам да имам време за някои по-интересни неща - полиране на смукателния колектор, боядисване на капаците на клапаните, изработване на фенолови фланци за колектора и и някои ревизии на смукателната система като цяло.
С други думи - ще има доста работа... и снимки разбира се :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014, 10:20 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 20 Юни 2008, 21:35
Мнения: 657
Местоположение: Резерват Северозапад
Евала е малко да се каже пред такъв труд и желание! =D>
Колега, с този проект ти оправда всичките ми мечти и кошмари за KL-ZE едновременно :ok:
Колко безсънни нощи съм прекарала и аз в четене на международните форуми.. ама едното не е като другото. Затова респект за упоритостта и най-вече финансовата възможност, защото поставянето на двигателя е най-лесното, от там започва филма и много се радвам, че има хора като теб в Бг да дават толкова полезна информация! :lovemazda:

_________________
Изображение

1.5 => 1.8 Mission completed!!!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014, 12:03 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Благодаря за коментара, наистина финансовата част не е никак приятна, затова и нещата стават лека-полека но с доста жертви и упоритост всичко се постига :) Eстествено няма как да не спомена и постоянната помощ на Владо(Rally86), без когото още щях да съм доста назад, спрямо средствата, които съм вложил до момента. Също и на Валери(Korn_Val) както и други колеги от клуба за съветите и опита, който постоянно обменяме.

Двигателя вече е събран, но има довършителни неща по него, които обаче също искат време и пари. Последните дни всеки свободен час отива в работа по колата, скоро ще кача доста снимки, информация, междувременно ето едно видео с валовете:

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2014, 08:12 
Offline
фен
Аватар
1998 Mazda 323

Регистриран на: 15 Фев 2010, 14:30
Мнения: 127
Местоположение: София
skype: sashosod123
Колега има ли разлика, във вървенето с от валовете.

_________________
Mazda 323f BA 1.5 16V


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2014, 11:02 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Определено се усещат валовете, най-вече след 2500 оборота. Най-лесно се усеща като се натоварите 4 човека вътре - по принцип товара не я събаря особено, но сега направо откача на фона на това което беше преди :D
По цифри от компютъра след цялата работа по мотора времето за 0-100 се е подобрило с около 0,5 секунди, което е ~10% подобрение - много добър резултат като за леките модификации, които направихме :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2014, 15:50 
Offline
фен
Аватар
1998 Mazda 323

Регистриран на: 15 Фев 2010, 14:30
Мнения: 127
Местоположение: София
skype: sashosod123
А какви са цифрите от 0-100, ако не е тайна.

_________________
Mazda 323f BA 1.5 16V


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2014, 22:06 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Е, тайна са разбира се! Шегувам се естествено, по-нагоре има клип 0-100.
Километража обаче не показва съвсем вярно (в моя случай показва с 5-7км/ч повече, отколкото е реално) и вече замервам по компютъра, който си има опция да замерва 0-100, 60-100, 400м и т.н. и е да кажем над 95% точен.
Така обаче се получава един доста кофти момент, че на 2ра на 7500об. съм маалко под 100, но не точно на 100 и за целта трябва да превключа на 3та, което съответно добавя доста към времето(около секунда, според това което виждам).
Заради това забавяне с превключването, преди работата по двигателя която сега свършихме, най-доброто време ми беше 7.5-7.6 секунди. Сега след като направихме всичко както трябва имам само едно замерване със втори човек в колата и резултата беше 7.0 секунди, като съм сигурен мога да го подобря.
Това време се надявам няма да е за дълго, двигателя вече е подготвен да работи на 8000 оборота, остава само да монтираме ECU-то с чипа, за да заработи с правилните горивни карти, VRIS точки и т.н. С регулатор на 8000 оборота мисля няма да имам проблем да направя 100км/ч на 2ра и съответно да избегна излишното превключване на предавки, тогава вече ще се получат доста интересни цифри за 0-100 :) Мисля, че 6 секунди са напълно постижими, а защо не и по-малко? :roll:

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Юни 2014, 21:08 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
А ето и обещания пост с това, което мисля е първия rebuild на такъв двигател в България :)
Целта на занятието беше:
+монтиране на Colt Cams разпределителни валове - по-голям lift и duration, но не твърде голям, за да ти загубят мощността в ниските.
+подмяна на пружините и ритейнърите на смукателните клапани с такива от KL-DE. Причина? На KL-ZE тези пружини са по-широки и по-слаби, което води до valve float или чупене на ритейнъри при обороти над 7,000. Както в последствие се видя, явно някой беше пострадал от този проблем преди нас.
+обслужване на главите, както и сегменти/биелни лагери. Причината? Консумация на масло, заради запекли гумички на клапаните - мотора е стоял без да се кара доста дълго време при Владо и за съжаление не се разминахме и с този момент.
+някои дребни доработки - полиране на колектора, боядисване на рейки и капаци, фенолови спейсъри за колектора (за тях по-късно)

Като цяло по разглобяването нямаше сериозни изненади:
първо винаги е голямото разкачане, докато се свали колектора. Дори и като съм го правил над 20 пъти и вече да става за 15-20 минути, винаги ми е неприятно като се сетя каква играчка е.
Прикачени файлове:
IMG_2010.jpg
IMG_2010.jpg [ 405.89 KiB | Прегледано 18922 пъти ]


Вътре двигателя изглеждаше в доста по-добро състояние, от това което бях видял по чуждите форуми от хора, които ревизират моторите си.
Прикачени файлове:
IMG_2049.jpg
IMG_2049.jpg [ 499.74 KiB | Прегледано 18922 пъти ]

Защита от срещане на клапани? Не и с този нагар :)
Прикачени файлове:
IMG_2055.jpg
IMG_2055.jpg [ 609.28 KiB | Прегледано 18922 пъти ]

Тук видяхме, че определено нещо се е случвало при първите собственици, най-вероятно ритейнър се е счупил и буталата са го придъвкали набързо. Това беше и на трите задни бутала:
Прикачени файлове:
IMG_2061.jpg
IMG_2061.jpg [ 403.92 KiB | Прегледано 18922 пъти ]

Огледахме внимателно навсякъде и преценихме, че буталата за момента не е нужно да се подменят - щетите са само повърхностни, а и реално колата е работила отлично и до момента. Време беше да подготвим главите за изпращане при Иво фантазията, който щеше да прави обслужването им - шлайф, пасване на клапани, подмяна на гумички и пружини и т.н.
Прикачени файлове:
IMG_2065.jpg
IMG_2065.jpg [ 629.14 KiB | Прегледано 18922 пъти ]

Докато главите се обслужваха, имах малко време да си поиграя с някои по-интересни за мен неща - почистване на капаци на клапани, ревизиране на рейките и дюзите, полиране на смукателния колектор и т.н.:
рейките готови за разглобяване:
Прикачени файлове:
IMG_2081.jpg
IMG_2081.jpg [ 473.57 KiB | Прегледано 18922 пъти ]

колектора готов за шлайф и полиране:
Прикачени файлове:
IMG_2083.jpg
IMG_2083.jpg [ 478.25 KiB | Прегледано 18922 пъти ]

рейките готови за боя:
Прикачени файлове:
IMG_2091.jpg
IMG_2091.jpg [ 455.55 KiB | Прегледано 18922 пъти ]

Между другото, ето един JDM-ски нисан пред сливенския затвор :) (флага на япония е направен чрез ръжда - махнали са боята и са оставили капака сам да свърши останалото)
Прикачени файлове:
IMAG1379.jpg
IMAG1379.jpg [ 461.87 KiB | Прегледано 18922 пъти ]


(следва продължение)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Последна промяна sawo на 27 Юни 2015, 10:47, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Юни 2014, 21:49 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Обратно към работата по колектора, с 10тина накрайника на дремела резултата е този:
Прикачени файлове:
IMAG1383.jpg
IMAG1383.jpg [ 570.03 KiB | Прегледано 18920 пъти ]

Прикачени файлове:
IMAG1387.jpg
IMAG1387.jpg [ 504.67 KiB | Прегледано 18920 пъти ]

Реших да жертвам част от времето за полиране и да свърша нещо интересно по портовете на колектора. Ето как изглежда входа откъм дросела стандартно:
Прикачени файлове:
IMAG1392.jpg
IMAG1392.jpg [ 547.36 KiB | Прегледано 18920 пъти ]

Това направих аз. На снимките не изглежда като чак толкова, но свалих доста материал от стените и както се вижда от кръвта на едната снимка, направих централната преграда остра и тънка като нож. Michael Perry от xtremethings.com е направил входовете с по-различна форма - заострил е само горната част, докато при мен е горе-долу наобратно, но исках да пробвам нещо по-различно. Аз свалих материала от стените там, където пречат най-много на тунелите вътре в колекторите.
На големите стрелки се вижда потока на въздуха в колектора, а на малките стрелки е там, където стените пречат на потока най-много и там, където съм свалил най-много. По този начин би трябвало да влиза повече и най-вече с по-голяма скорост въздух, без да се завихря прекалено още на входа. Със сигурност има и още материал за махане, но реших все пак да не прекалявам.
Прикачени файлове:
port1.png
port1.png [ 1.17 MiB | Прегледано 18920 пъти ]

Ето същата снимка, но с по-добър поглед навътре, надявам се така е по-ясно за какво говоря. Според мен с тази форма в най-лошия случай се жертва малко от въртящия момент в ниските(какъвто има предостатъчно), за сметка на високите, където се иска максимално количество въздух, възможно най-бързо в мотора.
Прикачени файлове:
port2.png
port2.png [ 822.47 KiB | Прегледано 18920 пъти ]


Общо взето дотам стигат възможностите на дремела, който имам, единствено изтъних и рамото на дроселовата клапа донякъде, за съжаление нямам снимка на него. Ето за какво говоря:
Изображение
Обратно на полирането, ето резултата след шкурка 180:
Прикачени файлове:
IMAG1409.jpg
IMAG1409.jpg [ 513.9 KiB | Прегледано 18920 пъти ]

тук вече сме на 800:
Прикачени файлове:
IMAG1411.jpg
IMAG1411.jpg [ 432.56 KiB | Прегледано 18920 пъти ]

Тук отдясно се вижда съм започнал да полирам с паста:
Прикачени файлове:
IMAG1415.jpg
IMAG1415.jpg [ 428.03 KiB | Прегледано 18920 пъти ]

Вече и капаците са боядисани:
Прикачени файлове:
IMAG1427.jpg
IMAG1427.jpg [ 530.97 KiB | Прегледано 18920 пъти ]

Междувременно главите пристигнаха и започнахме да довършваме работата по блока. Пуснахме буталата със сегментите, лагерите също са готови.
Прикачени файлове:
IMAG1430.jpg
IMAG1430.jpg [ 642.59 KiB | Прегледано 18920 пъти ]

(следва продължение)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Юни 2014, 22:30 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
тук главите вече са монтирани, това което не съм снимал, беше изчистването на хидравличните повдигачи. Това е доста желателна процедура, винаги когато имате възможност да я направите. Като стиснете повдигача с ръка, трябва да е твърд като камък. Ако е мек и се стиска на ръка - значи е запушен вътре и не задържа масло. Аз имах 2 изпуснали на предната глава, всички останали бяха перфектни. С клещи вътрешната част се издърпва и навън излиза пружинка и едно пулче, всичко се накисва добре в коресилин, след което се събира по обратния ред.
Прикачени файлове:
IMAG1435_1.jpg
IMAG1435_1.jpg [ 571.09 KiB | Прегледано 18918 пъти ]

С напредването по мотора трябваше да се събират и нещата по колектора, ето и рейките боядисани и сглобени:
Прикачени файлове:
IMAG1436.jpg
IMAG1436.jpg [ 488.45 KiB | Прегледано 18918 пъти ]

Капаците също са монтирани:
Прикачени файлове:
IMAG1438.jpg
IMAG1438.jpg [ 582.47 KiB | Прегледано 18918 пъти ]

Ето и обичайния обяд/вечеря по време на ремонта - опъваме набързо върху работната маса нещо и хапваме каквото има под ръка :)
Прикачени файлове:
IMAG1439_1.jpg
IMAG1439_1.jpg [ 660.74 KiB | Прегледано 18918 пъти ]


След цялата работа, това е крайния резултат:
Прикачени файлове:
IMAG1446_1.jpg
IMAG1446_1.jpg [ 657.51 KiB | Прегледано 18918 пъти ]

За тези, които се интересуват, ето цената на цялата история, цената на частите ще е същата за всеки V6 мотор от K серията на мазда, зависи само откъде ги вземете:
Прикачени файлове:
reb.jpg
reb.jpg [ 169.39 KiB | Прегледано 18918 пъти ]

Драмата:
За съжаление времето като цяло беше доста ограничено, работихме само аз и моя приятел Денислав и се използваше всяко свободно време - през нощта след работа, почивните дни когато сме свободни и т.н. Нормален ден беше от 6-7 сутринта до 11ч в мазето правя каквото мога по колектора, после на работа, след работа пътуваме 20км до гаража, където правихме колата. Не един и два пъти сме оставали до 4-5 сутринта, за да напреднем максимално. Доста неща по този мотор не бяха съвсем като другите, с които денислав беше свикнал да работи и падаше доста четене, питане, мислене, чудене и т.н. Тук е момента да благодаря на Владо(rally86) който доста пъти ни помага по телефона със съвети и насоки.
При цялото това натоварване обаче беше въпрос на време да стане грешка някъде, въпреки, че всичко се снимаше и проверяваше поне 2 пъти - не един и два пъти сме намирали неща, които не трябва да са така.
Първия гаф бяха разпределителните валове. Понеже ги сменях, трябваше да се развият зъбните колела за ангренажа. Каквото и да правихме, не се развиваха и това е. В упътването пишеше, да се запъне колелото на главата, но там където се запъва е доста тънка част, не исках да рискувам да спукаме глава, затова ползвахме контрата за гаечен ключ по средата на вала. Както ме бъзикаха, че май не съм закусвал, така както напънах с тресчотката и вала стана на две - просто се прекърши като парче сирене. След 10 минути мълчание последвано от доволно псуване, започнахме да търсим вариант как да развием колелото - без да се развие, вала няма как да се свали. Има една капачка, която пречи да се извади вала, а тази капачка има болтове, които са блокирани от колелото. Реално това колело се сваля цяло само докато е на главата. Накрая го развихме някакси и минахме към задната глава. Там вече запънахме вала с 2 ключа както и контра на зъбното колело, изглежда той беше и малко по-леко стегнат. В последствие се оказа, че тези зъбни колела са по-стегнати от болтовете на главите, които са стегнати на 10килограма, докато по книга зъбните колела трябва да са стегнати на 2,5-3,5. За щастие проблема е поправим - вала съм дал на човек за поправка.
Втория гаф беше преди запалването на мотора - монтирах делкото, но се оказа, че новия о-пръстен е твърде широк и не е влязъл до края, което доведе до счупено рамо на делкото.. тук поне не е нищо сериозно.
Третия и най-сериозен проблем - мотора не запали - убихме де що имаме акумулатори в гаража и не иска и това е. За момент врътна за секунда и угасна. Огледах и видях, че кабелите са объркани, нагласих ги и повече не запали. Стана 5:30 и се прибрахме. На другия ден викнах друг приятел, който се занимава с диагностика, почнахме да търсим и мерим, оказа се на задната глава няма никаква компресия. На три цилиндъра от предната глава колата запали, но включиш ли задните - няма никой. Започнахме да разкачаме надолу, видяхме, че клапаните стоят отворени почти постоянно, а се затварят за момент. Огледахме зацепване и т.н. - всичко 6. Случайно видяхме нещо, на което не обърнахме внимание отначало - зъбните колела за ангренажа на валовете. И на двете пише L, като ги наложиш са еднакви. Стори ни се странно, но ги монтирахме така. Кой обаче да види, че отзад има надпис R, както и една пъпка, която влиза във вала. Така на едната глава трябва на колелото да пише L, на другото съответно R. Така валовете на задната глава са работили "наобратно". Страшна глупост, ама като не гледаме, направихме ангренаж още един път да разменим колелата и колата си запали.
От там развъртях насам-натам, мотора работеше, но тресеше доста и се почна едно по едно - имаше обърнати два вакума, колектора смучеше от гарнитурите, имах съмнение и за тампон, който бях запълнил с полиуретан, и него сменихме - няма. Тази кола тресе и не върви. Сменихме две ламбда сонди които така и така бяха умрели, проверихме какво ли не - просто не върви и така. След като понаправих километри, засякох 0-100 - 8.8-9 :shock: Вече бях сигурен, че има нещо, започнахме да оглеждаме едно по едно и се оказа, че трети цилиндър не работи. Компресия има, искра има, но дотам. Остана естествено - дюза. Бях сигурен в това отначало, но 100 човека ми казаха, че не е това... Бях ги дал за чистене докато мотора беше свален, понеже имаше една история с кофти гориво от по-рано... Взех други дюзи от Владо и колата откачи :) Какъв е извода? Правете нещата едно по едно, за да не се чудите какво става после като мене.

След цялата тая история от последния месец, колата вече върви супер, има някои дребни неща за дооправяне, но съм доволен, че най-накрая всичко почна да се нарежда, а и ще мога да дойда на националната - бързането до голяма степен беше именно за това :) Не успях единствено да сменя компютъра навреме, но в предвид колко друга работа свършихме... :)

Надявам се повечето неща са интересни за четене, ако някой има въпроси или коментари, давайте :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2014, 15:50 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 20 Юни 2008, 17:57
Мнения: 316
Местоположение: varna
Супер си се справил :)

_________________
If You Can't Be Cool,Get Hot...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2014, 23:16 
Offline
маниак
1994 Mazda 121

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:17
Мнения: 814
Местоположение: HANNOWER
skype: niki_ovt
Ще извинявяш за израза,но това което правиш и си се захванал е феноменално. И не за друго а за това ,че всичко което правиш по тази кола е изпипано.Разбирам достатъчно от коли за да знам ,че парите и времето вложени в тази кола са измерими само с удоволствието от карането й.
Разбирам защо колеги от форума са се захванали да ти помагат и аз бих помогнал ако можех...такъв ентусиазъм не е за пренбрегване.
Много бих се радвал на резултат дори под 6 сек. с новото ЕКУ вие с колата го заслужавате :bow:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2014, 08:22 
Offline
фен
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 22 Ное 2010, 00:16
Мнения: 138
Колега преди карах и аз ва,тя ми беше парвата кола и до ден днешен много си я харесвам единственото което мога да кажа за теб е ПОКЛОН!!!за ентусиазма и желанието с което си правиш колата пожелавам ти успех и много да те радва и дано да намалее цената на бензина за да я караш повече :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2014, 12:02 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Благодаря на всички за отзивите! Тази събота ще сме на националната в Узана, който има желание и възможност, да заповяда, а ако има и желаещи да се повозят - аз съм насреща :)

niki_o написа:
Ще извинявяш за израза,но това което правиш и си се захванал е феноменално. И не за друго а за това ,че всичко което правиш по тази кола е изпипано.Разбирам достатъчно от коли за да знам ,че парите и времето вложени в тази кола са измерими само с удоволствието от карането й.
Разбирам защо колеги от форума са се захванали да ти помагат и аз бих помогнал ако можех...такъв ентусиазъм не е за пренбрегване.
Много бих се радвал на резултат дори под 6 сек. с новото ЕКУ вие с колата го заслужавате :bow:


Старая се нещата да се правят наистина както трябва, колкото и да е трудно това в България. Колкото и да не ми се иска, понякога се налага да ползвам услугите на сервизи и резултатите почти винаги не са добри... Все пак с доста четене, премисляне и подготовка риска от издънка е сравнително малък :) Малко по малко се придвижвам до точката, до която искам да стигна, макар че нещата последно време все са 2 крачки напред, една назад... Надявам се тази година обаче сериозните неща да са отметнати :)
Много хора ми казват - защо се занимаваш, никога няма да можеш да и "вземеш парите" - ами много просто - кеф цена няма :) Ако исках да взимам някакви пари, никога нямаше да се захвана с цялата тази работа :)
Макар и доста трудоемко, колата за мен си е хоби, помага да разпусна от нормалната работа пред компютъра :)

gogo_d4 написа:
Колега преди карах и аз ва,тя ми беше парвата кола и до ден днешен много си я харесвам единственото което мога да кажа за теб е ПОКЛОН!!!за ентусиазма и желанието с което си правиш колата пожелавам ти успех и много да те радва и дано да намалее цената на бензина за да я караш повече :lovemazda:

Тази ми е втората 323F BA, но предната беше 1.5 88кс. - така стана, че я замених за 2.0 и се почна цялата история... :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2014, 22:11 
Offline
фен

Регистриран на: 09 Мар 2011, 20:12
Мнения: 307
Местоположение: Добрич
skype: dimovi_ivo
sawo, следващата стъпка нека да е: http://www.club323f.com/forum/viewtopic ... &start=210
: ))

_________________

Жените се влюбват в мъжките думи, а мъжете в женската красота. Именно за това жените се гримират, а мъжете лъжат!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 11:31 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Гледал съм я точно тази тема и момчетата които правят ф-ката са си страшно добри, с немалко пари :) НО никакъв шанс - колата остава атмосферна :) След ECU-то, едва ли ще продължа повече напред със засилване по колата. Да кажем може да се изстиска още малко с LSD диференциал, но като цяло съм близо до лимита на предното, идва момента в който със стандартни гуми само пиля гума и нищо не правя.
По-скоро ще се насоча към някои глезотии, които от доста време отлагам - шумоизолация на купето, озвучаване като на предишната ми мазда, окачване, някои промени по екстериора, нова тапицерия за задните и нови предни седалки... Неща от този род :) Противно на това как може би изглежда отстрани, за мен най-важно е колата да е първо удобна и приятна за шофиране и чак след това евентуално да е бърза :) Понеже обаче обичам да докарвам нещата докрай, ще си довърша започнатото покрай двигателя :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 143 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб