Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 12:32

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2010, 13:38 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Има 2 вида байпасни клапани, единия вид е вградения в корпуса актюатор, а другия е външно независимо тяло. И двете действат по един и същи начин.

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2010, 18:23 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
хаха защо усещам че нещата отиват за разгабяне и ползване на студената част.....да не си решил да експерименти......
Скивай тук:
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=101&t=174252

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2010, 19:37 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
Не ми четете простотиите! :)

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Последна промяна glavanov на 24 Яну 2012, 16:33, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2011, 08:38 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Докато някои не пробва няма как да разберем.Аз съм за естествено,пътищата са алуминиеви само и единствено за да са по леки,а от ППР ще тежат малко повече,но защо да не се направи

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Авг 2011, 14:03 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda Xedos

Регистриран на: 14 Юли 2006, 10:53
Мнения: 127
Местоположение: Горна Оряховица
На нисана съм бил с какви ли не извратени турбо пътища.Като сложих кулера имах едни гънати тръби на тръбогиб ,които от 50мм по завоите се свиваха на 40.Въпреки това вървеше яко.Разлика от турбо пътища усетих,когато ги скъсих значително и намалих 90 градусовите колена.Според мен няма да има никаква разлика ако пътищата са гладки или грапави.По-добре ги скъсете максимално и намалете колената и евентуално ако има метални тръби ги изолирайте по някакъв начин да не се топлят от коша.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2011, 23:50 
Offline
любител
1989 Mazda 626

Регистриран на: 06 Сеп 2011, 22:49
Мнения: 4
Местоположение: Виена, Австрия
прочетох повече от написаното по-темата.
и сега искам да попитам.
заслужава ли си турбинирване на мазда кседох 6 екстим.
с двигател 1,6л.
ако си заслужава каква мощност може да достигне???
цена на части е безразлична.
пари за такива щуротий имам.
и какви марки турбини са за препоръчване.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2011, 07:19 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1690
Местоположение: София
i_d_i написа:
прочетох повече от написаното по-темата.
и сега искам да попитам.
заслужава ли си турбинирване на мазда кседох 6 екстим.
с двигател 1,6л.
ако си заслужава каква мощност може да достигне???
цена на части е безразлична.
пари за такива щуротий имам.
и какви марки турбини са за препоръчване.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!



сигурен ли си че искаш да си портошиш мотора за кеф?

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2011, 09:15 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Зависи какви пари имаш,но такаили иначе тунинг частите за тея коли са сомо поръчкови,става въпрос ако решиш да сменяш утала валове и т.н.,а ако искаш просто да си сложиш една турбинка 1000лв са ти предостатъчни

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2011, 10:02 
Offline
любител
1989 Mazda 626

Регистриран на: 06 Сеп 2011, 22:49
Мнения: 4
Местоположение: Виена, Австрия
за тая цел мога да отделя от порядака на 5000 лв макс.
всичко коплект на каква стойност ще стъпи.
ай колегата с по горният коментар какво има на предвид.
двигателят няма да издържи или като цяло неси заслужава инвестицията :?:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Сеп 2011, 11:24 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
За мене лично ако имаш такива пари ,вкараи си в колата едно 2.5 и си развиваи него,може да намериме и някое ZE,дето базово тръгваш от 200 коня,а 1.6-цата за да я докараш до толква трябва да изхарчиш поне половината приготвена сума.При силовя туниг мощността ти се качва в проценти което значи че по големия и мощен мотор при модификации си качва мощността с доста повече коне от колкото малкия :lovemazda:

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2011, 12:13 
Offline
фанатик
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Дек 2009, 09:15
Мнения: 1136
Местоположение: Пловдив
Хайде германците пак са с едни гърди напред... =D>

http://www.automedia.bg/news/article_14636.html


п.п
...ама нямаха ли мазда ел.турбина или аз се бъркам..?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2012, 13:56 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Сеп 2009, 16:38
Мнения: 22
gecata1 написа:
Ето и карта на IHI турбините използвани в дизелите на мазда.
Toва,което се вижда е ,че максималното налягане ,което прави е 2.7psi,ако примерно се увеличи до 3psi ,какъв ще ефекта за мотора.


Това от ляво на графиката е PR (pressure ratio) и се смята по следния начин:

налягането във входящия колектор е да кажем е 14.7psi (1 бар)
налягането на sea level (или на морското равнище) е също 1 бар (зависи от прогнозата за времето .. чували сте 950мбар 1020мбар и така нататъка), но го слагаме грубо 1 бар (1000мбар) или 14.7psi)

14.7+14.7 = 29,4psi абсолютно налягане във входящия колектор

29.4psi го обръщаме в барове / 14.7 = 2бара PR (или по-точно цифричката 2 на графиката на компресорните карти)

На доста места съм виждал калкулацията с 14.5, а не с 14.7 (стехиометричната AFR :D ), но така го дават колегите от гарет попринцип и мисля, че по-добре от тях няма кой да знае :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2012, 09:15 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Сеп 2009, 16:38
Мнения: 22
poohey написа:
...


Това за изчисляването на въздуха е тотално грешно без да проявявам неуважение към разбиращите тук просто искам да обясня това, което знам.

Принципно трябват доста повече фактори за изчисляването на въздуха! Фактори като кубатура, обороти, VE (Volumetric efficiency - което само по себе си има още една дузина сметки).

Но да кажем хващам първата формула, която изрових от харда си при перфектни условия от 100% VE

Airflow при 100% VE (scfm) = кубатурата (ci) x RPM / 3456

Какво се получава от сметките:

при 100% коефициент на пълнене при кубатура от 2 литра (122ci) при 6000 оборота / 3456 се получава 211cfm

всеки 144.7178 cfm са равни на приблизително 10 либри въздух. Като се поровим из каталозите на колегите от GARRETT (които описват много подробно как да си подберете турбина и как да се чете компресорна карта, са го приели като ~100 конски сили +/- малко на всеки 10 либри) се получава, че 211/144 * 10 = ~15 либри, което е равно приблизително на 150-160 коня.

Я сега кажете .. един многоклапанов (ебати глупавата дума) 2 литров двигател.. приблизително колко коня изкарва :P

Как да видим "VE" на един мотор е друга тема на разговор. От този пост и предишния мисля, че става доста ясно как се чете една компресорна карта между другото ;) Това е на кратко.. рано сутрин е тежко да се мисли след като не си спал над 14-15 часа.. Може да имам грешка в сметките.. като се събудя ще проверя пак :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2012, 12:01 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Юли 2011, 17:28
Мнения: 5
Местоположение: Волгоград
ichi Респект!

_________________
Мазда форум
Схема мазда


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Май 2012, 18:16 
Offline
фен
Аватар
2000 Subaru Legacy

Регистриран на: 05 Апр 2008, 17:24
Мнения: 192
Местоположение: Стара Загора
Каква хубава тема се е отворила, от няколко дни и аз чета такива неща и ме е ухапало нещо и мен за повече кислород. Понеже има едни пари които съм убеден, че ще похарча по колата, но въпроса е как. Чудя се дали не може да се намести нещо малко което да подбутва с 0.5 - 0.7bar, ,а какво имам в предвид - ККК- К14 Garrett T2 или 3 (гледам че Голф 1.6TD и други немци 1.9TD живеят с такива, та може да се намери някой на който двигателя да се е предал преди турбото да е свършило и естествено да мога за го развъртя) не съм в час признавам си, идеята е да не се пипа нищо по двигателя т.е. мотовилките да останат живи и другите там неща натоварени достатъчно на опън натиск огъване усукване и там подобни. Не съм сигурен също и дали умния процесор ще я възприеме тази работа, дали няма да го вкарам в размисли с пропорции гориво въздух. Понеже колата ми е като кльощав старец с B69J (88hp), но пък данъка ми е по мярка искам и нещо по-добро и занимание естествено за лятото. До колкото се сещам още, от заводите са излезли и едни B6T на които така и не разбрах какво турбо слагат ?? някъде ми се мярна IHI но мисълта ми беше, че има и такова нещо... е освен турбо има и един вал повече. :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Май 2012, 17:27 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9180
Подписът ти е много точен.....та просто си стои.Без да мислиш.Колата ще си остане старец каквото и да правиш.Така е при бензиновите Мазди.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2012, 01:18 
Offline
фен
Аватар
2000 Subaru Legacy

Регистриран на: 05 Апр 2008, 17:24
Мнения: 192
Местоположение: Стара Загора
А подписа ми е популярна фраза от Мечо Пух, да го оставим на страна :) Та въпроса е, че нещо ще се прави и нали тук е мястото да споделяме и добиваме информация от опитни колеги сблъсквали се вече с това което ни интересува. Ще има рехабилитация - основна, защото наистина много ме радва колкото и да е куца. Вчера гледах един клип с някакви, които бяха закичили една Ford Fiesta с ККК К14 и си я развърташе мъника с 1.1L, ако се не лъжа или наоколо. Чудно? Разбира се и вървеше точно като за такъв Форд. Две години карах такъв служебен знам колко му сулука :D. Наскоро стана дума, че и доста Сузуки Витара с подобен мотор се сдобиват с Турбо и движат даже. И все пак явно може. Та на моя мотор какви проблеми бих могъл да срещна с това начинание. Освен конструктивни разбира се ще има главоблъскане и известна доза творчество. Благодаря за всичко полезно, което мога да науча от тук - видове и избор на подходящи такива, особености на определен модел турбо пресмятане на каквото е нужно...дефекти ... възможни и невъзможни неща, предимства недостатъци (не по принцип) допълнителни елементи нужни за правилната работа на двигателя и турбото смазване охлаждане .......


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Окт 2017, 06:26 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
Може ли да се сложи електрически вентилатор с турбина/електрическо турбо/ ?

Да помпи въздух във входа на филтърната кутия на бензинов двигател- без да се управлява изобщо. Идеята е да помпи в ниските обороти на градското потегляне. На високите обороти всяка кола е пъргава.
Здравейте колеги,

Посъбрах малко информация за идеята да се сложи електрическо турбо. Оказа се, че вече е разработено- 17 паунда, но имам и неясноти.

Чета в нет-а, все разбирачи пресмята количествата въздух при 6000 оборота. Не ми трябва това. Захранването с въздух на малките обороти ме мъчи- липсата на мощност и въртящ момент .
Притесненията ми са свързани с това, че ще се обърка меренето на въздуха/ а не зная дали този двигател си мери постъпващия въздух. Защото ако са зададени стойности за налягане от 1 бар/ атмосферното налягане/, като го повишим, ще се обърка сметката и само ще си дадем парите за експериментите/ и времето/.
ВЪПРОСЪТ МИ Е :
Ще му поне се ли на двигателя повишаване на налягането на засмукващия въздух ?

Чета в нет-а, все разбирачи пресмята количествата въздух при 6000 оборота. Не ми трябва това. Захранването с въздух на малките обороти ме мъчи.

http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-12V ... Sw3ONZo8jQ

П.С. Това от снимката изглежда доста некачествено с перка от "ЦАМ".


Прикачени файлове:
s-l500.jpg
s-l500.jpg [ 53.94 KiB | Прегледано 13664 пъти ]
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 111.9 KiB | Прегледано 13667 пъти ]

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2017, 22:57 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 12 Юли 2016, 17:20
Мнения: 296
Местоположение: Plovdiv
:D :D :D
Колега,не се занимавай с глупости...

_________________
170HP/400NM


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб